Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1015
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1015

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1063
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1063

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    373
  • دانلود: 

    204
چکیده: 

حین انجام آزمون مودال، سازه مورد بررسی توسط سیستم تعلیق به محیط پیرامون خود متصل می شود. سیستم تعلیق کابلی، یکی از متداول ترین سیستم های تعلیق در آزمون مودال می باشد که به علت سختی پایین، جهت شبیه سازی شرایط مرزی آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین شرایطی، خواص مودال اندازه گیری شده سازه به عنوان مشخصات دینامیکی سازه در حالت آزاد فرض می شوند. اما در مواردی که سازه مورد بررسی، سازه ای بزرگ و با انعطاف پذیری بالا است، تاثیر سختی سیستم تعلیق کابلی بر خواص مودال اندازه گیری شده چشم گیر خواهد بود و نمی توان از اثرات سیستم تعلیق چشم پوشی کرد. تحقیق حاضر به حذف اثرات سیستم تعلیق از فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه بزرگ با انعطاف پذیری بالا می پردازد که توسط یک سیستم تعلیق کابلی به حالت تعلیق درآمده است. برای انجام این مهم، ابتدا حساسیت فرکانس های طبیعی سازه به سختی خارجی بررسی می شود و در ادامه، با مدلسازی دینامیکی سیستم تعلیق کابلی مورد بررسی، سختی موثر سیستم تعلیق بدست می آید. در ادامه با ارائه یک روش تکرارشونده، اثرات سختی سیستم تعلیق از فرکانس های مودال سازه حذف می شود. در نهایت روش تکرارشونده پیشنهادی توسط یک مدل عددی تایید شده و از آن برای اصلاح فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه واقعی استفاده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 204 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    1-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1085
  • دانلود: 

    586
چکیده: 

بررسی هم زمان تمامی متغیرها و محدودیت های طراحی اولیه کمپرسور محوری بسیار سخت و نیازمند ایجاد یک برنامه پیچیده طراحی است. در این مقاله با ترکیب بهینه سازهای چند هدفه و چند متغیره، برنامه طراحی اولیه و نیز شبیه ساز یک بعدی، الگوریتمی برای طراحی اولیه و بهینه کمپرسورهای چند مرحله ای ارایه شده است. برای در نظر گرفتن تمامی متغیرهای طراحی از بهینه سازی دو لایه ای استفاده و توابع هدف آنها از ترکیب توابع محدوده سرج، بازده و نیز محدودیت های طراحی تشکیل شده اند. مقایسه نتایج حاصل از این الگوریتم با یک کمپرسور 8 مرحله ای و گذر صوتی در شرایط ورودی مشابه طراحی توانایی الگوریتم ارایه شده در ایجاد طرحی با مشخصات عملکردی بهتر را اثبات می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1085

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 586 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    14-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    543
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

تغییرات تدریجی خواص مواد هدفمند باعث شده تمرکز تنش، جوانه زنی، رشد ترک و جدایش لایه ها کاهش یابد. بیشتر کاربردهای مواد هدفمند در دو دهه گذشته مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته اند. تغییرات تدریجی خواص در این مواد باعث شده تمرکز تنش، جوانه زنی، رشد ترک و جدایش لایه ها کاهش یابد. بیشتر کاربردهای مواد هدفمند شامل بارگذاری تماسی می باشد. در اثر این بارگذاری ترک های سطحی در قطعه بوجود آمده و سپس رشد می کنند. در نتیجه رشد ترک های سطحی از عمده مکانیزم های خرابی ساختارهای تشکیل شده از مواد هدفمند می باشد. در این مقاله تماس لغزشی دوبعدی یک پانچ صلب تخت بر روی یک زمینه همگن با پوشش هدفمند در حضور ترک سطحی بررسی شده است. مساله به صورت کرنش صفحه ای در نظر گرفته شده است. خواص زمینه و لایه هدفمند به صورت الاستیک؛ و ضریب پواسون ثابت فرض شده است. مدول الاستیسیته در لایه هدفمند طبق مدل تی-تی-او محاسبه شده است. این مدل با تعریف پارامتر q، تاثیر برهم کنش های ریزساختارها را نیز در نظر می گیرد. برای حل معادلات حاکم از کدنویسی روش تفاضلات محدود در نرم افزار متلب استفاده شده است. اثر ناهمگنی، q، ابعاد پانچ، ضخامت لایه هدفمند و ضریب اصطکاک بر ضرایب شدت تنش مود اول و دوم بررسی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    25-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    847
  • دانلود: 

