Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2146
  • دانلود: 

    1176
چکیده: 

این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موفقیت مدیریت منابع انسانی در کسب وکارهای کوچک و متوسط انجام شد. به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه ی گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی محسوب می شود. جامعه ی آماری این تحقیق شامل دو گروه صاحبان و مدیران کسب وکارهای کوچک و متوسط کشاورزی در استان زنجان هستند. با توجه به فرمول کوکران، 196 نفر از مدیران و 208 نفر از صاحبان کسب وکارهای کوچک و متوسط با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب برای انجام تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامة محقق ساخته بود. به منظور تعیین پایایی ابزار تحقیق، پیش آزمون انجام شد که مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای مقیاس اصلی برای هر دو پرسشنامه بالای 85/0 محاسبه شد. در فاز اول به منظور شناسایی عوامل موفقیت مدیریت منابع انسانی در کسب-وکارهای کوچک و متوسط از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نمونه ی آماری استفاده شده در فاز اول مدیران کسب-وکارهای کوچک و متوسط بودند. در فاز دوم برای ارزیابی نقش نشانگرها در شکل گیری هر یک از سازه های شناسایی شده در فاز تحلیل عاملی اکتشافی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است و نمونه ی آماری این فاز را صاحبان این نوع کسب وکارها تشکیل می دادند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که عوامل موفقیت مدیریت منابع انسانی در کسب وکارهای کوچک و متوسط از پنج عامل زیرساختی-حمایتی، مدیریتی، فناوری اطلاعات، انگیزشی و آموزشی تشکیل می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2146

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1176 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    999
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

نظام تعاونی روش مناسبی برای ایجاد کسب و کار است. در نتیجه هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی خط مشی های توسعه ی کارآفرینی بخش تعاون می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه ی آماری پژوهش مدیران، اداره ی تعاون و اعضای هیأت علمی دانشکده ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان بودندکه سرشماری شدند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه ی محقق ساخته بود. ابتدا پرسشنامه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت تهیه و روایی و پایایی آن تأئید شد. تعداد 30 پرسشنامه توزیع و پس از جمع آوری به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس شاخص هایی که بار عاملی بیشتری داشتند انتخاب و پرسشنامه ی ارجحیت بندی با معیارهای منتخب تهیه شد. این پرسشنامه 3 معیار، 8 زیرمعیار و 42 گزینه داشت. روایی پرسشنامه تأئید شد. نرخ ناسازگاری کلیه ی شاخص ها نیز کمتر از 1/0 به دست آمد. سپس این پرسشنامه مجدد بین اعضای نمونه توزیع و داده های به دست آمده با روش AHP و نرم افزار سوپر دسیژن تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد خط مشی های حوزه ی بسترسازی با وزن 70/0 در رتبه ی نخست، حوزه ی هدایت و عملیاتی با وزن 20/0 در رتبه ی دوم و حوزه ی تثبیت و نهادینه سازی با وزن 08/0 در رتبه ی سوم قرار دارد. مهم ترین زیرمعیارهای حوزه ی بسترسازی و نهادینه سازی، خط مشی های آموزش و مهارت با وزن های 73/0 و 69/0 و در حوزه ی عملیاتی، خط مشی های حوزه ی انگیزش با وزن 80/0 است؛ بنابراین به خط مشی گذاران توصیه می شود بیشترین توجه آن ها به بستر سازی معطوف شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 999

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    850
  • دانلود: 

    760
چکیده: 

