نتایج جستجو

5

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

1

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها



گروه تخصصی





متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    288
  • دانلود: 

    105
چکیده: 

هدف بازاریابی تامین و برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان مورد نظر است. حوزه رفتار مصرف کننده به بررسی نحوه انتخاب، خرید، استفاده و مصرف کالاها، خدمات، ایده ها و تجربیات از سوی افراد، گروه ها و سازمان ها برای تامین نیازها و امیال آنان می پردازد. درک رفتار مصرف کننده و شناخت مشتریان، کار چندان ساده ای نیست. مشتریان ممکن است نیازها و خواسته های خود را به گونه ای بیان نمایند، اما طور دیگری عمل کنند. آن ها ممکن است از انگیزش های عمیق تر درونی خود خبر نداشته باشند یا نسبت به عوامل موثری که در آخرین لحظه عقیده شان را عوض می کند، عکس العمل نشان دهند. با این وجود بازاریابان باید خواسته های مشتریان خود، ادراک های ذهنی و خرید و رفتار خرید آن ها را بررسی کنند. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی تاثیر درگیری ذهنی و ارتباط با برند بر عشق و کیفیت ارتباط برند ( مورد مطالعه اینستاگرام ) می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 2000 نفر از کاربران در اینستاگرام می باشند به دلیل عدم دسترسی به تعداد کل جامعه تعداد 160 نفر از کاربران اینستاگرام مورد مطالعه قرار گرفتند. نتیجه تحقیق حاکی از این است که تمامی سوالات بیشترین همبستگی را با متغیر مربوط به خود داشته و درنتیجه بر اساس روش بارهای عاملی متقابل نیز مدل اندازه گیری پژوهش از لحاظ روایی واگرا در وضعیت خوبی قرار گرفته است در نتیجه بین درگیری ذهنی اکانت اینستاگرام و عشق به برند و بین ارتباط با برند اکانت اینستاگرام و عشق به برند و بین عشق به برند و کیفیت ارتباط برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 105
نویسندگان: 

محمدرضایی محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    109-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    76
  • دانلود: 

    29
چکیده: 

استفاده از شبکه های اجتماعی به شکل فزاینده ای در حال رشد است و افراد زمان زیادی از وقت خود را صرف استقاده از این شبکه ها می کنند. افراد مشهور و شرکت ها از این شبکه ها برای ارتباط با طرفداران و مشتریان خود استفاده کرده و آژانس های خبری برای توزیع خبر از این شبکه ها استفادهمی کنند. در راستای ترقی محبوبیت و رواج شبکه های اجتماعی بر خط، خطرات و تهدیدات امنیتی نیز درحال افزایش است و انجام فعالیت های مخرب و حملاتی از قبیل فیشینگ، ایجاد کاربرانجعلی و اسپم ها در این شبکه هاافزایش چشمگیری داشته است. در حمله ایجاد کاربر جعلی، کاربران مخرب با ایجاد کاربر جعلی خود را به جای افراد معرفی می کنند و از این طریق از شهرت افراد یا شرکت ها سوء استفاده می کنند. در این مقاله یک روش جدید برای کشف کاربران جعلی در شبکه های اجتماعی بر پایه الگوریتم های یادگیری ماشین ارائه می شود. در روش پیشنهادی برای آموزش ماشین از ویژگی های شباهت مختلفی مانند شباهت کسینوس، شباهت جاکارد، شباهت شبکه دوستی و معیارهای مرکزیت استفاده می شود که همهاین ویژگی ها از ماتریس مجاورت گراف شبکه اجتماعی استخراج می شوند. در ادامه جهت کاهش ابعاد داده ها و حل مشکل بیش برازش از تحلیل مولفه های اصلی استفاده شد. سپس با استفاده از دسته بندهایتخمین چگالی هسته و الگوریتم شبکه عصبی خود سازمان ده داده ها دسته بندی شده و نتایج روش پیشنهادی با استفاده از معیارهای دقت، حساسیت ونرخ تشخیص اشتباه ارزیابی می شود. بررسی نتایج نشان می دهد، روش پیشنهادی با دقت6/99% کاربرانجعلی را تشخیص می دهد که نسبت به روش کاوو حدود 5% بهبود یافته است، همچنین نرخ تشخیص اشتباه کاربرانجعلی نیز نسبت به همین روش 3% بهبود پیدا کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 76

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 29 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

