Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Control

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Control

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    579
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    889
  • دانلود: 

    682
چکیده: 

مرحله نهایی هدایت موشک های تاکتیکی، مرحله برخورد به هدف است. عملکرد موشک در این مرحله وابسته به قانون هدایت، دقت جستجوگر و زاویه برخورد است. برای این که سرجنگی بیشترین کارایی را در انهدام هدف داشته باشد، بایستی زاویه برخورد موشک به هدف قابل کنترل باشد. به علت محدودیت های موجود، رسیدن به زاویه برخورد زیاد امکان پذیر نمی باشد. در مورد اهداف سطحی مانند تانک و کشتی، زمان شروع فاز نهایی پارامتر تعیین کننده ای در کنترل زاویه برخورد است. انتخاب مناسب این زمان، زاویه برخورد موشک به هدف و عدم برخورد آن به زمین قبل از برخورد به هدف را تضمین می کند. در این مقاله با استفاده از روش هدایت ناوبری تناسبی حقیقی بایاس دار (BTPN) در فاز نهایی و برآورد زاویه برخورد نهایی به هدف، الگوریتمی برای تعیین زمان ورود به فاز نهایی ارایه می شود تا زاویه برخورد موشک به هدف کنترل شود. مقدار بیشینه زاویه برخورد مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. همچنین شرط وجود جواب برای الگوریتم پیشنهادی به منظور رسیدن زاویه برخورد مطلوب، با بیان و اثبات یک قضیه تعیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 889

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    9-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1130
  • دانلود: 

    735
چکیده: 

امروزه استفاده از بستر اینترنت برای تبادل اطلاعات مختلف بسیار رایج شده و کاربردهای مختلفی بر روی این بستر ارایه می شود. بسیاری از این کاربردها بلادرنگ بوده و بایستی الزامات خاصی را در مورد تاخیر رعایت نمایند. بنابراین وجود مکانیزم های کنترل تراکم موثری که بتواند از تراکم جلوگیری کرده و یا حداقل تراکم را محدود نماید بسیار ضروری می باشد. در این پژوهش یک مدیر فعال صف برای بهبود عملکرد شبکه ارایه شده است که بر اساس نظریه کنترل مقاوم طراحی گشته است. برای این منظور یک کنترل کننده مقاوم زمان گسسته فیدبک خروجی طراحی شده است. هدف از این طراحی استفاده از مزایای کنترل مقاوم مانند کاهش حساسیت به عدم قطعیت های مدل و همچنین تضعیف اثر جریان های اغتشاش در خروجی سیستم می باشد. به منظور شبیه سازی رفتار کنترل کننده و تایید قابلیت ها و عملکرد آن از شبیه ساز ns2 استفاده شده است. شبیه سازی ها نشان می دهد که کنترلگر مقاوم ارایه شده به خوبی اهداف کنترلی مورد نظر را ارضا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 735 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    22-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    919
  • دانلود: 

    1834
چکیده: 

در این مقاله همجوشی داده های سنسورها، به منظور موقعیت یابی دقیق یک خودرو چهارچرخ خودگردان، توسط الگوریتم فیلتر کالمن غیر مستقیم با ساختار پیشخور، شبیه سازی شده است. سنسورها شامل شتاب سنج، تاکومتر، قطب نما و پتانسیومتر می باشند. پس از معرفی خودرو و معادلات آن، فرایند شناسایی بر روی سیستم به منظور یافتن پارامترهای معادلات خودرو انجام شده که دارای دو مرحله می باشد، شناسایی پارامترهای خودرو و شناسایی پارامترهای موتورها. همچنین عمل فیلتر کردن به منظور حذف نویز و همچنین حذف بایاس تصادفی شتاب سنج با استفاده از فیلتر کالمن مستقیم و غیر مستقیم انجام شده است. معادلات فیلتر کالمن غیر مستقیم برای یافتن خطای موجود در سنسورها بدست آمده اند که معادلاتی خطی و متغیر با زمان می باشند و پس از اعمال تست رویت پذیری مشاهده می شود که معادلات به دست آمده رویت ناپذیر می باشند. با بکارگیری یک شیوه جدید مبتنی بر یافتن زیر سیستم رویت پذیر سیستم مذکور و تخمین حالات زیر سیستم فوق با استفاده از فیلتر کالمن، به حل این مساله پرداخته شده است. نتایج شبیه سازی، کارآمدی راه حل ارایه شده را نشان می دهند. همچنین در این مقاله روشی برای یافتن ماتریس های کوواریانس نویز فرایند و اندازه گیری با استفاده از فیلتر فرم دهنده معکوس، ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1834 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    34-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1156
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

