در زلزله های اخیر مانند نورثریج، کوبه و تایوان دیده شده است که پلهای طراحی شده قدیمی به شدت آسیب دیده اند. بیشتر خسارتها بصورت شکست برشی و خمشی در اعضا زیر سازه ها و روسازه ها و اتصالات دیده شده است. نکته قابل توجه در این می باشد که نوع خسارتها در هر سه زلزله یاد شده مشابه می باشد. از آنجاییکه پلهای طراحی شده به روش جدید خسارت قابل ملاحظه ای ندیده اند نمی توان در خصوص رفتار لرزه ای آنها قضاوت نمود. در این مقاله، رفتار لرزه ای پل دره اوین که جدیدا ساخته شده در حالت نهایی از طریق آنالیز سه بعدی کنترل خسارت گردیده است. مدل سه بعدی پل با استفاده از نرم افزار کامپیوتری Drain-3D با بکارگیری المان فایبر تیر - ستون که رفتار غیر خطی را نشان می دهد آنالیز شده است. در مدل سازی این سازه، بالشتک ها، کلیدهای برشی، درزهای انبساط و پست بند دیوارها در حالت رفتار بارهای متناوب در نظر گرفته شده اند. رفتار تیرها در رو سازه، الاستیک فرض گردیده و فنرهای فشاری الاستیک برای در نظر گرفتن اثر خاک بکار گرفته شده است. با آنالیز ارتعاش آزاد و با فرض باز بودن درزهای انبساط نشان داده شده است که تاثیر تعداد زیادی از مودهای ارتعاشی در رفتار دینامیکی سازه پل قابل ملاحظه می باشد. اگر چه در حالت وارد شده نیروی واقعی زلزله پیش بینی می شود که درزهای در نظر گرفته شده باز و بسته می شوند ولی اثر آنها در رفتار لرزه ای قابل در نظر گرفتن نمی باشد. نتایج حاصل از آنالیز دینامیکی با وارد کردن دکوردهای واقعی زلزله های ناغان، نورثریچ و کوبه نشان می دهد که مقادیر نیروها در المانهای زیر سازه بسیار کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده برای آنها می باشد. همچنین، از آنالیز دینامیکی این برداشت می شود که نتایج حاصله در مقایسه با نتایج آنالیز استاتیکی معادل دارای تفاوتهای اساسی می باشد و در نتیجه برای این نوع سازه ها آنالیز دینامیکی ضروری به نظر می رسد.