نتایج جستجو

482

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

49

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها



گروه تخصصی








متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
نویسندگان: 

صالحی نصراله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    59-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    867
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

 لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

UROLOGY JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    31-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: The conventional treatment of acute kidney allograft rejection consists of high-dose corticosteroids and polyclonal antibodies. We report our experience of tacrolimus rescue therapy in patients with acute rejections refractory to corticosteroids and polyclonal antibodies.Materials and Methods: A total of 34 patients with a mean age of 42.3 years and clinical diagnosis of acute kidney allograft rejection underwent tacrolimus rescue therapy when treatment with corticosteroids and polyclonal antibodies failed. Kidney allograft biopsy results were available in 21 patients. All of the patients received tacrolimus, 0.1 mg twice daily, and in those who responded to the therapy after 4 to 6 months, tacrolimus was replaced with cyclosporine.Results: Pathologic examination of 21 biopsy specimens of the kidney allografts showed acute vascular rejection in 7 patients (33.3%), acute humoral rejection in 6 (28.6%), acute cellular rejection in 3 (14.3%), and accelerated acute rejection in 3 (14.3%). Twenty-six patients (76.5%) responded to rescue therapy with tacrolimus and discharged with a mean serum creatinine level of 1.4 mg/dL (range, 1.1 mg/dL to 1.7 mg/dL). Allograft nephrectomy was done in 8 patients (23.5%) because of no response to treatment of rejection, the pathology reports of which consisted of acute vascular rejection in 5 patients and extensive necrosis in 3.Conclusion: Tacrolimus therapy is able to salvage kidney allografts with acute refractory rejection. We recommend that tacrolimus be used as an alternative to the conventional drugs used for antirejection therapy. However, severe infectious complications as a result of overt immunosuppression must be considered.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    99-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1720
  • دانلود: 

    763
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف ارایه الگو برای میز مرجع دیجیتال کتابخانه های دانشگاهی ایران به تحلیل محتوای میز مرجع دیجیتال کتابخانه دانشگاه های برتر دنیا می پردازد.روش شناسی: ابتدا با استفاده از روش تحلیل محتوا، 16 میز مرجع دیجیتالی کتابخانه های دانشگاههای برتر دنیا مورد بررسی قرار گرفت و پس از حذف موارد مشابه و مترادف، جمعا 30 ویژگی استخراج شد و از طریق روش دلفی از صاحب نظران در مورد آنها نظرخواهی شد. در نهایت، با اعمال حداقل میانگین 4، 26 ویژگی برای طراحی میز مرجع انتخاب و در الگوی پیشنهادی اعمال گردید. همچنین کتابخانه های دانشگاه های ایران که دارای میز مرجع دیجیتال بودند و تعداد آنها 13 کتابخانه بود با استفاده از سیاهه وارسی فوق مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که پنج ویژگی محتوایی «نام و نام خانوادگی کاربر، شماره تلفن، نشانی پست الکترونیکی، پرسش کاربر، ارسال سوال به صورت تلفنی، پست الکترونیکی، مصاحبه (ارتباط کلامی)» با 100 درصد بالاترین درصد، و دو ویژگی محتوایی «شماره نمابر، ارایه شناسه کاربری و کلمه عبور از طرف کتابخانه برای دسترسی کاربر به اطلاعاتی که حجم زیادی دارند» با 12.5 درصد پایین ترین درصد در میز مرجع دیجیتال کلیه کتابخانه های دانشگاهی برتر دنیا بودند. دو ویژگی «راهنمای استفاده از میز مرجع دیجیتال» و «پرسش کاربر» با میانگین 4.80 بالاترین میانگین و ویژگی «نشانی پستی کاربر» با میانگین 3.47 کمترین میزان اهمیت را در میان ویژگی های برگزیده برای میز مرجع داشته است.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان چنین استنباط کرد که درصد بسیار کمی از کتابخانه های دانشگاهی ایران دارای میز مرجع دیجیتال هستند و این تعداد نیز از لحاظ دارا بودن ویژگی های محتوایی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند. از این رو لازم است کتابخانه های دانشگاهی در کشور با راه اندازی میز مرجع دیجیتال کاربران را در بهره گیری گسترده تر از خدمات کتابخانه یاری رسانند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1720