    628
چکیده: 

در این پژوهش با ترکیب روش های دینامیک مولکولی و مایکرومکانیک، مدلی جدید برای مدل سازی سفتی نانوکامپوزیت گرافن/اپوکسی با توزیع تصادفی ارایه گردید. ابتدا سفتی نانوکامپوزیت شامل یک تک لایه گرافن محصور در محیط اپوکسی توسط روش دینامیک مولکولی مدل سازی شد. به دلیل محدودیت نرم افزار دینامیک مولکولی، قابلیت مدل سازی نانوکامپوزیت با ابعاد واقعی صفحه گرافن وجود ندارد. بدین منظور چندین ساختار مختلف المان حجمی معرف حاوی تک لایه گرافن با مساحت دلخواه، محصور در محیط اپوکسی در نرم افزار مدل شده و سفتی طولی، عرضی و در جهت ضخامت المان حجمی معرف نانوکامپوزیت محاسبه شد. سپس با برازش منحنی سفتی بر حسب ابعاد نانو ذره، سفتی المان حجمی معرف حاوی گرافن با ابعاد واقعی پیش بینی شد. برای لحاظ کردن تاثیر توزیع تصادفی صفحات گرافن درون پلیمر بر روی سفتی نانوکامپوزیت، از روابط مایکرومکانیک استفاده گردید. سپس با ترکیب روش های دینامیک مولکولی و مایکرومکانیک، سفتی توده ای یک نانوکامپوزیت گرافن/اپوکسی با توزیع تصادفی صفحات گرافن درون محیط پلیمری محاسبه شده است. روش فوق، مدل ترکیبی دینامیک مولکولی-مایکرومکانیک نامیده شده است. برای اعتبار سنجی نتایج حاصل از این مدل، سفتی نمونه های نانوکامپوزیت گرافن/اپوکسی از طریق آزمایش اندازه گیری شده و با نتایج مدل سازی مقایسه گردید. نتایج حاکی از تطابق مناسب مدل ارایه شده جدید با نتایج آزمایشگاهی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 628 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    36-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    770
  • دانلود: 

    568
چکیده: 

در مطالعه حاضر، اثرات اغتشاش موجود درون حفره های مشعل متخلخل بر روی جریان احتراقی مخلوط متان - هوا درون این مشعل ها بررسی شده است. مدل سازی جریان اغتشاشی با استفاده از یک مدل k-e که برای جریان درون محیط متخلخل اصلاح شده است انجام می-شود. از سینتیک GRI 3.0 برای احتراق متان - هوا و از روش جهت های مجزا برای درنظرگرفتن اثرات تشعشع در معادله انرژی جامد استفاده می شود. نتایج نشان می دهد که دمای گاز به دست آمده از مدل اغتشاشی کمتر از مدل آرام بوده و به نتایج تجربی نزدیکتر است. همچنین اثرات اغتشاش به واسطه افزایش پدیده نفوذ سبب افزایش ضخامت شعله می گردد. اگرچه مقادیر حاصل برای آلاینده CO از مدل-های آرام و اغتشاشی تقریبا برابر است اما اثرات اغتشاش سبب می شود که مقادیر پیش بینی شده برای سرعت شعله و آلاینده NO به نتایج تجربی نزدیکتر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 770

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 568 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    48-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1004
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

در این پژوهش تاثیر ارتعاش آلتراسونیک بر روی دو جنس متفاوت قطعه کار (به صورت مقایسه ای) در زمان های روشنی پالس (Ti) و شدت جریانهای مختلف (I) در فرآیند ماشین کاری تخلیه الکتریکی (EDM) مورد بررسی قرار گرفته است. جنس قطعات ماشین کاری شده، فولاد ابزار 13AISI H و فلز جوش 4 FWمی باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد ارتعاشات آلتراسونیک قطعه کار مستقل از جنس آن، باعث افزایش نرخ براده برداری ، کاهش فرسایش نسبی ابزار و کاهش صافی سطح می گردد. هم چنین نتایج نشان می دهد تاثیر ارتعاشات آلتراسونیک در میزان افزایش نرخ براده برداری و مقدار کاهش فرسایش نسبی ابزار در ماشین کاری فلز جوش FW4بیش از فولاد ابزار AISI H13 است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    56-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1066
  • دانلود: 

    661
چکیده: 

