نتایج جستجو

40555

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

4056

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    118-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3039
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3039

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    69-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5125
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5125

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    51-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2123
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    6-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3146
  • دانلود: 

    1580
چکیده: 

این مطالعه با هدف مقایسه حافظه فعال در کودکان نارساخوان و عادی انجام شد. روش این پژوهش، توصیفی از نوع عل‍ی - مقایسه ای است. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز نارساخوان و 30 دانش آموز بدون اختلال بود که بر اساس بهره هوشی، سن جنسیت همتاسازی گردیدند. به منظور شناسایی و دانش آموزان نارساخوان از آزمون آگاهی واج شناختی و برای سنجش حافظه فعال از خرده مقیاس حافظه فعال نسخه چهارم آزمون هوشی وکسلر کودکان استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان داد که بین حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال خواندن و دانش آموزان بدون اختلال تفاوت معنادار وجود دارد و حافظه فعال دانش آموزان با اختلال در خواندن در سطح قابل ملاحظه ای پایین تر از کودکان به هنجار می باشند بنابراین دانش آموزان نارساخوان در حافظه فعال، با مشکلات جدی روبرو هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3146

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 23
نویسندگان: 

کاووسی شهین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1377
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    49-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    449
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 449

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاووسی چاهک شهین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1377
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 5)
  • صفحات: 

    49-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (مسلسل 63)
  • صفحات: 

    53-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2944
  • دانلود: 

    1918
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر کارکردهای اجرایی شامل سازمان دهی، تصمیم گیری- برنامه ریزی و بازداری را در کودکان نارساخوان و عادی مقایسه می کند.روش: در این پژوهش علی- مقایسه ای از میان 70 دانش آموز دوره ابتدایی، بر اساس نمونه گیری تصادفی، دو گروه 30 نفره نارساخوان و 40 کودک عادی انتخاب و مقایسه شدند. داده ها با استفاده از آزمون های تشخیصی خواندن، آزمون عصب روان شناختی و شخصیتی کولیج و نیزآزمون هوشی وکسلر به دست آمد.یافته ها: داده ها با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که کودکان نارساخوان در کارکردهای اجرایی سازمان- دهی، تصمیم گیری- برنامه ریزی و بازداری با کودکان عادی تفاوت دارند. کارکرد اجرایی دانش آموزان نارساخوان پسر در خرده مقیاس های سازمان دهی و بازداری به طور معناداری بهتر از دانش آموزان نارساخوان دختر بود، اما در کارکرد اجرایی کلی و خرده مقیاس تصمیم گیری- برنامه ریزی بین دانش- آموزان نارساخوان پسر و دختر تفاوت معناداری مشاهده نشد.نتیجه گیری: کارکرد اجرایی شامل سازمان دهی، بازداری و تصمیم گیری- برنامه ریزی دانش آموزان نارساخوان ضعیف تر از دانش آموزان عادی است. تشخیص بموقع اشکال در کارکردهای اجرایی و مداخله صحیح در پیشگیری و درمان اختلال خواندن تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1918 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 24
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    3 (مسلسل 55)
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1163
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

یوسفی ب.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1371
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    984
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1513
  • دانلود: 

    986
چکیده: 

اوتیسم و سایر ضایعات در طیف آن که به عنوان سندرم های رفتاری تعریف شده اند، می توانند یک ناتوانی طولانی مدت باشند. علت آن کاملا شناخته شده نمی باشد. به رغم شدت بیماری و فراوانی نسبی آن هنوز درک کمی از ایولوژی آن در دست است. گرچه به نظر می رسد، علت آن ژنتیکی باشد، اما ژن معیوب شناخته نشده است؛ برخی به تاثیر متقابل ژن ها و محیط معتقدند. در سال های اخیر توجه بی سابقه ای در عرصه عمومی و پژوهشی به اختلال اوتیسم شده است. اختلال اوتیسم با علامت های نقص در تعاملات اجتماعی، مشکل در ارتباط کلامی، غیر کلامی، علایق محدود و رفتارهای تکراری شناخته می شود. راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی (DSM-5) تجارب حسی غیرمعمول را به عنوان رفتار های مرتبط اضافه می کند. در این پژوهش به بررسی علل، علائم و نشانه ها و درمان ها و. . . اوتیسم پرداخته می شود. دانستن حقایق و یافته های تازه اختلال طیف اتیسم(اوتیسم)میتواند به خانواده دارای کودک اتیستیک، سیستم آموزشی، نزدیکان فرد دارای اختلال طیف اتیسم دولتها وجامعه ای که فرد درآن زندگی میکند کمک کند تا دیدی روشن از این اختلال بدست آورده و بر اساس اطلاعاتی درست با این اختلال روبرو گردند، برای آن تصمیم گیری کنند و به حقوقی که بر اساس این یافته ها برای او تعریف می گردد، احترام گذارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1513

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 986
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button