Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

قاسمی حسن | غیاثی محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1234
  • دانلود: 

    1571
چکیده: 

با استفاده از الگوریتم روش المان مرزی، تحلیل هیدرودینامیکی برای سیستم پیش برنده پروانه ای یک شناور زیرسطحی، ارایه شده است. شناورهای زیرسطحی، عموما در دو شرایط عمقی و سطحی حرکت می کنند، لذا نیروی مقاوم و راندمان عملکرد شناور در این دو شرایط متفاوت است. در این مقاله، با استفاده از روش المان مرزی تحلیل هیدرودینامیکی پروانه در دو شرایط سطحی و عمقی، مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. از نقطه نظر طراحان، پروانه هر شناور باید دارای نیروی محوری (تراست) لازم برای غلبه بر نیروی مقاومت آب، کمترین گشتاور و در عین حال بالاترین راندمان را داشته باشد. پروانه اسکیودار 5 پره ای برای شناور زیرسطحی انتخاب شده است. این پروانه در پاشنه شناور کار می کند؛ در محلی که جریان ورودی به پروانه غیریکنواخت است. با استفاده از نیروی محوری مورد نیاز در سرعت طراحی مورد نظر، ابعاد هندسی پروانه پیش گویی شده است. نتایج محاسبات، شامل توزیع فشار و عملکرد هیدرودینامیکی (تراست، گشتاور، راندمان) پروانه در شرایط اوپن واتر و شرایط واقعی به دست آمده است. نتایج، نشان می دهد راندمان پروانه در شرایط عمقی، بیشتر از شرایط سطحی می باشد. توزیع فشار و عملکرد هیدرودینامیکی پروانه در شرایط اوپن واتر با نتایج تجربی نشان می دهد، نتایج محاسبات با روش حاضر رضایت بخش و مطلوب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1234

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    21-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1548
  • دانلود: 

    734
چکیده: 

در این تحقیق، مدلی عددی تهیه شده است که توسط آن می توان رژیم جزر و مد در منطقه ای دلخواه از آب های دریاها را تشخیص و سپس توان آن را محاسبه کرد. روش کار در برنامه تهیه شده، بدین ترتیب است که ابتدا با استفاده از داده های ثبت شده تراز آب برای مدت مشخص به روش آنالیز کمترین مربعات و فیلتر FIR پایین گذر با فرکانس قطع مناسب، مولفه ها و فازهای اصلی جزر و مد محاسبه می شوند. سپس با استفاده از دامنه مولفه های محاسبه شده، عدد کشند منطقه به دست می آید. در نتیجه، نوع کشند منطقه شناسایی شده و با شناسایی مولفه موثرتر و با داشتن پریود نجومی این مولفه، شتاب جاذبه ای زمین و چگالی آب، توان جزر و مد منطقه، محاسبه می گردد. در یک مطالعه موردی، اطلاعات تراز سطح آب خلیج فارس در سواحل بندرعباس برای مدت 29 روز برداشت گردید. سپس به کمک مدل توان جزر و مد منطقه محاسبه گردید. با توجه به این توان، می توان نصب دستگاه های جاذب جزر و مد برای استحصال انرژی را در ناحیه از نظر اقتصادی مدنظر قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 734 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    31-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    883
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

به منظور سنجش دقت عملکرد موتور موشک ها و راکت ها آنها را در دستگاهی به نام تستر (تراست استند) آزمایش می کنند. در این مقاله، شیوه ای جهت محاسبه اثرات ارتعاشات اتفاقی موتورهای سوخت جامد بر روی سازه تستر ارایه شده است. در ابتدا نمودارهای PSD، سه نوع موتور سوخت جامد با استفاده از اطلاعات تراست - زمان آنها توسط نرم افزار MATLAB محاسبه شده است. سپس سازه استندی که بر اساس اصول دینامیکی خاصی طراحی شده، در Solidworks مدلسازی و به نرم افزارANSYS ، انتقال داده شده است. در ANSYS سازه آنالیز مودال شده و سپس تحلیل طیفی صورت گرفته است. P هر موتور جداگانه بر سازه اعمال شده و تنش حداکثر بدست آمده است.SD آن گاه توسط رابطه ای که از ترکیب منحنی توزیع احتمال گوس و رابطه ماینر استخراج شده، عمر خستگی سازه تخمین زده شده است. مقادیر PSD در فرکانس های اولیه سازه، تاثیر زیادی در مقدار عمر خستگی سازه دارد و بر اساس حداکثر نیروی تراست موتور، نمی توان در مورد اثرات ارتعاشی آن اظهار نظر کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    47-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1043
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

قطعات لوله ای بدون درز با مقاطع گوناگون مانند لوله های پله ای استوانه های، مخروطی و با مقطع مربعی عموما با فرآیند هیدروفرمینگ لوله تولید می شوند. در شکل دهی آن قطعات با این فرآیند، دستیابی به شکل هایی با گوشه های تیز، مستلزم افزایش فشار است. این افزایش فشار، موجب نازک شدگی و پارگی احتمالی در گوشه قطعه خواهد شد. نویسندگان مقاله، طراحی یک قالب جدیدی را ارایه نموده اند که منجر به بهبود پرشدگی گوشه قالب در فرآیند هیدروفرمینگ لوله های پله ای استوانه های گردیده است. در قالب جدید، شکل دهی لوله، شامل دو مرحله بالج و نهایی است. در این مقاله، اثر مسیر فشار بر هندسه و توزیع ضخامت لوله در قالب جدید به طور تجربی و شبیه سازی اجزای محدود مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده، نشان داد که شکل هندسی مطلوب نهایی، وابسته به فشار مرحله بالج و نحوه اعمال فشار و تغذیه محوری در مرحله نهایی است و انتخاب مناسب این پارامترها بر روی شکل هندسی قطعه به دست آمده تاثیر دارد. همچنین نشان داده شد که در قالب جدید می توان به محصولی با توزیع ضخامت یکنواخت در طول دیواره دست یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    59-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    683
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