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 763 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1819
  • دانلود: 

    703
چکیده: 

مقدمه: طراحی صحیح وسایل و تجهیزات مدارس، متناسب با خصوصیات تن سنجی استفاده کنندگان، جهت ایجاد عادت صحیح نشستن و گرفتن وضعیت بدنی مناسب در استفاده کنندگان از این وسایل، بسیار مهم می باشد. میز و نیمکت هایی که در حال حاضر در مدارس ایران مورد استفاده قرار می گیرند، متناسب با ابعاد فیزیکی دانش آموزان محلی طراحی نشدند. هدف این پژوهش ارایه توصیه هایی در زمینه طراحی صحیح میز و نیمکت های مورد استفاده در موسسات آموزشی متناسب با ابعاد فیزیکی دانش آموزان می باشد.روش ها: در این تحقیق تعداد 300 دانش آموز دختر و پسر ناحیه 3 شهرستان اصفهان به صورت تصادفی منظم انتخاب شدند و اطلاعات لازم توسط مصاحبه و مشاهده و با استفاده از وسایل اندازه گیری آنتروپومتریکی در پرسش نامه ثبت گردید.یافته ها: اطلاعات آنتروپومتریکی برای 300 دانش آموز دختر و پسر، از 17 پارامتر آنتروپومتریکی با توجه به چک لیستی که برای هر نفر تکمیل شده بود به دست آمد و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آزمون t-test بین پارامترهای دختران و پسران نشان می دهد که تنها در پارامترهای عمق سینه، ارتفاع رکبی، طول کفل، زانو، طول کفل- رکبی، عمق ران و حد دسترسی جلو بازو اختلاف معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج، مشخص می شود که ارتفاع میز بر اساس حاصل جمع صدک 95 ارتفاع تکیه گاه آرنج و ارتفاع سطح نشستن گاه جامعه مورد مطالعه به دست می آید. با اندازه هایی که در میزهای فعلی وجود دارد، دانش آموزان مجبور می شوند که روی نیمکت خود ننشیند و بایستند، که این ایستادن بدون حرکت در ساعت های متمادی موجب واریس سیاهرگی در پا و ساق پا می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1819

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 703 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ELBELTAGI E.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    -
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    95
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 95

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

DE GROOTE SANDRA L.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    76
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 76

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

ارگونومی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    104-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    254
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

