Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    1693
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2439
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2439

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1142
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    189-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    740
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

اهداف: افراد قطع عضو اندام تحتانی باید برای دست یابی به راه رفتن طبیعی تر تلاش بیشتری کنند که این امر منجر به افزایش مصرف انرژی در این افراد در مقایسه با افراد سالم می شود. هدف از انجام این مطالعه، بررسی تاثیر فیت سوکت بر میزان مصرف انرژی هنگام راه رفتن در افراد دچار قطع عضو اندام تحتانی بود.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه تجربی در سال 1394، روی 9 فرد قطع عضو زیر زانوی مراجعه کننده به مرکز بنیاد جانبازان تهران که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شده بودند، انجام شد. اجرای مطالعه در دو مرحله، یکی در شرایط فیت نامناسب و دیگری در شرایط فیت مناسب صورت گرفت. برای ارزیابی فیت سوکت از پرسش نامه مقیاس سه بعدی قطع عضو و مقیاس راحتی سوکت استفاده شد. میزان انرژی مصرفی آزمودنی ها نیز با استفاده از شاخص مصرف فیزیولوژیک اندازه گیری شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS 19 و توسط آزمون آماری T زوجی صورت گرفت.یافته ها: میانگین سرعت راه رفتن افراد (0.001=p) و میزان شاخص فیزیولوژیک مصرف انرژی (0.019=p) با فیت نامناسب و با فیت مناسب دارای اختلاف آماری معنی دار بود، اما تفاوت ضربان قلب حین استراحت و حین راه رفتن در دو مرحله مذکور معنی دار نبود (0.093=p).نتیجه گیری: افراد قطع عضو اندام تحتانی، با داشتن فیت مناسب انرژی مصرفی کمتری را متحمل می شوند و کارآیی آنها در راه رفتن بهبود می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    195-201
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2105
  • دانلود: 

    847
چکیده: 

اهداف: کاهش سلامت روانی و پایین آمدن سطح سرمایه روان شناختی جانبازان در اثر آسیب های ناشی از جنگ، یکی از چالش های امروز روان درمانی در حوزه کمک به جانبازان است که نیازمند توجه بیشتری است. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثرات ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر افزایش ابعاد سرمایه روان شناختی (تاب آوری، خودکارآمدی، خوش بینی و امید) جانبازان انجام شد.مواد و روش ها: در این پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل، 20 جانباز مراجعه کننده به بیمارستان خاتم الانبیاء شهر تهران با درصد جانبازی 70% در سال 1394 که از میزان سرمایه روان شناختی ضعیفی برخوردار بودند، به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند (در هر گروه 10 نفر). مداخله شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، طی 8 جلسه (هر جلسه 120 دقیقه) برای گروه آزمایش انجام شد. برای گردآوری داده ها، از پرسش نامه سرمایه روان شناختی لوتانز در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد و داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره با تعدیل اثر پیش آزمون مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمرات متغیرهای خودکارآمدی، خوش بینی، امید و تاب آوری گروه آزمایش در پس آزمون بیش از گروه کنترل بود (p<0.01). همچنین مداخله درمانی ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی توانست %61.3 واریانس خودکارآمدی، 78.6% واریانس خوش بینی، 56.5% واریانس امید و 66.7% واریانس تاب آوری را تبیین کند.نتیجه گیری: ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی می تواند ابعاد سرمایه روان شناختی شامل تاب آوری، خودکارآمدی، امید و خوش بینی را در جانبازان افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    203-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1271
  • دانلود: 

    639
چکیده: 

