Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    9930
  • دانلود: 

    3325
چکیده: 

امروزه صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه در ردیف 10 ده کشور اول دنیا از نظر وجود جاذبه های گردشگری قرار دارد، ولی از نظر جذب توریسم و گردشگر، نه تنها در بین کشورهای دنیا بلکه در بین کشورهای خاورمیانه هم جایگاه شایسته و مطلوبی ندارد. این پژوهش در پی پاسخ به این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران در جذب گردشگر خارجی موفق نیست و جایگاه مطلوبی ندارد آغاز شد. به منظور بررسی و کنکاش درباره موانع توسعه گردشگری از متخصصین و صاحب نظران آگاه در حوزه گردشگری شامل اساتید، مسوولان و مدیران ارشد استفاده شد. به همین خاطر 103 نفر از بین این افراد به روش نمونه گیری ساده طبقه ای به صورت تصادفی انتخاب شدند. در ابتدا با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی 42 گویه مطرح شده در پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت. نتیجه، نشانگر وجود هفت عامل ساختاری و اصلی بود و عامل های استخراج شده عبارت بودند از: 1- عامل زیربنایی 2- عامل سیاسی، 3- عامل فرهنگی 4- عامل دولتی 5- عامل انسانی 6- عامل مدیریتی و 7- عامل اقتصادی که به ترتیب بیشترین تغییرات واریانس آزمون را توضیح می دهند. در نهایت به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون t استفاده شد که 7 فرضیه مطرح شده در پژوهش تایید شد. نتایج، بیانگر این است که ضعف امکانات زیربنایی و زیرساختی از مهمترین موانع توسعه گردشگری بوده و پس از آن موانع و مشکلات سیاسی و موانع فرهنگی بیشترین اثر را در عدم توسعه گردشگری داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3325 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    11-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1718
  • دانلود: 

    1096
چکیده: 

در این پژوهش تلاش شده است تا موانع اجرای استراتژی در سازمان امور مالیاتی استان گلستان شناسایی شود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی / پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان و مدیران سازمان امور مالیاتی استان گلستان تشکیل داده اند. لذا با مرور ادبیات موضوع و بهره گیری از نظر خبرگان و کارشناسان، در نهایت تعداد 47 متغیر به عنوان موانع اجرای استراتژی شناسایی شدند. با استفاده از آزمون آماری کلوموگروف اسمیرنوف مشخص گردید که توزیع داده های پرسشنامه از هیچ کدام از توزیع های آماری (نرمال، یکنواخت، پواسون و نمایی) پیروی نمی کند. در ادامه با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری و به کارگیری آزمون علامت، اصلی ترین موانع که شامل 35 مورد بودند از میان 47 مانع اولیه استخراج شدند. سپس اقدام به رتبه بندی این مانع با استفاده از آزمون آماری فریدمن گردید. با مهار این متغیرها، می توان احتمال شکست در اجرای استراتژی را کاهش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1096 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    19-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1072
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

کارآفرینی می تواند سر منشا تحول اقتصادی و جایگزینی برای فرهنگ کاری مرسوم باشد. در این پژوهش تمایل برای کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور در این تحقیق از مدل جامع کارآفرینی استفاده شد. پرسشنامه مذکور بین 42 نفر از دانشجویان دختر و 49 نفر از دانشجویان پسر رشته تربیت بدنی توزیع شد. داده های حاصل با نرم افزار SPSS18 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان می دهند که بین تمایل کارآفرینانه در دانشجویان دختر و پسر از نظر ویژگی های عزم و اراده، استقلال طلبی، ریسک پذیری و خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد ولی این دو گروه دانشجویان از نظر توفیق طلبی تفاوت معناداری با هم ندارند. در کل نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمایل کارآفرینانه در دانشجویان پسر رشته تربیت بدنی بیشتر از تمایل کارآفرینانه دانشجویان دختر این رشته می باشد. همچنین در این مطالعه، با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی، وزن این ویژگی ها محاسبه شد و یک معادله ریاضی برای پیش بینی میزان تمایل کارآفرینانه دانشجویان ارائه گردید. نتایج فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی نشان می دهد که مهمترین ویژگی های کارآفرینانه به ترتیب عزم و اراده، ریسک پذیری، خلاقیت، استقلال طلبی و توفیق طلبی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    27-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2029
  • دانلود: 

    841
چکیده: 

انتخاب تامین کننده یک مساله تصمیم گیری چندمعیاره است. روش تصمیم گیری خاکستری یک روش مناسب جهت رتبه بندی تامین کنندگان در صورت وجود معیارهای کیفی و در یک محیط غیرقطعی است. در این روش با استفاده از مفهوم تئوری خاکستری، متغیرهای زبانی به اعداد خاکستری بازه ای تبدیل شده و در روش های تصمیم گیری چندمعیاره وارد می شوند. اما مساله مهم در بسیاری از روش های تصمیم گیری چندمعیاره، شرط استقلال شاخص هاست که در صورت نقض آن نتایج نادرستی حاصل می شود. روش پیشنهادی در این تحقیق استفاده از تکنیک تحلیل عاملی جهت تعیین عوامل مستقل و به کارگیری آنها به جای معیارهای وابسته در روش تصمیم گیری خاکستری است.در روش پشنهاد شده، پس از تعیین وزن معیارها و تشکیل ماتریس تصمیم گیری خاکستری اولیه، عوامل مستقل با استفاده از تکنیک تحیل عاملی مشخص می گردند. وزن هر عامل از میانگین وزن معیارهای مربوط به آن عامل محاسبه می شود. درایه های ماتریس تصمیم گیری خاکستری پس از تحلیل عاملی نیز از میانگین درایه های معیارهای مربوط به هر عامل در ماتریس تصمیم گیری اولیه بدست می آید. در نهایت تامین کنندگان با استفاده از مفهوم درجه امکان خاکستری رتبه بندی می شوند. مدل پیشنهادی جهت رتبه بندی 5 تامین کننده سیستم صوتی خودرو در شرکت سازه گستر سایپا مورد استفاده قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2029