در این مقاله، پایدارسازی کمپرسور جریان محوری چند طبقه تحت ناپایداری سرج با استفاده از مدل فازی تاکاگی- سوگنو (T-S) و کنترلر توزیع یافته موازی (PDC) ارایه گردیده است. بدین منظور ابتدا معادلات بقای جرم، اندازه حرکت و انرژی برای هر طبقه از کمپرسور نوشته شده و مدل غیر خطی کمپرسور بدست آورده شده است. نقطه سرج بدست آمده از این مدل با نقطه سرج بدست آمده از آزمایشات مطابقت دارد که به مدل ریاضی بدست آمده اعتبار می بخشد. در ادامه، بر اساس زیر سیستم های خطی، مدل فازی T-S کمپرسور بدست آورده شده است. آنگاه برای مدل T-S، یک کنترلر PDC برای پایدارسازی سیستم حلقه بسته طراحی گردیده که نابرابریهای خطی ماتریسی لازم برای شرایط پایداری را ارضا می نماید. در این مطالعه دبی بیلید (دبی هوای خروجی از شیر کنترلی) بعنوان ورودی کنترلی انتخاب گردیده و شبیه سازی حلقه بسته مدل غیر خطی کمپرسور چند طبقه با استفاده از کنترلر PDC در گذر از محدوده کاری ناپایدار سرج انجام گردیده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که کمپرسور چند طبقه در گذر از محدوده ناپایدار بوسیله کنترلر PDC طراحی شده پایدار شده است. بعلاوه مقدار دبی خروجی از شیر بیلید بمنظور پایدارسازی سیستم درصد کمی از دبی کل عبوری از کمپرسور می باشد که کارآیی روش را در پایدار سازی سیستم نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    43-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    829
  • دانلود: 

    708
چکیده: 

در این مقاله ابتدا مدلسازی غیرخطی در مرحله مکش و دریچه ورودی هوا (تراتل)، مرحله تراکم و مرحله احتراق برای یک خودروی بنزین سوز انجام شده است. سپس تفاوت خودروی بنزین سوز با خودروی گاز سوز مطرح گردیده است. مدل پدیده جریان برگشتی در حالت گازسوز با مدل خودروی بنزین سوز ترکیب شده است. حالت استارت سرد، نرمال و حرکت شتاب دار به عنوان سه مرحله مهم در این تحقیق مورد بحث قرار گرفته است. با استفاده از مدل های آلایندگی خودرو و بازده و تعریف تابع هزینه مناسب و نیز استفاده از روشهای نوین در ترکیب اطلاعات، مقادیر بهینه آوانس زمان جرقه زنی و نسبت هوا به سوخت از طریق روش های بهینه یابی محاسبه گردیده است. همچنین در این مقاله از یک کنترل کننده فازی برای تشخیص حرکت شتاب دار و نرمال برای خودرو استفاده شده است. سیستم تصمیم گیر فازی، مقادیر بهینه استخراج شده متناظر با هر مرحله را جاگذاری نموده و موجب کمینه شدن آلایندگی و بیشینه نمودن راندمان خودرو در هر مرحله می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 829

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 708 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    52-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1690
  • دانلود: 

    863
چکیده: 

تصمیم گیری چند معیاره روشی برای رتبه بندی تصمیمات ممکن بر اساس قضاوت های انجام شده در هر کدام از معیارها است. این قضاوت ها همواره با عدم قطعیت هایی همراه بوده و استفاده از روش تصمیم گیری که این عدم قطعیت ها را نیز در برگیرد، می تواند منجر به تصمیمات منطقی تر و دقیق تری گردد. تاکنون روشهای کلاسیک مختلفی مانند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی برای تصمیم گیری چند معیاره پیشنهاده شده اند. اما این روشها به خوبی عدم قطعیت موجود در داده ها و مراحل تصمیم گیری را در بر نمی گیرند. برای مدل سازی این عدم قطعیت ها، روشهای هوشمندی از جمله روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی دمپستر- شافر ارایه شده اند. اما این روشها بر اساس فرض استقلال منابع شهود استوار بوده که ممکن است در داده هایی مانند اطلاعات مکانی برقرار نباشند. برای حل این مشکل در این تحقیق روش تصمیم گیری جدیدی بر اساس تئوری استدلال شهودی و قانون ترکیبی که بر فرض استقلال منابع شهود استوار نیست ارایه شده است. این روش برای ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای مناطق شهری تهران با استفاده از اطلاعات مکانی وابسته استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 863 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

کنترل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    64-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    588
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

در این مقاله طراحی کنترل کننده سوئیچینگ H2/H¥ فیدبک حالت برای سیستمهای آشفته تکین خطی تغییرناپذیر بر زمان در نظر گرفته می شود که یک باند پایین روی نرم H2 را برآورده می کند، در حالیکه معیار نرم H¥ سیستم نیز برآورده می گردد. ساختار کنترل ترکیبی پیشنهادی بر اساس طراحی یک سرپرست فازی می باشد که ترکیب دو کنترل کننده مرتبط با زیر سیستمهای کند و سریع را مدیریت می کند. یک فرمولاسیون محدب مبتنی بر نامساویهای ماتریسی خطی (LMI) از دو کنترل کننده زیر سیستمهای کند و سریع سیستم اصلی، منجر به رسیدن به یک ساخار کنترلی می گردد که عملکرد مناسب در دو فاز حالت گذرا و حالت ماندگار پاسخ را تضمین می نماید. در آنالیز پایداری ساختار پیشنهادی از تکنیک لیاپانوف استفاده می گردد تا اثبات شود که سیستم حلقه بسته با استفاده از کنترل کننده پیشنهادی بطور همه گیر پایدار خواهد شد. (اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است)

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 588

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button