Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3-4 (9-10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4287
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 10-9)
  • صفحات: 

    207-222
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2109
  • دانلود: 

    1431
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش راهبرد خود نظارتی در دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه شهر تهران است. با استفاده از روش نمونه گیری انباشته، تعداد 5 نفر دانش آموز دارای اختلال نقص توجه مرضی کودکان بر اساس CSI-4 انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع طرح تک آزمودنی است که بر اساس آن دو رفتار مربوط به اختلال نقص توجه شامل توجه بر تکالیف خواندن و بی اجازه صحبت کردن در کلاس ریاضی، طی سه مرحله خط پایه (شامل مشاهده فراوانی این دو رفتار در آزمودنیها)، مرحله مداخله (شامل آموزش راهبرد خود نظارتی و ثبت فراوانی این رفتارها توسط آزمودنیها) و مرحله پیگیری (بررسی تداوم زمانی اثر خود نظارتی بر رفتارهای مذکور) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که آموزش راهبرد خودنظارتی موجب افزایش میزان توجه و کاهش میزان بی اجازه صحبت کردن در دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1431 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

رمضانی مژگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 10-9)
  • صفحات: 

    223-244
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1388
  • دانلود: 

    782
چکیده: 

برخی دانش آموزان بویژه دانش آموزان دارای نارسایی های ویژه در اکتساب حساب قادر به انجام صحیح عملیات بنیادین حساب (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) نیستند. آنها بکرات مرتکب خطاهای محاسباتی شده و از ادامه عملیات منصرف می شوند. پژوهشگران علاقمند به این حیطه علت این مشکلات را در آموزش ناکافی و نادرست معلم و یا ناتوانی دانش آموزان در اکتساب مفاهیم بنیادین (مطابقت یک به یک، شمارش، مجموعه ها و ...) می دانند. با تحلیل خطاهای محاسباتی این دانش آموزان معلوم شده است که آنها الگوهای مشابهی در خطاهای خود نشان می دهند. معلمان با درک این الگوها می توانند در حل مسایل دانش آموزان موفق شده و مشکلات آن ها در درک مفاهیم کمی را به حداقل برسانند. به منظور دستیابی به این هدف 20 نفر از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان یاسوج که پس از ارزیابی های کارشناسان شاغل، حساب نارسا تشخیص داده شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. خطاهای دانش آموزان در حوزه عملیات آزمون پیشرفت تحصیلی ایران- کی مت بررسی و طبقه بندی شد. نتایج نشان داد که از عمده ترین مشکلات دانش آموزان حساب نارسا اشکال دانش آموزان در شناخت واقعیت های ریاضی است. مشکلات دیگر نتیجه اشکال در درک دانش روشی (شیوه ای)، زمان و مکان استفاده از واقعیت ها یا روش های معین و نیز خطاهای تصادفی ناشی از بی دقتی یا بی توجهی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 10-9)
  • صفحات: 

    245-264
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3998
  • دانلود: 

    3147
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مقایسه شیوه های فرزندپروری مادران کودکان دارای اختلال های افسردگی، اضطرابی و وسواس فکری و عملی با مادران کودکان عادی بود. به این منظور با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای، تعداد 40 کودک عادی 7 تا 11 سال (دختر و پسر) از مدارس 3 منطقه آموزشی شهر تهران و تعداد 90 کودک با تشخیص اختلال های افسردگی (افسردگی اساسی و افسرده خویی) اضطرابی (اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب جدایی (هراس اجتماعی) و وسواس فکری و عملی به روش نمونه هدفمند از بیمارستانهای امام حسین، روزبه، نواب صفوی و درمانگاه شهید اسماعیلی انتخاب شدند. مادران 130 کودک برگزیده (عادی و بالینی) با استفاده از پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا باوم ریند آزمون شدند. اطلاعات بدست آمده با استفاده از روش تحلیل واریانس یک متغیری تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین مادران کودکان دارای اختلال های افسردگی، اضطرابی و وسواس فکری و عملی با مادران کودکان عادی در شیوه های فرزند پروری قاطع و اطمینان بخش و مستبدانه تفاوت وجود دارد. همچنین مادران کودکان دارای اختلال های افسردگی، اضطرابی و وسواس فکری و عملی بیشتر از مادران کودکان عادی از شیوه فرزندپروری مستبدانه در تربیت فرزندان خود استفاده می کنند. در حالی که مادران کودکان عادی در مقایسه با مادران کودکان دارای اختلال های افسردگی بیشتر از شیوه قاطع و اطمینان بخش در تربیت فرزندان خود استفاده می کنند. اما میزان گرایش آنان به استفاده از این شیوه (قاطع و اطمینان بخش) تفاوتی با مادران کودکان دارای اختلال های اضطرابی و وسواس فکری و عملی ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3998

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3147 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دستجردی کاظمی مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 10-9)
  • صفحات: 

    265-288
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4367
  • دانلود: 

    2505
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی برخی ویژگی های کلی گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر تهران در سال 1380 پرداخته ایم. 133 دانش آموز (66 پسر و 67 دختر) که در پایه های تحصیلی آمادگی مقدماتی، آمادگی تکمیلی، اول و دوم ابتدایی مشغول به تحصیل بوده و دارای طیف سن تقویمی 6.7 تا 13.6 سال بودند. این دانش آموزان با روش نمونه گیری چند مرحله ای از مدارس استثنایی شهر تهران انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارت بود از «آزمون رشد زبان» که دارای 6 خرده آزمون اصلی (واژگانی و نحوی) و 3 خرده آزمون تکمیلی (تولیدی و شنیداری)، می باشد. با ترکیب نمرات 6 خرده آزمون اصلی، 6 نمره ترکیبی نیز به دست می آید. در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون t، و آزمون ناپارامتری «یومان ویتنی» استفاده شد. نتایج به دست آمده از این مطالعه حاکی از این است که: 1- جنسیت دانش آموزان بر عملکرد گفتاری و زبانی آنها تاثیری ندارد، 2- سن تقویمی 13 سالگی، مقطع بروز تفاوت در عملکرد دانش آموزان در اکثریت مهارت های زبانی مورد مطالعه است، 3- پایه تحصیلی دوم، مقطع بروز تفاوت در عملکرد دانش آموزان در بیشتر مهارت های زبانی مورد مطالعه است، 4- عملکرد دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون از عملکرد دانش آموزان غیر داونی، بطور معناداری پایین تر و ضعیفتر است، 5- بیشترین مشکل دانش آموزان در واژگان شفاهی و تقلید جمله بوده و کمترین مشکل ایشان در درک واژگانی (واژگان تصویری) است 6- دو زبانگی بر عملکرد آزمودنی ها در مهارتهای زبانی مورد مطالعه بی تاثیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 10-9)
  • صفحات: 

    289-312
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1683
  • دانلود: 

    860
چکیده: 

هدف از این پژوهش، هنجاریابی تست افسردگی کودک رینولدز بر روی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر تهران بود. به این منظور، با استفاده از روش نمونه برداری چند مرحله ای، تعداد 448 دانش آموز پایه های تحصیلی دوم تا پنجم ابتدایی (224 دختر، 224 پسر) به شیوه تصادفی از 14 مدرسه ابتدایی واقع در 7 منطقه آموزشی شهر تهران انتخاب و با استفاده از فرم HS تست افسردگی کودک رینولدز (RCDS) آزمون شدند. نتایج نشان داد که RCDS از اعتبار و روایی کافی جهت سنجش شدت نشانه های افسردگی کودکان 8 تا 11 ساله تهرانی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1683

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 860 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button