Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2352
  • دانلود: 

    878
چکیده: 

هدف این مطالعه، بررسی مهارت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بود. این پژوهش از نوع تحقیق پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سال تحصیلی 93-1392 تشکیل دادند که سرشماری شدند و 68 نفر پرسشنامه را تکمیل کردند. روایی پرسشنامه به وسیله کارگروه کارشناسان و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ تایید شد. یافته های پژوهش نشان داد مهارت جست وجوی اطلاعات دانشجویان در حد مطلوب اما مهارت های آماری، نوشتاری و روش شناسی پژوهشی آنان در حد نسبتا مطلوب بود. نتیجه تحلیل همبستگی نشان داد که بین مهارت های چهارگانه دانشجویان با یکدیگر و با مهارت پژوهشی کل و نیز بین شمار مقاله های چاپ شده و طرح های پژوهشی دانشجویان با مهارت های آماری و نوشتاری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتیجه آزمون t نشان داد تفاوت معنی داری بین مهارت پژوهشی دانشجویان به لحاظ متغیرهای مقطع تحصیلی و شرکت در کلاس روش تحقیق وجود دارد. یافته های تحقیق همچنین نشان داد که تفاوت معنی داری بین مهارت نوشتاری دانشجویان بر پایه متغیرهای جنس و مقطع تحصیلی و تفاوت معنی داری بین مهارت آماری دانشجویان از نظر متغیرهای مقطع تحصیلی و شرکت در دوره آموزشی روش تحقیق وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2352

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 878 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    17-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

غفلت عاملین ترویج از مسائل روانشناختی کشاورزان، مانع تحقق شایسته اهداف آرمانی ترویج شده است. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی منابع کنترل کشاورزان تلاش می کند دستاوردهایی برای بخش ترویج کشاورزی ارائه دهد. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری آن را کشاورزان سه شهرک بیستون، بلوردی و الزهرا در شهرستان هرسین (230 نفر) تشکیل می دهند. حجم نمونه مورد مطالعه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 144 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی با انتساب متناسب بوده است. طبق نتایج به دست آمده، حدود 55 درصد از کشاورزان، دارای منابع کنترل بیرونی هستند، بدین معنی که موفقیت ها و شکست های خود را به عوامل بیرون از خود مثل شانس و اقبال یا دشواری موقعیت ها نسبت می دهند. با استفاده از تحلیل عاملی، گویه های منابع کنترل در شش عامل دسته بندی و تحت عناوین شانس و تاثیر عوامل ژنتیکی، روحیه استقلال طلبی و اتکاء به خود، دانش و تجربه، باور به بد شانسی، سنت گرایی و ریسک گریزی نام گذاری شدند. یافته های حاصل از رگرسیون نیز نشان داد مهمترین عوامل تبیین کننده منابع کنترل به ترتیب سبک مدیریت قانونمند، تجارب عمومی و حرفه ای، توانایی خودارزیابی و تحصیلات بوده است که در مجموع 45 درصد از تغییرات واریانس منابع کنترل را پیش بینی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    29-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1236
  • دانلود: 

    783
چکیده: 

این تحقیق به بررسی تاثیر سطوح ظرفیت نوآوری در بهبود عملکرد تعاونی های زنان روستایی، ارزیابی و نقش این سطوح پرداخته است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق اعضاء تعاونی های زنان روستایی استان تهران هستند که حدود 788 نفر بودند. از این تعداد 240 نفر از طریق فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند، روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب می باشد. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه بوده است و ضریب آلفای کرونباخ 0.85 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایح تحقیق در خصوص سطوح ظرفیت نوآوری حاکی از آن است که در خصوص سطح سرمایه گذاری، میزان سرمایه گذاری در زمینه استخدام و آموزش متخصصان فنی در حد متوسط و سرمایه گذاری در زمینه زیر ساختارهای نوآوری در حد کم در تعاونی ها صورت گرفته است. نتایج در خصوص میزان تاثیر سطوح ظرفیت نوآوری نشان داد که در سطح سرمایه گذاری، میزان آن در خرید تکنولوژی و تجهیزات جدید، در سطح ساخت و تولید، میزان نوآوری و تغییرات جزئی در فرایندهای قبلی در تعاونی ها، در سطح بازاریابی، میزان استفاده از روش های بازاریابی جدید، در سطح مدیریت، میزان دسترسی مدیریت به اطلاعات لازم برای ایجاد نوآوری با کمترین ضریب تغییرات در اولویت اول قرار دارد. نتایج تحلیل حاکی ازآن است که سه متغیر ساز و کار اقتصادی، سازو کار سیاستگذاری و سازو کار آموزشی- ترویجی در مجموع 73 درصد از تغییرات متغیر وابسته تحقیق (ظرفیت نوآوری) را تبیین نموده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 783 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

