Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3279
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3279

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    13259
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 13259

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1615
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1615

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2098
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2098

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کریمی مشاور مهرداد

نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2159
  • دانلود: 

    1304
چکیده: 

شناخت دانشجویان یکی از عوامل مهم و موثر بر آموزش در کارگاه های معماری است. جهت کسب نتایج بهتر بر اساس آموزش و پرورش شناختی، در کارگاه های طراحی نیاز است تا به یادگیرندگان نیز در فرایند آموزش توجه شود.بر همین اساس؛ روانشناسان علوم تربیتی سعی در شناخت یادگیرندگان بر اساس ویژگی های شخصی کرده اند. یکی از این ویژگی ها، سبک های یادگیری است که ترجیحات یادگیری هر شخص را بیان می کند.این نوشتار نیز سعی دارد بر اساس یکی از انواع تقسیم بندی سبک های یادگیری که متعلق به «دیوید کلب» است و چهار سبک یادگیری واگرا، همگرا، انطباق یابنده و جذب کننده را مطرح می کند، به بررسی عملکرد دانشجویان معماری در کارگاه طراحی بپردازد.برای بررسی رابطه عملکرد دانشجویان با سبک های یادگیری، ابتدا بر اساس سیاهه سبک های یادگیری کلب به چگونگی توزیع دانشجویان معماری در سبک های یادگیری پرداخته می شود و سپس عملکرد دانشجویان در دو بخش فعالیت های کارگاهی، شامل طراحی و اسکیس ها مورد بررسی و مقایسه تطبیقی قرار می گیرد.نتایج این تحقیق نشان می دهد که دانشجویان با سبک یادگیری واگرا، دارای بهترین عملکرد و دانشجویان همگرا دارای ضعیف ترین عملکرد در کارگاه طراحی معماری هستند. همچنین مشخص شد؛ تاثیرات آموزشی برنامه اسکیس در دانشجویان جذب کننده و طراحی بلندمدت در دانشجویان انطباق یابنده از تاثیر بیشتری برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2159

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1304 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    13-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    3591
  • دانلود: 

    1516
چکیده: 

کیفیت یک فضا در شهر از برآیند مولفه هایی حاصل می شود که با شناسایی کارکردها و تاثیرات مناسب هر یک از آنها بر فضا می توان راهکارهایی برای بهبود کیفیت فضاهای شهری ارائه داد. در رابطه با بافت های فرسوده این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این نوع بافت، بسیاری از فضاها دچار فرسایش شده و مولفه های کیفی آن دچار نقصان است که در طول زمان این مساله خود موجب از بین رفتن حیات یک بافت و محیط پیرامون آن می شود. بنابراین توجه به کیفیات محیطی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین عوامل در شناسایی محدوده های هدف جهت مداخله در آن خواهد بود. حال سوال این است که آیا می توان روشی جهت شناسایی و تاثیرگذاری شاخص های کیفی در محدوده بافت های فرسوده ارائه کرد؟ و آیا نتایج این تاثیرگذاری قابل مشاهده خواهد بود؟به نظر می رسد در شناسایی و مداخله در بافت های فرسوده شهرهای کشورمان توجهی به شاخص های کیفی محیط نشده و پیشینه قابل توجهی از این مباحث در مطالعات بافت های فرسوده مشاهده نمی شود. به همین دلیل در این مقاله سعی بر آن است تا با مطالعات رئوس مباحث مربوط به کیفیات محیطی و شناسایی چگونگی تاثیرگذاری آن بر شاخص های مداخله در بافت های فرسوده قدم های اولیه در این راه برداشته شود. بنابراین فرض بر این خواهد بود که شاخص های کیفی محیط که شامل شاخص عملکردی، تجربی-زیبایی شناختی و شاخص زیست محیطی به عنوان پارامترهای تاثیرگذار آن معرفی می شود، می تواند به عنوان شاخص های تاثیرگذار در شناسایی و مداخله در بافت های فرسوده مورد استفاده قرار گیرد.در این مقاله به منظور بررسی معیارهای کیفی در بافت های فرسوده، اقدام به تهیه الگویی مناسب با طبقه بندی شاخصهایی در کنار شاخصه های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی شده است که در نهایت با سنجش و تحلیل هر یک از شاخصه های کیفی، نیاز به ارتقا یا ایجاد آن در فضا قابل رویت شود. به این ترتیب در راستای شناسایی و اولویت بندی حوزه های مداخله در بافت های فرسوده، هر یک از این حوزه ها را می توان از باب معیارهای کیفی قیاس کرده و با وزن دهی این شاخص ها و زیرمعیارها به روشAHP ، حوزه های مداخله را شناسایی و گونه مداخله متناسب با ویژگی های آن را نیز پیشنهاد کرد. در روند پژوهش، این الگو در نمونه موردی بافت فرسوده بندرلنگه مورد ارزیابی قرار می گیرد و اثر مثبت شاخصه های کیفی در کنار مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی مشخص می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3591

