نتایج جستجو

591

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

60

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی








متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    25-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    166
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

زمینه و هدف: حدود 10% از جمعیت جهان دچار نوعی معلولیت هستند که قریب یک سوم آنها را کودکان تشکیل می دهند. پیروی والدین از برنامه توانبخشی فرزندان نقش مهمی در پیشرفت درمانی کودکان دارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان پیروی والدین از برنامه های توانبخشی کودکان معلول مراجعه کننده به مراکز سرپایی توانبخشی شهر بیرجند انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه مقطعی و توصیفی، اطلاعات مورد نیاز از همه 92 والدینی که کودکان معلول ایشان از مراکز توانبخشی سرپایی شهر بیرجند خدمات توانبخشی (کار درمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی) دریافت می کردند، جمع آوری شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود و روایی محتوایی 0.72 و ضریب پایایی آزمون مجدد آن 0.94 بود. با انجام مصاحبه بر اساس پرسشنامه وضعیت پیروی والدین از توصیه حضور مرتب در جلسات درمان، انجام تمرینات درمانی در منزل، تهیه وسایل توانبخشی و تهیه مواد آموزشی، سنجیده شد. داده ها با استفاده از نسخه 16 نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بالغ بر 47.8% (44 نفر از 92 نفر) از مراجعه کنندگان پیرو توصیه حضور مرتب در جلسات درمان (یعنی شرکت در 90% و بیشتر جلسات) و 70% (42 نفر از 60 نفر) پیرو انجام تمرینات درمانی با کودک در منزل (یعنی انجام 50% و بیشتر توصیه ها) بودند. در زمینه تهیه وسایل توانبخشی و تهیه مواد آموزشی (یعنی تهیه 90% و بیشتر از موارد توصیه شده) به ترتیب 77% (47 نفر از 61 نفر) و 72.7% (16 نفر از 22 نفر) پیرو توصیه ها محسوب می شدند.نتیجه گیری: برای حصول موفقیت در درمان، تلاش در راه شناسایی موانع پیروی والدین کودکان معلول از برنامه های توانبخشی فرزندان و فراهم نمودن زمینه فائق آمدن بر آنها، اجتناب ناپذیر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    9-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه: کودکان کم توان ذهنی، کودکانی هستند که با کودکان عادی حداقل در یکی از زمینه های ذهنی، حسی، ارتباطی، رفتار اجتماعی و ویژگی های جسمی تفاوت دارند. هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش شادکامی فوردایس بر تاب آوری و بهزیستی روان شناختی والدین دارای فرزند کم توان ذهنی انجام شد. روش پژوهش: طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون_ پس آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری یک ماهه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه والدین دارای فرزند با کم توانی ذهنی شهرستان گنبد کاووس بود که تعداد 30 والد دارای فرزند کم توان ذهنی با روش نمونه گیری داوطلبانه و به صورت تصادفی در گروه های آزمایشی و گواه گمارده شدند، در هر گروه 15 والد. گروه آزمایشی به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای، طی 2 ماه تحت آموزش شادکامی فوردایس قرار گرفت. در این پژوهش از پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویسون ) 2003 ( و بهزیستی روان شناختی ریف ) 1988 ( استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش شادکامی فوردایس بر تاب آوری و بهزیستی روان شناختی والدین دارای فرزند کم توان ذهنی تأثیر معنادار دارد. بدین صورت آموزش شادکامی فوردایس توانسته منجر به افزایش تاب آوری و بهبود بهزیستی روان شناختی این والدین شود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر، آموزش شادکامی فوردایس با بهره گیری از فن ابراز احساسات، دوری از افکار نگران کننده، زندگی در حال و آشنایی با شخصیت سالم و آموزش شایستگی والدینی می تواند یک روش کارآمد جهت افزایش تاب آوری و بهزیستی روان شناختی والدین دارای فرزند کم توان ذهنی به شمار رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1377
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    37-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    342
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    37-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1394
  • دانلود: 

    951
چکیده: 

