به منظور بررسی رفتار آئرودینامیکی مقطع پره توربین های باد، آزمایش های مختلفی بر روی یکی از مقاطع به کار رفته در پره توربین برق بادی 660 کیلوواتی در رینولدزهای مختلف انجام شده است. اثرات زبری بر توزیع فشار، ضرایب و پارامترهای آئرودینامیکی مقطع در سه عدد رینولدز به دست آمده است. نتایج به دست آمده حاکی از اثرات نامطلوب زبری بر کارایی آئرودینامیکی مقطع، شامل کاهش ضریب برآ و افزایش پسا در کلیه اعداد رینولدز مورد آزمایش است. زبری باعث از بین رفتن نقطه گذار در زوایای حمله پایین و افت شدید مقدار ضریب فشار در سطح بالایی، و نیز افزایش ناحیه جدا شده جریان در زوایای حمله بالا شده است. افزایش عدد رینولدز موجب افزایش کارایی آئرودینامیکی ایرفویل شده، اما برخلاف انتظار تاثیری بر کاهش اثرات نامطلوب زبری نداشته است. نتایج به دست آمده به طور غیر مستقیم موید تشکیل حباب روی سطح بالای ایرفویل در رینولدزهای پایین است. به منظور اعتبار سنجی کدهای مهندسی Eppler , Xfoil نتایج آزمایش ها با پیش بینی این کدها و نرم افزار Fluent مقایسه شده است.