Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    87-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    882
  • دانلود: 

    479
چکیده: 

در این مقاله، تداخل جریان بین سه استوانه دایروی هم قطر در چیدمان مثلثی و همچنین بین چهار استوانه دایروی در چیدمان مربعی که در جریان عرضی قرار گرفته اند، مورد مطالعه قرار گرفته اند. آزمایشات تونل باد، شامل اندازه گیری ضرایب نیرو برای شش نسبت فضادهی (l/d) از 1.5 تا 4 در عدد رینولدز زیر بحرانی 6.08. 104 می باشد. توزیع فشار روی سطح استوانه ها بوسیله ترانسدیوسرهای فشار اندازه گیری شده است. مشاهده می شود که برای حالت سه استوانه در l/d>2، استوانه بالادست ضریب درگ میانگین کمتری را از استوانه های پایین دست متحمل می شود. همچنین، کمترین مقادیر ضرایب درگ استوانه های پایین دست در l/d=1.5 و l/d=2 اتفاق می افتد. بعلاوه، برای حالت چهار استوانه در l/d=1.5، به علت تداخل شدید جریان بین استوانه ها، بین ضرایب لیفت استوانه های بالادست اختلاف وجود دارد. همچنین، برای l/d≤2، ضرایب درگ میانگین استوانه های پایین دست منفی می شوند. در پایان، نتیجه می شود که تغییرات در l/d، شدیدا روی ضرایب آیرودینامیکی تاثیر می گذارد و با کاهش l/d اثرات تداخل جریان بین استوانه ها افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 882

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 479 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1636
  • دانلود: 

    840
چکیده: 

در مقاله حاضر، میدان جریان دوبعدی، غیردایمی و لزج در اطراف دسته سیلندرهای استوانه ای به منظور بررسی رفتار و مشخصه های جریان شبیه سازی شده است. روش مورد استفاده مبتنی بر روش حجم محدود در شبکه کارتزین جابجا شده بوده و برای تشخیص سیلندرهای جاسازی شده در میدان از تکنیک مقدار بزرگ جمله چشمه و روش سلول شبح استفاده شده است. دقت و صحت روش با شبیه سازی جریان در داخل مجاری و همچنین اطراف تک سیلندر استوانه ای مورد اعتبارسنجی قرار گرفته است. نتایج حاصله در تطابق کامل با نتایج آزمایشگاهی موجود است. نهایتا، جریان در اطراف دسته سیلندر استوانه ای در چیدمان مربعی و همچنین کلی جابجا شده شبیه سازی و مورد تحلیل قرار گرفته است. برای دسته سیلندرهای مذکور، ضرایب لیفت و درگ، سرعت شکاف، توزیع فشار، توزیع چرخش و خطوط جریان به طور عددی محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج دو الگوی کاملا متفاوت جریان را در دو چیدمان مورد مطالعه قرار می دهد. به طور کلی، روش مورد استفاده در کار حاضر برای اولین بار جهت حل میدان جریان در دسته سیلندر استوانه ای مورد استفاده قرار گرفته و نتایج و تحلیل های ارایه شده در چیدمان مورد بررسی توسط دیگر محققی ارایه نشده است. بطور کلی، نتایج نشان می دهد که نیروهای لیفت و درگ در ردیف اول چندین برابر ردیف های بعدی است. همچنین، در دسته سیلندر محصور، نیروهای لیفت و درگ چندین برابر حالت غیرمحصور بدست می آیند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 840 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    23-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    205
چکیده: 

شیوه های تحلیلی همواره ابزار مورد علاقه دانشمندان برای حل و بررسی پدیده های فیزیکی بوده اند. همراه با اختراع و پیشرفت رایانه ها، تمایل به شیوه های عددی رایج شد. اخیرا، با پیشرفت رایانه ها و توسعه قابلیت و ظرفیت آنها در حل نمادین الگوهای ریاضی پدیده های فیزیکی، بررسی و ابداع شیوه های تحلیلی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از جمله شیوه های تحلیلی نسبتا جدید، شیوه تجزیه ادومین است. قابلیت ها و دقت این شیوه موضوع این مطالعه می باشند که با بررسی مساله بلازیوس به آنها پرداخته شده است. دقت این شیوه با به کارگیری تقریب کسری پد بهبود یافته و برای اولین بار عدد هوارث با دقت بالایی از این شیوه به دست آمده است. نتایج حاصله با دیگر نتایج به دست آمده از شیوه های تحلیلی و عددی موجود مقایسه شده اند که حاکی از قابلیت ها و برتری شیوه مورد استفاده در این مقاله است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 205 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    33-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

در این مقاله، برای محاسبه مقاومت موج سازی یک شناور زیردریایی با استفاده از روش المان مرزی (BEM) و المان بندی سطح جسم به وسیله المان های چهارضلعی هذلولوی و المان بندی سطح آزاد آب دریای اطراف زیردریایی به وسیله المان های چهار ضلعی و همچنین با به کارگیری قضیه گرین برای هر نقطه از میدان جریان، معادله انتگرالی پتانسیل سرعت را روی جسم و سطح آزاد اعمال شده و با تشکیل سیستم معادلات و اعمال شرایط مرزی، پتانسیل سرعت، محاسبه شده است. سپس، با مشتق گیری از پتانسیل سرعت، مقادیر فشار و نیروها محاسبه گردیده و در نتیجه مقاومت موج سازی مورد بررسی و حل عددی قرار گرفته و نتایج به صورت زیر ارایه شده است. به منظور بررسی صحت کد نوشته شده، نتایج به دست آمده با نتایج شناور ویگلی و یک زیر دریایی بیضیگونی UV11 مورد مقایسه قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2483
  • دانلود: 