زمینه و هدف: برای بسیاری از کارمندان، دانش آموزان، دانشجویان و مشاغل «پشت میز نشین»، اکثر کار روزانه با نشستن بر روی صندلی و معمولا همراه با میز انجام می شود. این درحالی است که مطالعات بسیار زیادی، نشستن طولانی مدت را با بیماری های اسکلتی-عضلانی و قلبی عروقی و. . . مرتبط می دانند. هدف پژوهش حاضر طراحی ابزاری است که به کمک آن پوسچر کاری نشسته ی افراد به ایستاده و نشسته تغییر پیدا کند. روش کار: ابعاد مورد نیاز برای طراحی مبدل میز، از داده های آنتروپومتری موجود جامعه ایرانی با محدوده سنی 19-6 و 60-20 سال برای دو جنس مذکر و مونث ایرانی با استفاده از 4 پارامتر آنتروپومتری ارتفاع آرنج نشسته، ارتفاع چشم نشسته، ارتفاع آرنج ایستاده و ارتفاع چشم ایستاده به دست آمد. این مقادیر برای به دست آوردن تفاوت سطح کاری مورد نیاز دست در حالت ایستاده و نشسته (جایگاه صفحه کلید) و تفاوت سطح کاری مورد نیاز چشم در حالت ایستاده و نشسته (جایگاه نمایشگر) به کار برده شد. به دلیل قابلیت تغییر ارتفاع این ابزار، صدک های 5 خانم ها و 95 آقایان استفاده شد تا بازه ی تغییرات مورد نیاز به دست بیاید. یافته ها: مبدل میز به دو بخش (1) جایگاه صفحه نمایش و (2) جایگاه ماوس و صفحه کلید تقسیم شد. تفاوت ارتفاع این دو سطح 12 سانتیمتر بدست آمد. حداکثر ارتفاع مبدل میز (محدوده قابلیت تنظیم) برای هردوگروه سنی با توجه به تغییرات ارتفاع آرنج نشسته و ایستاده 68 سانتیمتر بدست آمد. پهنا و عمق میز 90 در 50 سانتیمتر تعیین شد، و جایگاه صفحه کلید و ماوس با پهنایی به اندازه ی میز و عمق 20 سانتیمتر جایگاه کافی و راحت برای کاربران ایجاد می کنند. بحث: پیش بینی می شود با استفاده از این مبدل میز و تغییر پوسچر افراد از حالت تماما نشسته به حالتی متناوب بین دو پوسچر ایستاده و نشسته، از میزان مشکلات اسکلتی-عضلانی، قلبی-عروقی، دیابت و سرطان کاسته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 254

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2008
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    34-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    388
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Achievements in short-term graft survival since the introduction of cyclosporine has not been matched by improvement in long-term graft function, and chronic allograft nephropathy remains the second commonest cause of graft attrition over time. We aimed to evaluate the long-term results of conventional immunosuppression by steroid and azathioprine in comparison with cyclosporine-based triple therapy in living donor kidney transplants. Materials and Methods: We evaluated the long-term follow-up data of 369 living related kidney transplant recipients that were on prednisolone-azathioprine immunosuppressive therapy (group 1) or triple therapy by prednisolone, cyclosporine, and azathioprine (group 2). All recipients were followed-up for more than 10 years (mean, 240±12 months). Comparative analyses included patient and graft survival rates, condition at last follow-up, graft rejection, and graft function. Results: There were 130 patients in group 1 and 239 in group 2. The overall frequency of acute rejection episodes was not significantly different between the two groups. However, the proportion of patients with chronic allograft nephropathy was significantly higher in group 2 (21% versus 35%, P=.001). Graft survival rates were 85.3% versus 92.4% at 1 year, 69.9% versus 71.9% at 5 years, and 52.5% versus 50.8% at 10 years in groups 1 and 2, respectively (P=.03). The two groups were comparable regarding posttransplant malignancies, diabetes mellitus, serious bacterial infections, and hepatic diseases. However, hypertensive patients were significantly more frequent in group 2. Conclusions: Chronic allograft nephropathy was significantly higher in patients receiving cyclosporine, possibly due to the risk of drug-induced nephrotoxicity, glomerular disease recurrence, and hypertension. Nowadays, it is possible to achieve excellent calcineurin inhibitors-free regimen using newer maintenance immunosuppressive agents.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    2 (پیاپی 118)
  • صفحات: 

    112-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    396
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

