Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

کیوان آرا محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    249-250
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    352
  • دانلود: 

    260
کلیدواژه: 
چکیده: 

رابطه پزشک و بیمار از دیرباز یکی از موضوعات چالش انگیز و پرمباحثه بوده است و امروزه نیز یکی از عناصر مهم هر فرایند درمانی می باشد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 352

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 260 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اشرفی ریزی حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    251-252
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    361
  • دانلود: 

    196
کلیدواژه: 
چکیده: 

Ranganathan اندیشمند علوم کتابداری، پنج قانون معروف را با هدف تامین نیازهای مراجعان به کتابخانه در سال 1931 منتشر کرد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 196 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    253-259
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1012
  • دانلود: 

    728
چکیده: 

مقدمه: آزمایشگاه های بیوشیمی، اطلاعات مهمی را از وضعیت سلامتی افراد برای اقدامات و تصمیمات بالینی فراهم می نمایند. هدف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی و ارزش گذاری عناصر اطلاعاتی سیستم اطلاعات آزمایشگاه بیوشیمی تشخیص طبی و تعیین حداقل مجموعه داده های بومی لازم برای طراحی آن بود.روش بررسی: روش این پژوهش، کاربردی و مطالعه از نوع توصیفی - مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش را آزمایشگاه های بیوشیمی بیمارستانی و غیر بیمارستانی بخش خصوصی استان اصفهان تشکیل داد که نمونه گیری از آن ها به روش دسترسی آسان انجام گرفت. ابزار پژوهش، چک لیست و پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی آن به تایید رسید. داده های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های t، Independent t، Friedman و Leven در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین استفاده از عناصر اطلاعاتی استاندارد در بخش غیر بیمارستانی و بیمارستانی به ترتیب 61.7 و 61.2 درصد به دست آمد. کمترین میزان رعایت استاندارد در بخش اطلاعات پزشکان، مراکز ارجاع دهنده و اطلاعات هویتی و بیشترین میزان نیز در بخش حسابداری بود. نتایج ارزش گذاری نشان داد که برخی عناصر اطلاعاتی، میانگین ارزشی بالایی داشت، اما در سیستم لحاظ نشده بود و برخی از عناصر اطلاعاتی موجود، دارای میانگین ارزشی کمی بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که با وجود استفاده گسترده از سیستم های اطلاعاتی آزمایشگاه بیوشیمی در کشور، حداقل مجموعه داده های لازم و استانداردهای بین المللی در طراحی آن ها لحاظ نشده است. با توجه به تفاوت های کاربردی و حوزه تخصصی این سیستم ها، استفاده از حداقل مجموعه داده بومی برای طراحی نرم افزار آن، ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1012

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 728 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    260-266
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    927
  • دانلود: 

    656
چکیده: 

مقدمه: پیش بینی عوامل موثر بر پذیرش سیستم های اطلاعاتی با استفاده از فرایندهای القایی، از جمله موضوعات مهمی به شمار می رود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام مطالعه حاضر، تعیین ارتباط بین متغیرهای اعتبار منبع پیام، کیفیت بحث، نفوذ اجتماعی هنجاری و اطلاعاتی، ادراک عاطفی و شناختی، خودکارامدی و قصد تداوم استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی در کاربران کادر پرستاری بود.روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی بود و به صورت تحلیلی - مقطعی در سال 1393 انجام گرفت. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسش نامه ای که روایی و پایایی آن بر اساس نظر متخصصان و محاسبه ضریبCronbach’s alpha  تایید شده بود، جمع آوری گردید. سپس پرسش نامه ها در اختیار 600 کاربر کادر پرستاری بیمارستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با سیستم اطلاعات بیمارستانی در هر شیفت در تعامل بودند، قرار داده شد. در نهایت، 531 پرسش نامه بازگردانده شد و قابل استفاده بود. داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار LISREL تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: بر اساس روابط مدل، مشخص گردید که 39 درصد قصد تداوم استفاده را می توان با استفاده از متغیرها پیش بینی نمود (P=0.01). با توجه به جمع اثرات مستقیم و غیر مستقیم متغیرهای مستقل بر وابسته، مشخص شد که متغیر «خودکارامدی» بیشترین تاثیر را بر قصد تداوم استفاده داشت (0.620).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه، به کارگیری فرایندهای نفوذ با استفاده از مدل پژوهش، می تواند احتمال پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستانی را از سوی کاربران افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 927

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 656 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    267-272
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1778
  • دانلود: 

    1106
چکیده: 

