برنامه درسی اخلاق پزشکی یک حوزه معرفتی و حرفه ای میان رشته ای است که تمام مولفه های لازم برای کسب مهارت ها و صلاحیت های اخلاقی دانشجویان را تبیین می کند. هدف از این مطالعه انجام یک مرور نظامند در مورد عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب بین المللی است. در این مطالعه با روشی نظامند بر اساس یک پروتکل جستجوی چندمرحله ای به ارزشیابی مقالات مرتبط با برنامه درسی اخلاق پزشکی در مطالعات بین المللی پرداخته شده است. در تلخیص و ترکیب داده های استخراج شده از مقالات، 6 مضمون شناسایی گردید، این مضامین عبارتند از:.1 تلفیق رویکرد آموزش نظری و کاربردی.2 اهداف آموزشی چند بعدی.3 انتخاب محتوایی فراگیر.4 سازمان دهی ترکیبی.5 راهبرد آموزش ترکیبی.6 ارزشیابی جامع. بر اساسیافته های این مطالعه، یک رویکرد تلفیقی برای برنامه درسی اخلاق پزشکی پیشنهاد می شود. در این رویکرد ضمن آن که به همه ابعاد و عناصر برنامه درسی اخلاق پزشکی توجه می شود بر ارتباط دوطرفه ای بین تمامی عناصر آن تاکید می شود.