هدف پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی (ابراز وجود و تفکر انتقادی) بر بحران هویت در پسران می باشد. این پژوهش یک طرح شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون یک گروهی بود. از بین پسران 15 تا 20 ساله تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان کلات نادر که در پرسشنامه بحران هویت نمره پایین کسب کرده بودند، 13 نفر جهت نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. پس از آموزش مهارت های ابراز وجود و تفکر انتقادی مجددا از آزمودنی ها پرسشنامه بحران هویت گرفته شد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون t همبسته استفاده شد. تحلیل نتایج پژوهش نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی (ابراز وجود و تفکر انتقادی) می تواند شدت بحران هویت و نارضایتی از زندگی را کاهش دهد، همچنین اعتماد به نفس افراد را بهبود بخشد.