مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,007
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگویابی رابطه میان کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 280 | صفحه پایان 285

چکیده

 مقدمه: مدیریت شش سیگمای ناب حاصل دو رویکرد مدیریت شش سیگما و تولید ناب است که هر کدام به دنبال بهبود فرایندها و برآورده سازی نیازهای کاربران سازمان با تمرکز بر استفاده از دانش کارکنان می باشند. هدف این پژوهش, الگویابی رابطه کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران با کاربست مدل سازی معادله ساختاری بود.روش بررسی: روش پژوهش پیمایشی - تحلیلی, نوع مطالعه کاربردی و جامعه پژوهش تمامی مدیران و مسوولان کتابخانه مرکزی دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم شهر تهران, با حجم 150 نفر بوده است. جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و ابزار پرسشنامه انجام شده, روایی پرسشنامه, مورد تایید استادان حوزه کتابداری و مدیریت قرار گرفته و پایایی آن با Cronbach's alpha, در پرسشنامه شش سیگمای ناب برابر 0.89 و در پرسشنامه مشتری محوری مقدار 0.86 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش توصیفی و آزمون هایPearson , Kolmogorov-Smirnov, ماتریس همبستگی و مقادیر T برای تحلیل روابط و ایجاد الگو, آزمون t تک نمونه و نرم افزارهای SPSS و LISREL در روش استنباطی استفاده شد. در نهایت, از تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده گردید.یافته ها: مولفه های مدیریت مبتنی بر حقایق و اطلاعات, همکاری بی حد و مرز و فن آوری اطلاعات همبستگی مثبت و معنی داری با مشتری محوری در کتابخانه ها داشت (میزان معنی داری مولفه ها به ترتیب 2.63, 2.98 و 1.98) و میزان کاربرد این مولفه ها در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران در وضعیت مطلوبی قرار گرفته بود.نتیجه گیری: وضعیت به کارگیری مدیریت شش سیگمای ناب در جامعه مورد بررسی در سطح مطلوبی قرار ندارد و نیازمند توجه بیشتر مدیران کتابخانه هاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده زهرا، و محمداسماعیل، صدیقه. (1395). الگویابی رابطه میان کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران. مدیریت اطلاعات سلامت، 13(4)، 280-285. SID. https://sid.ir/paper/121722/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده زهرا، محمداسماعیل صدیقه. الگویابی رابطه میان کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1395؛13(4):280-285. Available from: https://sid.ir/paper/121722/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا موسوی، و صدیقه محمداسماعیل، “الگویابی رابطه میان کاربرد مولفه های مدیریت شش سیگمای ناب با مشتری محوری در کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 13، no. 4، pp. 280–285، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button