Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

مباشری محبوبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    181-211
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1227
  • دانلود: 

    333
چکیده: 

شرح بیتی از مثنوی معنوی که در آن به وحدت قوا یا یکسانی ادراکات نفسانی اشاره شد موضوع این پژوهش است که ضمن بحث مفصلی در باب اینکه چگونه و در چه مرحله ای از معرفت این ادراکات - شنیدن، گفتن و دیدن - یکی می شوند و اینکه ماهیت روح چیست و چگونه و در چه مرحله ای از تجرد همه اندام های آدمی یکسان عمل می کنند، بیت مورد نظر را از سه دیدگاه ادبی، فلسفی و عرفانی مورد بررسی قرار می دهد. از میان این سه دیدگاه، دیدگاه عرفانی بیش تر مطمح نظر است. نیز برای تفسیر و تبیین هر چه بیشتر این موضوع شواهدی از تجارب مربوط به وحدت قوا از ابن فارض مصری، میرداماد، فلوطین و نیز شواهدی از آربری ذکر شده و در پایان این جستار ادبیاتی از مثنوی و دیوان شمس تبریزی که در آنها به تلویح یا به تصریح به این موضوع اشاره شده، برای تأکید بیشتر یادآوری شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 333 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کریمی مطهر جان اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    163-179
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1017
  • دانلود: 

    464
چکیده: 

مساله عشق، خانواده و خوشبختی همواره مورد توجه نویسندگان و هنرمندان جهان بوده است و در دوران مختلف با دیدگاه ها و نظرات متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است و همیشه مانند ابزاری در خدمت خلاقیت و همچنین برای توصیف مسایل روحی قهرمانان بوده است.در مقاله، مفاهیم مختلف عشق، خانواده و خوشبختی در آثار آنتون چخوف مورد بررسی قرار گرفته است. مسأله عشق و خوشبختی را چخوف در مقایسه با دیگر نویسندگان روسیه به شکل دیگری بررسی می کند. چخوف نه تنها مفهوم عشق و خوشبختی را به صورت کلی بیان نمی کند، بلکه تأکید می نماید که درک و برداشت این مفاهیم در نزد قهرمانان مختلف، متفاوت است.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1017

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 464 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسپرهم داوود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1636
  • دانلود: 

    411
چکیده: 

در این مقاله ابتدا درباره اصطلاح تازه ارگانومی توضیحاتی داده شده است، آن گاه این موتیو شعری که در مهم ترین قالب شعر کلاسیک فارسی یعنی غزل، نمود جدّی دارد در غزلیات دو شاعر پر آوازه شیراز، حافظ و سعدی بررسی شده است. همچنین شیوه تحوّل یک واژه به کار واژه (اصطلاح) مورد بررسی قرار گرفته است. از بین عناصر متعدد ارگانومی در غزل حافظ و سعدی کمر و میان مورد سنجش و تحقیق ارزیابی واقع شده و در نتیجه روشن شده است که در شعر حافظ با توجّه به شیوه های نمادسازی او، واژه های ارگانومی امکان بیشتری برای ارتقاء به سطح کار واژه یافته است امّا در شعر سعدی در سطح قاموسی و لغوی باقی مانده و شاعر کم تر از این امکانات نشانه ای به عنوان نماد و سمبل بهره برده است. در خلال سنجش و مطابقه همچنین روشن شده است که شعر خواجه شیراز شرایط تأویل پذیری و شرح و تفسیر چندگانه را بیشتر از شعر شیخ سعدی بر می تابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 411 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سرورمولایی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    119-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1786
  • دانلود: 

    415
چکیده: 