مقدمه: دستیابی به مزایای بالقوه پرونده الکترونیک سلامت، مستلزم تعامل پذیری داده ها می باشد و تعامل پذیری نیز با پرونده الکترونیک سلامت مختصر عملی تر است تا پرونده های مفصل. از جمله الزامات تعامل پذیری، شناسایی و ایجاد ساختار متحدالشکل و استانداردی برای پرونده های الکترونیک است. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل معماری برای ساختار پرونده الکترونیک سلامت مختصر انجام شد.روش بررسی: این پژوهش از نوع کاربردی - توصیفی بود و در آن ابتدا استانداردهای ساختاری پرونده الکترونیک سلامت بررسی شد. سپس، مدل ساختاری متناسب با پرونده مختصر طراحی و با استفاده از تکنیک Delphi، نظریات متخصصان کسب گردید. داده ها در مرحله تهیه مدل با استفاده از تحلیل محتوا و در مرحله اعتباریابی با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مدل پیشنهادی برای ساختار پرونده الکترونیک سلامت مختصر، مبتنی بر ادغام مدل های ساختاری متناسب با پرونده مختصر شامل CCD (Continuity of Care Document)، MML (Medical Markup Language) و ISO 13606 طراحی گردید و مورد پذیرش صاحب نظران قرار گرفت.نتیجه گیری: ادغام مدل های ساختاری استانداردهای MML، CCD و EHR extract به علت تعامل پذیری و قابلیت نگاشت متقابل با یکدیگر، می تواند منجر به ایجاد مدل ساختاری مناسبی برای پرونده الکترونیک سلامت مختصر شود و قالب مناسبی برای سازماندهی و مبادله این پرونده در سطوح جغرافیایی گسترده فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1778

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1106 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خلیلی لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    273-279
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    901
  • دانلود: 

    621
چکیده: 

مقدمه: شبکه (RG) ResearchGate فرصتی را برای مشارکت علمی پژوهشگران در جریان تولید اطلاعات فراهم می کند. این پژوهش با هدف بررسی وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شبکه RG انجام شد.روش بررسی: مطالعه حاضر به صورت کمی و از نوع کاربردی بود که در آن از روش های علم سنجی (دگرسنجی) استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش را دانشگاه های علوم پزشکی حاضر در شبکه علمی RG تشکیل داد. داده ها به روش مشاهده و ثبت دستی اطلاعات از سایت های RG، Webometrics و پایگاه استنادی جهان اسلام در بازه زمانی 6 اردیبهشت تا 31 خرداد سال 1394 جمع آوری شد. جهت بررسی آزمون رابطه بین متغیرها از ضریب همبستگی Spearman استفاده گردید. در نهایت، داده ها در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ترسیم گراف ها در نرم افزار Pajak انجام شد.یافته ها: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز به ترتیب بیشترین مشارکت را در سایت RG داشتند. پژوهشگران کشورهای آمریکا، چین و ایران نیز به ترتیب بیشترین رویت کنندگان و دانلود کنندگان مدارک (مقالات) دانشگاه های علوم پزشکی در RG بودند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نقش محوری در هم نویسندگی با بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی داشت. رابطه قوی و مثبتی بین نمره RG و رتبه دانشگاه های علوم پزشکی در پایگاه استنادی جهان اسلام و رتبه بندی Webometrics مشاهده شد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که دانشگاه های دارای رتبه بهتر در رتبه بندی ها، در RG نیز فعال تر هستند. دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهم ترین گره شبکه هم نویسندگی می باشد. نزدیکی جغرافیایی در هم نویسندگی دانشگاه ها موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 901

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 621 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    280-285
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

مقدمه: مدیریت شش سیگمای ناب حاصل دو رویکرد مدیریت شش سیگما و تولید ناب است که هر کدام به دنبال بهبود فرایندها و برآورده سازی نیازهای کاربران سازمان با تمرکز بر استفاده از دانش کارکنان می باشند. هدف این پژوهش، الگویابی رابطه کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران با کاربست مدل سازی معادله ساختاری بود.روش بررسی: روش پژوهش پیمایشی - تحلیلی، نوع مطالعه کاربردی و جامعه پژوهش تمامی مدیران و مسوولان کتابخانه مرکزی دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم شهر تهران، با حجم 150 نفر بوده است. جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و ابزار پرسشنامه انجام شده، روایی پرسشنامه، مورد تایید استادان حوزه کتابداری و مدیریت قرار گرفته و پایایی آن با Cronbach's alpha، در پرسشنامه شش سیگمای ناب برابر 0.89 و در پرسشنامه مشتری محوری مقدار 0.86 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش توصیفی و آزمون هایPearson ، Kolmogorov-Smirnov، ماتریس همبستگی و مقادیر T برای تحلیل روابط و ایجاد الگو، آزمون t تک نمونه و نرم افزارهای SPSS و LISREL در روش استنباطی استفاده شد. در نهایت، از تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده گردید.یافته ها: مولفه های مدیریت مبتنی بر حقایق و اطلاعات، همکاری بی حد و مرز و فن آوری اطلاعات همبستگی مثبت و معنی داری با مشتری محوری در کتابخانه ها داشت (میزان معنی داری مولفه ها به ترتیب 2.63، 2.98 و 1.98) و میزان کاربرد این مولفه ها در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران در وضعیت مطلوبی قرار گرفته بود.نتیجه گیری: وضعیت به کارگیری مدیریت شش سیگمای ناب در جامعه مورد بررسی در سطح مطلوبی قرار ندارد و نیازمند توجه بیشتر مدیران کتابخانه هاست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    286-291
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