آلیاژ های آلومینیوم هوا و فضا قابلیت جوش کاری پایینی را در روش های جوش کاری معمول ذوبی نشان می دهند. پیشرفت جوش کاری اصطکاکی اغتشاشی یک روش بهبود یافته دیگر برای جوش کاری اتصالات آلومینیومی فراهم کرده است. در تحقیق حاضر تاثیر پارامترهای فرآیند و ابزار بر روی خواص مکانیکی اتصالات آلیاژ آلومینیوم 7075-T6 که به روش جوش کاری اصطکاکی اغتشاشی تولید شده اند، مورد بررسی قرار گرفته است. اتصالات با تغییر دادن پارامتر های فرآیند و پارامترهای ابزار، تولید شده است. خواص مکانیکی اتصالات اندازه گیری شده و با ریز ساختار و سختی منطقه اغتشاش ارتباط داده شده است. نتیجه بدست آمده از این تحقیق نشان می دهد که اتصالات تولید شده در سرعت دورانی 1400 دور در دقیقه و سرعت جوش کاری 60 میلیمتر در دقیقه با استفاده از ابزاری با قطر شانه 15 میلیمتر، قطر پین 5 میلیمتر، سختی ابزار 45 راکولC ، خواص مکانیکی بالاتری بدست می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1066

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 661 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZARBAF S.E.H.A.M. | AHMADIAN H. | JALALI H.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    224
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

During modal testing, the test structure is connected to its surroundings by a suspension system. Cable suspension system is one of the most common suspension systems which is used to simulate the free-free condition, due to its low stiffness. In this condition, the measured modal properties are assumed to be free-free dynamic properties of the test structure. But in situations in which the test structure is big and flexible, the stiffness of the suspension system is comparable with the stiffness of the test structure and cannot be neglected. In this paper, the suspension effects are eliminated from measured modal frequencies of a flexible structure which is suspended by a cable suspension system. The eigenvalue sensitivity analysis is done and then, the effective stiffness of the cable suspension system is derived. Based on the eigenvalue sensitivity and the effective stiffness of the suspension system, an iterative procedure is proposed to eliminate the suspension effects from measured modal frequencies of the test structure. The proposed iterative procedure is verified using a finite element model. Finally, the proposed iterative procedure is used to eliminate the suspension effects from measured modal frequencies of a real flexible structure.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 224

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    79-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    615
چکیده: 

در این مطالعه از روش المان محدود به منظور تحلیل رفتار ترمو مکانیکی در جوش کاری لب به لب ورق ها به روش زیرپودری استفاده می شود. به منظور بررسی اثر پارامترهای جوش کاری، بر بزرگی راندمان پروسه جوش کاری زیرپودری، تغییرشکل های بدست آمده از شبیه سازی المان محدود جوش کاری با نتایج حاصل از بررسی های تجربی مقایسه خواهد گردید. با کالیبراسیون مدل المان محدود با استفاده از نتایج بررسی های تجربی، بزرگی راندمان جوش کاری در هر نمونه آزمایش بدست می آید. بر مبنای این تحقیق، روال لازم برای مدل سازی المان محدود به منظور بررسی تاثیر ولتاژ، شدت جریان و سرعت جوش کاری بر جوش کاری زیرپودری با دقت قابل قبول توسعه داده می شود. تغییرشکل های زاویه ای در ورقی با ضخامت 12 میلیمتر از جنس فولاد کربنی مطالعه خواهند شد. بعد از بررسی نتایج با استفاده از تحلیل های آماری مشخص می گردد، ولتاژ و سرعت جوش کاری اثر محسوسی بر روی راندمان جوش کاری زیرپودری نداشته و تنها با افزایش شدت جریان مقدار راندمان افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    88-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1317
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

استفاده از نانوکامپوزیت های حاوی نانولوله کربنی در صنایع فضایی به علت خواص منحصر به فرد و چند منظوره آنها رونق خاصی یافته است. استخراج خواص الکتریکی و الکترومغناطیسی مواد نانوکامپوزیتی در باند فرکانسی 12.4 تا 18 گیگاهرتز مساله مهمی برای توسعه این مواد بشمار می رود. در این مقاله بررسی های آزمایشگاهی بر روی خواص الکتریکی و الکترومغناطیسی پلیمرهای تقویت شده با نانولوله های کربن صورت گرفته، خصوصیاتی از جمله رسانایی الکتریکی جریان مستقیم و جریان متناوب، گذردهی الکتریکی، ضرایب انتقال و انعکاس، تانژانت تلفات و عمق پوستی در باند فرکانسی Ku (12.4 تا 18 گیگاهرتز) مشخصه سازی می گردد. از روش پلیمریزاسیون درجا برای ساخت نانوکامپوزیت های متشکل از رزین وینیل استر و نانولوله های کربن چند دیواره استفاده شده است. برای توزیع نانولوله های در بستر رزین از تجهیز التراسونیک استفاده شده است و جهت اندازه گیری خواص الکتریکی نمونه ها از تحلیلگر بردار شبکه استفاده شده است. کسر وزنی نانولوله های کربنی چند دیواره در حدود 0.1 تا 3 درصد انتخاب شده است تا بتوان تاثیر میزان نانولوله بر روی خواص را ارزیابی نمود. در نهایت با استفاده از مدار معادل الکتریکی، رفتار نمونه های آزمایشگاهی بر اساس مطالعه نیمه تجربی توصیف می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    101-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    959
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

