Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (18)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    15546
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 15546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (18)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2081
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2081

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    15629
  • دانلود: 

    1752
چکیده: 

زمینه و هدف: اختلال کاستی توجه- بیش فعالی مشکلی متداول میان کودکان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر است. یکی از روش های پیشنهاد شده جهت درمان، هنردرمانی است. بر این اساس، هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش کاستی توجه- بیش فعالی کودکان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر است.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی بود. جامعه آماری، شامل کلیه پسران 8 تا 16 سال کم توان ذهنی آموزش پذیر مراکز آموزشی استثنایی شهرستان ایلام است. از میان افرادی که بالاترین نمره را از فرم معلم مقیاس درجه بندی کانرز کسب کرده اند. 48 نفر به شیوه تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمایش، دوره آموزشی را در 8 جلسه دریافت کردند. پس از اتمام جلسات درمانی و یک ماه بعد، پس آزمون و آزمون پیگیری انجام شد.یافته ها: نتایج حاصل از آزمون اندازه گیری مکرر نشان داد که میانگین نمره میزان کاستی توجه- بیش فعالی در پیش آزمون و پس آزمون در گروه آزمایش تفاوت معنادار داشت، اما این نمره در پس آزمون و پیگیری تفاوت معناداری نداشت.نتیجه گیری: از یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که نقاشی درمانی در کاهش کاستی توجه- بیش فعالی کودکان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 15629

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1752 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    9-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1016
  • دانلود: 

    814
چکیده: 

زمینه و هدف: خوش بینی و هوش عاطفی یک دسته از توانایی ها و مهارت های غیر شناختی است که توانایی موفقیت فرد را در مقابله با فشارهای محیطی به وی‍ژه فرسودگی شغلی افزایش می دهد. هدف پژوهش حاضر، ارتباط بین خوش بینی و هوش عاطفی با فرسودگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش زاهدان بود.روش بررسی: این مطالعه توصیفی- از نوع همبستگی در سال 1395 در زاهدان بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک که به روش سرشماری 60 نفر (کلیه افراد) انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها، سه پرسشنامه خوش بینی، هوش عاطفی و فرسودگی شغلی بود.داده ها با استفاده با استفاده از آزمون میانگین و انحراف استاندارد، همبستگی و رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS-19 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: رنج سنی افراد مورد مطالعه در این پژوهش بین 25- 50 سال بود، که بیشترین درصد را گروه سنی 31- 35 سال (46.4%) به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین درصد گروه نمونه، از نظر تحصیلات لیسانس (50.4%) و سابقه خدمت 6- 10 سال (39.2%) بودند. میزان خوش بینی متوسط، هوش عاطفی بالا و فرسودگی شغلی کارکنان متوسط می باشد. بین خوش بینی و فرسودگی شغلی همبستگی معکوس در سطح p£0.05 وجود دارد. همچنین بین مولفه های هوش عاطفی و فرسودگی شغلی در سطح p£0.01 وجود دارد. نتایج رگرسیون گام به گام کارکنان نشان داد هوش عاطفی قدرت پیش بینی فرسودگی شغلی را داشته است.نتیجه گیری: بین خوش بینی و هوش عاطفی با فرسودگی شغلی رابطه منفی وجود دارد، با توجه به ارتباط بین خوش بینی و هوش عاطفی با فرسودگی شغلی پیشنهاد می شود برنامه آموزشی در راستای کاهش فرسودگی شغلی انجام پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 814 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    16-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    741
  • دانلود: 

    594
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به اینکه بیمارستان جزء مهترین سیستم های مراقب بهداشت و درمان کشور می باشد، ارزیابی چگونگی انجام فرآیندها جهت شناسایی نقاط ضعف و رفع این مسائل اهمیت ویژه ای پیدا می کند.روش بررسی: این مطالعه از نظرهدف کاربردی، زمان مقطعی و از نوع توصیفی تحلیلی بود که با استفاده از چک لیست استاندارد بالدریج عملکرد بیمارستان مشمول و غیر مشمول طرح تحول سلامت مورد بررسی قرار گرفت. جامعه پژوهش شامل مدیران ارشد و مسوولین بخش هااست که در سه بیمارستان به تعداد 60 نفر بودند. شیوه نمونه گیری سرشماری بود. نتایج به دست امده با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 انالیز گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که در معیارهای رهبری، تمرکز بر بازار و بیماران، اطلاعات و تحلیل انها، منابع انسانی و نتایج با توجه به اینکه سطح معناداری (0.001= p) کوچکتر از سطح خطای 0.05 می باشد، تفاوت درعملکرد بیمارستان هاوجودداشت که بهترین عملکرد در معیار رهبری مربوط بیمارستان دولتی، تمرکز بر بازار و بیماران بیمارستان خصوصی، و در معیارهای اطلاعات و تحلیل انها، منابع انسانی و نتایج مربوط به بیمارستان تامین اجتماعی بود. همچنین درمعیار برنامه ریزی استراتژیک با توجه به این که سطح معنی داری (p=0.001) بزرگتر از سطح خطای 0.05 می باشد تفاوت در عملکرد مشاهده نشد.نتیجه گیری: داده های حاکی ازآن است که بیمارستان دولتی فقط در معیار رهبری بالاترین امتیاز راکسب کرد، که این موضوع نشانه عدم تاثیر به سزای طرح تحول در عملکرد بیمارستان دولتی بود. لذا به مسوولین و سیاستگذاران سلامت توصیه می شود که در زمینه افزایش بهره وری طرح تحول سلامت توجه بیشتری داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 741