چاپ عسکی نسخه خطی مثنوی مولانا جلال الدین محمّد بلخی، محفوظ در موزه قونیه (667 هـ) که به خط محمّد بن عبدالله قرنوی و زیر نظر حسام الدین چلبی و سلطان ولد، کتابت شده است، فرصت تازه ای برای مثنوی شناسان، پدید آورد. این نسخه هنگامی به دست نیکلسون رسید که دفترهای سوّم و چهارم را به مطبعه سپرده بود. با این حال وی در تصحیح مثنوی از بیت 2835 دفتر سوّم تا پایان دفتر ششم از این نسخه به عنوان اساس، استفاده کرد. برخورد دوگانه نیکلسون با نسخه قونیه متضمن نکات آموزنده ای برای مصححان متون است. در این مقاله، پس از نقد آراء او دربارة اعتبار نسخه قونیه و مقایسه و بررسی خطاهای او - که احتمال آن برای هر مصححی وجود دارد - در دفترهای اول، دوّم تا نیمه دوّم دفتر سوّم مثنوی، در غیبت نسخه معتبر، با نسخه قونیه، پرداخته شده و پس از آن، موارد عدول نیکلسون از ضبط نسخه قوانیه در بقیه دفتر سوّم تا آخر دفتر ششم بررسی شده است. اختلافات چاپ نیکلسون با نسخه قونیه در تمام موارد با متن مصحح آقای دکتر محمّد علی استعلامی، سنجیده شده است.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حق بین فریده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    61-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    637
  • دانلود: 

    175
چکیده: 

نامتعدی بودن تنها در افعال لازم متجلی نمی شود بلکه ساخت های لازم یکی از انواع نامتعدی ها در زبان فارسی می باشد. ضمنا تنها مظهر نامتعدی بودن، عدم حضور مفعول در جمله نیست، بلکه مشخصه های دیگری نیز می تواند در این سنجش ملاک قرار گیرد مثل : ایستایی، نمود، لحظه ای بودن، ارادی بودن، وجه و عاملیت. هم چنین ، بر خلاف نگرش سنتی که در آن افعال به دو گروه لازم و متعدی تقسیم می شد، افعال را بایستی در رابطه ای پیوستاری لحاظ نمود که در دو انتهای آن متعدی ترین و نامتعدی ترین افعال با توجّه به ملاک های مورد نظر قرار می گیرند و در حد فاصل آنها افعال دیگر با رابطه ای تدریجی مرتب می شوند.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 637

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 175 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1142
  • دانلود: 

    229
چکیده: 

در این پژوهش، ویژگی های کلّی و فنی شعر فارسی میانه و پارتی (پهلوی اشکانی) دوره میانه، یعنی دوره اشکانی و ساسانی بررسی می شود. نخست ابعاد ادبیات ایرانی، به ویژه پیشینة شعر و شاعری این دوره تشریح می شود، آنگاه دو منظومه درخت آسوریک و یادگار زریران و ویژگی های این دو منظومه مورد بحث قرار می گیرد. گوسانان یا شاعر- نوازندگان دوره ساسانی در زمره شاعران برجسته این روزگارند. این رامشگران و خنیاگران حافظ میراث اصیل شعر و موسیقی ایرانی گذرده اند. برجسته ترین گوسانان، باربد، نکیسا و رامتین بودند که در موسیقی و شعر ایران دوره میانه تأثیری ماندگار داشته اند. بیشتر ایران شناسان به هجایی- تکیه ای بودن اشعار فارسی میانه و پارتی معتقدند. ویژگی های وزنی انواع شعر، نوع تکیه ای یا هجایی از مباحث مهم این مقاله است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 229 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

SPARHAM D.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    449
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Organomy the artistic and semiotic description of body is one of the motifs of mystical poems. The goal of this paper is to show how specific words get automatic application and turn into a term in automatic Language. Studying a number of elements of Organomy utilized poetically the present paper specifically deals with "Limbs of the body", as used in the poetry of Hafiz and Sadi. The reader as a result of leading the poetry of these poets is compelled to arrive at this conclusion, that Hafiz has been much more successful in employing elements of Organomy than sadi, In this paper attempts have also been made to deal with organomic instances employed by Attar, SanaI and Aragi

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 449

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ESMAEILPOUR A.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    21-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    302
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Poetry in Parthian was in fact the musicians of their time too. The Arsacid poet - musician was named gossans who, Ilke the medieval minstrel, traveled around and sang epic and lyrical poems to the accompaniment of his own musical instrument. During the Sassanian period, the tradition of gossans prospered with such great musician as Barbad and Nakissa. Barbad,s poems and songs were simple, fluent, and delightful. According to some sources, Khosrovani was a melody of Barbad,s musical compositions. Khosrovani was a rhymed prose consisting of prayers and praises dedicated to khosrow (The King) and contained no poems. Christensen believes that the Pahlavi non-religious poems of Sassanian period had meters and rhythms similar to those of the prose, except for the fact that the number of syllables were delineated. Barbad, it is contended, had 30 lahns (melodies) for each day of the month, and 300 novas.(airs) for each day of the year to sing and play. Rudaki might be consideredthe artist who continuedthe traditionof poem - musiciansin Samanidperiod. He was in really the last Iranian gossans. In post - Islamic times, as the Persian poetry tended to prosodic meters, the poets found it very difficult to adap the precise prosodic meters to Persian musical systems. That is why the harmony of poems and music decreased and music became an intrinsic element of Poems.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حسینی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    41-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    899
  • دانلود: 

