صنعت حمل و نقل ریلی در چند سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته و مقرر شده در برنامه پنجم توسعه کشور میانگین احداث خطوط جدید که در ده سال گذشته بطور متوسط 150 کیلومتر بوده است به 1000 کیلومتر در سال افزایش یابد. افزایش طول خطوط راه آهن کشور مستلزم افزایش تعداد ناوگان ریلی به سطحی متناسب با توسعه خطوط خواهد بود. به همین منظور لازم است از هم اکنون تدابیری برای تجهیز توان صنعتی در بخش ساخت ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن و تجهیزات ریلی اندیشیده شود. لذا طرح احداث یک شهرک صنعتی تخصصی تولید ناوگان و تجهیزات ریلی در وزارت صنایع مطرح و انتخاب محل مناسب برای این شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است. هدف این مقاله انتخاب مناسب ترین مکان برای احداث این شهرک صنعتی با استفاده از روشهای تصمیم گیری چندمعیاره فازی گروهی است. با توجه به لزوم نزدیکی شهرک صنعتی مورد نظر به شهرک های موجود و خطوط ریلی، احداث این شهرک در محدوده شهرک های صنعتی موجود در استان ها مورد بررسی قرار گرفته شده و معیارهای موثر در انتخاب مکان با بررسی ادبیات موضوع، در نظر گرفتن نیازمندی های طرح و نظرسنجی از کارشناسان صنعت ریلی تعیین شده است. با توجه به گروهی بودن روش حل، از تجربیات نخبگان صنعت ریلی برای انجام مقایسات زوجی استفاده شده و با در نظر گرفتن درجه اطمینان تصمیم گیرندگان تلفیق شده است. در مرحله بعدی، از یک روش ترکیبی پیشنهادی از روش های تحلیل سلسله مراتبی و تاپسس فازی گروهی برای حل مساله استفاده شده است. سپس نتیجه حاصل از مدل با وضعیت فعلی و طرح های آتی موردنظر برای احداث شهرک صنعتی تخصصی ریلی در کشور مقایسه و اعتبارسنجی شده است.