اهداف: یکی از حوزه های زندگی جانبازان که ممکن است تحت تاثیر جنگ و پیامدهای درازمدت آن قرار گرفته باشد، کارکردهای شناختی- هیجانی است که توانایی فرد را در بازداری، خودتغییری، برنامه ریزی، سازمان دهی، حل مساله و تنظیم هیجان نشان می دهد. هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کارکردهای شناختی- هیجانی جانبازان بود.مواد و روش ها: در این پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل، 50 نفر از جانبازان شیمیایی مرد شهر اراک در سال 96-1395 به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش، پرسش نامه نارسایی کنش وری اجرایی بارکلی بود. آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در 10 جلسه 45 دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد. داده ها به کمک نرم افزار آماری SPSS 23 و با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: با کنترل اثرات پیش آزمون، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در گروه آزمایش باعث بهبود متغیرهای مهار خود (0.02=p)، خودانگیزشی (0.008=p)، خودنظم جویی هیجانی (0.047=p) و کارکرد شناختی- هیجانی (0.001=p) شد.نتیجه گیری: آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد باعث ارتقای کارکردهای شناختی- هیجانی جانبازان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 639 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    209-215
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    921
چکیده: 

اهداف: پیامدهای جنگ می تواند مشکلات روانی و رفتاری متعددی برای فرد جانباز و اعضای خانواده وی به وجود آورد. یکی از این مشکلات، آسیب پذیری فرزندان جانبازان در مرحله نوجوانی است. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در فرزندان جانبازان انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل روی 30 نفر از فرزندان پسر جانبازان محصل در مقطع دبیرستان مدرسه شاهد شهر اردبیل در سال 1394 انجام شد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش‏، پرسش نامه های مهارت کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی بودند. گروه آزمایش طی 12 جلسه یک ساعته تحت آموزش مهارت های اجتماعی- هیجانی ‏قرار گرفت و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. تحلیل داده ها، با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیره در نرم افزار SPSS 16 انجام شد.یافته ها: بعد از کنترل اثرات پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون دو گروه در هر یک از متغیرهای کنترل خشم، جهت گیری مثبت به مساله، حل مساله منطقی، جهت گیری منفی به مساله، سبک تکانشی/ بی احتیاطی و سبک اجتنابی تفاوت معنی دار وجود داشت (p<0.001).نتیجه گیری: آموزش مهارت های هیجانی- اجتماعی در افزایش کنترل خشم و توانایی حل مساله سازنده و کاهش توانایی حل مساله ناکارآمد در فرزندان جانبازان، اثربخش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 921 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    217-224
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3292
  • دانلود: 

    1761
چکیده: 

اهداف: مناسب سازی فضاها و خدمات شهری با توجه به نیاز های جانبازان و معلولان، از ضروریات هر جامعه ای است. هدف تحقیق حاضر، بررسی میزان رضایت مندی و ارزیابی مناسب سازی پیاده راه ها و تجهیزات شهری خیابان انقلاب اسلامی شهر شیراز برای استفاده جانبازان و معلولان جسمی- حرکتی بود.ابزار و روش ها: در این پژوهش کاربردی از نوع تحلیلی- توصیفی در سال 1394، نظرات و میزان رضایت مندی 379 نفر از جانبازان و ناتوانان جسمی- حرکتی شهر شیراز که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، در رابطه با تجهیزات و خدمات شهری خیابان انقلاب اسلامی این شهر با استفاده از تکنیک های مصاحبه، مشاهده و پرسش نامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل اطلاعات به کمک نرم افزار SPSS 20 و با استفاده از آمار توصیفی انجام شد.یافته ها: در محور مطالعاتی، عمده ترین مشکل معلولان و جانبازان در زمینه فضاها و تجهیزات شهری مرتبط با موانع فیزیکی در مسیر عابر پیاده، عدم برنامه ریزی در مناسب سازی خدمات و تجهیزات شهری با توجه به وضعیت جسمانی معلولان بود. میزان رضایت از سیستم حمل و نقل عمومی %11.9، مبلمان شهری %30.1، مناسب سازی کف پیاده رو %25.3، وجود سرویس بهداشتی مناسب 22.2% و رضایت مندی کلی 22.2% گزارش شد.نتیجه‎گیری: تجهیزات، خدمات و فضاهای شهری در خیابان انقلاب اسلامی شهر شیراز به نحو شایسته مناسب سازی نشده و با نیازهای جانبازان و ناتوانان جسمی- حرکتی مطابقت ندارد. میزان رضایت مندی از مناسب سازی های انجام شده در وضع موجود این خیابان 22.2% ارزیابی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    225-233
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1715
  • دانلود: 