هدف: این پژوهش به منظور بررسی پیش بینی کننده های بد رفتاری با کودک در چهارچوب کیفیت زندگی والدینی که کودکان آنها مورد آزار قرار گرفته بودند انجام شد.روش: به همین منظور کیفیت زندگی پدران و مادران 38 دانش آموز آزار دیده پسر پایه دوم مقطع راهنمایی از مناطق 3، 4، 5، 6 و 19 مورد بررسی قرار گرفتند و با کیفیت زندگی والدین 40 دانش آموز آزار ندیده از همان مناطق که به صورت گروهی با گروه اول همتا سازی شده بودند مقایسه گردید. داده های پژوهش به کمک مقیاس کودک آزاری و ضربه برای جداسازی کودکان آزار دیده و آزار ندیده و همچنین پرسشنامه  192سوالی کیفیت زندگی گردآوری شدند.یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که نمره کل کیفیت زندگی والدین دانش آموزان آزار دیده بطور معنی داری پایینتر از نمره کل کیفیت زندگی والدین دانش آموزانی است که مورد آزار قرار نگرفته بودند. مقایسه نیمرخ دو گروه در خرده مقیاسهای سلامت جسمانی، تحول فردی، روابط زناشویی، روابط والد - فرزندی، رضایت شغلی، رفتار ابتکاری - هنری و اوقات فراغت تفاوت معنی دار دو گروه را آشکار ساخت. در تحلیل رگرسیون با روش گام به گام نشان داده شد که نمرات خرده مقیاس های روابط زناشویی 45% و رفتار ابتکاری - هنری 29% واریانس نمره آزار را تبیین میکردند که آزمون تحلیل واریانس این دو میزان را معنی دار نشان داد.نتیجه: کیفیت روابط زناشویی والدین و رفتار ابتکاری - هنری آنها بیشترین پیش بینی کننده های بد رفتاری با کودک بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1394

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 951 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اینسل توماس آر.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    70-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1116
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

اگر چه ناتوانی درشکل دادن دلبستگیهای اجتماعی در بسیاری از اختلالهای روانی نقش دارد، پژوهشهای اندکی درباره پایه های عصبی شکل گیری دلبستگی اجتماعی صورت گرفته است. هدف اصلی این نوشتار توصیف رویکردی نوین به عصب – زیست شناسی رفتار دلبستگی می باشد. نویسنده این نوشتار پژوهش خود را بر روی جانوران و با تأکید به نروپپتیدهای عصبی، اکسی توسین و وازوپرسین که ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و نقش میانجی اصلی را در رفتارهای دلبستگی دارند، انجام داده است. به نظر می رسد که این نروپپتیدهای عصبی در ایجاد پیوندهای جفتی، رفتارهای والدینی و واکنش نوزاد به جدایی اجتماعی نقش مهمی داشته باشند. بررسیهای سلولی و ملکولی که برای تعیین ساز وکارهای تنظیم کننده مسیرهای عصبی اکسی توسین و وازوپرسین انجام می شود، درکی مقدماتی ازچگونگی کارکرد این هورمونها درمغز و تأثیر بر رفتارهای اجتماعی پیچیده را به دنبال داشته است. اگرچه چگونگی کار اکسی توسین و وازوپرسین در مغز انسان نیاز به شرح و اثبات دارد، شواهد موجود گویای آن است که این دو پپتید در آسیب فیزیولوژیک اختلالهای بالینی مانند در خودماندگی که ناتوانی درشکل دهی دلبستگی اجتماعی بهنجار از ویژگیهای آن است اهمیت دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1116

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

میرزایی ندوشن حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    25-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بذر و گیاهچه های جوان چند جمعیت از گونه ای از چچم، Lolium rigidum، در معرض محلول 0.2 درصد کلشیسین قرار گرفتند.پس از 4 ساعت با آب مقطر شستشو داده شده و در گلدان کاشته شدند. پس از رشد کامل گیاهان مورد نظر و تولید بذر، از هر بوته بطور جداگانه بذرگیری شد. تعدادی از بذور تمامی تک بوته ها مورد مطالعات سیتوژنتیک قرار گرفته و از نظر تعداد کروموزوم و کاریوتیپ مورد مطالعه قرار گرفتند. تعدادی از بذور هر بوته نیز در سال بعد کاشته شده و مورد مطالعات مورفولوژیک و سیتوژنتیک قرار گرفتند. از بوته هایی که با توجه به مطالعات سیتوژنتیک و شمارش کروموزومی، پلی پلوئید بودنشان قطعی و مسجل بود بذرگیری شد. این بذور در سال سوم در کنار تعداد دیگری از جمعیتهای دیپلوئید و تتراپلوئید گونه های مختلف چچم از جمله جمعیت های والدینی در قالب یک طرح مزرعه ای بلوکهای کامل تصادفی کاشته شده و مورد مطالعه مورفولوژیکی قرار گرفتند.بوته های مورد تاثیر کلشیسین، در زمان گلدهی واکنشهای متفاوتی از نظر صفات ظاهری از خود نشان دادند که عمده ترین آنها چند شاخه ای شدن گل آذین آنها می باشد. نتایج حاصل از تعدادی از این بوته ها، از نظر شمارش کروموزومی آتوتتراپلوئید بوده و تعدادی دیگر سطوح متفاوتی از آنیوپلوئیدی را از خود نشان دادند. از نظر صفات مورفولوژیکی بین نتایج تتراپلوئید و والدین دیپلوئید آنها تفاوتهای قابل توجهی مشاهده گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    75-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1078
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

