سازمان ها برای بقا و تداوم نقش مثبت و سازنده خود به افکار و اندیشه های نو و تازه نیاز دارند تا بتوانند پویایی خود را تضمین کنند وگرنه به زوال و نابودی محکوم خواهند شد. یکی از عوامل موثر در بروز نوآوری در سازمان فرهنگ سازمانی است که می تواند پیش برنده و یا بازدارند نوآوری در سازمان باشد. در این بین، باتوجه به کارکرد اصلی دانشگاه ها که گسترش مرزهای دانش و تولید علم است و منشاء و شالوده علم، خلاقیت و نوآوری است، نوآوری در نظام آموزش عالی نسبت به سایر سازمان ها اهمیت و ضرورت بیش تری دارد. در این راستا، تحقیق حاضر با هدف کلی بررسی جایگاه فرهنگ سازمانی در نوآوری اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی استان خوزستان طراحی و اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق شامل تمام اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی دولتی استان خوزستان بودند (N=120)، که با استفاده از سرشماری برای تمام آن ها پرسشنامه ارسال شد که در نهایت 108 پرسشنامه توسط آن ها تکمیل و عودت داده شد. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه ای بود که روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید (α >0. 70). تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله نرم افزار SPSSwin18 انجام شد. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که رابطه مثبت و معناداری در سطح 1 درصد بین تمام مولفه های فرهنگ سازمانی با نوآوری وجود دارد. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که مولفه های فرهنگ سازمانی قادر به تبیین 1/61 درصد از تغییرات واریانس نوآوری می باشند. نتایج این مطالعه می تواند به مدیران و برنامه ریزان در جهت تدوین برنامه ها و راهبردهای برای افزایش نوآوری در بین اعضای هیات علمی دانشگاهها کمک نماید.