مقدمه: ارایه نوآوری، به تمایل افراد و بروز رفتار نوآورانه بستگی دارد که می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت گیرد. بر این اساس، هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین نقش انسجام سازمانی در تبیین رابطه بین تعدی نظارتی و بروز رفتار نوآوری در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.روش بررسی: روش این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از دسته مطالعات توصیفی - همبستگی بود. جامعه تحقیق را 224 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1394 تشکیل داد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس های تعدی نظارتی، رفتارهای نوآورانه کارکنان و سنجش انسجام سازمانی بود که روایی آن ها بر اساس ضریب همبستگی Spearman و پایایی آن ها با استفاده از ضریب Cronbach’s alpha (بیشتر از 0.70) مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمارهای استنباطی و به طور مشخص مدل معادلات ساختاری استفاده گردید.یافته ها: تعدی نظارتی تاثیر منفی و معنی داری بر انسجام سازمانی داشت. علاوه بر این، انسجام سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری را بر رفتار نوآورانه کارکنان نشان داد. بنابراین، انسجام سازمانی سهم واسطه گری در روابط بین تعدی نظارتی و رفتار نوآورانه کارکنان ایفا کرد.نتیجه گیری: مدیران سازمان های سلامت محور باید با رفتارهای خود، میزان تمایل کارکنان به ماندن در این سازمان ها، بهبود عملکرد و کمک به بالندگی سازمان را رشد دهند تا انگیزه بروز نوآوری در آن ها افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    292-296
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1168
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

مقدمه: یکی از بسته های هشت گانه فاز اول طرح تحول نظام سلامت، به ارتقای کیفیت ویزیت بیماران سرپایی در بیمارستان ها اختصاص یافته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اجرای این بسته، شاخص ویزیت - ساعت در بیمارستان الزهرا (س) را به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزشی درمانی استان اصفهان مورد مطالعه قرار داد.روش بررسی: این مطالعه کاربردی و از نوع توصیفی - مقطعی بود که با استفاده از میانگین ویزیت - ساعت پزشکان به عنوان شاخص اصلی کیفیت ویزیت، بر روی همه 26 درمانگاه بیمارستان الزهرا (س) انجام شد. منشی درمانگاه ها، وظیفه جمع آوری اطلاعات را در بازه زمانی خرداد سال 1393 تا تیر سال 1394 به صورت سرشماری بر اساس برگه های تکمیل شده بر عهده داشتند. اطلاعات به نرم افزار SPSS وارد گردید و میانگین ویزیت - ساعت درمانگاه ها به تفکیک داخلی و جراحی، با استفاده از آماره های توصیفی فراوانی، میانگین و انحراف معیار سه ماهه گزارش شد.یافته ها: استاندارد ویزیت پزشکان متخصص، 8 بیمار بر ساعت اعلام شد. میانگین شاخص ویزیت - ساعت پزشکان در درمانگاه های داخلی در سه ماهه اول، دوم، سوم و چهارم به ترتیب 6.06±2.27، 7.76±6.06، 7.02±4.18 و 6.37±2.52 و در درمانگاه های جراحی به ترتیب 9.88±6.09، 10.11±5.47، 9.40±6.26 و 7.63±2.93 به دست آمد.نتیجه گیری: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت که از اردیبهشت سال 1393 آغاز گردید، شاخص ویزیت - ساعت پزشکان در سه ماهه دوم بدتر شد، اما در سه ماهه سوم و چهارم بهبود یافت که شاید به علت مراجعه بیشتر بیماران و مسایل درامدی در شروع طرح و نظارت های انجام شده در دنباله آن از سوی مسوولان بیمارستان باشد. پیشنهاد می شود استاندارد متفاوتی برای دو دسته درمانگاه داخلی و جراحی تعیین شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1168

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    297-303
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    651
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