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 594 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    26-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1093
  • دانلود: 

    784
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی به والدین با الگوی یادگیری جانشینی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی صورت گرفت.روش بررسی: روش پژوهش نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش متشکل ازکلیه مادران دانش آموزان پسر دبیرستانی درسال تحصیلی 91-90 شهر شهریار بود. نمونه پژوهش را 30 نفر از مادران دانش آموزانی که بیشترین نمره پرخاشگری (AGQ) را کسب کردند، تشکیل می دادکه به شیوه نمونه گیری داوطلبانه با جایگزینی تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر کدام 15 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (هر هفته یک جلسه به مدت 90 دقیقه) تحت آموزش قرار گرفتند، در حالی که گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t مستقل استفاده شد.یافته ها: آموزش مهارت های ارتباطی به والدین با الگوی یادگیری جانشینی باعث کاهش پرخاشگری گروه آزمایش شد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد آموزش مهارت های ارتباطی به والدین نمره کلی پرخاشگری دانش آموزان و ابعاد احساس پرخاشگرانه، فکر پرخاشگرانه و رفتار پرخاشگرانه آنان را بطور معناداری کاهش داده است (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 784 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صفری امید | حسینی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    33-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    714
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه شهرنشینی و زندگی صنعتی باعث ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مردم جهان گردیده و متاسفانه مردم کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به طوری که بسیاری از این دگرگونی های رفتاری، تاثیرات منفی بر روی سلامت افراد گذاشته است. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر هشت هفته تمرین هوازی (ایروبیک) بر فشار خون و شادکامی کارکنان زن غیرفعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی بود.روش بررسی: جامعه آماری این تحقیق، کارکنان زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی به تعداد 50 نفر بودند، که از این تعداد 22 نفر با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد شادکامی (آکسفورد، 1998) با ضریب آلفای کرونباخ 0.71، دستگاه فشار سنج، خط کش آنتروپومتریک، ترازوی پزشکی و تمرینات هوازی نجام گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، از نوع نیمه تجربی بود. برای توصیف داده ها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی داده ها از روش های آماری آزمون کولموگروف -اسمیرنوف، آزمون t وابسته و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شده است. کلیه تجزیه و تحلیل آماری در نرم افزارهای SPSS نسخه 19 انجام شده است.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که هشت هفته تمرین هوازی بر فشار خون سیستول، فشار خون میانگین و شادکامی آزمودنی ها تاثیر معنادار داشت ولی بر فشار خون دیاستول تاثیر معنا دار نداشت.نتیجه گیری: باتوجه به نتایج حاصل از تحقیق بهتر است که برای سلامتی و تندرستی نیروی انسانی از ورزش های هوازی بیشتر استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 714 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    41-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4240
  • دانلود: 

    918
چکیده: 

