مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آزمایشی و تئوری تاثیر چرخ طیار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیله نقلیه

صفحات

 صفحه شروع 144 | صفحه پایان 155

چکیده

 آرامش سرنشینان وسیله نقلیه و کاهش مصرف سوخت و در نتیجه همچنین ایجاد کمتر مواد آلاینده به منظور حفظ محیط زیست از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی است. از طرفی نایکنواختی های احتراق اثرات نامطلوبی مثل ضربه زدن, صداهای جغجغه ای و بم در جعبه دنده و لرزش های اتاق خودرو را به دنبال دارند. انفجار ضربه ای و متناوب ناشی از احتراق موتور, باعث ایجاد نایکنواختی های شدید دورانی شده و در نتیجه آرامش سرنشینان خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد. به منظور حذف اثرات نامطلوب مذکور, تلاش می شود سرعت دورانی و گشتاور ورودی به جعبه دنده یکنواخت گردد. بدین منظور ضمن بررسی روش های موجود, در این تحقیق به بررسی و ارائه یک سامانه جدید تحت عنوان چرخ طیار دو جرمی پرداخته می شود و نتایج آزمایشات ارائه شده با نتایج شبیه سازی مقایسه و تاثیر سامانه جدید در آرام سازی خودرو بررسی می شود. قابل ذکر است که تمامی نتایج درج شده با آزمایش ها و تحقیقات انجام گرفته در مرکز تحقیقات و توسعه کارخانه فولکس واگن آلمان غربی صحه گذاری شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیگ زاده عباسی، مجتبی. (1392). بررسی آزمایشی و تئوری تاثیر چرخ طیار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیله نقلیه. مهندسی مکانیک مدرس، 13(12)، 144-155. SID. https://sid.ir/paper/178745/fa

    Vancouver: کپی

    بیگ زاده عباسی مجتبی. بررسی آزمایشی و تئوری تاثیر چرخ طیار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیله نقلیه. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1392؛13(12):144-155. Available from: https://sid.ir/paper/178745/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی بیگ زاده عباسی، “بررسی آزمایشی و تئوری تاثیر چرخ طیار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیله نقلیه،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 13، no. 12، pp. 144–155، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button