افقهی اسماعیل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    25
  • شماره: 

    66 (مسلسل 98)
  • صفحات: 

    107-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    22
  • دانلود: 

    31
چکیده: 

هدف از این پژوهش شناخت مؤلفه­های گفتمانی اخبار جعلی در حوادث پاییز 1401 است. بدین منظور اخبار جعلی منتشرشده از طریق اکانت­های ایکس بی ­بی ­سی فارسی و ایران اینترنشنال به روش تحلیل گفتمان با رویکرد نورمن فرکلاف مورد تحلیل قرار گرفت. براساس شاخص ­های مورد بررسی یافته­ ها نشان دادند که هر دو اکانت ایکس، ده کنش «ترسیم فضای منفی برای مخاطب»، «افزایش شکاف بین حاکمیت و معترضان با مرجعیت نهادهای بین­المللی»، «دوقطبی­سازی جامعه»، «ایجاد عقلانیت معنایی»، «القای تئوری­های توطئه»، «برجسته­ سازی ابعاد حقوق بشری و دموکراسی غربی»، «استفاده از شیوه­ های بیان»، «تولید شبه علم»، «تکرار واژگان ایدئولوژیک» و «تلاش برای ایجاد باور در مخاطب برای عبور از جمهوری اسلامی» را در اخبار جعلی بکار گرفته­ اند. همچنین، هر دو شبکه ­های خبری مورد بررسی، برای شاخص استعاره، فاقد رویکرد یا کنش هستند. یکسان بودن مؤلفه ­های گفتمانی در دو رسانه مورد بررسی، نشان می­ دهد که از ایدئولوژی تاحدودی مشابه پیروی می ­کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 22

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 31 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

برمر نیما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    102
چکیده: 

زمینه و هدف: با ظهور شبکه های اجتماعی متنوع، بازاریابی از طریق این ابزارهای الکترونیکی تغییرات چشمگیری پیدا کرده است. اینستاگرام و افراد تاثیرگذار در این شبکه اجتماعی، یکی از راهکارهای سازمان ها برای بهبود تصویر برند و افزایش خرید است. از این رو، پژوهش حاضر در تلاش است تا اثرگذاری ویژگی های افراد تاثیرگذار در اینستاگرام را بر قصد خرید و تصویر برند بسنجد. روش شناسی: این تحقیق از نوع کمی، با هدف کاربردی و به روش توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش 385 نفر از افراد دارای اکانت در اینستاگرام هستند که افراد تاثیرگذار را دنبال می کنند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه تصویر برند، قصد خرید و ویژگی های افراد تاثیرگذار استفاده شد. در پژوهش حاضر برای بررسی و تایید نهایی روایی محتوا از تکنیک تحلیل عاملی تاییدی و راهنمایی اساتید استفاده شد. همچنین پایایی این پرسشنامه ها پس از محاسبه آلفای کرونباخ تایید گردید. برای تحلیل داده ها از حداقل مجذورات جزئی(PLS) و نرم افزار SMARTPLS استفاده شد. یافته ها: با توجه به نتایج می توان گفت که ویژگی های تاثیرگذاران در شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند باعث بهبود تصویر برند شده و دنبال کنندگان را به خرید محصولات و خدمات معرفی شده، تشویق کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 102
نویسندگان: 

محمدی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    80
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    420-421
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    42
  • دانلود: 

    17
کلیدواژه: 
چکیده: 