باوجود اشتغال زایی بالای بنگاه های کوچک، عمر کوتاه این دسته از بنگاه های اقتصادی، از مهمترین مشکلات آن ها محسوب می شود. از این رو، مطالعه ی حاضر به بررسی عوامل اثرگذار بر پایداری بنگاه های کوچک صنعتی در شهرستان مشهد می پردازد. این تحقیق برحسب هدف، کاربردی بوده و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی با ابزار پرسشنامه گردآوری می شود. به واسطه ی سهم بالای (70 درصد اشتغال صنعتی) پنج گروه صنعتی، «صنایع غذایی»، «کانی غیرفلزی»، «لاستیک و پلاستیک»، «محصولات فلزی فابریکی» و «ماشین آلات طبقه بندی نشده در جای دیگر» و ناپایداری این دسته از صنایع در شهر مشهد، جامعه ی آماری در این مطالعه شامل این پنج گروه صنعتی می باشد. روش نمونه گیری در این مطالعه، نمونه گیری طبقه بندی شده ی تصادفی است. اطلاعات موردنیاز از طریق تکمیل پرسشنامه ی محقق-ساخته توسط مدیران کارگاه های کوچک صنعتی گردآوری شده و برای بررسی عوامل تاثیرگذار بر پایداری بنگاه ها، از روش «لاجیت ترتیبی» استفاده شده است. «پایداری بنگاه» به عنوان متغیر وابسته به صورت ترکیبی از متغیرهای تغییر در سرمایه، فروش و اشتغال بنگاه در نظر گرفته شده است. مطابق نتایج این مطالعه، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر پایداری بنگاه های کوچک و کارآفرین عبارتند از: تحصیلات مدیر، نحوه ی کنترل و نظارت بنگاه توسط مدیر، ریسک پذیری مدیر، آگاهی از فرصت های بازار، تعداد دوره ی آموزشی کارکنان، دسترسی به بازار و اتکا به تأمین مالی استقراضی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 850

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 760 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1829
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

تأمین مالی مناسب یکی از مشکل ترین و پیچیده ترین عناصر در فرایند راه اندازی کسب و کارهای کارآفرینانه است. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی رایج ترین روش های تأمین مالی خود راه انداز در کسب وکارهای نوپای حوزه ی IT انجام شده است. روش تحقیق بر حسب هدف از نوع کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، آمیخته-اکتشافی می باشد. در بخش کیفی با استفاده از ابزار مصاحبه های نیمه ساختار یافته با کارشناسان و خبرگانی که در حوزه ی تأمین مالی شرکت های نوپای صنعت IT فعالیت داشته اند، به شناسایی رایج ترین روش های استفاده شده پرداخته و در بخش کمّی پژوهش، با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی به اولویت بندی این معیارها اقدام شد. بدین منظور پرسشنامه های محقق ساخته میان نمونه ی آماری توزیع و داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار اکسپرت چویس تحلیل و وزن هر یک مشخص شد. در بخش کیفی نمونه گیری به شیوه ی هدفمند بوده و حجم نمونه تا رسیدن به کفایت داده ها تعیین شده است و در بخش کمّی با استفاده از فرمول کوکران تعداد 220 شرکت با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. یافته ها بیانگر آن است که خوشه ی تأمین مالی شخصی صاحب شغل به عنوان رایج ترین شیوه ی تأمین مالی خود راه انداز شناسایی شد و بعد از آن به ترتیب خوشه های پرداخت های تأخیری، خوشه ی توقف حساب های دریافتنی، خوشه ی حداقل کردن هزینه های سرمایه گذاری و در نهایت خوشه ی اشتراک منابع به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1829

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    624
  • دانلود: 

    668
چکیده: 

رشد اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که ایده های نو تجاری سازی شوند. از این رو، شناخت عوامل تجاری سازی دانش به یکی از دغدغه های جامعه ی دانشگاهی تبدیل شده است. در این پژوهش تلاش شده است با استفاده از روش شناسی کیو به ذهنیت افراد و اولویت بندی عوامل تجاری سازی دانش دست یابیم. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از نظر افق زمانی، مقطعی و از نظر روش گردآوری داده ها، نوعی پژوهش کیفی از نوع کیو می باشد که در آن با استفاده از مبانی نظری تعداد 40 گزاره ی کیو شناسایی و به کمک تحلیل عاملی اکتشافی توسط مشارکت کنندگان اولویت بندی شدند. جامعه ی آماری پژوهش شامل شصت نفر از کارکنان هشت سازمان تحقیقاتی هستند که در آن تعداد ده نفر (چهار نفر از مدیران ارشد بالای پنج سال سابقه ی خدمتی و شش نفر از اساتید دانشگاهی دارای پیشینه ی مطالعاتی تجاری سازی دانش) با روش قضاوتی هدف مند به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته های پژوهش نشان داد که فرهنگ سازمانی، ساختار و راهبرد سازمانی، منابع انسانی و مدیریت از مهم ترین عوامل تجاری سازی دانش در سازمان ها هستند. نتایج این پژوهش می تواند به مدیران کمک کند تا در راستای نیل به تجاری سازی دانش براساس ذهنیت کارکنان، خط مشی های مناسب تری در پیش گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 668 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    101-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3239
  • دانلود: 

