Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    595
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    397-414
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    582
  • دانلود: 

    189
چکیده: 

بخش کشاورزی به دلیل نزدیکی به طبیعت، بیش از هر بخش دیگری از تغییر اقلیم تأثیر می پذیرد؛ به عبارت دیگر، آثار تغییر اقلیم در معیشت کشاورزان نمود پیدا می کند و کشاورزان در راستای سازگاری با آن، به تحولات کارآفرینانه در معیشت خود نیازمندند. از این رو، تحقیق حاضر که ماهیتی توصیفی دارد، به دنبال تحلیل رفتار کارآفرینانة کشاورزان در مواجهه با تغییر اقلیم است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و روش گردآوری داده های آن پیمایش است. جامعة مورد مطالعه، بخش های کامفیروز و کر (شهرستان مرودشت) از توابع استان فارس است که شامل 6843 کشاورز می شود. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد و 364 کشاورز بررسی شدند. روش نمونه گیری در این تحقیق «طبقه ای با انتساب متناسب» است. از درخت تصمیم به عنوان تکنیک تحلیل استفاده شد و برای انجام دادن آن از نرم افزار SPSS19 بهره گرفته شد. نتایج نشان داد 109 نفر از 364 کشاورز، در مواجهه با تغییر اقلیم رفتار کارآفرینانه را انتخاب کرده اند. نتایج تحلیل درخت تصمیم بیان می کند درک تغییر اقلیم، آسیب پذیری و انسجام اجتماعی قدرت تفکیک رفتارهای مختلف کارآفرینانه را در بین کشاورزان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    415-432
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    840
  • دانلود: 

    564
چکیده: 

کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات کسب و کاری خود از راه های ابتکاری تصمیم گیری استفاده می کنند. یکی از مهم ترین راه های ابتکاری تصمیم گیری کارآفرینان راه ابتکاری احساس است که اهمیت فراوانی در تصمیمات آن ها دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان است که تحت تأثیر ذهنیت، تصمیم گیری و نیز تفکر کارآفرینانه قرار دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهم ترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کارآفرینان نوپای دانش بنیان استان تهران تشکیل می دهند. روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی اکتشافی بوده و داده های پژوهش از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده اند. بر اساس یافته های پژوهش حاضر که حاصل تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با 20 کارآفرین است، افزایش سرعت در تصمیم گیری، افزایش میل به ریسک پذیری، بقا در بازار و نیز افزایش گرایش به نوآوری از مهم ترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 840

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 564 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    433-452
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    827
  • دانلود: 

    681
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا و هویت سازمانی با کارآفرینی سازمانی در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز است که از بین عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی، به دو متغیر رهبری تحول گرا و هویت سازمانی توجه شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع توصیفی– همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل 700 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز می شود که نمونه ای 248 نفری با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از آن انتخاب شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامة رهبری تحول گرا بارنت و همکاران (2001)، پرسشنامة هویت سازمانی آشفورث و مائل (1989) و پرسشنامة کارآفرینی سازمانی کردنائیج و همکاران (1386) استفاده شده است. همچنین، تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام صورت گرفته است. براساس تجزیه و تحلیل داده ها، بین سبک رهبری تحول گرا و کارآفرینی و همچنین بین دو متغیر هویت سازمانی و کارآفرینی سازمانی در سطح اطمینان 99 درصد همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج رگرسیون بیان می کند سبک رهبری تحول گرا و هویت سازمانی در پیش بینی رفتار کارآفرینی معنادار است و درکل کارآفرینی اعضا از روی رهبری و هویت سازمانی قابل پیش بینی است. درنتیجه، توجه به سبک رهبری تحول گرا و هویت سازمانی از سوی مدیران، با افزایش کارآفرینی از طرف اعضای هیئت علمی همراه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 681 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    453-472
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1967
  • دانلود: 

    993
چکیده: 

