مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی نمره خودارزیابی با مشاهده توانمندی تدریس پرستاران در آموزش به بیمار

صفحات

 صفحه شروع 588 | صفحه پایان 595

چکیده

 پیش زمینه و هدف: خودارزیابی روشی مفید در تکامل حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی است و باعث توجه پرستار به عملکرد بالینی خود و درنتیجه اصلاح کاستی ها می شود. مطالعه حاضر باهدف مقایسه نمرات خودارزیابی توانمندی تدریس پرستار در آموزش به بیمار با نمرات مشاهده آموزش به بیمار در بخش های قلب و سی سی یو بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی- همبستگی بر روی 60 نفر از پرستاران شاغل در بخش های قلب و سی سی یو بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت در دسترس انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه خودارزیابی توانمندی تدریس و چک لیست مشاهده آموزش به بیمار بود. داده ها با آزمون های آماری تی مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسان با نرم افزار SPSS انجام شد.یافته ها: میانگین نمرات خودارزیابی پرستاران 15.31±2.05 و میانگین نمرات مشاهده آموزش به بیمار 12.63±2.20 بود که بین این دو, اختلاف معنادار آماری وجود دارد (P=0.001) همبستگی نمرات ارزیابی به دو روش خودارزیابی و مشاهده توانمندی تدریس r=0.1 و p=0.11 را نشان داد.بحث و نتیجه گیری: به طور کلی درک پرستاران از دانش و مهارت توانمندی تدریس خود بیش از حد واقع بود که این منجر به عدم سعی در رفع نقایص توسط پرستاران و درنتیجه اختلال در حرکت به سمت ارتقا کیفیت آموزش به بیمار می شود. بنابراین پیشنهاد می شود زمینه ایجاد خودارزیابی های واقعی توسط پرستاران مهیا شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توحیدی، شهین، نوروزی، حجی محمد، کریمی مونقی، حسین، و بهنام وشانی، حمیدرضا. (1394). همبستگی نمره خودارزیابی با مشاهده توانمندی تدریس پرستاران در آموزش به بیمار. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 13(7 (پی در پی 72))، 588-595. SID. https://sid.ir/paper/191102/fa

    Vancouver: کپی

    توحیدی شهین، نوروزی حجی محمد، کریمی مونقی حسین، بهنام وشانی حمیدرضا. همبستگی نمره خودارزیابی با مشاهده توانمندی تدریس پرستاران در آموزش به بیمار. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1394؛13(7 (پی در پی 72)):588-595. Available from: https://sid.ir/paper/191102/fa

    IEEE: کپی

    شهین توحیدی، حجی محمد نوروزی، حسین کریمی مونقی، و حمیدرضا بهنام وشانی، “همبستگی نمره خودارزیابی با مشاهده توانمندی تدریس پرستاران در آموزش به بیمار،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 13، no. 7 (پی در پی 72)، pp. 588–595، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button