    648
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسی چگونگی تأثیر فراگیر آثار سنایی غزنوی (م. 529 هـ) بر آثار روزبهان بقلی شیرازی عارف نام دار (م. 606 هـ) می پردازد.دو کتاب عبهر العاشقین و شرح شطیحات روزبهان که از آثار او به زبان پارسی هستند متأثر از شعر سنایی اند. کتاب عبهر العاشقین در بر دارنده سی و یک بیت شعر از اشعار سنایی است و روشن است که سنایی راهنمای روزبهان در بخش های مختلف کتاب است.شرح شطیحات روزبهان از تأثیر کلام سنایی بر کنار نیست. روزبهان در این اثر نیز گاه گاه از ابیات سنایی استفاده کرده و بعضی جملات و عبارات کتاب تحت نفوذ کلام حدیقه سنایی است.در ضمن روزبهان مثنوی کوتاهی به نام "تحفه العرفان" دارد که هم در طرح و ساختار و هم در لفظ و معنا تقلید تمام عیاری از حدیقه سنایی است.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 899

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 648 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

HAGHBIN F.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    61-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    228
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Intransitivity is not just a matter of intransitive verbs (Le. inergative and non-accusative); and there are a variety of intransitive structures in Persian which lack these verbs. In fact, intransitivity is not a unitary phenomenon depending on the absence of the direct object in a sentence, but (according to Hopper and Thompson) it is treated as a by-product of other mathers, i. e. kinesis, aspect, punctuality, volitionality, mode and agency. Contrary to the traditional view, which considers sentences as belonging to either transitive /intransitive, nowadaystransitivity appears in a continuum between the two extremes: high transitive to low transitive.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 228

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحم دل غلامرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    14-13
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    97-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1551
  • دانلود: 

    1150
چکیده: 

این مقاله براساس فلسفه پدیدار شناسی ادموند هوسرل تدوین یافته است. هوسرل معتقد بود که باید پدیدار را از هر امر غیر ذاتی و عارضی پیر است تا امر ذاتی ظاهر شود. بنابراین پدیدار شناسی، کوششی است برای رهیابی به ذات و سرچشمه شناخت. نقد شناخت براساس شک دکارتی، مرحله آغازین این فلسفه است. هوسرل این فلسفه شناخته را در مورد پدیده ها phenomens به کار گرفت و پس از او شاگردش آلفرد شوتز با طرح فرآیند گذار از واقعیات چند گانه به واقعیت یگانه وجهه جامعه شناختی به آن بخشید. شوتز با نوشتن مقاله «دن کیشوت و مساله واقعیت» و پس از او پیتر برگر، با نوشتن مقاله دیگری تحت عنوان مساله واقعیات چند گانه: آلفرد شوتز و رابرت موزیل، طرح جامعه شناختی گذار از واقعیات چند گانه به واقعیات یگانه را به حوزه جامعه شناسی ادبیات سوق دادند و پس از آن دو، هیدگر با طرح مباحث جدی هنر،از جمله منطق مکالمه (در سطح زبان) و سرچشمه اثر هنری (در سطح ادبیات)، تحول نوینی در نقد پدیدار شناختی به وجود آورد . فلسفه پدیداری مفسر فهم ادبی است نهحامل آموزه های جدید برای ارتقای فهم ادبی، این فلسفه به تفسیر فاهمه هایی می پردازد که در مواجهه با متنن ادبی، پیش فرض ها، پیش داوری ها، پیش فهم ها، پیش زمینه ها، حب و بغض ها و به طور کلی تمامی متغیرهایی را که در زمره عوامل بازدارنده ادراک مستقیم و تجربه های شهودی انسان می شوند و روابط کلامی انسان را آلوده می نمایند به حال تعلیق در می آورد و بین الهلالین قرار میدهد، این عوامل بازدارنده را فرانسیس بیکن در شمار انواع بت ها طبقه بندی می کند و مولوی آنها را غرض می نامد که مانع تجلی و تبلور هنر می شوند:چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به روی دیده شدفلسفه پایداری، در سطح ادبیات مفسر نقد آزاد و فاهمه های ادبی شفاف است، نمونه ای از این گونه نقد را در قضاوت ادبی امام علی (ع) می توان ملاحظه کرد. وقتی که نظر آن حضرت را در مورد بهترین شاعران جویا شدند، حضرت فرمود: شعر میدان مسابقه نیست که خط پایانش مشخص باشد اما اگر ناگریز به قضاوت باشیم، بهترین شاعر، پادشاه گمراه (الملک الضلیل) است و منظور امام از ملک الضلیل، امرالقیس شاعر هجویه سرا و معلقه سرای عرب بوده است. شعر امره القیس در ترازوی نقد اخلاقی فاقد هر گونه ارزشی بوده است اما چون این شاعر با فعلیت بخشیدن توانمندی های بالقوه هنری، همان زشتی ها را به زیباترین وجه بیان می داشت علقه های عاطف امام به شاعران مسلمانی مانند حسان بن ثابت انصاری نصر،نعمان و نعیم، پسران عجلان انصاری، ذهن آزاد اندیش آن حضرت را دستخوب انفعال قرار نداد و حضرت در مرحله قضاوت برای غیر از عدالت دریغ نورزید، مقاله حاضر پس از مقدمه و کلیات به ذکر نمونه هایی از نقد پدیدار شناختی در حوزه ادبیات پرداخته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1551

