در این کارگاه مباحثی همچون با آشنایی پایگاه های معتبر بین المللی ، آشنایی با ISI , SCOPUS، آشنایی با شناسایی نشریات معتبر، آشنایی با نحوه جستجو، آشنایی با ترفندهای جستجو مطرح میگردد
پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
زمان
اسفند
1403
آقای مهندس محسن دیندار (فعال اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان، رئیس گروه تجاری سازی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
ثبت نام
(این نشست در تاریخ 1400/12/17 برگزار شده است)
تجاری سازی به سلسه فعالیت هایی اطلاق کرد که برای بهره برداری از ایده ها، اختراع و نوآوری ها در قالب محصولات و یا خدمات قابل ارائه، جهت فروش در بازار صورت گیرد. تجاری سازی را به مدیریت یک مفهوم تجاری برای دستیابی به سود و منفعت، توسعه تجاری، معرفی یک محصول یا خدمت در بازار برای سود، فرآیند تبدیل تکنولوژی به محصولات موفق اقتصادی و به کارگیری روش های کسب و کار به منظور سود و انجام بهره گیری معنی کرده اند. فرآیند تجاری سازی شامل فعالیت هایی از قبیل ارزیابی بازار، طراحی محصول، مهندسی تولید، مدیریت حقوق مالکیت معنوی، توسعه راهبرد بازاریابی، افزایش سرمایه و آموزش افراد می شود.
مشاغل و کسب و کارهای آینده از روش های تجاری سازی تاثیر می پذیرند روش های تجاری سازی باعث ایجاد مشاغل جدید می شوند تجاری سازی کاملا بر پایه دانش استوار است روش های تجاری سازی وابسته به محصول ممکن است متفاوت باشد.
جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.
محتوای مرتبط
ویدئوی آموزشی
اسفند ماه
آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر
خانم دکتر سپیده میدانی نیکجه
آقای دکتر نادر آل ابراهیم (دکترای مدیریت تکنولوژی)
خانم فائزه بهرامی
خانم محدثه رفیعی (کارشناس ارشد علم سنجی)
آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)
خانم دکتر پروانه روستایی