نتایج جستجو

1338

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

134

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی










متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    2023/3/21
تعامل: 
  • بازدید: 

    13
کلیدواژه: 
چکیده: 

کثرت تعطیلات مدارس و ساختار صلب تقویم آموزشی موجود که با تعیین دقیق ابتدا و انتهای سال تحصیلی اجازه جبران تعطیلات را نمی دهد، با توقفی که در فرایند آموزش ایجاد می شود، موجب اتلاف ساعات آموزشی مدارس و افت کیفیت آموزشی شده است. مطالعات تیمز 2019 در پایه چهارم ابتدایی نشان می دهد، با وجود آنکه در سند برنامه درسی ملی ساعت آموزش مقطع ابتدایی 925 ساعت تعیین شده، اما کل ساعت آموزش تحقق یافته قدر پایه چهارم 627 ساعت است و با این میزان ایران از بین 58 کشور رتبه بندی شده براساس ساعات آموزش، در رتبه 58ام می نشیند. این درحالی است که گزارش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشان می دهد که میزان واقعی زمان آموزش بسیار پایین تر از عدد به دست آمده در مطالعات تیمز است و هر دانش آموز ایرانی در دوره ابتدایی عملاً تنها 576 ساعت آموزش دریافت می کند و این به معنای اتلاف حدود 40 درصدی ساعت آموزش است. وضعیت موجود اتلاف ساعت آموزش و کثرت تعطیلات پیش آمده که بعضاً گریزی از آن نیست، نشان می دهد که انعطاف در تقویم آموزشی به جهت امکان جبران تعطیلات و انطباق آن با شرایط بومی و منطقه ای امری ضروری است. درحال حاضر اما به دلیل «قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال» مصوبه سال 1376 مجلس شورای اسلامی که ابتدا (اول مهرماه) و انتهای (پایان اردیبهشت ماه) سال تحصیلی را معین کرده است، عملاً امکان این امر وجود ندارد و مدارس مجوز قانونی برای جبران تعطیلات پیش آمده و ادامه سال تحصیلی بعد از اردیبهشت ماه را ندارند. ازاین رو طرح ارائه شده با عنوان «تقویم مدارس» به دنبال اصلاح قانون مذکور و ایجاد بستری برای تمرکززدایی از مدیریت زمان آموزش و اعطای اختیارات این حوزه به شهرها و مناطق است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 13

نویسندگان: 

اکبری رضا

نشریه: 

مجازی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    226
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    47-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    64
  • دانلود: 

    14
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل نقش ورزش سلامت محور شهروندی بر توسعه پایدار ایران انجام شد. روش انجام تحقیق از نوع کثرت گرایی گرندد تئوری در داده ها بوده است که با توجه به انجام تحقیق در ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای، عناصرتشکیل دهنده مشارکت را شناسایی بعد از مصاحبه عمیق با 17 خبره حرفه ای و علمی، جهت استخراج عناصر و گروه بندی آنها از روش تحلیل تم استفاده گردید. خروجی این مرحله شناسایی 92 شاخص در قالب 5 بعد اصلی و 12 بعد فرعی بود. برای تعیین روایی از اعتبار همگرا و واگرا استفاده شد که نتایج در حد مطلوب بود. نتایج نشان داد برای توسعه پایدار ایران با توجه به تولید ناخالص ملی از طریق ورزش، تهیه و تدوین برنامه راهبردی در خصوص ورزش که توجه مسئولان ودست اندرکاران دراین زمینه به ظرفیتهای بخش خصوصی در فعالیتهای ورزشی و گسترش اماکن ورزشی درفضای شهری و توزیع متعادل امکانات و وسایل تفریحی و ورزشی برای دسترسی تمام شهروندان به این فضا ضروری است. برای رفع مشکلات توجه به راهبردهای سازمانی که شامل تدوین برنامه استراتژیک برای مشارکت مردمی در سازمان ورزش و استفاده از ابزارهای کنترلی و ارزیابی برای اطمینان از اثربخشی کارهای تیمی و مشارکتی در ورزش در کنار ایجاد محیط کاری توام با اعتماد و صداقت در میان مشارکت کنندگان برای بهبود ارتباطات شخصی و میان فردی در میان مشارکت کنندگان میتواند زمینه پایداری را فراهم کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 64

