Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    7-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3645
  • دانلود: 

    2231
چکیده: 

حمل و نقل مواد خطرناک حوزه ای است که علی رغم آمار ایمنی بالا، بدلیل پتانسیل بالای حوادث احتمالی بسیار موردتوجه است. تعیین شاخص و ارزیابی ریسک مواد خطرناک نخستین گام در اجرای پروژه های مسیریابی و نیز روشی برای برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد شبکه جاده ای است. هدف اصلی این پژوهش ارزشیابی ریسک حمل و نقل مواد خطرناک در جاده های کشور بر اساس فرایند تحلیل سلسله مراتبی است. در این پژوهش روشی برای تعیین ریسک عبور مواد خطرناک از کمان های یک شبکه پیشنهاد می شود که از داده های پرسش نامه ای و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی استفاده می کند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که محورهای شیراز به دوراهی نورآباد- سپیدان، کازرون به دشت ارزن، و قطب آباد به فتح آباد بیش ترین ریسک و محور عبوری از ارسنجان به جمال آباد کم ترین ریسک را برای عبور مایعات قابل اشتعال دارند. در مقابل محورهای دشت ارزن به قائمیه، کازرون به دشت ارزنو مرودشت به شیراز از بیش ترین و مسیر خسویه به حاجی آباد کم ترین ریسک را برای عبور مواد خطرناک دارا هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2231 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    21-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    624
  • دانلود: 

    504
چکیده: 

در چند دهه گذشته استقرار و به کارگیری سیستم های هوشمند کنترل سرعت به عنوان راه حل موثر جهت افزایش شناخته شده است و با درجات مختلفی از کارایی توسط کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.لذا این پژوهش در چارچوب تئوری کارکردگرایی ضمن بیان دیدگاه های مربوط به سیستم های اطلاعات جغرافیایی به طور اخص، از طریق مطالعات میدانی، میزان رضایت مندی مسافران محور ارتباطی تهران- کردستان را مورد بررسی قرار داده است. در این پژوهش با استفاده از روش های علاوه بر اثبات رضایت مندی از بکارگیری شیوه های نوین کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی میزان مشابهت جواب ها به تفکیک شهرستان های استان مشخص شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 504 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    35-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3334
  • دانلود: 

    1457
چکیده: 

همه ساله معابر درون شهری بسیاری با صرف هزینه های گزاف، در شهرهای مختلف دنیا احداث یا تعریض می شوند، به این امید که بتوانند در بهبود معضل ترافیک نقش موثری ایفا کنند. اما تجربه نشان داده است که افزایش ظرفیت معابر نه تنها معضل ترافیک را التیام نمی بخشد، بلکه پس از مدتی، خود نیز جزئی از مشکل می شود. ترافیک زایشی پدیده ای است که در اثر گسترش معابر درون شهری، کاهش هزینه های سفر و تشویق آن ها به سفر ایجاد و به مفهوم ترافیک انتقالی، ترافیک القایی و تقاضای پنهان (تقاضای افزایش) را در بر دارد.هدف اصلی این پژوهش بررسی و مطالعه نقش توسعه معابر درون شهری در راه حل یا تشدید معضل تراکم ترافیک شهری است.نتایج این مطالعه نشان می دهد که به دلیل اثر ترافیک زایشی، تعریض و توسعه معابر درون شهری یک راه موقتی است که نتیجه موقتی را هم در بر دارد و پس از مدتی دوباره وضعیت به حالت اول خود باز می گردد. بنابراین با استفاده از راه حل های کنترلی از جمله وضع عوارض بر روی معابر درون شهری، مقررات کنترل خودروها، وضع قوانین منطقه بندی و... از ازدحام در شهرها کاسته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3334

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1457 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    49-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    697
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

عوامل اصلی بروز تصادفات شامل انسان، وسیله نقلیه، جاده و محیط است. از بین این عوامل، انسان دارای بارزترین نقش می باشد. پارامترهای موثر و مهم عامل انسانی که در فرهنگ خطرپذیری و رانندگی موثر هستند عبارتند از: سن، جنسیت، تحصیلات، محیط و درآمد که در این تحقیق مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند. سن و جنسیت دو عامل مهم در تغییر حالات و رفتار راننده می باشد. تحصیلات نیز به صورت مرحله ای و اکتسابی موجب دگرگونی در بهبود کیفیت رانندگی می شود. این پارامتر تا حد مشخصی تاثیرگذاری خود را به حداکثر می رساند و بعد از آن رفتار مشابه ای با مقاطع بالاتر خواهد داشت. محیط نیز به لحاظ روحی و روانی راننده را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. درآمد افراد موجب ارتقاء کیفیت زندگی و در نتیجه افزایش سطح سواد و فرهنگ آنان می شود. مصرف موادمخدر نرخ خطرپذیری راننده و بروز حوادث را بخصوص برای جوانان و افراد میان سال افزایش خواهد داد. نتایج این تحلیل نشان می دهد که رانندگی با سن میان سالی و تجربه کافی رانندگی، چه مرد و چه زن، با سطح تحصیلات ایده آل در محیطی ایمن و شرایط جغرافیایی و جاده ای آرمانی و درآمد کافی از فرهنگ و رفتار بسیار مناسب در رانندگی برخوردار باشد. بنابراین، تلاش همگانی در جهت افزایش سطح تحصیلات، ایجاد محیطی مناسب و درآمدی درخور شآن افراد را می توان تلاشی موثر در جهت بهبود فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن با حداقل خطرپذیری ارزیابی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 697