زمینه و هدف: انتخاب نوع داروی آهن زدا برای بیماران تالاسمیک ارتباط باشرایط بالینی و آزمایشگاهی و میزان صدمه بافتی و همچنین تمایل وی دارد که برای تمکین درمانی لازم است. در این مقاله وضعیت استفاده از داروهای آهن زدا در بیماران تالاسمی ماژور مراجعه کننده به مرکز تحقیقات تالاسمی گزارش می شود.روش بررسی: مطالعه با بررسی اطلاعات موجود و در آبان 1394 انجام شد. سابقه ترانسفوزیون خون از پرونده بالینی استخراج شد. داروهای خوراکی با نام برند ثبت شده بودند اما در مورد داروی تزریقی به دلیل وجود سیستم سهمیه بندی برای داروی خارجی و این که فواصل کمبود شدید دارو اتفاق می افتاد و بیماران داروی مورد نیاز خود را از تهران تهیه می کردند تفکیک انواع داروی تزریقی ممکن نبود.یافته: 463 بیمار مصرف کننده آهن زدا وجود داشتند. (71.2) 330 نفرتزریق منظم خون داشتند. بقیه گاهی نیازمند ترانسفوزیون بودند. دویست و پنجاه و یک نفر (54%) از یک دارو و (46%) 212 از 2 دارو استفاده می کردند. دویست و دو (44%) نفر مصرف توام یک داروی خوراکی با دسفریاکسامین (تزریقی)، (42%) 194 نفر فقط داروی خوراکی و (14%) 67 نفر فقط داروی تزریقی استفاده می کردند. بیشترین داروی خوراکی دفرازیروکس تولید داخل (اسورال ساخت اسوه ایران) با 149 نفر نزدیک به یک سوم بیماران بود. تمام بیمارانی که تزریق خون نیز از همین دارو استفاده می کردند. دفریپرون خوراکی (اوه سینا ایران) و دفرواکسامین در 141 بیمار و به شکل تنها، در 11 بیمار مصرف می شد.نتیجه گیری: در دسترس بودن انواع داروهای آهن زدا باعث می شود پزشک و بیمار قدرت انتخاب داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 918 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    46-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2093
  • دانلود: 

    1580
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف مطالعه حاضر تاثیر آموزش مهارت های مقابله ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت گرا بر سازگاری (اجتماعی، عاطفی و تحصیلی) دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری بود.روش بررسی: این تحقیق بر اساس مطالعات آزمایشی میدانی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. با معرفی معلمان، از بین جامعه دانش آموزان دختر 15-14 ساله دارای مشکلات سازگاری دوره متوسطه اول مدارس شهرستان ساری در سال تحصیلی 94 – 1393، اجرای آزمون ها و غربالگری، از بین دانش آموزان معرفی شده 40 نفر به طور تصادفی انتخاب و با استفاده از روش آرایش تصادفی، از طریق قرعه کشی 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل قرار گرفته و در مرحله پیش آزمون، به پرسشنامه سازگاری سینها و سینگ پاسخ دادند. دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 14 جلسه (هر هفته دو جلسه 1.5 ساعته)، تحت آموزش مهارت های مقابله ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت گرا (فریدنبرگ، b 2010) قرار گرفته و گروه کنترل آموزشی را دریافت نکرد.یافته ها: نتایج بیانگر تفاوت معنادار سازگاری (اجتماعی، عاطفی و تحصیلی) در بین گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بود (p<0.01، F=119.232).نتیجه گیری: با توجه به یافته های فوق می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های مقابله ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت گرا می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مفید جهت افزایش سازگاری (اجتماعی، عاطفی و تحصیلی) و در نتیجه کارآمدی بهتر دانش آموزان دارای مشکلات سازگاری بکار رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 18)
  • صفحات: 

    54-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1982
  • دانلود: 

    1008
چکیده: 

زمینه و هدف: کارکنان مهمترین شاخص سنجش برتری سازمان هستند سکوت و تعهد سازمانی عوامل مهمی در پیش بینی و درک رفتار سازمان از جمله فرسودگی شغلی هستند. هدف پژوهش حاضر، رابطه بین سکوت و تعهد سازمانی با فرسودگی شغلی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود.روش برسی: این مطالعه توصیفی- از نوع همبستگی در سال 1395 در زاهدان بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (ستادی، پشتیبانی و انسانی) که به روش سرشماری 125 نفر (کلیه افراد) انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها، سه پرسشنامه سکوت سازمانی، تعهد سازمانی و فرسودگی شغلی بود. داده ها با استفاده از آزمون میانگین و انحراف استاندارد، همبستگی و رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS-19 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: داده های پژوهش نشان داد میزان سکوت و تعهد سازمانی بالا و فرسودگی شغلی کارکنان متوسط می باشد. بین مولفه های سکوت سازمانی و فرسودگی شغلی در سطح p<0.01 رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین مولفه های تعهد و فرسودگی شغلی همبستگی معکوس و منفی در سطح p<0.05 وجود دارد. نتایج رگرسیون گام به گام کارکنان نشان داد سکوت و نعهد سازمانی قدرت پیش بینی فرسودگی شغلی را داشته است.نتیجه گیری: بین سکوت با فرسودگی رابطه مثبت و تعهد با فرسودگی شغلی رابطه معکوس و منفی وجود دارد، یعنی با بالا بودن تعهد سازمانی میزان فرسودگی شغلی پایین است و بالعکس. مدیران بایستی با این موضوع به گونه ای آگاهانه برخورد کنند که رفتار و نحوه مدیریت آنها باعث ایجاد فرسودگی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1982

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1008 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button