شناخت تغییرات سیکلی که به نوع سوخت، نسبت هم ارزی، سرعت و بار موتور و مشخصه های هندسی موتور وابسته است از اهداف اصلی است و می تواند سبب نوسانات قدرت خروجی و هیدروکربن نسوخته شود. در کار حاضر اثر دو نوع سوخت بنزین و گاز طبیعی روی تغییرات سیکلی در حالت مخلوط فقیر مورد بررسی قرار گرفته و از اندازه گیری تغییرات فشار داخل سیلندر بیش از 400 سیکل پشت سرهم یک موتور پژوهشی استفاده شده است. این بررسی برای مخلوط های بنزین – هوا و گازطبیعی- هوا در بار کامل، سرعت rpm 1800 و نسبت تراکم 8 با نسبت هم ارزی 0.94 صورت گرفته است. تحلیل آماری نتایج حاصله نشان داد که ضریب تغییر (COV) فشار موثر متوسط اندیکه (Pmax)، قله فشار (qPmax) و مکان زاویه ای قله فشار در حالت مخلوط بنزین- هوا بترتیب 2.4، 1.29 و 1.04 برابر مخلوط گازطبیعی- هوا است. همچنین در زمانبندی بهینه جرقه تغییرات imep مخلوط بنزین- هوا نسبت به Pmax سیر صعودی و نسبت به qPmax سیر نزولی دارد در حالی که برای مخلوط گازطبیعی - هوا وابستگی خاصی ملاحظه نمی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 959

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    109-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1096
  • دانلود: 

    563
چکیده: 

در این تحقیق تحلیل غیر خطی خمش صفحات گرد توخالی کامپوزیتی چند لایه، با تقویت کننده حلقوی مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور از تئوری مجزا سازی صفحات تقویت شده برای تحلیل تغییر شکل های بزرگ تحت بارگذاری گسترده استفاده شده است. معادلات حاکم بر اساس تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول و معادلات تغییر شکل های بزرگ فون کارمن، استخراج شده اند. نتایج عددی با استفاده از روش رهایی پویا در ترکیب با تکنیک تفاضل محدود مرکزی، بدست آمده اند. برای نیل به این هدف از برنامه کامپیوتری فرترن استفاده شده است. به منظور اعتبار سنجی دقت روش حاضر، نتایج با موارد موجود در دیگر مقالات و همچنین نرم افزار المان محدود آباکوس مقایسه شده است. کد کامپیوتری نوشته شده قابلیت حل چیدمان های متقارن، پاد متقارن و حالت کلی برای قرار گیری لایه ها را دارا می باشد. تاثیرات ضخامت صفحه، نسبت های مختلف شعاع خارجی به داخلی، عمق تقویت کننده، شرایط مرزی و چیدمان لایه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1096

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 563 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    124-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    915
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

در این مقاله، عوامل موثر بر عملکرد بالستیکی پارچه های مورد استفاده در زره ها شامل خواص ماده، هندسه پرتابه، شرایط مرزی، ابعاد پارچه، تعداد لایه های پارچه و اصطکاک مورد بررسی قرار گرفته است. حد بالستیک به عنوان معیاری از عملکرد بالستیکی پارچه و به منظور شناخت و مقایسه اثر عوامل مذکور بدست آمد. برای بدست آوردن حد بالستیک، آزمایش های بالستیک بر روی پارچه صورت گرفت. همچنین یک مدل المان محدود با استفاده از نرم افزار ال اس داینا ایجاد گردید که نتایج حاصل از شبیه سازی ها تطابق قابل قبولی را بین تحلیل عددی و تجربی نشان می دهد. بدلیل محدودیت های موجود در انجام آزمایش های تجربی، بسیاری از عوامل موثر بر عملکرد زره ها را با استفاده از این مدل می توان ارزیابی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 915

