Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4313
  • دانلود: 

    1482
چکیده: 

امروزه سازمان ها با سطح بی سابقه ای از تغییرات و چالش های رقابتی روبرو هستند که به صورت مداوم در حال افزایش است. مدل ها، روش ها و ابزارهایی که در گذشته برای مدیریت تغییرات استفاده می شد، ابزارهایی با ارزش هستند ولی برای کمک به سازمان به جهت همگام شدن با تغییرات داخلی و خارجی کافی نیستند. یکی از جدیدترین شکل های سازمانی برای مقابله با این تغییرات، سازمان چابک می باشد. برای تبدیل شدن به یک سازمان چابک، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه کار کارکنان، سیستم های کاری و فرهنگ سازمان است. پژوهش حاضر به شناخت عوامل موثر بر ایجاد سازمان های چابک پرداخته است. با توجه به اهمیت موضوع، با استفاده از الگوی گلدمن و ناگل، 6 عامل به عنوان عوامل موثر بر چابک سازی سازمان شناسایی شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها که با استفاده از روش های آماری پارامتریک و مدل عاملی تائیدی مرتبه اول انجام گرفت، مهم ترین عوامل در قابلیت چابکی سازمان به ترتیب مربوط به اهمیت دادن به افراد، فناوری اطلاعات، آمادگی برای تغییر، هماهنگی سازمانی، کنترل عدم اطمینان محیطی و توانمندسازی کارکنان تعیین شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4313

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    11-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2325
  • دانلود: 

    2006
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رایطه بین رهبری اخلاقی مدیران با عملکرد کارکنان پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در سال 1394 صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در سال 1394 بوده که در مجموع 356 نفر می باشند که با استفاده از فرمول کوکران 185 نفر با استفاده از نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت رهبری اخلاقی مدیران و عملکرد کارکنان به جز مولفه بهبود کار از مولفه های عملکرد کارکنان در حد بالاتر از متوسط و میانگین فرضی پژوهش قرار دارد. همچنین بین رهبری اخلاقی مدیران و عملکرد کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p£0.05, r= 0.74)؛ و متغیر رهبری اخلاقی با ضریب تعیین (55 درصد) قابلیت تبیین عملکرد کارکنان را دارا می باشد. یافته ها نشان داد که فقط بین ادراک رهبری اخلاقی مدیران و عملکرد کارکنان و سطح تحصیلات کارکنان تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2006 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    650
چکیده: 

هدف از این پژوهش شناسایی موانع و پیش برنده های استقرار مالیات بر ارزش افزوده در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران است. برای انجام این پژوهش سه فرضیه تدوین گردید و برای آزمون این فرضیات، داده های کمی، به روش میدانی و با استفاده از پرسش نامه ای که با مرور ادبیات تحقیق طراحی شده بود، جمع آوری شد. قبل از توزیع، پرسش نامه در اختیار 13 نفر از خبرگان و صاحب نظران رشته اقتصاد و مدیریت دولتی قرار گرفت و پس از تایید روایی آن، پرسش نامه اصلاح شده، در بین 382 نفر از مودیان مالیاتی و 158 نفر از کارشناسان اداره مالیات قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و سه دسته مانع تحت عنوان موانع فرهنگی، اجرایی و ساختاری مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشان داد که 12 شاخص های به عنوان شاخص های موانع ساختاری، 23 شاخص های به عنوان موانع اجرایی و 6 شاخص های به عنوان موانع فرهنگی به عنوان موانع استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده شناسایی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    33-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1676
  • دانلود: 

    1146
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت توسعه کارآفرینی بر پایه مدیریت دانش در کارکنان شهرداری منطقه 7 تهران می باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان شهرداری منطقه 7 (420 نفر) است که با روش نمونه برداری طبقه ای 201 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ای محقق ساخته دارای 75 پرسش مربوط به مولفه کارآفرینی و 12 پرسش مربوط به مولفه مدیریت دانش است. برای تعیین اعتبار پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و این ضریب در مورد کارآفرینی 91% و در مورد مدیریت دانش 94% می باشد. بدین وسیله پرسشنامه از اعتبار کافی برخوردار است. بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی کارآفرینی به عوامل سازنده: خلاقیت، استقلال، نفوذ، بیرونی بودن، تصمیم گیری، انعطاف پذیری، توفیق طلبی، یادگیری و مدیریت دانش نیز بر اساس پژوهش های گذشته به سه عامل خلق دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش تقسیم شده است. نتایج همبستگی بنیادی نشان داده است که یافته های پژوهش به عنوان مدل بهینه کارآفرینی بر پایه ابعاد مدیریت دانش و ویژگی های فردی کارکنان به صورت یک مدل اقتضایی معرفی می شود و بین کارآفرینی با سنوات خدمت و سن رابطه معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1676

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1146 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    45-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3844
  • دانلود: 

    2373
چکیده: 