مکتب اتریش با انتشار اولین کتاب منگر در سال 1871 بنیان نهاده شد. عوامل گوناگونی از جمله مهاجرت اندیشمندان اتریشی به خارج از اتریش و تأکید بر مکانیسم بازار در مقابل ایدة خروج از بحران از سوی کینز موجب افول مکتب اتریش در دهة 1930 شد، اما عوامل دیگری به ویژه همان تأکید بر مکانیسم بازار و پایبندی به آن سبب احیای مجدد آن از دهة 1970 به بعد شد. در این پژوهش، کلیات مکتب اتریش با استفاده از تحلیل کیفی اسناد کتابخانه ای بررسی شده و سپس با مکتب نئوکلاسیک مقایسه شده است. درنتیجه، مکتب اتریش کلیتی یکپارچه به شمار نمی رود، اما اعضای این مکتب بر اصولی مانند فردگرایی روش شناختی، ذهن گرایی روش شناختی، نهایی گرایی، ساختار زمانی مصرف و تولید و نظریة ارزش تأکید دارند و انسجام نظری این مکتب به همین موضوع برمی گردد. شایان توجه است، درحالی که اندیشمندان فعال در علم اقتصاد متعارف (به ویژه نئوکلاسیک ها) در غفلت از دستاوردهای حاصل از مطالعات بین رشته ای از جمله علوم شناختی، به بازتولید نظریه های ایستا خو گرفته اند، اندیشمندان مکتب اتریش در تولید و استفاده از این دستاوردها و به کارگیری پویایی های برآمده از آن ها در نظریه پردازی پیشگام اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1967

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 993 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    473-491
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    974
  • دانلود: 

    774
چکیده: 

پژوهش حاضر با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر در دو حوزة بازاریابی کارآفرینانه و کسب وکارهای فرهنگی-هنری، چگونگی و چیستی الگوی بازاریابی کارآفرینانه را در کسب وکارهای فرهنگی-هنری تبیین می کند و با بهره گیری از راهبرد نظریة برخاسته از داده ها شیوة سامان دهی فعالیت های بازاریابی کسب وکارهای فرهنگی-هنری را تشریح می کند. تحقیق پیش رو از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها کیفی است. جامعة آماری شامل کسب وکارهای فرهنگی-هنری حوزة صنایع خلاق است که با بهره گیری از روش نمونه گیری نظری و ابزار مصاحبه، مصاحبه های عمیق با 20 نفر از کارآفرینان فرهنگی-هنری انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد مقولة محوری بازاریابی کارآفرینانه در کسب وکارهای فرهنگی-هنری گرایش کارآفرینانة فرهنگی است که ناشی از شرایط علی ذهنیت و نگرش کارآفرینانه است و براساس راهبردهای بازاریابی کارآفرینانه و تاکتیک های بازاریابی کارآفرینانه به خلق ارزش فرهنگی و ارزش اقتصادی به عنوان پیامد بازاریابی کارآفرینانه منتهی شده است. همچنین، شرایط زمینه ای شامل شبکه سازی، فرهنگ کارآفرینانه، ساختار، بازاریابی داخلی و سرمایة انسانی به علاوه شرایط محیطی شامل عوامل اجتماعی، دولت، مذهب، رسانه، محیط زیست و دانشگاه عوامل مؤثر بر بازاریابی کارآفرینانة کسب وکارهای فرهنگی-هنری شناخته شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 774 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    493-512
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    203
چکیده: 

هدف این تحقیق اولویت بندی عوامل کلیدی در پیاده سازی بانک های مجازی ایده در رستة مخابرات است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده ها از نوع توصیفی مبتنی بر پیمایش پرسشنامه ای است. جامعة آماری این تحقیق را تمام کاربران بانک مجازی ایده و ارائه دهندگان پیشنهاد در نظام پیشنهادهای سازمانی رستة مخابرات استان خراسان رضوی تشکیل داده اند که 70 نفر از آن ها نمونه های تحقیق درنظر گرفته شده اند. با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، مقایسة زوجی هفت عامل کلیدی و تخصیص وزن بر مبنای هدف اصلی یعنی میزان اهمیت آن ها برای پیاده سازی در سایت بانک مجازی ایده صورت گرفته است. سپس نشانگرهای هر مؤلفه با کمک تکنیک TOPSIS رتبه بندی شدند. نتایج نشان داد مؤلفه های «تشویق و حمایت از ایده ها»، «شیوة ارزیابی از ایده» و «محیط تعامل و محتوای بانک مجازی ایده» بیشترین اهمیت را برای ایجاد بانک مجازی ایده در رستة مخابرات داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 203 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    513-532
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    590
  • دانلود: 

    236
چکیده: 

این پژوهش کیفی با هدف شناسایی عوامل و موانع توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی صورت گرفته است که به لحاظ هدف توسعه ای-کاربردی بوده و با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام پذیرفته است. در این راستا، برای گردآوری داده ها از تکنیک تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است. جامعة مورد مطالعة پژوهش شامل مصاحبه های ضبط شده با کارآفرینان مدعو در برنامة هفتگی تلویزیونی پایش در سال 1394 است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، 21 مصاحبه گزینش و بررسی شده است. فرایند گردآوری اطلاعات تا سطح اشباع نظری و آستانة سودمندی اطلاعات قابل دسترس ادامه یافت. پس از پالایش کدهای اولیه (تلفیق کدهای همپوشان و مصداقی)، سه دسته عوامل توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان شناسایی شدند: 1. عوامل زمینه ای (الگوی نقش، تجربة قبلی و ویژگی های فردی)؛ 2. عوامل بازدارنده (عامل تأمین مالی، عامل فرهنگی-اجتماعی و قانونی)؛ 3. عوامل توانمندساز (شناسایی و تشخیص مناسب فرصت ها، دسترسی به شبکة اجتماعی، داشتن دانش و مهارت تخصصی).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 590