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1516 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    23-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3476
  • دانلود: 

    2000
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسی مفهوم مشترک و کاربرد بعد چهارم در هنر نگارگری ایران، نقاشی سبک کوبیسم و هنر گرافیک در بخش طراحی نشانه پرداخته، همچنین اشاره ای به پیشینه بعد زمان در هنر پیش از تاریخ و عهد باستان دارد. این پژوهش با روش تحلیلی و تطبیقی انجام شده است. بدین منظور در نخستین گام، بعد چهارم را از دیدگاه های مختلف توصیف کرده، جنبه های هنری و علمی آن را در حد امکان مورد بررسی قرار داده؛ مفهوم بعد چهارم به مثابه زمان را در نگارگری، نقاشی سبک کوبیسم و در طراحی گرافیک بخش نشانه به صورت تطبیقی تحلیل کرده است. با توجه به یافته های تحقیق و جنبه های نظری و کاربردی بعد چهارم در هنرهای تجسمی؛ عبور از فضای دوبعدی به فضای مجازی بعد چهارم با نمونه های موردی بررسی شده است. بعد زمان از کهن ترین دوران در هنر ایران وجود داشته همان گونه که هنر تجریدی-هندسی آن عصر در نهایت زیبایی و قدرت بر سفالینه ها نقش بسته است، اما پس از قرن ها با عناوین هنر پیشرو غربی به ارمغان آورده شده است. از بررسی نمونه های شاخص در هنر نگارگری، نقاشی کوبیسم و طراحی نشانه مفهوم مشترکی از بعد چهارم در هنرهای یادشده حاصل می شود.فرضیه؛ بعد چهارم به مثابه زمان، از دیرباز در هنر ایران وجود داشته است. بر این اساس بعد چهارم به گونه ها و اشکال گوناگون در هنر ایران و غرب به ظهور رسیده است. با بکارگیری تمهیدات تجسمی از جمله استفاده موجز از فضاهای مثبت و منفی؛ ترکیب نماها یا صحنه های مختلف یک یا چند موضوع به طور هم زمان و ارائه آن در قالب یک اثر هنری؛ و اجتماع همه آنها در یک سطح دوبعدی یا تصویری واحد ارایه می شود. اگر چنین تمهیداتی در نقاشی سبک کوبیسم، حضور بعد چهارم را به اثبات می رساند؛ با استناد بر همان شواهد، می توان حضور بعد چهارم را در برخی نمونه های شاخص نگارگری و طراحی نشانه نیز مشاهده کرد، زیرا شیوه های مذکور از دیرباز در آثار شاخص هنرهای نگارگری معمول بوده و اکنون هم در طراحی نشانه کاربرد دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3476

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2000 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    37-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2512
  • دانلود: 

    1574
چکیده: 

