مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 38

چکیده

برنامه درسی اخلاق پزشکی یک حوزه معرفتی و حرفه ای میان رشته ای است که تمام مولفه های لازم برای کسب مهارت ها و صلاحیت های اخلاقی دانشجویان را تبیین می کند. هدف از این مطالعه انجام یک مرور نظامند در مورد عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب بین المللی است. در این مطالعه با روشی نظامند بر اساس یک پروتکل جستجوی چندمرحله ای به ارزشیابی مقالات مرتبط با برنامه درسی اخلاق پزشکی در مطالعات بین المللی پرداخته شده است. در تلخیص و ترکیب داده های استخراج شده از مقالات, 6 مضمون شناسایی گردید, این مضامین عبارتند از:.1 تلفیق رویکرد آموزش نظری و کاربردی.2 اهداف آموزشی چند بعدی.3 انتخاب محتوایی فراگیر.4 سازمان دهی ترکیبی.5 راهبرد آموزش ترکیبی.6 ارزشیابی جامع. بر اساسیافته های این مطالعه, یک رویکرد تلفیقی برای برنامه درسی اخلاق پزشکی پیشنهاد می شود. در این رویکرد ضمن آن که به همه ابعاد و عناصر برنامه درسی اخلاق پزشکی توجه می شود بر ارتباط دوطرفه ای بین تمامی عناصر آن تاکید می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاقانی زاده، مرتضی، ملکی، حسن، عباسی، محمود، عباس پور، عباس، حشمتی نبوی، فاطمه، عبادی، عباس، و مصری، مهدی. (1389). عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی. اخلاق پزشکی، 4(12)، 11-38. SID. https://sid.ir/paper/195580/fa

    Vancouver: کپی

    خاقانی زاده مرتضی، ملکی حسن، عباسی محمود، عباس پور عباس، حشمتی نبوی فاطمه، عبادی عباس، مصری مهدی. عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی. اخلاق پزشکی[Internet]. 1389؛4(12):11-38. Available from: https://sid.ir/paper/195580/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی خاقانی زاده، حسن ملکی، محمود عباسی، عباس عباس پور، فاطمه حشمتی نبوی، عباس عبادی، و مهدی مصری، “عناصر و ساختار برنامه درسی اخلاق پزشکی،” اخلاق پزشکی، vol. 4، no. 12، pp. 11–38، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button