    1722
چکیده: 

اکوسیستم ها مجموعه ای از دورنماهای فرهنگی متمرکز، شبکه های اجتماعی، حمایت مالی، دانشگاه ها و سیاست های اقتصادی فعالی هستند که محیط های حمایتی کسب وکار مخاطره آمیز را خلق می کند و در این اواخر در حوزه ی کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته اند. این پژوهش به دنبال عوامل اکوسیستم کارآفرینی در ایران براساس مدل آیزنبرگ بوده و از منظر هدف، کاربردی و برحسب روش گردآوری داده ها، پژوهشی از نوع توصیفی-پیمایشی است. نمونه ی آماری شامل 130 نفر از سیاست گذاران توسعه ی کارآفرینی و کارآفرینان و صاحبان شرکت های دانش بنیان است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه ی مبتنی بر پرسشنامه ی بسته بوده است. روایی و پایایی پژوهش پس از سنجش تایید شد. براساس یافته های این مطالعه، از جنبه ی توصیفی ابعاد مدل مفهومی از دید خبرگان مناسب بوده اند. تحلیل های مربوط به اهداف اصلی پژوهش نیز نشان می د هد مجموعه ای از عوامل وجود دارند که کارایی یک اکوسیستم کارآفرینی را تحت تاثیر قرار می دهند که به ترتیب حمایت ها، سرمایه ی انسانی، بازارها، فرهنگ، سیاست و تامین مالی بر اکوسیستم کارآفرینی ایران تاثیرگذار هستند. ند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3239

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    121-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    763
چکیده: 

به رغم اهمیت اشتیاق در شروع و رشد کسب وکارها و رفتار کارآفرینانه ی افراد، پژوهش های اندکی به بررسی وجود اشتیاق به کار و اشتیاق کارآفرینانه در ویژگی های درونی کارآفرینان پرداخته اند. بنابراین این پژوهش درصدد شناسایی مفاهیم و مقوله های اشتیاق به کار و اشتیاق کارآفرینانه ی رهبران کارآفرین است چرا که رهبران کارآفرین، نقش بی بدیلی را در توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در تمام جوامع ایفا می کنند. این پژوهش برمبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی و برحسب گردآوری داده ها از نوع کیفی روایتی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل رهبران کارآفرین برگزیده ی جشنواره ی رهبران کارآفرین مسلمان هستند. نمونه ها با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند که پس از رسیدن به اشباع نظری به منظور افزایش قابلیت اعتماد مصاحبه ها، بررسی نتایج تا نمونه ی 30 ادامه یافت. در نهایت با کمک نرم افزار اطلس تی با تحلیل مضمون مفاهیم استخراج شده از روایت ها دسته بندی شده، درمجموع 2 مقوله، 9 شاخص و 98 مفهوم در مورد اشتیاق به کار و اشتیاق کارآفرینانه ی رهبران کارآفرین شناسایی شد. شاخص های اشتیاق به کیفیت، قانون مداری، انسان مداری، رقابت پذیری و عشقِ به کار در مقوله ی اشتیاق به کار و شاخص های اشتیاق تأسیسی، اشتیاق ایجادی، اشتیاق توسعه ای و برخورداری از شایستگی های کارآفرینانه در مقوله ی اشتیاق کارآفرینانه شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 763 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    141-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    485
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

