هدف پژوهش حاضر نقش و تاثیر تلگرام در روابط اجتماعی نوجوانان دبیرستانی مناطق 1 و 18 شهر تهران بود که روش پژوهش آن پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل دختران دبیرستانی دو مدرسه تقوی نیا و فرهیختگان منطقه یک و هجده شهر تهران می باشد که تعداد آن ها 150 نفر و دامنه سنی این نمونه آماری (بین 13 تا 16 سال) بود که بیشترین گروه سنی به رده سنی 15 سال تعلق داشت و این رده سنی بطور دسترس انتخاب شدند، هم چنین ابزارهای گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود. در بخش آمار توصیفی فراوانی، شاخص های گرایش به مرکز و پراکندگی ویژگی های متغیرهای مورد مطالعه در قالب جدول توصیفی ارائه شده بود، سپس به بررسی پیش فرض های آزمون هاپارامتریک پرداخته شد. لذا به نتایج آزمون کولموگروف، اسمیرنف، شاپیرو و ویلک مبتنی بر نرمال بودن توزیع نمرات نمونه و نتایج آزمون لوین مبتنی بر تساوی واریانس ها در مورد متغیر وابسته پرداخته شد. در نهایت برای مقایسه میزان استفاده و شکل گیری روابط اجتماعی در تلگرام بین دو گروه نوجوانان منطقه یک و هجده از تحلیل واریانس استفاده شده بود. هم چنین روش نمونه گیری این پژوهش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود و در نهایت نتایج نشان داد که بین گروه نوجوانان دبیرستانی منطقه یک و هجده در تاثیر تلگرام در روابط اجتماعی آن ها تفاوت های حائزی وجود دارد و در آخر می توان گفت نقش تلگرام در روابط اجتماعی نوجوانان این دو دبیرستان تفاوت بسیاری وجود دارد.