همزمان با شروع قرن بیست و یکم دست یابی به موفقیت و بقای سازمان ها مشکل و مشکل تر می شود. این واقعیت ناشی از ظهور عصر تجاری جدیدی است که "تغییر" یکی از خصوصیات اصلی آن است. سازمان ها برای مدیریت موفق تغییرات، تلفیق ساختارها و راهبردهای جدید و دستیابی به فرصت های جدید بازار، به سرعت و انعطاف پذیری نیاز دارند. روند شدید تغییرات، رویکردها و دیدگاه های گذشته را در رویارویی با چالش های سازمان ناتوان نشان داده و پارادایم جدیدی بنام "چابکی" را برای رویارویی با چالش ها و رسیدن به موفقیت معرفی کرده است. همچنین در عصر حاضر، فناوری اطلاعات در سرتاسر جهان در حال ایجاد انقلابی نوین است که اهمیت آن از انقلاب صنعتی کمتر نیست. فناوری اطلاعات در سازمان ها بر شاخص هایی تاثیر می گذارند که همگی از شروط اولیه موفقیت برای سازمان ها به شمار می روند. یکی از حوزه هایی که می تواند تاثیرات فراوانی از این فناوری بپذیرد، چابکی سازمان است. چابکی از سازمان می خواهد تا با ادغام فناوری و کارکنان با زیر بنای ارتباطی عجله و شتاب کند تا به نیازهای متغیر مشتریان در محیط بازاری که دارای تغییرات مدام و پیش بینی نشده است واکنش نشان دهد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3844

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2373 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1457
  • دانلود: 

    881
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارزیابی روایی و پایایی پرسشنامه رهبری اصیل انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری شامل کارکنان بخش های اداری پنج سازمان دولتی واقع در سایت اداری شهر سنندج می باشد. با رعایت نسبت کارکنان هر سازمان، نمونه ای به حجم 131 آزمودنی به شیوه نمونه گیری تصادفی طیقه ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه رهبری اصیل والومبا و همکاران (2008) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و مرتبه دوم، ضریب آلفای کرونباخ و آزمون t تک نمونه ای صورت گرفت. نتایج نشان داد که روایی سازه و همسانی درونی پرسشنامه رهبری اصیل مورد تایید بود و می توان از این ابزار، جهت اندازه گیری رهبری اصیل استفاده نمود. نتایج همچنین نشان داد که از دیدگاه افراد نمونه، وضعیت رهبری اصیل در سازمان های مورد مطالعه، در سطح بالاتر از متوسط بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 881 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    69-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3961
  • دانلود: 

    1989
چکیده: 

با توجه به چشم اندازی از جامعه نام تجاری (برند) به همراه اعتماد و تعهد به نام تجاری و ادبیات وفاداری هدف ما این است که نشان دهیم چگونه جوامع نام تجاری (برند) بر پایه رسانه های اجتماعی، بر روی عناصری از مدل مشتری محور و وفاداری و تعهد به نام تجاری تاثیر می گذارد و با بررسی میزان تاثیر هر یک از این عوامل، پیشنهادات کاربردی جهت بهبود این عوامل در این رسانه ها معرفی گردیده است؛ در این مطالعه که بر اساس طرح پژوهش توصیفی و از نظر هدف کاربردی می باشد در تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از تحلیل عاملی، تحلیل همبستگی (پیرسون) و برای آزمون فرضیه ها و بررسی روابط بین متغیرها، آزمون های همبستگی و مقایسه ای و دیگر آزمون های مورد نیاز از آمار استنباطی به کمک نرم افزارهای تحلیل آماری SPSS 22.0 و از نرم افزار LISREL 8.80 جهت تحلیل عاملی سازه ها استفاده شده است. همچنین از روش مدل سازی معادلات ساختاری جهت برازش مدل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که جامعه نام تجاری در رسانه اجتماعی بر رابطه مشتری/محصول و نام و نشان تجاری و شرکت و سایر مشتریان موثر بوده، همچنین بهبود روابط مشتریان با شرکت، محصول و سایر مشتریان موجب افزایش اعتماد مشتریان به نام و نشان تجاری (برند) خواهد شد و در نهایت تعهد و وفاداری مشتریان به نام و نشان تجاری (برند) نیز افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3961

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1989 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    81-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2355
  • دانلود: 

    1064
چکیده: 

کارت امتیازی متوازن پایدار بر اساس پارامترهای توسعه پایدار یک روش مفید و قدرتمند برای ارزیابی عملکرد پایدار سازمان یا شرکت است. این موضوع در مرور ادبیات این مقاله اشاره است. موضوع این مقاله ابعاد شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان را پوشش می دهد. در این پژوهش رویکرد کارت امتیازی متوازن پایدار با فرآیند تحلیل شبکه ای فازی (FANP) جهت رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در شرکت صنایع پلاستیک پوشینه بررسی می شود.جهت طراحی مدل، ابتدا لیستی از شاخص های مرتبط با استفاده از مرور ادبیات موجود استخراج و سپس توسط کارشناسان این شرکت بررسی و مدل نهایی پیشنهاد گردید. نتایج حاکی از آن است که جریان نقدینگی در اولویت اول و به ترتیب آلودگی هوا و افزایش مهارت نیروی کار و... در اولویت های بعدی قرار دارند. مدل پیشنهادی نشان داده که شاخص های عملکردی می توانند با ابعاد مختلف کارت امتیازی متوازن پایدار به کمک تکنیک ANP فازی ادغام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2355

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1064 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1