نیمه دوم قرن بیستم را می توان با شجاعت و افتخار عصر کودکان نامید. شخصیت کودک در خانواده تکوین می یابد و کودک آزاری می تواند عوارض غیر قابل جبران روحی و جسمی برجای بگذارد. کودک آزاران معمولا کسانی هستند که با کودک زندگی می کنند و عمدتا والدین کودک را شامل می شود. با توجه به اینکه یکی از اولویت های ملی و اجتماعی ارتقا سلامتی کودکان است و مهمترین فاکتور ایجاد کننده سوء رفتار با کودک کمبود آگاهی و مهارت های والدینی ضعیف در والدین جوان است، لذا این پژوهش با هدف تعیین نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد و تاثیر آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک بر اساس رشد و تکامل در تغییر نگرش های منفی آنها صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک مطالعه دو مرحله ای است که مرحله اول آن توصیفی و مرحله دوم آن از نوع تجربی و در دو گروه (یک گروه مورد و یک گروه شاهد) انجام شده است. نمونه های مورد پژوهش در مرحله اول 476 دانش آموز دختر سال آخر دبیرستان در کلیه رشته های تحصیلی بودند که پس از تکمیل پرسشنامه نگرش والدی نوجوانان، تعداد 40 نفر که بر اساس نمرات حاصله از پرسشنامه، دارای نگرش منفی بودند، جهت شرکت در مرحله دوم بطور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد توزیع شدند. جهت گروه مورد، چهار جلسه دو ساعته آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک بر اساس رشد و تکامل گذاشته شد. سپس از هر دو گروه مورد و شاهد، مجددا پرسشنامه تکمیل شد و نتایج با یکدیگر مقایسه گردید.نتایج پژوهش نشان داد که 6.3 درصد واحدهای مورد پژوهش دارای نگرش والدی منفی، 83.4 درصد دارای نگرش خنثی و 12.8 درصد نگرش مثبت داشته اند و اختلاف نمرات والدی قبل و بعد از آموزش در گروه مورد و شاهد تفاوت معنی دار داشت، بطوری که نگرش والدی واحدهای مورد پژوهش در گروه مورد بعد از آموزش بطور قابل توجهی مثبت شده بود. نتایج این مطالعه، شیوع بالای نگرش خنثی در واحدهای مورد پژوهش را نشان داد. بدین معنی که نوجوانان ما در مورد نحوه رفتار با کودک آگاهی ندارند و این عدم آگاهی می تواند در آینده منجر به استفاده از روش های غیر صحیح در تربیت کودک شود. همچنین یافته های حاصل از پژوهش تاثیر آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک با تکیه بر ویژگیهای طبیعی رشد و تکامل وی، در تغییر نگرش های منفی و خنثی نوجوانان دبیرستانی را تایید نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1078

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

جعفری علی اشرف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    319-329
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    498
  • دانلود: 

    91
چکیده: 