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    37-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    11952
  • دانلود: 

    8799
چکیده: 

امروزه سیر تحولات پرشتاب جهانی، سازمان ها را برآن داشته تا برای غلبه بر شرایط نامطمئن پیرامون خود به تحقیق در زمینه مدیریت ریسک در زنجیره تامین بپردازند. تامین کنندگان بایستی قطعات و مواد را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید نمایند. لازمه این مهم، شناسایی و رتبه بندی ریسک های موثر در زنجیره تامین است. در این مقاله ضمن تشریح مفهوم عدم قطعیت در زنجیره تامین، همچنین شناسایی ریسک های زنجیره تامین و تعیین شدت اثرشان، مدیریت ریسک در زنجیره تامین به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیران بیان گردیده است. در ادامه بر اساس مدل پیشنهادی، مهمترین ریسک های زنجیره تامین شناسایی شده و بر اساس آن پرسشنامه ای طراحی شده است که در آن شدت تاثیر ریسک ها را نسبت به هم سنجیده و در نهایت با تکنیک دیماتل، نتایج تحلیل شد و بر اساس آن شدت تاثیر مهمترین ریسک های زنجیره تامین به ترتیب اولویت مشخص شد که عبارتند از: محیطی، منابع مالی، استراتژی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و تجهیزات و تکنولوژی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11952

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    45-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3599
  • دانلود: 

    2282
چکیده: 

انتخاب و ارزیابی تامین‏ کننده در مدیریت زنجیره تامین‏ به صورت گسترده مطالعه و بررسی شده است و روش های تصمیم گیری متنوعی برای انتخاب تامین‏ کننده پیشنهاد شده است. سازمان ها هم اکنون دریافته اند که قیمت پیشنهادی، تنها ملاک انتخاب و همکاری با تامین‏‏ کننده نمی باشد. مساله انتخاب تامین‏‏ کننده فرآیندی پیچیده است که شامل معیارهای کمی و کیفی مختلفی است. در این مقاله به موضوع انتخاب و رتبه بندی تامین‏‏ کنندگان قطعات در صنعت خودرو با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، به عنوان یک روش تصمیم گیری چندمعیاره، پرداخته می شود. در روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی مساله انتخاب تامین‏‏ کننده بررسی و اوزان معیارها به کمک روش AHP گروهی مشخص خواهد شد. ماتریس های مقایسات زوجی نیز توسط کارشناسان خبره تکمیل شده و از آنها میانگین هندسی گرفته شده است. در پایان نیز مساله مطالعه موردی انتخاب تامین‏‏ کننده قطعه فنر لول در خودروی «تیبا» همراه با تحلیل حساسیت نتایج آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2282 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    53-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2204
  • دانلود: 

    1328
چکیده: 

اتوماسیون اداری یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به راه کارهای مفید جهت صرفه جویی در زمان، سرعت پاسخگویی به مشتریان، افزایش دقت در انجام کارها و کاهش هزینه های سازمان است. هدف اصلی از این مقاله، شناسایی تاثیر اتوماسیون اداری بر کارایی سازمان است. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان یک سازمان دولتی بود که تعداد آن 97 نفر است، که از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 48 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی و تحلیلی می باشد. ابزار تحقیق، پرسشنامه بوده که روایی آن با استفاده از نظر اساتید و متخصصان سازمان، و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون یکطرفه تی استیودنت و کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تحلیل های انجام شده بر روی داده های گردآوری شده، این نتیجه حاصل شد که اتوماسیون اداری بر استفاده بهینه از زمان، سرعت پاسخگویی به مشتریان و دقت در انجام کارها تاثیر دارد و در نتیجه باعث افزایش کارایی سازمان شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1328 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    59-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1192
  • دانلود: 

    669
چکیده: 

اخیرا نقش خرید تفننی که به طور عمومی به خرید بدون برنامه معروف است و همچنین سهم بسزای آن در مجموع خریدهای انجام شده توسط افراد مختلف، مورد توجه متخصصان بازار قرار گرفته است. در این تحقیق مدلی از پیش زمینه های موثر بر تمایل به خرید تفننی ارائه شده که به طور عملی و با استفاده از داده هایی که در یک مسیر زمانی (پاسخ به پرسشنامه، پس از خرید) گردآوری شده اند، در مراکز خرید مورد آزمون قرار گرفته است. تحلیل داده ها با بهره گیری از نرم افزار لیزرل 8.5 بسیاری از پیش بینی های ما را تایید کرده است. در این بررسی، تاثیر برخی متغیرهای موقعیتی (زمان موجود و پول موجود) و متغیرهای تفاوت فردی (لذت بردن از خرید و گرایش به خرید تفننی) بر روی گروهی از متغیرهای درونی، شامل احساسات مثبت و منفی، فعالیت های جستجوی خرید و نهایتا بر تمایل احساس شده برای خرید تفننی، مورد آزمون قرار گرفته است و در نهایت اگر یک خرید تفننی اتفاق بیفتد یا خیر، تحقیق حاضر جنبه های مختلفی از این ایده را مورد اشاره و تدقیق قرار داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 669 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button