یکی از انواع قالب ‎های پیش ‏فرم در آهنگری قالب بسته، قالب فولر است. در این تحقیق با استفاده از روش اجزا محدود و انجام آزمایش‎ های مدل، به مطالعه جریان فلز و نیروی لازم در فرآیند فولرینگ چهار ضربه ‏ای پرداخته می‎ شود. برای انجام این آزمایش ‎ها از سرب به عنوان ماده مدل بیلت و از قالب ‎های فولادی به عنوان ابزار استفاده می ‎شود. صحت نتایج حاصل از شبیه ‎سازی فرآیند به روش اجزا محدود از مقایسه این نتایج با نتایج تجربی موجود تعیین می‎ گردد. از آن جایی که آزمایش‎ های تجربی دارای محدودیت در ابعاد هستند، جهت افزایش دامنه متغیرها از شبیه ‎سازی به روش اجزا محدود و به کمک نرم ‎افزار تجاری Ansys استفاده می ‎شود. سپس با استفاده از رگرسیون خطی و با تکیه بر نتایج حاصل از شبیه‎ سازی، روابطی برای پیش بینی توزیع طولی و عرضی مواد و هم چنین نیروی مورد نیاز برای فرآیند فولرینگ چهار ضربه ‎ای به ‎دست می ‎آید. نتایج حاصل از این تحقیق به طراحان کمک می ‎کند تا به جای صرف هزینه و زمان، ابعاد بیلت را پس از انجام فرآیند و نیروی مورد نیاز، طی فرآیند فولر چهار ‎ضربه‎ ای را به سادگی پیش ‎بینی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 683

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    71-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    700
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

در این مقاله حل معادله دیفرانسیلی اوسین و معادله پیوستگی برای جریان یک سیال لزج حول یک نانوذره کروی ساکن به کمک روابط لمب برای مولفه های سرعت و فشار صورت می گیرد. تنش برشی بر روی سطح متناسب با سرعت لغزش فرض می شود. لغزش، تاثیر عمده ای روی پروفیل های سرعت شعاعی و محیطی می گذارد؛ بدین صورت که در یک عدد رینولدز معین با افزایش لغزش احتمال جدایش جریان و ایجاد نقطه عطف روی پروفیل های سرعت کم می شود. اثر لغزش بر مقاومت کل در اعداد رینولدز پایین تر کمتر است. با افزایش لغزش روی سطح، ضریب پسای ناشی از تنش برشی کاهش یافته و ضریب پسای ناشی از تنش نرمال زیاد می شود؛ به طوری که در شرایط لغزش کامل، ضریب پسای تنش برشی به صفر نزدیک می شود و ضریب پسای ناشی از تنش نرمال به حداکثر خود می رسد. این امر، مبین عدم برابری جریان حول کره در حالت لغزش کامل و جریان پتانسیل حول کره است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    89-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    860
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

در این مقاله، یک حل تحلیلی برای بررسی اثر کوپلینگ الکترومکانیکی بر روی تنش های بین لایه ای در لبه آزاد ورق چند لایه پیزوالکتریک زاویه دار ارایه گردیده است. به همین منظور با استفاده از یک روش تغییراتی، به تحقیق در مورد اثر لبه آزاد در یک ورق چند لایه پیزوالکتریک با طول نامحدود و تحت کرنش طولی یکنواخت پرداخته شده است. با به کارگیری تئوری تغییر شکل برشی مرتبه دوم، مقایسه ای بین تحلیل چند لایه پیزوالکتریک در دو حالت کوپل و غیرکوپل انجام شده است. همچنین حل های تحلیلی به دست آمده با نتایج عددی موجود، مورد مقایسه و بحث قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تاثیر کوپلینگ الکترومکانیکی بر تنش های بین لایه ای در لبه آزاد چند لایه متعامد، خیلی بیشتر از چند لایه زاویه دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 860

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    109-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1492
  • دانلود: 

    1027
چکیده: 

در این مقاله، شبیه سازی عددی جریان مخلوط هوا و گاز در میکسر موتور دوسوخته کاربراتوری توسط نرم افزار فلوئنت در طراحی های مختلف و با استفاده از شاخص پارامتر l انجام شده است. به منظور ایجاد l استوکیومتریک برای به سوزی سوخت و کاهش میزان آلاینده ها تغییراتی در هندسه میکسر اولیه موتور دوسوخته پراید کاربراتوری - به عنوان نمونه - ایجاد شده است. تغییرات در قطر گلویی، قطر سوراخ های ورودی گاز و تعداد آنها در سرعت های مختلف (دورهای مختلف موتور) در نظر گرفته شده اند. پس از شبیه سازی میکسر با طراحی های مختلف و یافتن نحوه تاثیر هر کدام از پارامترهای ذکر شده بر میزان l، آنهایی را که از نظر شبیه سازی مناسب تشخیص داده شده اند. برای تایید نتایج تئوری، ساخته و مورد تست قدرت و سنجش آلودگی قرار گرفته اند. نتایج تست، همگی موید نتایج تئوری بوده و در بهینه ترین حالت، طراحی مناسبی با قابلیت های عملکردی نزدیک به کارکرد بنزینی و کاهش درصد افت قدرت به میزان %10 و نیز کاهش میزان آلاینده های CO (%100) و HC (%79) در خروجی حالت گازسوز نسبت به حالت بنزین سوز می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1492

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1027 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button