ادیان در جهان سنتی به عنوان عنصر غالب در تعیین خط فکری و آداب و منش های جوامع مطرح بوده و در شکل گیری و نحوه گسترش هنرها تاثیری ژرف داشته به طوری که در جهان سنتی، دین با فلسفه زندگی و هنرها همزاد و همراه است.طبیعت عنصری حائز اهمیت در ادیان و واجد جایگاهی متفاوت در ایدئولوژی ها بوده است، به طوری که در جهان بینی جوامع سنتی علیرغم تشابهاتی که در آنها دیده می شود، جایگاه طبیعت از عنصری که خود خداوند یا جزئی از خداوند به شمار می رفته تا عنصری شر و جایگاه زندگی شیطان متغیر بوده است. با این همه وجود عناصر مشترک طبیعت در شکل دهی به معماری به عنوان شاخه ای از هنرها که بیشترین قرابت با محیط و طبیعت را دارد، می تواند متاثر از ایدئولوژی هایی باشد که در ادیان با عنوان «حکمت خالده» مطرح است. در این راستا پژوهش درصدد پاسخگویی به سوالات زیر است :آیا بینش های دینی متفاوت در مورد طبیعت باعث تفاوت هایی تاثیرگذار در معماری ادیان شده است؟ چه مباحث و عناصر مشترکی در ارتباط با طبیعت در معماری معابد ادیان مختلف وجود دارد؟آیا حکمت خالده یا جاویدان خرد در حوزه آثار هنری مرتبط با ادیان، به ویژه معماری قابل گسترش است؟روش پژوهش، تحلیلی و تفسیری- تاریخی است. ابزار و روش های گردآوری اطلاعات اسنادی، کتابخانه ای، تهیه فیش، نقشه ها و نمونه های آثار معماری هستند. روش تجزیه اطلاعات نیز استدلال قیاسی و استدلال استقرایی (استنتاجی) است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    13354
  • دانلود: 

    6683
چکیده: 

تحقیق در حوزه شهرهای دوستدار کودک، به ویژه در اروپا، از سال های 1980 به بعد مورد توجه قرار گرفت. عمده این تحقیقات در راستای تخصیص حق شهروندی به بچه ها و رسیدگی به خواسته ها و نیازهای آنها بود. امروزه «شهر دوستدار کودک» (CFC) مورد توجه برنامه ریزان و دست اندرکاران امور شهری قرار گرفته است، چرا که تعداد جمعیت کودکان مناطق شهری جهان (شهرهای کشورهای در حال توسعه) در حال افزایش هستند. پروژه های شهر دوستدار کودک به طور عمده ایجاد فرصتی برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط پیرامونشان است. کودکان و نوجوانان به عنوان اعضای جامعه با مجموع های از خواسته ها و نیازهای خاص، استفاده کنندگان محیط ساختگی هستند. هدف مقاله حاضر، مشارکت کودکان در ایجاد محیط ساخته شده اطرافشان و در نتیجه تحلیل نظراتشان است. روش تحقیق، توصیفی-تحلیلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای، اسنادی و بررسی های میدانی است. با استفاده از متدولوژی گروه-بحث و روش مشارکتی، نظرات و نقاشی های کودکان در ارتباط با وضعیت شهر قوچان و محیط زندگی شان جمع آوری و تحلیل شد. همچنین از یک گروه هدف به منظور استخراج نظرات دقیق تر در ارتباط با ویژگی های موردنظر شهر دوستدار کودک جهت برنامه ریزی شهری استفاده شد. نتایج نشان می دهد، اولین بار در سال 2007 میلادی «شهر بندیگو» در استرالیا از طرف یونیسف به عنوان «شهر دوستدار کودک» و اولین شهری که تمام جنبه ها و ویژگی های یک شهر دوستدار کودک را از نظر یونیسف به خود اختصاص داده بود، معرفی و به رسمیت شناخته شد. «شهر اوز» در استان فارس برای اولین بار در ایران، به عنوان «شهر دوستدار کودک» در سال 1389 انتخاب شده است. مطالعه موردی شهر قوچان نشان می دهد، قوچان گام های نخستین را جهت تحقق شهر دوستدار کودک طی می کنند؛ 64 درصد کودکان معتقد بودند تعداد زیادی درخت و فضای سبز و وسایل بازی مخصوص کودکان در محله خود ایجاد شود و با ارایه نظرات مختلف ضرورت توجه به مشارکت کودکان در ارتباط با موضوع طراحی و برنامه ریزی محیط های دوستدار کودک را در شهر قوچان مطرح کرده اند. تحلیل نظرات کودکان شهر قوچان به منظور تحقق «شهر دوستدار کودک»، سازمان های موثر و به ویژه شهرداری قوچان را به اتخاذ راهبردهای اجرایی و عملیاتی بیشتر تشویق می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 13354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6683 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1625
  • دانلود: 