سردبیر محترم امروزه با توجه به افزایش مراکز تحقیقاتی و همچنین عطش پژوهشگران به جست وجو و رفع مشکلات موجود، میزان رشد تحقیقات و مقالات در سطح جهان افزایش قابل توجهی داشته است، چنین مقالاتی علاوه بر اینکه موجب افزایش علم و دانش و رشد آن در سطح جامعه می شوند می توانند به حل مشکلات جامعه نیز کمک کنند، اما در این مسیر، یک راه قابل توجه نیز وجود دارد که می تواند مسیر تحقیق را گم کند. 1 این مسیر چاپ بیشتر این مقالات توسط پژوهشگران دانشگاه ها و اعضای هیات علمی آن می باشد. ممکن است بگویید این که خیلی خوب است که مطلب و مقاله علمی توسط اعضا هیات علمی و اساتید دانشگاه انجام گیرد، بله من هم تایید می کنم بسیار عالی است اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی علم و دانش خود را با سایر محققیان به اشتراک بگذارند، اما نقطه تاریک این موضوع تاثیر چاپ مقالات بیشتر بر وضعیت رتبه بندی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگران مراکز علمی می باشد. 1 در این صورت کمیت و بی اخلاقی بر کیفیت و اخلاق سایه می اندازد و اثر علمی را که ماهیت گسترش علم دارد به ماهیت تاثیر بر رتبه تبدیل کند. در این حالت گاهی با مقالات و پژوهش های بی شماری مواجه می شویم که هیچ علمی به جامعه اضافه نمی کنند و هیچ مشکلی در جامعه را حل نمی کنند اما انجام شده اند. در این حالت می توانیم شانس اضافه شدن داده سازی، پلاجیاریسم (plagiarism) و کپی کردن مطالب را نیز به مقالات اضافه کنیم. این بدین معنا است که در صورتی که کمیت به جای کیفیت مدنظر قرار گیرد و مقاله تنها برای تاثیر رتبه اساتید و محققین مدنظر قرار گیرد امکان داده سازی و پلاجیاریسم نیز افزایش می یابد و شاید نویسندگان فکر کنند پس از چاپ مقاله، دیگر مراحل بررسی تمام شده و کسی ایرادی از آن ها نخواهد گرفت. حال سوال اینجاست که آیا با چاپ مقاله، فرد از روی پل بررسی و داوری رد شده و مقاله به سر منزل مقصود رسیده است؟ آیا مقاله ای که چاپ شده و تاثیر خود را بر پژوهشگر گذاشته، رتبه پژوهشگر را افزایش داده و تقدیر و تشکر را برای پژوهشگر به ارمغان آورده و به اصطلاح دیگر مرده است، قابلیت زنده شدن دارد؟ بله، همان گونه که شما یک مقاله می نویسید و این مقاله در مجلات تحت داوری قرار می گیرد و سپس برای چاپ برگزیده می شود، مقالات پس از چاپ نیز همچنان زنده می مانند و هیچ گاه نمی میرند. این مقالات تا سالیان دراز توسط محققین دیگر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و از اطلاعات آن ها در مجامع علمی و مقالات دیگر استفاده می گردد. بنابراین اگر ما مقاله را یک زمین حاصلخیز در نظر بگیریم، اگر شما یک دانه، فقط یک دانه فاسد (اطلاعات غلط، داده سازی، پلاجیاریسم) را وارد مقاله کنید، تمام زمین شما را فاسد خواهد کرد و تمام دانه هایی که از آن دانه اصلی و فاسد وارد زمین های حاصلخیز دیگر (مقالات دیگر) می شوند نیز فاسد خواهند بود و بدون اینکه فرد محقق بداند مقاله آن توسط اطلاعات غلط محقق دیگر فاسد شده است. مقالات چاپ شده پس از چاپ نیز مورد بررسی قرار می گیرند و داده ها و مطالب آن ها ارزیابی و مورد نقد قرار خواهند گرفت. سایت Pubpeer یک وب سایت است که سال 2013 ایجاد شده و اجازه یک بحث دو طرفه را بر روی یک مقاله عملی منتشر شده می دهد و محیطی را برای افراد و محققان ایجاد می کند که در آن هر کسی می تواند با اکانت ناشناس و یا با هویت واقعی خود بر روی هر مقاله ای که DOI دارد، نظر دهد و به توضیح و نقد مقالات و خطاهای موجود در مقالات بپردازد و ایرادات علمی یک مقاله را برای همگان و بدون سانسور بیان کند. این در حالی است که این کامنت ها و نقد ها برای انتشار عمومی نیازی به دریافت مجوز از سوی مجلات ندارد. 2 بنابراین، علاوه بر اینکه اخلاق حکم می کند مقاله بر پایه اطلاعات صحیح پایه گذاری شود و همچنان کیفیت و اخلاق در شکل گیری مقالات مدنظر قرار گیرد، محققان ایرانی توجه داشته باشند که مقالات آن ها پس از چاپ نیز مورد بررسی قرار می گیرد و اگر اطلاعات آن ها درست و مناسب تشخیص داده نشود می تواند عواقب جبران ناپذیری برای آن ها همچون باز پس گیری مقالات (retract) و طرد توسط مجامع علمی و حتی اخراج را به دنبال داشته باشد و این زنگ خطری جدی برای محققین است که نباید نادیده گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 42

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 17 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button