هدف از این پژوهش بررسی عملکرد کتابخانه های دانشگاهی ایران در زمینه انتقال منابع مرجع الکترونیکی (انتقال نوآوری) به کاربران و همچنین آموزش آنها در راستای بهره برداری از این منابع ارزشمند می باشد. پژوهش حاضر بررسی می نماید که از شیوه های مرسوم معرفی منابع به کاربران شامل ارسال نامه، برگزاری جلسات توجیهی، تهیه پوستر، تهیه راهنما، معرفی در محل میز مرجع، معرفی در محل میز امانت، معرفی در نشریات رسمی دانشگاه و معرفی در نشریات دانشجوئی با چه نسبت و ترکیبی استفاده می شود. هم چنین بررسی می شود که از شیوه های معمول آموزش شامل برگزاری جلسات آموزشی، اجرای آموزش همزمان، تهیه راهنماهای آموزشی و برگزاری بازیدهای آموزشی کدام ها و با چه نسبت و ترکیبی در کتابخانه های مورد پژوهش مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر این، میزان تهیه منایع مرجع چایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.