    1026
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف ساخت، اعتباریابی و رواسازی پرسشنامه جایگاه طراحی در معاصرسازی بافت های فرسوده ایران بر اساس مصاحبه با اساتید دانشگاه های تهران و متخصصین و استخراج نظرات آنان تهیه شد. با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، نمونه 210 نفری از اهالی محله سیروس تهران انتخاب و پرسشنامه روی آنان اجرا شد. پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شد. روش های به کار رفته شامل تحلیل گویه ها (ضریب تمیز و روش لوپ)، روایی محتوا و روایی سازه (تحلیل عاملی) و اعتباریابی (محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه و عامل ها) بودند. در نتایج تحلیل عاملی 11 عامل شناسایی شد که عبارتند است از: مشارکت مردم در تهیه و ساخت، شکل معابر، تجمیع قطعات برای نوسازی، حفظ فضاهای ارزشمند، اولویت عبور و مرور، لزوم تغییر و نوسازی، نوسازی توسط دولت، ایجاد خدمات منسجم، ایجاد خدمات خرد، استحکام مصالح و زیبایی ساخت. اعتبار این پرسشنامه از طریق محاسبه آلفای کرونباخ  0.961به دست آمد. با در نظر گرفتن نتایج این پژوهش می توان گفت این پرسشنامه از اعتبار و روایی مناسبی برخوردار است و عوامل به دست آمده از تحلیل عاملی می تواند جایگاه طراحی در معاصرسازی بافت های فرسوده ایران را به گونه مناسب اندازه گیری کنند و یا به عبارتی با دریافت نظرات مردم در الگوی طراحی با عامل های معرفی شده در این پژوهش میزان موافقت مردمی و در نهایت موفقیت معاصرسازی را سنجش کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1026 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    73-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3312
  • دانلود: 

    2275
چکیده: 

بام سبز بامی است که با محیط کشت روینده پوشانده می شود. ایجاد سبزینگی در فضای پشت بام بر آب و هوای شهر و منطقه و هوای داخل ساختمان تاثیر مثبت داشته و با ممانعت از تابش اشعه های خورشیدی در خنک سازی فضا نقش دارد. این خنک سازی با کاهش نوسانات گرمایی بر روی سطح خارجی بام و از طریق افزایش ظرفیت گرمایی بام صورت می گیرد که فضای زیر بام را در تابستان خنک نگه داشته و میزان گرمایش را در طی زمستان افزایش می دهد.یکی از راهکارهایی که برای کاهش مصرف انرژی در شهرهای کلان پیشنهاد می شود، احداث باغ بام است. باغ بام یا بام سبز چنانچه صحیح طراحی و اجرا و در آن ملاحظات اقلیمی در نظر گرفته شود علاوه بر مزایای مختلف می تواند تا حد زیادی به کاهش مصرف انرژی کمک کند. در این تحقیق مزایای بام سبز مورد ارزیابی قرار گرفته و برای اثبات این فرضیه که "بام سبز و چگونگی طراحی آن نقش موثری در کاهش انتقال حرارت دارد" از نرم افزاری تحلیلی به نام انسیس استفاده شده است. سه نمونه بام معمولی، بام سبز معمولی، بام سبز با جزییات اجرایی خاص (لایه فایبرگلاس) آنالیز شده و انتقال حرارت آنها مورد مقایسه تطبیقی قرار گرفت و معلوم شد که بام سبز نسبت به بام معمولی 50 درصد انتقال حرارت کمتری دارد و بام سبز با لایه فایبرگلاس نسبت به بام سبز اجرایی 40 درصد بهینه سازی شده است. سایه اندازی و خنک سازی تبخیری گیاهان و همچنین لایه های سقف به عنوان عایق تاثیر موثری در کاهش انتقال حرارت دارند. رویکرد این پژوهش علمی- کاربردی بوده است. روش تحقیق در بخش های مربوط به مزایای بام سبز، توصیفی و نوع تحقیق، کیفی و در بخش های مربوط به تحلیل نرم افزاری نوع تحقیق کمی و روش، تحلیلی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3312

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2275 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button