مقدمه: ارزش ویژه برند، عامل مهمی در بازاریابی خدمات سلامت در بیمارستان ها است. در پژوهش حاضر، الگویی برای سنجش ارزش برند در بیمارستان های شهر اصفهان ارایه شد.روش بررسی: این پژوهش توصیفی - پیمایشی از نوع همبستگی بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه بود که پایایی آن با 0.91 Cronbach’s alpha و روایی محتوایی آن با تحلیل عاملی تایید شد. پژوهش حاضر در 10 مجتمع پزشکی شهر اصفهان در سال 1394 با 380 پرسش نامه دارای 24 سوال انجام شد. توصیف متغیرهای دموگرافیک و تحلیل عاملی با SPSS و برازش مدل پژوهش از معادلات ساختاری با نرم افزار Amos انجام شد.یافته ها: ارزش برند بیمارستان تحت تاثیر مستقیم رضایت، تجربیات پیشین و وفاداری بیماران به برند بیمارستان بود که عامل وفاداری با تاثیر 0.91 بیشترین نقش را در ارتقای ارزش برند بیمارستان داشت. اعتماد، تمایل به تداوم رابطه و تعهد، از عوامل موثر در وفادارسازی بیماران بود. متغیر تجربیات پیشین تاثیر معنی دار بر وفاداری به بیمارستان نداشت. نتایج برازش مدل با شاخص های برازش (GFI) Goodness of fit index= 0.955، (NFI) Normed fit index= 0.930 و (RMSEA) Root mean square error of approximation= 0.071 نشانگر اعتبار مناسب مدل پیشنهادی برای سنجش ارزش ویژه برند خدمات بیمارستانی بود.نتیجه گیری: افزایش وفاداری بیماران، اعتماد، کیفیت خدمات و تعهد بیماران نسبت به تداوم روابط، بر ارزش ویژه برند بیمارستان ها اثرگذار است، از این رو، بایستی با اقدامات لازم زمینه ارتقای این شاخص ها فراهم شود و استراتژی های مناسب برای ارتباطات بهتر و موثر با بیماران در حین بستری و پس از ترخیص در برنامه های بیمارستانی اتخاذ گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    304-309
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    791
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی دسترسی به مراقبت ها در طرح پزشک خانواده روستایی با معیار جامعیت مراقبت ها در سال های 1390 و 1391 در 17 مرکز بهداشت روستایی شهرستان گرگان انجام شد.روش بررسی: این پژوهش از نوع کاربردی بود و به صورت توصیفی - تحلیلی انجام گرفت. ارزیابی در یک دوره 24 ماهه، بر اساس مدل رگرسیونی خطا - تصحیح در چارچوب مدل داده های ترکیبی با استفاده از نرم افزار EViews انجام گردید. نتیجه تخمین رگرسیونی با ضرایب وزنی مراقبت ها در شاخص جامعیت مراقبت ها و سپس ضرایب تاثیر مراقبت ها در شاخص یاد شده با تفکیک اثرات کوتاه مدت و بلندمدت روی دسترسی به مراقبت ها نشان داده شد.یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش، ارتباط مثبتی بین دسترسی به مراقبت ها و شاخص جامعیت مراقبت ها وجود داشت. همچنین، با 10 درصد بهبود در وضعیت جامعیت مراقبت ها (متوسط وزنی چهار مراقبت پزشک، پرستار، آزمایشگاه و داروخانه)، شاخص دسترسی به مراقبت های سلامت، حدود 10.42 درصد افزایش یافت.نتیجه گیری: دسترسی به مراقبت های سرپایی با نرخ رشدی معادل با نرخ رشد شاخص جامعیت مراقبت ها افزایش می یابد، اما تاثیر شاخص جامعیت مراقبت ها روی دسترسی به مراقبت ها مانند برنامه توسعه شبکه های بهداشتی، هنوز با سهم و تاثیر بسیار بالا برای پزشک مشاهده می شود و سهم و تاثیر سایر عوامل بسیار محدود به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 791

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    310-315
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    709
  • دانلود: 

    663
چکیده: 

استفاده از فن آوری اطلاعات جهت بالا بردن کیفیت مراقبت، ضروری است. پرستاران به عنوان بزرگ ترین قشر نظام سلامت، از کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی به شمار می روند که درک دیدگاه و چگونگی استفاده آن ها از این سیستم، می تواند در بهبود سلامت جامعه موثر باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مرور و دسته بندی مطالعات صورت گرفته در این زمینه بود. این مطالعه به صورت مروری و با استفاده از دو کلید واژه اصلی «سیستم اطلاعات بیمارستانی و پرستار» انجام شد و 43 مقاله وارد مطالعه گردید. بر اساس تشابه و نزدیکی اهداف، مطالعات به 12 مقوله تقسیم بندی شد. بیشتر بررسی ها به دیدگاه پرستاران نسبت به سیستم اطلاعات بیمارستانی پرداخته بود و با وجود نگرش مثبت اغلب تحقیقات، اهداف مالی بیشتر از اهداف بالینی پوشش داده شده بود. برای داشتن سیستمی کارا و استفاده مناسب از طرف پرستاران، به بهبود دانش کامپیوتری آن ها و استفاده از نرم افزارهای به روز برای پوشش نیازهای آن ها نیاز است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 709

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 663 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button