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    134-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1072
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

طراحی یک استراتژی کنترل که جهت عملکرد یک سیستم قوای محرکه هیبرید در انواع جاده ها و سیکل های حرکتی مناسب باشد، یکی از زمینه های چالش برانگیز در حوزه خودروهای هیبرید است. استراتژی های کنترلی هوشمند پاسخی به این نیاز هستند. در یک استراتژی کنترل هوشمند، سیگنال های کنترلی موردنیاز باتوجه به نوع سیکل رانندگی که خودرو در آن حرکت می کند، تعیین می گردند. این مهم با کمک یک واحد شناسایی سیکل رانندگی انجام می گیرد. در این مقاله، روند طراحی یک واحد شناسایی سیکل رانندگی که عملکرد آن براساس منطق فازی می باشد، ارائه شده است. ایده اصلی آن است که هر سیکل رانندگی با یک درجه عضویت مشخص، شبیه به سیکل های رانندگی مرجع می باشد. براین اساس متناظر با درجات شباهت هریک از سیکل های رانندگی مرجع، استراتژی کنترل سیستم قوای محرکه هیبرید متاثر از استراتژی بهینه طراحی شده برای آن سیکل مرجع است. دراینجا، با تعیین مجموعه مشخصات رانندگی مناسب ازطریق یک الگوریتم انتخاب مشخصه، شناسایی سیکل رانندگی صورت گرفته است. همچنین درجات عضویت فازی متناظر با سیکل های مرجع با استفاده از الگوریتم خوشه بندی فازی تعیین شده است. در پایان، کیفیت عملکرد واحد شناسایی سیکل فازی طراحی شده بررسی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بیگ زاده عباسی مجتبی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    144-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1264
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

آرامش سرنشینان وسیله نقلیه و کاهش مصرف سوخت و در نتیجه همچنین ایجاد کمتر مواد آلاینده به منظور حفظ محیط زیست از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی است. از طرفی نایکنواختی های احتراق اثرات نامطلوبی مثل ضربه زدن، صداهای جغجغه ای و بم در جعبه دنده و لرزش های اتاق خودرو را به دنبال دارند. انفجار ضربه ای و متناوب ناشی از احتراق موتور، باعث ایجاد نایکنواختی های شدید دورانی شده و در نتیجه آرامش سرنشینان خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد. به منظور حذف اثرات نامطلوب مذکور، تلاش می شود سرعت دورانی و گشتاور ورودی به جعبه دنده یکنواخت گردد. بدین منظور ضمن بررسی روش های موجود، در این تحقیق به بررسی و ارائه یک سامانه جدید تحت عنوان چرخ طیار دو جرمی پرداخته می شود و نتایج آزمایشات ارائه شده با نتایج شبیه سازی مقایسه و تاثیر سامانه جدید در آرام سازی خودرو بررسی می شود. قابل ذکر است که تمامی نتایج درج شده با آزمایش ها و تحقیقات انجام گرفته در مرکز تحقیقات و توسعه کارخانه فولکس واگن آلمان غربی صحه گذاری شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    156-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    903
  • دانلود: 

    551
چکیده: 

موادی که با تغیر میدان مغناطیسی خواصی شان تغیر می کند، مواد اثرپذیر مغناطیسی یا مواد MR نامیده می شوند. این مواد هنگامی که در میدان های مغناطیسی مختلف قرار بگیرند تغییراتی در خواص رئولوژیکی یا رفتاری خود بروز می دهند. این مواد با پاسخ زمانی سریعی، در حد میلی ثانیه، که از خود نشان می دهند در کنترل سازه ها کاربرد وسیعی دارند. این مقاله تحلیل ارتعاشات یک صفحه کامپوزیت لایه لایه با استفاده از مواد MR را ارائه می دهد. مدل دینامیکی سازه کامپوزیت و مشخصه های ارتعاشی آن برای یک میدان مغناطیسی خاص بررسی و ارائه شده است. دقت و کارایی این روش در ارتعاشات سازه های کامپوزیت با استفاده از مثال های عددی نشان داده شده است. نتایج این تحقیق می تواند به عنوان روشی مناسب و کاربردی در بهبود عملکرد سازه هایی که تحت تاثیر ارتعاشات نا مطلوب بویژه در سرعت های بالا مانند پره های هلیکوپتر قابل اجرا باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 551 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button