پیش زمینه و هدف: با توجه به نقش مهمی که سبک های یادگیری در جنبه های گوناگون تعلیمی دانشجویان دارد، این مقاله به بررسی رابطه سبک های یادگیری در موفقیت های به دست آمده دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در کنکور پرداخته است.مواد و روش کار: روش تحقیق توصیفی همبستگی و روش گردآوری اطلاعات میدانی بود. جامعه آماری تحقیق، 440 نفر بود که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد حجم نمونه آماری 206 نفر تعیین گردید. از پرسشنامه استاندارد کلب برای ابزار گردآوری داده ها استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های آماری توصیفی، استنباطی و ضریب همبستگی پیرسان و رگرسیون استفاده گردید.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بین سبک های یادگیری و رتبه کنکور رابطه معناداری وجود داد (p=0.001) و تمامی سبک های یادگیری دارای رابطه مثبت و معنادار بر روی رتبه کنکور می باشند که ذر این بین بیشترین رابطه را سبک همگرا و کمترین رابطه را سبک یادگیری واگرا دارد.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده تمامی سبک های یادگیری دارای ارتباط مثبت و معنادار با رتبه کنکور هستند که در این بین بیشترین رابطه را سبک همگرا و کمترین رابطه را سبک واگرا دارا می باشد. لذا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، باید از ابتدا سبک یادگیری مناسبی انتخاب کنند.