سازمان های یادگیرنده و نوآور امروزی در این محیط ناپایدار و متلاطم به پشتوانه ی سرمایه ی اجتماعی درون و برون سازمانی می توانند امیدوار به بقا و رشد باشند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر سرمایه ی اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری های بنیادی با نقش میانجی کسب دانش است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر گردآوری اطلاعات، توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه ی آماری تحقیق شامل 113 شرکت فناور و نوآور حاضر در نمایشگاه بین المللی تهران است که با شیوه ی سرشماری توزیع و جمع آوری شد که از این میان 90 پرسشنامه ی استاندارد قابل استفاده بوده است. روایی سازه ی پرسشنامه ی تحقیق با کمک آزمون تحلیل عاملی اکتشافی بررسی و به منظور مطالعه ی پایایی پرسشنامه ی تحقیق نیز از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. در پایان برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از آمار توصیفی و استنباطی و از نرم-افزارهای SPSS 20وSmart Pls. 2. M3 استفاده شد. یافته های تحقیق تأثیر مثبت سرمایه ی اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری های بنیادی را نشان می دهد. همچنین نتایج نشان داد که کسب دانش بر نوآوری های بنیادی نیز تأثیر مثبت دارد. از دیگر نتایج تحقیق می توان بر تأثیر منفی بُعد رابطه ای سرمایه ی اجتماعی بیرونی بر رابطه ی بین کسب دانش و نوآوری های بنیادی اشاره کرد. ظرفیت جذب ادراک شده و موانع فرهنگی بر رابطه ی بین کسب دانش و نوآوری های بنیادی تأثیری نداشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 485

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    161-181
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    611
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

بازخورد، بخش مهمی از فرایند ارزیابی می باشد که به مدرسان فرصتی برای اصلاح روش آموزش و یادگیری می دهد. در واقع، بازخورد یک ابزار قدرتمند در مسیر یادگیری است که منجر به بهبود عملکرد اعضای هیئت علمی می شود. با توجه به این مهم، هدف اصلی این تحقیق شناسایی موانع بازخورد در میان مدرسان کارآفرینی دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران بود. روش تحقیق از نوع کیفی و روایتی بوده و برحسب هدف کاربردی است که بدین منظور پس از طراحی سوالات و با استفاده از مصاحبه ی نیمه ساختار یافته از مدرسان کارآفرینی، اطلاعات مورد نیاز گردآوری شد. سپس با استفاده از مراحل معرفی شده در مدل اشتراس به تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه ی یافته های پژوهش پرداخته شد. یافته ها حاکی از وجود موانع بازخورد در چهار سطح خود تنظیمی، فرایندی، وظیفه ای و شخصی بین اساتید دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 611

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    181-200
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1148
  • دانلود: 

    1052
چکیده: 

توسعه ی کارآفرینی و تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی در محیط های کسب وکار متغیر و چالش برانگیز، در گرو شناخت تاب آوری و برنامه ریزی برای تقویت آن در کسب وکارها است. بسیاری از بنگاه های کوچک و متوسط روستایی در اثر عدم تاب آوری مناسب، در سال های ابتدایی با شکست مواجه می شوند. در این راستا این مقاله با روش کمّی، به بررسی تاب آوری مالکان کسب وکارهای روستایی و واکاوی ساختار عاملی تاب آوری کسب وکار آن ها پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، پیمایشی است. نمونه ی آماری پژوهش، 120 نفر از مالکان کسب وکارهای روستایی غیرکشاورزی شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی بودند. ابزار پژوهش، پرسشنامه ی استانداردی بود که با استفاده از مقیاس تاب آوری کانر-دیویدسون (CD-RISC) و مقیاس تاب آوری در طول عمر کسب وکار (LRS-B) طراحی شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS23 انجام شد. نتایج تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که شش عامل توان تطابق و آینده نگری (%23)، تعامل با مشتریان (%14)، موقعیت طلبی (%11)، حمایت خانوار (%8)، برنامه ریزی راهبردی (%7) و حمایت دولت (%6) در مجموع حدود %69 درصد واریانس سازه ی تاب آوری کسب وکارهای روستایی را تبیین کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1148

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1052 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button