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 14 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1361
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    243-268
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بررسی آرای غزالی و ملاصدرا در مسئلهٔ وحدت شخصیِ وجود نشان می دهد که به رغم اختلاف مبانی، در دستیابی به نتایج و اهداف این بحث اتفاق نظر دارند. ملاصدرا در مواضع مختلف از آثار خود به آرای غزالی در مسئلهٔ وحدت شخصی وجود استناد کرده و دیدگاه غزالی را مؤید جمع بین روش عقلی و شرعی در این مسئله به شمار آورده است. ملاصدرا در تحلیل این مسئله، در مراحلی به آرای غزالی استناد کرده است، ازجمله: 1. کثرت ممکنات، که بر طبق آن باور به وحدت شخصی وجود به معنای انکار وجود ممکنات نیست؛ 2. وجود حقیقی خداوند و وجود مجازی ممکنات، که براساس آن وجود خداوند متعال و وجه او تنها وجود حقیقی است و ماسوای حق، وجود مجازی دارند. سؤال اصلی این است که «ملاصدرا در مسئلهٔ وحدت شخصی وجود چه استفاده هایی از آرای غزالی داشته و با استناد به آن ها به چه نتایجی دست یافته است؟» این نوشتار، از روش عقلی و استدلالی و به تناسب مسئله نیز از روش نقلی و آیات قرآن بهره جسته است. ملاصدرا براساس مبانی فلسفی خود و با استفاده از آرای غزالی در این مسئله به حل برخی مسائل فلسفی و کلامی پرداخته است، مانند: «معرفت داشتن تمامی موجودات»، «تبیین طریقهٔ صدیقین» و «نسبت توحید الخاصی با اختیار بندگان»؛ هرچند هدف اصلی خود از این استناد ها را مطابقت عقل و شرع بر شمرده است. حاصل آنکه، گفتمان فکری غزالی و ملاصدرا قرابت های بسیار جدی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نصرتی شعبان

نشریه: 

نقد و نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1361
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    2 (پیاپی 114)
  • صفحات: 

    67-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تفسیرِ هستیِ عقل به عنوان موجودِ مستقلِ از ساحاتِ وجودی انسان، یکی از رویکرده های شارحان کافی است. این رویکرد برآمده از نص روایات متواتر و برهان عقلی است که به دو نظریه تفکیک می شود. این دو نظریه در شرح روایت اول کافی ارائه شده اند. این پژوهش با روش تحلیلی توصیفی و با تکیه بر نص گرایی این دو نظریه را ارزیابی می کند. نظریه «عقل به مثابه مخلوق اول»، بر اساس تاویل گرایی و برهان عقلی-فلسفی سامان می یابد و به همین دلیل با نتایج تحلیل نص گرایانه از روایات در «تطبیق مخلوق اول با عقل» و «عدم تعلق آن به ساحت حیات انسان» ناسازگار است. تحلیل «عقل به مثابه جوهر مفارق مشابه عقل فعال» بر مبنای نص گرایی شکل گرفته ولی تلاش کرده تبیین عقلانی از نظریه ارائه دهد و سازگاری بیشتری با روایات دارد لذا در «پذیرش وجود استقلالی» «وحدت در عین کثرت»، «قبول حرکت و فعل و انفعال»، «جدایی از هویت انسان در عین تعلق به ساحت انسان» «رابطه اشراقی با نفس ناطقه» با روایات سازگار است ولی چون در تبیین نظریه از مبانی عقلانی-فلسفی بهره جسته است در قائل شدن به «وجود تشکیکی»، « تاثیر عقل در مراتب نفس ناطقه» «چگونگی تعدد و تکثر عقول» با روایات ناسازگار است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

مجری: 

واحد تهران

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    1371
تعامل: 
  • بازدید: 

    268
کلیدواژه: 
چکیده: 