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    67-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

امروز یکی از مهم ترین مساله های جوامع کنونی و پیشرفته کنترل مصرف سوخت است به طوری که یکی از عناصر اصلی سوخت در سطح کلان شهرها بنزین است و کنترل مصرف آن از دغدغه های اصلی مسوولان به شمار می رود. بنابراین هدف اصلی این مطالعه تبیین و شناسایی راهکارهای کاربردی مناسب برای کاهش مصرف سوخت به وسیله مدل انتخاب وسیله سفرهای درون شهری شهر رشت است. به طوری که برای بررسی آن از مدل های لاجیت و لوجیت در این مطالعه استفاده شده است. لذا نتایج این مطالعه نشان می دهد که کاهش مالکیت بیش از یک خودروی شخصی در خانواده ها، افزایش ناوگان حمل و نقل همگانی و افزایش قیمت سوخت از جمله عوامل موثر در کاهش مصرف سوخت در سفرهای درون شهری محسوب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    83-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1183
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

در این تحقیق روشی برای به دست آوردن مقدار عوارض مناسب در کمربند اخذ عوارض با استفاده از الگوریتم ژنتیک ارائه شده است. روش محاسبه عوارض بهینه در مطالعات قیمت گذاری معابر با توجه به نحوه در نظرگیری تابع تقاضا (الاستیک و ثابت)، و یا روش تخصیص ترافیک یا نحوه در نظرگرفتن ارزش زمانی افراد متغییر است، و هر یک از مطالعات روش خاصی را برای محاسبه مقدار عوارض بهینه پیشنهاد کرده اند. در این پژوهش روشی برای بدست آوردن مقدار عوارض مناسب با استفاده از الگوریتم ژنتیک ارائه شده است، روش ارائه شده فارغ از نحوه در نظرگیری ارزش زمانی و یا تابع تقاضا، برای تمامی مسائل دو سطحی قیمت گذاری قابل استفاده است. در این تحقیق ابتدا مساله دو سطحی قیمت گذاری تراکم معرفی شده و سپس روش حل با استفاده از الگوریتم ژنتیک توضیح داده می شود و پارامترهای موثر در الگوریتم ژنتیک پیشنهادی با استفاده از یک شبکه فرضی تعیین می شود. بنابراین الگوریتم ژنتیک را می توان به عنوان یک روش فراابتکاری مناسب برای حل مسایل مربوط به قیمت گذاری استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    99-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    795
  • دانلود: 

    147
چکیده: 

اخذ عوارض الکترونیکی جزیی از سیستم های حمل و نقل هوشمند است که امکان اخذ عوارض در بزرگراه ها را بدون توقف خودرو فراهم می کند این کار به کمک تجهیز خودرو با ترانسپوندر (تگ های الکترونیکی)، ارتباط بی سیم سنسورها در جاده و در کنار جاده و سیستم های رایانه ای سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود. این امر می تواند به کاهش ترافیک افزایش کارایی، بهینه سازی زمان سفر و کاهش آلودگی کمک کند. اما بی تردید موفقیت هر نوع فناوری جدید به میل و پذیرش استفاده کنندگان آن سیستم بر می گردد. هدف این تحقیق بررسی و شناسایی عوامل موثر بر انطباق پذیری شهروندان با سیستم اخذ عوارض الکترونیک است.این تحقیق از لحاظ نوع تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن را اعضای اتحادیه کامیون داران شهرستان آباده تشکیل می دهد. روش نمونه گیری آن تصادفی ساده است و از ابزار گردآوری اطلاعات را پرسش نامه تشکیل می دهد.نتایج این تحقیق نشان داد که ادراک از سودمند بودن تاثیر بیش تری نسبت به سهولت استفاده بر نگرش افراد در این زمینه دارد و این عامل تاثیر زیادی بر انطباق پذیری شهروندان با سیستم اخذ عوارض الکترونیکی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 147 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0