در این کارگاه مباحثی همچون با آشنایی پایگاه های معتبر بین المللی ، آشنایی با ISI , SCOPUS، آشنایی با شناسایی نشریات معتبر، آشنایی با نحوه جستجو، آشنایی با ترفندهای جستجو مطرح میگردد
پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
زمان
اسفند
1403
آقای دکتر حسن مرکزی (دکترای کارآفرینی، مشاور مدل های کسب و کار و نوآوری باز)
ثبت نام
نوآوری باز در کسب و کارهای آینده
(این نشست در تاریخ 1401/03/10 برگزار شده است)
بر اساس نظریه هایک دانش در سراسر جامعه توزیع شده است در بنیادی ترین سطح نوآوری باز این با این مفهوم نهادی نمی شود که منابع دانش برای نوآوری به طور گسترده در اقتصاد توزیع شده است این تعریف متناسب با این بوده است که اغلب افراد باهوش برای دیگری کار می کنند (قانون جوی). نوآوری باز در حقیقت نوآوری به مثابه فرایند نوآوری توزیع شده بر اساس جریان های دانش مدیریت شده هدفمند است 1- گسترش دسترسی به شبکه های ارتباطی و ایده ها 2- سرریز دانش و فناوری (داخلی خارجی) نیاز به شراکت های چندگانه در خلق ارزش به کمک مشتری و کمک جامعه نخبگانی استقبال شرکت ها از استراتژی نوآوری باز در خلق ارزش با استفاده از اتحادیه ها شبکه ها کنسرسیوم ها و پلتفرم ها خلق مشترک (هم آفرینی) ارزش
مراحل باز کردن نوآوری در سازمان
1 - کمک به درک فراگیر مشکل (چالش) 2 - راهبری و تسهیل مسیر شهروندان به سوی تولید و ارائه ایده 3 - همکاری گسترده در پرورش ایده 4 - پایدار نمودن و پیمایش مستمر نتایج نوآوری باز
برخی شرکتها، حوزه ی فعالیت های خود را در این زمینه گسترده تر کرده اند. از بارزترین نمونه این شرکت های موفق، میتوان به پروکتر اند گمبل اشاره کرد. این شرکت با بهره گیری از تجربیات بیش از 1000 نفر از مشتریانش توانست به مدت یک دهه فروش خود را از طریق نوآوری باز افزایش دهد. در انتهای سال 2011، شرکتهای بزرگی همچون اپل، ای بی، کلورکس، سیسکو، اریسکون، گالکسو اسمیت کلین، جنرال میلز، اچ پی، جانسن اند نستله، فیلیپس، رویال داچ شل، سپ، ورپول، زراکس و ... به نوآوری باز روی آوردند. در این خصوص می توان به سایت جی- وین شرکت جنرال میلز اشاره کرد که از ساختار مناسبی بدین منظور برخوردار است. در صفحه ی اصلی این سایت با این عبارت روبرو می شوید: "در جنرال میلز، اعتقاد داریم که فرصت عظیمی پیش روی ما قرار گرفته تا از طریق برقراری ارتباط با نوآورانی در کالس جهانی، نوآوریهای خود را ارتقاء داده و سرعت بخشیم. به منظور تسهیل این اقدام، شبکه ی نوآوری جهانی جنرال میلز (WIN-G) را به وجود آورده ایم و در آن فعالانه در جستجوی افرادی هستیم که میتوانند به ما در نوآوری در حوزه های زیر کمک می کند: • محصولات: محصولات جدیدی که در چارچوب برند شرکت و یا مشکلی از مشتری را برطرف می کنند. • بسته بندی: فناوری های بسته بندی یا دسته بندی های جدید و مشتری پسند • فرآیندها: بهبودهایی در کیفیت، کارآیی و سودآوری • اجزاء: اجزاء جدید به منظور بهبود طعم، ظاهر، کیفیت یا بهداشت محصولات • فناوری ها: به کارگیری فناوری هایی در حوزه مواد غذایی • دیجیتال: فناوری های بازاریابی دیجیتال در حال ظهورنمونه های خاص در رابطه با پروژه های صورت گرفته در هر حوزه، با داستانهایی در رابطه با مشارکت مشتریان، تأمین کنندگان، محققان دانشگاهی، مصرف کنندگان، کارکنان و کارآفرینان، همراه می شود.
جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.
محتوای مرتبط
کارگاه
اسفند ماه
روز: جمعه 10 اسفند 1403 ساعت:9 الی 13
آقای دکتر سیدمجتبی شفاعی
ویدئوی آموزشی
آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر
آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)
دکتر ماندانا نوربخش (هیات علمی دانشگاه الزهرا)
خانم دکتر سپیده میدانی نیکجه
خانم فائزه بهرامی
خانم محدثه رفیعی (کارشناس ارشد علم سنجی)
روز: پنجشنبه 2 اسفند 1403 ساعت:9 الی 12