    758
چکیده: 

موتورهای انژکتوری با مجموعه پاشش در راهگاه ورودی در راستای کاهش مصرف سوخت و آلاینده های اگزوز خودروهای بنزینی جایگزین موتورهای کاربراتوری شده اند. این موتورها باید برای کاهش بیشتر میزان آلاینده های خروجی و مصرف سوخت بهینه شوند تا قوانین سخت آلایندگی و مصرف سوخت رعایت شود.در این مقاله، با استفاده از برنامه شبیه سازی KIVA-3V اثر زاویه و زمان پاشش سوخت بر نرخ تبخیر و میزان آلایندگی موتور EF-7 بررسی شده تا فرآیند تشکیل مخلوط که یکی از مهمترین عوامل موثر در عملکرد موتور می باشد، بهبود داده شود. نتایج نشان می دهد که نرخ تبخیر سوخت با پاشش دیرهنگام سوخت کاهش یافته و با تغییر جهت پاشش به سمت نقاط داغ تر نظیر سطح بالایی سوپاپ افزایش می یابد. زاویه پاشش 57 درجه موجب پاشش سوخت به سمت نقاط داغ تر شده و با افزایش نرخ تبخیر سوخت کیفیت مخلوط و احتراق را بهبود یافته که نتیجه آن کاهش آلاینده های CO و HC و افزایش نسبتا کم آلاینده NO می باشد. برای کاهش آلاینده NO باید از روشهای دیگری مثل تنظیم زمان جرقه استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2483

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 758 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دوستدار محمدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    844
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

در این مقاله به مطالعه عددی اثر شرایط اولیه پاشش بر جابجایی و چرخش ناحیه ای از ابر دوفازی سوخت و هوا که در محدوده احتراق پذیری قرار دارد، پرداخته می شود. این ابر از پاشش مقدار معینی از یک سوخت مایع به محیط باز اتمسفر بوجود می آید. با بررسی ساختار داخلی این ابر بر حسب زمان ناحیه ای از ابر که در آن غلظت سوخت در محدوده احتراق پذیری قرار دارد شناسایی شده و اثر شرایط اولیه پاشش، نظیر دمای سوخت، سرعت پاشش و قطر متوسط قطرات در رفتار این ناحیه مطالعه می گردد. این امر قدم موثری در انتخاب مکان مناسب برای اشتعال ابر در یک زمان معین می باشد. برای اعتبار دهی، مقایسه ای بین نتایج عددی و نتایج تجربی صورت گرفته است. نتایج نشان می دهند که افزایش سرعت پاشش و قطر متوسط قطرات و نیز کاهش دمای اولیه سوخت باعث افزایش چرخش ناحیه احتراق پذیر داخل ابر می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 844

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 15) (سیالات و آیرودینامیک)
  • صفحات: 

    75-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1157
  • دانلود: 

    728
چکیده: 

در این تحقیق، روش الحاقی پیوسته به منظور بهینه کردن ایرفویل ها در جریان های مادون صوت و گذر صوت به کار گرفته شده است. یک حل کننده جریان به منظور حل میدان جریان تراکم پذیر غیرلزج اطراف ایرفویل در هر سیکل طراحی مورد استفاده قرار گرفت. دو مساله طراحی (که معمولا در بهینه سازی شکل آیرودینامیکی مطرح می شوند)، یعنی طراحی فشار معکوس و کمینه سازی پسا بررسی شده اند. در بخش اول، مثالی به منظور ارزیابی عملکرد روش الحاقی در مساله طراحی معکوس اجرا گردید. نتایج نشان می دهد که روش الحاقی می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در مسایل طراحی معکوس آیرودینامیکی مورد استفاده قرار گیرد. در بخش دوم، بهینه سازی مقید در مساله کمینه سازی پسا مطالعه گردید. مثال های بررسی شده نشان می دهد که یک تغییر کوچک در هندسه باعث کاهش قابل ملاحظه ای در ضریب پسا می شود. به منظور ارزیابی عملکرد روش الحاقی در مسایل با تعداد متغیرهای طراحی زیاد و همچنین به منظور بررسی تاثیر بردار طراحی بر روی نتایج بهینه سازی، کمینه سازی مقید پسا با استفاده از دوبردار طراحی متفاوت انجام گردید. نتایج نشان می دهد که مکانیزم و مقدار کاهش پسا توسط نوع برداری طراحی متاثر می شود. همچنین، هزینه محاسباتی روش الحاقی مستقل از تعداد متغیرهای طراحی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 728 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (15) (FLUIDS & AERODYNAMICS)
  • صفحات: 

    87-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    324
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This paper has investigated the flow interference between three circular cylinders of equal diameter in an equilateral-triangular arrangement and also between four circular cylinders in a square arrangement when subjected to a cross-flow. Wind tunnel experiments were conducted to measure force coefficients for six spacing ratios (l/d) varying from 1.5 to 4 at subcritical Reynolds number of 6.08×104. The pressure distributions on the surface of the cylinders were measured, using pressure transducers. It was found that for three cylinders at l/d>2, the upstream cylinder experiences lower mean drag coefficient than that of the downstream ones. Also, the minimum drag coefficient values of the downstream cylinders occur at l/d=1.5 and l/d=2. Moreover, It was revealed that for four cylinders at l/d=1.5, due to severe flow interference between cylinders, there is a difference between lift coefficients for the upstream cylinders. Also, for l/d£2, the mean drag coefficients for downstream cylinders are negative. In addition, it was concluded that the variations in l/d strongly affect the aerodynamic coefficients. Also, by decreasing l/d, the effects of the flow interference between the cylinders increase.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 324

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button