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOULAIE M.S.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    119-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    262
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The publication of the photocopied version of the Kunya codex of Mathnavi by Molana lalal-al Din Mohammad Balkhi, preserved at the museum of Kunya (667 AH) copied by Mohammad Ibn Abdollah-e Kunavi, under the supervision of Hesam al_Dine-e Chalabi and Sultan Valad has provided new opportunities of study for the experts on Mathnavi. This codex became available to Nicholson after he had submitted chapters three and four for publication. However, he made use of this codex as the main criterion in the recension of the verses number 2835 of chapter three up to the end of chapter six. The double standard followed by Nicholson has significant implications for the experts involved in recensions. The present article is the result of an attempt to study: a) Nicholsons view on the value and validity of the Kunya codex, and his errors of editing, which every editor involved in recension is liable to, in chapters one, two and the first half of chapter thfee of Mathnavi, which most probably were due to the lack of access to a reliable codex, and b) his refusal in utilizing the codex of Kunya in editing the secede half of chapter three up to the end of chapter six. Throughout the present study, the criterion for the comparison between the edition by Nicholson and the codex of Kunya, has been the recension prepared by Dr. Mohammad Ali Estalami.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KARIMI MOTAHAR J.A.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    163-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    310
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Love, happiness, and family have always been subjects of interest for writers and miists, worldwide during different periods and eras these subjects have been analysed from different points of view and they have been used as tools for the good of man, they are also used to describe the hero/heroines feelings. In this article different meanings for love, happiness, and family according to the works of Anton Chekov have been analysed. Chekov, in comparison to other Russian writers, love and happiness differently. Chekov not only doesnt give a consistent definetion of love and happiness, but also emphasizes that understanding the meaning of the two concepts according to each hero/heroine is different.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 310

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOBAASHERI M.

نشریه: 

JOURNAL OF HUMANITIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    13-14
  • شماره: 

    48-49
  • صفحات: 

    181-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    243
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

This study addresses a line of Moulavis "Mathnavi," dealing with the unity or similarity of human faculties and perceptions while elaborating and explaining a) how and at which level of knowledge these perceptions, i.e. hearing. Speaking, and seeing, merge, b) what the essence of the soul is and C) which abstraction level at all physical organs act similarly. The line is interpreted from three different approaches: literary, philosophical, and mystical. In this regard, this paper emphasizes the prominence of mystical approach. Besides, to offer a more comprehensive explanation, evidence of the unity of faculties as mentioned by Ibn Faredh Messri, Mirdamad, Plotinus, and Arberty one provided. Finally, there is a reference to some of the lines from "Mathnavi" and Shams-e- Tabrizis poetical works that deal, both explicitly and implicitly, with the issue.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button