چرخدنده ها یکی از مهمترین اجزا کلاسیک ماشینها محسوب می شوند که بشکل گسترده ای جهت انتقال قدرت و تبدیل دور مورد استفاده قرار می گیرند. متداولترین انواع چرخدنده ها عبارتند از:-1 چرخدنده های ساده (Spur Gears)-2 چرخدنده های مارپیچ (Helical Gears)-3 چرخدنده های مخروطی ساده (Straight Bevel Gears)-4 چرخدنده های مخروطی مارپیچ (Spiral Bevel Gears)-5 چرخدنده های حلزونی (Worm Gears)مهمترین منابع اطلاعاتی در مورد چرخدنده ها، انجمن سازندگان چرخدنده امریکا، AGMA، می باشد که روشهای استاندارد و داده های نسبتا کاملی را برای طراحی این اجزا، عرضه نموده است. البته مطالعات تئوریک و تجربی در جهت افزایش دقت روشهای آنالیز چرخدنده ها همچنان ادامه دارد و هر روز مقاله جدیدی در این زمینه انتشار می یابد. کثرت داده ها (جداول و منحنی ها) و ماهیت خاص روابط طراحی چرخدنده ها که استفاده از روش سعی و خطا را ناگزیر می سازد، عواملیند که سبب می شوند طراحی این اجزا بسیار دشوار و زمانبر باشد. نرم افزار ماشین طرح قادر است عملیات طراحی و نقشه کشی انواع چرخدنده ها را بر اساس استانداردهای AGMA انجام دهد.استفاده از نرم افزار ماشین طرح، امکان میدهد که طراح ضمن شناخت فضای طراحی، طرحهای مورد نظر خود را بسرعت و با سهولت مورد آنالیز قرار دهد، مطلوبترین طرح را برگزیند و نقشه مهندسی آنرا بلافاصله و بصورت خودکار دریافت کند.جهت دریافت اطلاعات تفصیلی در مورد روشهای طراحی، داده ها و الگاریتم برنامه های طراحی چرخدنده در نرم افزار ماشین طرح، میتوانید به جلد یکم این مجموعه تحت عنوان «بررسی تفصیلی برنامه های طراحی چرخدنده و فنر» مراجعه نمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 268

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

برگر پیتر آل

نشریه: 

نامه فرهنگ

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1375
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    356
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جعفری محمدتقی

نشریه: 

نقد و نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1375
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3-4
  • صفحات: 

    333-333
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    543
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

فرانک-فرزدی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    1378
تعامل: 
  • بازدید: 

    439
کلیدواژه: 
چکیده: 

مهارت ادراکی یکی از سه نوع مهارت اساسی مدیران است. اگرچه نیاز مدیران ارشد به داشتن چنین مهارتی بیش از مدیران سطوح دیگر است. اما حتی مدیران سطح سرپرستی نیز بدون در اختیار داشتن چنین مهارتی، توانایی اعمال مدیریت اثربخش و کارآ را نخواهند داشت.مهارت ادراکی توانمندی مدیر در دید سیستمیک و درک کلان از موقعیت سازمان در کنار سایر بخشها و در بطن جامعه است. مدیر با داشتن چنین مهارتیدر هر زمان و در برخورد با هر وضعیتی توان نگاه کلان و از خارج به فعالیتهای مختلف و بی شمار مربوط به آن وضعیت را دارا خواهد بود. چنین توانی امکان درک چارچوب و قوانین حاکم بر وضعیت را برای او به همراه می آورد. به این ترتیب امکان هدایت بهینه فعالیتهای متعدد و متفاوت میسر خواهد شد. چرا که دیگر او در کثرت غرق نخواهد شد و با آگاهی از وحدت (چارچوب) حاکم بر این کثرت به خوبی می داند هر فعالیت برای چه انجام می شود و ارتباطات آن با سایر فعالیتها چگونه باید باشد.داشتن اطلاعات وسیع و مناسب از اجزاء تشکیل دهنده یک سیستم به تنهایی نمی تواند مدیر را در اعمال مدیریت آن سیستم کمک نماید. داشتن دید و درک درست از کل سیستم و نحوه ارتباط آن با سایر سیستم ا می تواند شرایط کاربری مناسب اطلاعات را نیز فراهم سازد. تحول در سیستم جزء در پرتو برخورداری از چنین مهارتی مقدور نخواهد بود.در این طرح سعی شده است چارچوب طراحی سیستم ارایه خدمات بهداشتی ـ درمانی از بعد نوع خدمات مورد نیاز، روش ارایه این خدمات و نتیجتا ساختار قسمت ارایه دهنده خدمات در سیستم بهداشتی ـ درمانی را به نمایش گذارد. برای دستیابی به این هدف و همچنین برای روش کردن چگونگی استفاده از اطلاعات، علاو بر ارایه چارچوب نظری، برای یک جامعه فرضی این طراحی انجام شده است. امید است علاوه بر در اختیار قرار دادن الگویی مناسب گامی در راستای ایجاد مهارت ادراکی برای مدیران برداشته شده باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 439

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1378
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    22-21
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    538
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript