Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    121
  • دانلود: 

    94
چکیده: 

مقدمه: سندرم درد پاتلوفمورال (Patellofemoral pain syndrome یا PFPS)، یکی از شایع ترین اختلالات اسکلتی-عضلانی است که با عوامل بیومکانیکی اندام تحتانی مرتبط می باشد. تقویت عضلات زانو و ران، روش شناخته شده ای برای درمان PFPS به شمار می رود، اما شواهد کافی در مورد اثرگذاری آن ها در ترکیب با سایر مداخله ها وجود ندارد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر تمرینات تقویتی ران و زانو به همراه دستورالعمل تمرکز داخلی، بر درد و والگوس داینامیک زانو در افراد مبتلا به PFPS انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه با توجه به اعمال مداخله، از نوع نیمه تجربی بود. 50 مرد و زن مبتلا به PFPS (18 تا 45 سال) در دو گروه تجربی (25 نفر) و شاهد (25 نفر) قرار گرفتند. میزان درد با استفاده از شاخص دیداری درد (Visual analogue scale یا VAS) و والگوس داینامیک زانو به وسیله دوربین فیلمبرداری به صورت دو بعدی اندازه گیری گردید. سپس افراد در گروه شاهد، تمرینات تقویتی ران و زانو و در گروه تجربی، تمرینات تقویتی ران و زانو به همراه تمرکز داخلی را به مدت شش هفته (هر هفته سه جلسه و هر جلسه به مدت 45 دقیقه) انجام دادند. داده ها با استفاده از آزمون های Independent t و Paired t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: افزودن دستورالعمل تمرکز داخلی بر تمرینات تقویتی ران و زانو، تأثیر معنی داری بر کاهش زاویه والگوس داینامیک زانو در افراد مبتلا به PFPS داشت (001/0 ≥ P). با افزوده شدن تمرکز داخلی بر تمرینات تقویتی ران و زانو، تأثیر معنی داری در میزان درد مشاهده نشد. نتیجه گیری: به نظر می رسد که تمرینات تقویتی ران و زانو به همراه تمرکز داخلی، در بهبود والگوس داینامیک زانو مؤثرتر از تمریناتی است که فقط بر تقویت عضلات ران و زانو تمرکز دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 121

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 94 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    148
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

مقدمه: ربات های توان بخشی امکان حرکت اندام فلج و یا نیمه فلج را فراهم می کنند. این ربات ها قابلیت برنامه ریزی دارند و می توان روش های مختلف توان بخشی را با کمک آن ها تحقق بخشید. از جمله چالش های اصلی این وسایل، چگونگی ارزیابی عملکرد درست ربات ها و بررسی اثرات آن بر روی افراد است. هدف از انجام پژوهش حاضر، معرفی روش ارزیابی عملکرد یک ربات پوشیدنی، در اصلاح سیکل راه رفتن اندام تحتانی شخص مبتلا به اختلال حرکتی راه رفتن چمباتمه ای با استفاده برخط از نرم افزارهای بیومکانیکی و محاسباتی بود. مواد و روش ها: مدل ربات پوشیدنی برای یک پا و مدل بدن انسان با استفاده از نرم افزار های Autodesk Inventor و OpenSim شبیه سازی شد. سپس نیروی عضلات با توجه به الگوی راه رفتن فرد دارای اختلال حرکتی چمباتمه ای محاسبه گردید. با اعمال نیرو و با استفاده از نرم افزار OpenSim، موقعیت، سرعت و شتاب مفاصل ران و زانو به صورت برخط به دست آمد و به عنوان ورودی به سیستم کنترل ربات ارسال شد. یافته ها: با برقراری ارتباط بین نرم افزارهای شبیه سازی، بیومکانیکی و محاسباتی، تأثیر یک ربات پوشیدنی بر روی مدل انسان و همچنین، اثر آن بر روی عضلات حین راه رفتن بررسی و مؤثر بودن استفاده از این روش تأیید گردید. یافته های حاصل از شبیه سازی نشان داد که ربات پوشیدنی برای کاربر دارای اختلال حرکتی چمباتمه ای، مسیر راه رفتن طبیعی را با خطای کمتر از 06/0 رادیان دنبال کرد. نتیجه گیری: با استفاده از روش شبیه سازی و تحلیل داده های حرکتی فرد دارای اختلال، می توان مسیر بهینه مناسب با هر فرد را به صورت مجزا برای ربات توان بخشی تعریف کرد که سبب کاهش خطر استفاده ار ربات و خطای ردیابی حین استفاده از ربات توان بخشی می شود. همچنین، امکان تغییر ساختار مکانیکی و کنترلی ربات های پوشیدنی بدون صرف هزینه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 148

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Aghakeshizadeh Fatemeh | LETAFATKAR AMIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    56
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Patellofemoral pain syndrome (PFPS) is one of the most common musculoskeletal disorders, and is related to biomechanical factors of the lower extremities. Hip and knee muscle strengthening is a well-known method for the treatment of PFPS, but there is insufficient evidence for its effectiveness in combination with other effective interventions. The purpose of this study was to compare the effect of hip and knee strengthening with internal instruction exercises on pain and dynamic knee valgus in patients with PFPS. Materials and Methods: The present study was a quasi-experimental intervention. 50 men and women with PFPS (18 to 45 years) participated in this study. Subjects were assigned to experimental (n = 25) and control (n = 25) groups. Evaluation of pain was conducted using visual analog scale (VAS) questionnaire, and dynamic knee valgus by two-dimensional video camera. Subjects in the control group received hip and knee strengthening exercises, and in the experimental group performed hip and knee strengthening with internal instruction exercise for six weeks, three sessions per week and each session for 45 minutes. Independent and dependent t tests were used for statistical analysis. Results: Adding internal focus instruction on hip and knee strengthening exercises affected the dynamic knee valgus angle of the patients with PFPS, and significantly reduced the dynamic knee valgus angle (P < 0. 001). Moreover, there was no significant statistical effect on pain with the addition of internal focus on hip and knee strengthening exercises. Conclusion: Hip and knee strengthening with internal instructions exercises seem to be more effective in improving dynamic knee valgus than exercises that focus solely on strengthening the hip and knee muscles.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Khamar Maryam | EDRISI MEHDI | FORGHANY SAEED

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    80
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Rehabilitation robots have the ability to assist the patients with paralysis and semi-paralysis. Besides, these robots are capable of being programmed to perform various rehabilitation methods. However, evaluating their functions and their effects on human’ s body are still two of the main challenges of theses robots. The purpose of the present study was to introduce a method for assessing the function of a rehabilitation robot in modifying the crouch gait to normal gait, by using online biomechanics and computational software. Materials and Methods: Rehabilitation robot and human leg were simulated using Inventor (Autodesk, Inc. ) and OpenSim (Stanford University) software. User’ s muscle strength was calculated according to a crouch gait. The system got the position of each joint and muscle strength as input, and determined the torque required for each hip and knee joints. Results: The performance of rehabilitation robot on human body was evaluated by relating the simulation in biomechanical and computational software. The kinematic and kinetic effects of robots on model of human model with crouch gait pattern was confirmed. In addition, the error of tracking normal gait with wearable robot was less than 0. 06 rad for user with crouch gait. Conclusion: By using a simulation method and analyzing the motion data of a person gait pattern, an optimal path can be defined individually for each person, which reduces the risk and error of tracking while using the rehabilitation robot. It is also possible to change the mechanical and control structure of wearable robots in simulation without the cost and risk of laboratory evaluation.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 80

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    244
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازی های رایانه ای آموزشی بر مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی کنترل شده و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 99-1398 بود. 60 دانش آموز به صورت نمونه در دسترس، به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه مهارت های اجتماعی و پرسش نامه تفکر خلاق بود. نمونه ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش تحت آموزش با بازی های رایانه ای قرار گرفت و گروه شاهد آموزش به روش معمول را ادامه دادند. داده ها با استفاده از آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل گردیدیافته ها: استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی تأثیر معنی داری در مدیریت تفکر خلاق داشت و شدت تأثیر، 8/17درصد بود. همچنین، مقدار F برای مهارت های اجتماعی، 83/9 و معنی دار گزارش شد (003/0 = P) و شدت تأثیر 9/49 درصد به دست آمد. نتیجه گیری: شاید استفاده از بازی های آموزشی رایانه ای بتواند ابزار مهمی برای افزایش خلاقیت و تعاملات اجتماعی در کودکان باشد که این خود تأثیر وسیعی بر زندگی و مهارت های اجتماعی و فردی افراد دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    86-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    171
  • دانلود: 

    437
چکیده: 

مقدمه: تغییرات حرکتی ممکن است در مراحل اولیه بیماری آلزایمر و یا حتی در مراحل قبلی مانند اختلال شناختی خفیف (Mild cognitive impairment یا MCI) مشاهده شود. استفاده از آزمون های حرکتی در تکالیف دوگانه (فعالیت جسمی و شناختی)، می تواند تمایز بین سالمندان عادی و افراد مبتلا به آلزایمر و MCI را تسهیل کند. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی و اعتبارسنجی نرم افزار تکالیف دوگانه مبتنی بر حسگر Kinect در محیط واقعیت مجازی به منظور بررسی نحوه گام برداشتن به همراه تکالیف شناختی برای تمایز سالمندان عادی از سالمندان مستعد آلزایمر یا MCI بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع اعتبارسنجی و جامعه آماری متشکل از کلیه روان شناسان متخصص در زمینه درمان آلزایمر، MCI و تکنولوژی آموزشی بود که 10 نفر از آن ها به عنوان نمونه پژوهشی و به صورت هدفمند انتخاب شدند. در این تحقیق، بسته ای از تکالیف دوگانه مبتنی بر حسگر Kinect در محیط واقعیت مجازی به منظور ارزیابی اختلالات شناختی در سالمندان طراحی و تأیید شد. ابزارهای مورد استفاده شامل یک بازی سه بعدی ساخته شده به وسیله موتور Unity، یک حسگر Kinect و یک هدست واقعیت مجازی بود. جهت سنجش اعتبار محتوایی نرم افزار، پرسش نامه ای با همکاری استادان مربوط در مورد محتوای نرم افزار تهیه گردید و در اختیار متخصصان قرار گرفت. یافته ها: پس از اعمال نظرات اصلاحی و بررسی داده های حاصل از فرم پاسخگویی متخصصان، میزان اعتبار نرم افزار با استفاده از ضریب توافق Kappa محاسبه شد و 4/93 درصد به دست آمد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج، می توان گفت که نرم افزار طراحی شده از اعتبار محتوایی مناسبی برخوردار می باشد. استفاده از وظایف دوگانه مبتنی بر Kinect می تواند عملکرد شناختی در افراد سالمند را با اطمینان ارزیابی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 171

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 437 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    94-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    180
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

مقدمه: امروزه با پیشرفت انسان ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژه ای یافته است. بازی وارسازی در حوزه سلامت می تواند با افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سوی شهر سبز و ایجاد فرصت های شغلی جدید ایجاد کند. مواد و روش ها: در این مطالعه، موتوری به پدال یا محور چرخشی دوچرخه ثابت به عنوان ژنراتور متصل می شود که انرژی مکانیکی تولید شده را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. همچنین، دکمه هایی روی فرمان دوچرخه نصب شده است که کاربر بتواند با استفاده از آن ها کاراکتر درون بازی اندرویدی را کنترل کند. مدارها و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز نیز به صورت اولیه انتخاب و طراحی شده است تا به کمک آن ها برق تولیدی لازم برای شارژ کردن موبایل فراهم گردد و اطلاعات حسگرها را با استفاده از بلوتوث به نر م افزار بازی ارسال کند. یافته ها: در تحقیق حاضر، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی وارسازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی و ساخت سخت افزار کنترلی مورد نیاز برای خواندن اطلاعات حسگرهای متصل به دوچرخه و ارسال آن ها به وسیله میکروکنترلر به تلفن همراه و طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش های نرم افزاری آن نیز ارایه گردید. همچنین، به معرفی مختصر دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا پرداخته شد. نتیجه گیری: خروجی پژوهش، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به حسگر در مقیاس کوچک می باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه های متصل به هم است که به طور گسترده می تواند در سطح باشگاه های ورزشی، پارک ها و بوستان ها به منظور ارتقای فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    101-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    198
  • دانلود: 

    117
چکیده: 

مقدمه: ثبت حرکات به وسیله دستگاه Motion Capture، موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته و از آن در موارد مختلفی همچون بهبود عملکرد بیماران مبتلا به مشکلات حرکتی، افزایش انگیزه و خلاقیت کاربران استفاده شده است. همچنین، می توان از این صنعت در فیلمبرداری و ساخت انیمیشن های دو و سه بعدی بهره برد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این دستگاه برای بالا بردن خلاقیت و قدرت تفکر بسیار مناسب است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بهره گیری از دستگاه Motion Capture برای تبدیل حرکات خلاقانه انسانی با کمک موسیقی به یک نقاشی مفهومی بود. مواد و روش ها: برای بومی سازی فرایند مورد نظر، از داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی و بخش اول آلبوم موسیقی هفتواد مسعود نکویی به نام مقدمه استفاده گردید. بر اساس متن داستان و ضرب آهنگ موسیقیایی مورد استفاده، یک مدل انسانی آموزش داده شد تا حرکات متناسبی اجرا نماید. مدل اجازه داشت در اجرای نهایی از سلیقه خود نیز در خلق حرکات بهره گیرد. با پوشیدن لباس دارای نشانگرهای قابل شناسایی، با استفاده از سیستم Motion Capture، حرکات وی در سیستم Vicon Vero ثبت شد. این اطلاعات به موتور Unity انتقال یافت و بدون مدل سازی از سگمان های بدن، رنگ و براش های مختلف، برای تصویرسازی مسیر حرکات نشاگرهای دست و پا و سر و قلب تعریف شد. یافته ها: با تعریف انواع براش ها در رنگ های مختلف و با اندازه های متفاوت، حرکات انسانی با بهره گیری از موسیقی به یک نقاشی مفهومی تبدیل گردید. نتیجه گیری: در مطالعه حاضر یک فرایند خلاقانه تحت عنوان Motion Paint برای اولین بار در ایران به اجرا درآمد. از این فرایند می توان برای جذاب شدن فرایند درمان حرکتی به ویژه در مشکلات مزمن بهره برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 117 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    107-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    229
  • دانلود: 

    454
چکیده: 

مقدمه: اهمیت آموزش در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. امروزه مراکز آموزشی به کمک پیشرفت فن آوری، درصدد آموزش فراگیران خود به شیوه های الکترونیکی می باشند. در این مسیر، متولیان آموزشی با مشکلاتی از جمله زیاد بودن مواد آموزشی، مدت زمان یادگیری محدود، عدم حضور رسانه های تعاملی و پایین بودن کیفیت آموزش مواجه هستند که میزان انگیزه و تعهد دانشجویان را تحت تأثیر قرار می دهد. راه حل بسیار مؤثر در این زمینه، استفاده از بازی وارسازی در دامنه آموزش الکترونیکی می باشد. از طرف دیگر، توسعه دهندگان نرم افزارها برای تولید دوره هایی که بتواند از عناصر بازی برای آموزش استفاده کند، با پیچیدگی های زیادی از جمله عدم آشنایی با مفاهیم دقیق این دامنه مواجه هستند که این عامل روند توسعه چنین نرم افزارهایی را زمان بر می کند. مواد و روش ها: در این مطالعه با مدل سازی مفاهیم بازی وارسازی به کمک رویکرد مدل رانده، فرایند طراحی و پیاده سازی دوره ها برای توسعه دهندگان آسان تر شد. در این راستا، فرامدلی برای دامنه بازی وارسازی با استفاده از چارچوب Eclipse طراحی و سپس مدلی مبتنی بر این فرامدل تولید گردید که نشان دهنده یک دوره بازی وارسازی بود. نتایج: فرامدلی جهت بازی وارسازی آموزش با استفاده از عناصر اصلی در رویکرد مدل رانده ایجاد و سپس یک مدل آموزشی مبتنی بر این فرامدل تولید گردید. نتیجه گیری: در پژوهش حاضر سعی بر این بود که با به کارگیری بازی وارسازی، فرایند یادگیری جذاب تر گردد و به کمک رویکرد مدل رانده، فرایند توسعه دوره های الکترونیکی که اغلب در سکوهای تحت وب پیاده سازی می شود، آسان تر گردد. بدین ترتیب، با توجه به نیازهای مشتری، می توان مدل های مختلفی از فرامدل ارایه شده را تولید نمود که با هدف تولید کد پیاده سازی دوره های الکترونیکی، در برنامه های تبدیل مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 454 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    115-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    444
چکیده: 

مقدمه: فلج مغزی به گروهی از اختلالات دایمی وضعیت بدن و حرکت اطلاق می گردد که ناشی از ضایعات غیر مخرب در مغز جنین یا نوزاد می باشد و می تواند منجر به اختلال در ساختار و عملکرد و محدودیت فعالیت بدن شود. بنابراین، به علت بروز چنین اختلالاتی، انجام درمان به موقع ضروری است. تکنیک کینزیوتیپ یک روش غیر تهاجمی، مقرون به صرفه، تا حدودی نوین و قابل دسترس برای درمان برخی از ضایعات و عملکرد این کودکان می باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مرور منابع به منظور بررسی اثرات استفاده طولانی مدت از تکنیک کینزیوتیپ بر بهبود عملکرد و تعادل کودکان مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک بود. مواد و روش ها: با استفاده از کلمات کلیدی انگلیسی «Balance، Function، Kinesio tape، Kinesio taping، Cerebral Palsy و CP» و کلمات کلیدی فارسی «کینزیوتیپ، فلج مغزی، فلج مغزی اسپاستیک، عملکرد و تعادل» در پایگاه های اطلاعاتی Scopus، Ovid، ProQuest، ScienceDirect، Google Scholar، PubMed و Scientific Information Database (SID)، 14 مقاله بر اساس معیارهای ورود و خروج انتخاب شد و پس از مرور بر اساس محل به کار بردن کینزیوتیپ روی بدن، دسته بندی گردید. یافته ها: تکنیک کینزیوتیپ باعث بهبود فعالیت هایی مانند بلند شدن از حالت نشسته، راه رفتن، نشستن، گرفتن و رها کردن و حرکات مجزای انگشتان دست، الگوهای حرکتی اندام های فوقانی و تحتانی، فعالیت های روزمره زندگی و تعادل تنه در وضعیت نشسته و یا در حین راه رفتن می شود. نتیجه گیری: به نظر می رسد که استفاده طولانی مدت از کینزیوتیپ می تواند در کنار سایر درمان های توان بخشی، برای بهبود عملکرد و تعادل کودکان مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک مؤثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 444 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button