در این مقاله یک برنامه ریزی بهینه برای شارژ/دشارژ باتری های ثابت مرکزی در شبکه توزیع ارائه شده است. این باتری ها نه تنها برای پیک سایی، بلکه برای کاهش انرژی تامین نشده نیز به کار می روند. همچنین تاثیر شارژ خودروهای برقی بر برنامه ریزی بهینه در نظر گرفته شده است. با استفاده از روشی احتمالاتی مبتنی بر شبیه سازی مونت کارلو، خودروها به صورت بارهای مصرفی مدلسازی می شوند و منحنی بار آنها با استفاده از مقادیر ارزش انتظاری استخراج می گردد. آنگاه برنامه ریزی بهینه باتری های ثابت در شبکه توزیع، با در نظر گرفتن منحنی بار خودروها، با استفاده از یک الگوریتم جستجوی ممنوع انجام می گیرد. برای نشان دادن تاثیر خودروها بر برنامه ریزی بهینه، مطالعات عددی بر روی یک شبکه توزیع نمونه با در نظر گرفتن ضریب های نفوذ مختلف خودروها انجام می شود. در این حالت، مشخصات شبکه توزیع و مکان باتری های ثابت نیز بر برنامه ریزی بهینه باتری ها تاثیرگذار است.