    836
چکیده: 

اهداف: اختلال استرس پس از سانحه علاوه بر فرد مورد ابتلا می تواند سایر اعضای خانواده را نیز دچار آشفتگی روانی کند که این پدیده را اختلال استرس پس از سانحه ثانویه می نامند و گمان می رود برخی از مشکلات تحصیلی فرزندان این افراد مانند کاهش انگیزش و عملکرد تحصیلی را در پی داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اختلال استرس پس از سانحه ثانویه و تاب آوری در عملکرد و انگیزش تحصیلی فرزندان جانبازان انجام شد.ابزار و روش ها: در این پژوهش تحلیلی- توصیفی از نوع همبستگی، 187 نفر از دانش آموزان فرزند جانباز دوره های اول و دوم متوسطه شهرستان های اردکان و میبد در سال تحصیلی 94-1393 به شیوه نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس استرس ضربه ثانوی، پرسش نامه تاب آوری، مقیاس انگیزش تحصیلی و معدل نیم سال دانش آموزان بود. داده های جمع آوری شده، با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بین اختلال استرس پس از سانحه ثانویه و عملکرد (0.37-=r) و انگیزش تحصیلی (0.39-=r) رابطه معکوس معنی دار و بین تاب آوری و عملکرد (0.54=r) و انگیزش تحصیلی (0.56=r) رابطه مثبت معنی دار وجود داشت (p<0.01). همچنین متغیرهای اختلال استرس پس از سانحه ثانویه و تاب آوری قادر به پیش بینی انگیزش و عملکرد تحصیلی دانش آموزان بودند که نقش پیش بینی کننده تاب آوری بیشتر از اختلال استرس پس از سانحه ثانویه بود (p<0.05).نتیجه گیری: اختلال استرس پس از سانحه ثانویه و تاب آوری می توانند نقش معنی داری در پیش بینی انگیزش و عملکرد تحصیلی دانش آموزان فرزند جانباز داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1715

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 836 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    235-241
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1149
  • دانلود: 

    372
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1149

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
نشریه: 

طب جانباز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    243-249
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2463
  • دانلود: 

    878
چکیده: 

اهداف: پس از گذشت بیش از 25 سال از اتمام جنگ تحمیلی، وجود یک ابزار استانداردشده و نرم شده به منظور ارزیابی اختلال استرس پس از ضربه، مبتنی بر آخرین نسخه راهنمای آماری تشخیصی اختلالات روانی به عنوان یک ابزار غربالگر، ضروری به نظر می رسد. هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی و پایایی فهرست اختلال استرس پس از ضربه در بین جانبازان جنگ بود.ابزار و روش ها: این پژوهش کاربردی در قالب کلی یک طرح پژوهشی توصیفی از آذر 1394 تا اردیبهشت 1395 انجام شد. 400 نفر از جانبازان مرد مبتلا به اختلال مزمن اختلال استرس پس از ضربه ساکن شهر تهران که از روی پرونده بالینی و براساس علایم و نشانه های تشخیصی توسط روان شناس و روان پزشک بیمارستان های ارتش بستری و تحت درمان بودند، به روش نمونه گیری هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش، فهرست اختلال استرس پس از ضربه بود. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، روش همبستگی و روش آلفای کرونباخ و بازآزمایی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: ساختار مبتنی بر چهار خرده مقیاس در جهت تبیین و برازش، از وضعیت مناسبی برخوردار بود. همچنین فهرست اختلال استرس پس از ضربه دارای شواهد همگرای مطلوبی بود (0.68=r؛ 0.001=p). ضرایب اعتبار آلفای کرونباخ و بازآزمایی فهرست در کل مقیاس و ابعاد آن نیز بالاتر از 0.70 و رضایت بخش بود.نتیجه گیری: فهرست استرس پس از ضربه از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و در ارزش یابی های غربالگری جانبازان می تواند اثرگذار باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 878 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2