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 236 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    533-551
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    883
  • دانلود: 

    658
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی ذهنیت ها و عقاید کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است که به صورت آمیخته– اکتشافی و با استفاده از روش کیو انجام گرفته است. مشارکت کنندگان این پژوهش هشت نفر از کارآفرینان برتر شهر سمنان بودند که با موضوع تحقیق ارتباط مستقیم داشتند. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمع آوری شد و پس از ارزیابی و جمع بندی فضای گفتمان، از میان 96 عبارت کیو، درنهایت 43 عبارت به عنوان نمونه عبارات کیو، پس از نظرسنجی از خبرگان انتخاب شد. بعد از جمع آوری اطلاعات حاصل از مرتب سازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شد. تحلیل توزیع نشان داد می توان دو الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکت کنندگان تحقیق درمورد بازاریابی کارآفرینانه شناسایی کرد که درمجموع 491/67 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این دو الگوی ذهنی به ترتیب «قابلیت های بازاریابی» و «ارتباطات» نام گذاری شدند. اهمیت و اولویت بندی عوامل شناسایی شده براساس الگوهای ذهنی صورت گرفت و درنهایت راهکارهایی برای استفاده از این عوامل پیشنهاد شد تا در موفقیت شرکت های کارآفرین مؤثر واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 658 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    553-572
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1111
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

بهره گیری از یافته های پژوهشی بخش دانشگاهی و تجاری سازی آن ها از اولویت های مهم محسوب می شود. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه بوده است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های بنیادی است که با استفاده از رویکرد نظریة داده بنیاد انجام گرفته است. میدان پژوهش اعضای هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه و متخصصان در حوزة تجاری سازی بوده اند. در این راستا، از رویکرد نمونه گیری نظری استفاده شد. شمار مشارکت کنندگان در پژوهش با استفاده از شاخص اشباع نظری به 21 نفر رسید. داده ها به روش مصاحبة عمیق گردآوری شد. نتایج پژوهش نشان دهندة 32 مقولة اصلی است که به صورت مدل پارادایمی ترسیم شده است. در هستة مدل پارادایمی، ایده پردازی قرار دارد. مؤلفه های اصلی تجاری سازی یافته های پژوهشی از نظر مشارکت کنندگان شامل ارزیابی فنی-اقتصادی طرح، شبکه سازی و پویایی حلقه های ارتباطی می شود. طراحی مجدد فرایندها و سازوکارهای اعتمادسازی نیز در مرتبة بعدی قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    573-591
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    645
  • دانلود: 

    252
چکیده: 

در حال حاضر، تعداد پژوهش ها دربارة دوسوتوانی رو به رشد است، اما درک مقدمات هر دو فعالیت تا حدودی روشن نیست. هدف این پژوهش تبیین تأثیر اشتراک دانش بر دوسوتوانی سازمانی (اکتشاف و بهره برداری) با توجه به نقش میانجی ظرفیت جذب شرکت است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی– همبستگی، به طور مشخص مدل معادلات ساختاری است. جامعة آماری پژوهش شامل شرکت های تولید دارو در کشور می شود که با روش نمونه گیری دردسترس 97 نفر از مدیران شرکت نمونه درنظر گرفته شدند. داده ها از طریق پرسشنامة استاندارد گردآوری شده اند. برای ارزیابی ابعاد مقیاس دوسوتوانی سازمانی از پتریدو وکایرگیدو (2011)، مقیاس اشتراک دانش فان دن هوف و ریدر (2004) و مقیاس ظرفیت جذب زهرا و جورج (2002) استفاده شده است. نرم افزار SmartPLS3 نیز برای تحلیل داده ها و بررسی مدل پژوهش به کار گرفته شده است. یافته ها نشان می دهد اشتراک دانش و ظرفیت جذب شرکت تأثیر مثبت و معناداری بر دوسوتوانی سازمانی دارد. به علاوه، ظرفیت جذب شرکت به عنوان متغیر میانجی رابطة اشتراک دانش و دوسوتوانی سازمانی عمل نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 252 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0