بهبود کیفیت غذایی در چچم دایمی (Lolium perenne) تاثیر زیادی در افزایش تولید فرآورده های دامی دارد. درصد ماده آلی قابل هضم و قندهای محلول در آب دو صفت مهم در تعیین کیفیت غذایی گیاهان علوفه ای هستند و میزان موفقیت در اصلاح این صفات، به تشخیص نحوه کنترل ژنتیکی و ارتباط آنها با یکدیگر بستگی دارد. هدف از این تحقیق بررسی مقدار و ماهیت تنوع ژنتیکی دو صفت فوق الذکر در گونه مورد بررسی بوده است. از تکنولوژی طیف سنج مادون قرمز نزدیک (NIR) برای اندازه گیری صفات استفاده شد. برای کالیبره کردن این دستگاه ابتدا نمونه ها بروشهای شیمیایی استاندارد اندازه گیری شدند. درصد قابلیت هضم با استفاده از روش آنزیمی پپسین سلولاز گامیناز و درصد قندهای محلول در آب بوسیله کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) اندازه گیری شدند. یک نسل گزینش مستقیم دو جانبه بر روی یک توده با ساختار ژنتیکی وسیع برای صفات مذکور در شرایط گلخانه به عمل آمد. نتایج بدست آمده نشان داد که برای قابلیت هضم، در مرحله رشد رویشی، تنوع ژنتیکی کم و پاسخ به گزینش، نامتقارن بود. لاینهای انتخاب شده برای درصد قندهای محلول در آب، تنوع ژنتیکی بیشتری داشتند ولی پاسخ به گزینش باز هم نامتقارن بود. این نوع پاسخ به گزینش نامتقارن، ممکن است به دلیل غالبیت جهت دار بنفع تظاهر مثبت و یا تفرق صفات در چند مکان ژنی با اثرات عمده بوده باشد. تخمین وراثت پذیری عمومی (h2b) بر اساس تجزیه کلونهای والدینی ژنوتیپ ها از وراثت پذیری خصوصی (h2op) حاصل از رگرسیون والد بر نتاج بیشتر بود. برای قابلیت هضم (h2op=0.32 , h2b=0.54) و برای قندهای محلول (h2op=0.35 , h2b=0.67) بدست آمد ولی به خاطر پاسخ به گزینش نامتقارن، این نتایج برای تخمین بازده ژنتیکی و افزایش عملکرد این صفات مفید نمی باشند. همبستگی فنوتیپی و ژنوتیپی بین دو صفت مورد مطالعه زیاد بود (0.77 تا rg=0.56 و 0.70 تا rp=0.48)

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 91 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (پیاپی 12)
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    943
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این مطالعه، رابطه نوع اختلال رفتاری کودک با چگونگی درک او از حوزه تحت کنترل خویش در وقایع مختلف سنجیده شده است. بدین منظور، 42 کودک و نوجوان 18-6 ساله که با شکایت از مشکلات رفتاری، هیجانی و یادگیری به درمانگاه های روان پزشکی کودک و نوجوان بیمارستان های روزبه و ایران مراجعه کرده بودند، انتخاب و به دو گروه اختلالات درون سازی و اختلال کمبود توجه ـ بیش فعالی تقسیم شدند. سپس (قبل از اقدامات درمانی)، کودکان و والدین آنها پرسشنامه های سنجش کانون کنترل (locus of control) را تکمیل نمودند. نتایج نشان داد که میان اختلالات رفتاری کودکان و نتایج گزارش های شخصی آنان از کانون کنترل، رابطه وجود دارد. در هر دو گروه، ارجحیت با حوزه کنترل درونی بود که با افزایش سن همبستگی منفی داشت. در ضمن، والدینی که دارای تحصیلات بالاتری بودند، به صورت معنی داری، کمتر از سایر والدین، علت وقایع را به عوامل خارج از حوزه کنترل خویش نسبت می دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 943

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (مسلسل 9)
  • صفحات: 

    65-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1130
  • دانلود: 

    414
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقدمه: بیوتکنولوژی و پژوهشهای مرتبط به علوم پزشکی و علوم زیستی، قلمرو بسیار حساس، امیدزا و بیم آفرین است. حساسیت از آن جهت که این گونه پژوهشها، حیات انسانی و جنبه های گوناگون روابط انسانها با یکدیگر و با طبیعت پیرامونشان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند، امیدزا است بدان جهت که دست آوردهای اینگونه پژوهشها راه گشای حل بسیاری از مشکلات و معضلات انسانی است. بشریت حتی برای حل معضل گرسنگی چشم به دست آوردهای محققان علوم زیستی دوخته است، چه رسد به حوزه هایی همچون درمان. بویژه در حوزه دانش نسبتا نوپایی همچون ART که چشم میلیونها زوج نابارور به آزمایشگاه ها دوخته شده و همچنین میلیونها بیمار و یا والدینی که فرزندان آینده آنها در خطر بیماریهای ژنتیکی می باشند، چشم امید به نتایج پژوهشهای چنین مراکزی دارند...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 414 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
litScript