هدف: شناسایی شاخص های تأثیرگذار بر عملکرد میزهای خدمت رسانی و میزان مطابقت میزهای خدمت کتابخانه ملی ایران با این شاخص ها. روش شناسی: پژوهش حاضر در دو مرحله انجام شد. مرحله اول، استخراج شاخص های تأثیرگذار بر عملکرد میزهای خدمت به روش کتابخانه ای و مرحله دوم، به روش پیمایشی با بهره گیری از پرسشنامه انجام شد. یافته ها: شاخص های استخراج شده، طی مرحله اول پژوهش عبارت بودند از: دسترس پذیری و رؤیت پذیری، متمایز و مشخص بودن بخش های مرجع و اطلاع رسانی (قابلیت تشخیص برای کاربر و متمایزبودن کارکنان آن)، جایگاه مناسب میزهای اطلاع رسانی، مأنوس بودن نام بخش های اطلاع رسانی با ادبیات رایج کاربران (توجه به تفاوت واژه شناسی کتابداران با کاربران)، دستیابی زودهنگام کاربران به اهداف خود (روزآمدی اطلاعات، تازگی محیط، علایم و نشانه های دقیق هدایت کننده، و ابزارهای خودگردان)، علاقه مندی کتابداران و اشتیاق به رجوع مراجعان، فضای راحت و دلپذیر (کارآزمودگی کارکنان و محیط دلپذیر و پذیرا)، کمک در نقطه نیاز (ارائه خدمات مرجع سیار)، و بازاریابی خدمات و برندسازی. نتیجه گیری: با استناد به مقدار آزمون تی (437/0) و معنا داری آن (66/0)، بین میانگین واقعی و میانگین مورد انتظار با این شاخص ها تفاوت معناداری وجود نداشت. به عبارتی، شرایط فعلی میزهای خدمت با شاخص های تأثیرگذار بر عملکرد میزهای مرجع و اطلاع رسانی مطابقت دارد. ازنظر اولویت بندی شاخص ها، با استناد به مقدار آزمون فریدمن (71/41) و معنا داری آن (01/0)، بین شاخص های تأثیرگذار بر عملکرد میزهای مرجع و اطلاع رسانی تفاوت معناداری گزارش شد. شاخص «متمایز و مشخص بودن میز خدمات رسانی» (با میانگین 71/6) بالاترین و «علائم و نشانه های دقیق هدایت کننده مراجعه کننده به سمت میز» (با میانگین 24/3) کمترین میانگین را به خود اختصاص داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    95-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7
  • دانلود: 

    1
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف این مقاله بررسی دیوارو میزنوشته های دانش آموزان براساس دیدگاه فرکلاف بوده است. دیوار و میزنوشته­های دانش­آموزان زبان به گونه ای نظام یافته است که در آن می­توان به تبیین رویکرد بینا متنی فرکلاف پرداخت. تفسیر بافت بینامتنی به این معنا است که متن به مجموعه متعلق است و نحوه رابطه میان مشارکین و زمینه مشترک را نشان می دهد. روش پژوهش: الگوی فرکلاف، ابزاری کارآمد برای تحلیل چارچوب نظری این پژوهش است. این تحقیق با روش توصیفی-تحلیلی، مسأله چگونگی شکل­گیری گفتمان انتقادی را در دیوار و میز نوشته های دانش­آموزان متوسطه اول مورد بررسی قرار داده است. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان مدارس متوسطه اول شهرستان میاندواب با نمونه اماری 31 دیوار و میز نوشته بوده است که بصورت تصادفی با استفاده از دوربین عکس برداری و نت برداری شده است. یافته ها: تحقیق بیانگر آن است بینامتنیت همان نظم گفتمانی و پیام نوشته ها و پیوستگی گفتمانی است که در نوشته های دانش دآموزان دیده شد و نوشته های دانش آموزان دارای بینامتنیت می باشد بدین معنی که دانش اموزان در نوشته های خود از شعر و استعاره و مرگ و درودو نظم گفتمانی استفاده نمودند ودر بافت زبانی پیام خودشان را به خواننده انتقال دادند. نتیجه گیری: به طور خلاصه در موقعیت مدارس نوشته های دانش آموزان نشان می دهد که دانش آموزان از گفتمان یک طرفه و بی عدالتی در رعایت گفتمان توسط معلمان و مدیران گله دارند. از منظر بینامتنیّت، این نوشته های دانش آموزان بیانگر اعتراض به وضعیّت موجود در مدارس نسبت به مدیران و معلمان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button