کرمی رویا | بادسار محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    45-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1103
  • دانلود: 

    621
چکیده: 

ترویج کشاورزی زمانی می تواند نقش موثری در توسعه روستایی ایفا نماید که فراتر از انتقال تکنولوژی به توسعه منابع انسانی بپردازد و مروجانی می توانند این کارکرد ترویج کشاورزی را محقق نمایند که در جامعه روستایی نقش رهبری را ایفا نمایند. بنابراین این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر انگیزه های اکتساب نقش رهبری مروجان در استان کرمانشاه اجرا شده است. عوامل موثر بر انگیزه های اکتساب نقش رهبری بر اساس تئوری شناخت اجتماعی بندورا و مدل انگیزه های اکتساب نقش رهبری فارمر مشتمل بر عوامل زمینه ای، فردی و محیطی شناسایی گردید. این مطالعه کمی به روش پیمایش با استفاده از ابزار پرسشنامه انجام شده و جامعه هدف تحقیق کلیه مروجان استان کرمانشاه (N=150) می باشند که در یک مطالعه موردی شرکت نموده اند. نتایج مطالعه حاکی از آن است که عوامل زمینه ای 14 درصد، عوامل فردی 49 درصد و عوامل محیطی 12 درصد از تغییرات انگیزه های اکتساب نقش رهبری را تبیین نموده اند. بنابراین در این مقاله ضمن معرفی متغیرهای تبیین کننده هر عامل و بررسی معنی داری رابطه متغیرها با متغیر وابسته مطالعه، پیشنهاد های مرتبط برای ارتقای انگیزه های اکتساب نقش رهبری مروجان ارایه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 621 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    63-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1311
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

این مطالعه به منظور بررسی عوامل موثر بر پذیرش کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج (استفاده از زنبور تریکوگراما) در شرق استان گیلان در سال 1392 انجام شده است. برای انجام این مطالعه با استفاده از جدول حداقل حجم نمونه بارتلت و همکاران، 370 نفر به عنوان نمونه آماری بودند که برای جلوگیری از خطای حاصل از عدم برگشت پرسشنامه ها، تعداد 400 کشاورز به عنوان حجم نمونه نهایی انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه از شالیکاران نمونه به دست آمد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از یک مدل اقتصاد سنجی به نام لاجیت استفاده شد. نتایج نشان داد مهم ترین عوامل در پذیرش فناوری زنبور تریکوگراما سطح تحصیلات شالیکاران، مشارکت و همکاری، میزان تولید برنج، کل هزینه کشاورزی، تعداد طیور و تعداد اعضای خانواده شالیکاران بود. به غیر از دو عامل تعداد طیور و تعداد اعضای خانواده که اثر منفی در احتمال پذیرش این تکنولوژی داشتند بقیه عوامل دارای تاثیر مثبت بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 29)
  • صفحات: 

    79-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1349
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

پژوهش حاضر به صورت توصیفی و پیمایشی و با هدف بررسی ویژگی های روانشناختی کارآفرینانه دانشجویان و عوامل پیش برنده و بازدارنده کارآفرینی در دانشکده های کشاورزی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کشاورزی واحدهای منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل دادند که تعداد 341 نفر از آنان با استفاده از جدول بارتلت و به روش نمونه گیری طبقه ای چندمرحله ای تصادفی با انتساب متناسب به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای بود که روایی صوری و محتوایی آن مطابق نظر جمعی از صاحب نظران و اساتید مجرب و پایایی آن نیز از طریق آزمون آلفای کرونباخ تایید گردید. نتایج نشان داد که بیش از 53 درصد دانشجویان از نظر ویژگی های روانشناختی کارآفرینی در سطح پایینی هستند. به علاوه، از دیدگاه دانشجویان ارایه آموزش های مرتبط با کارآفرینی و پاداش مادی به ایده های نو مهم ترین مولفه توسعه کارآفرینی در دانشکده های کشاورزی بود. همچنین مشکلات دستیابی به منابع مالی برای سرمایه گذاری و ناآشنایی دانشجویان با فعالیت های کشاورزی و محیط های روستایی به عنوان مهم ترین موانع کارآفرینی در دانشکده های کشاورزی تعیین شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button