مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی: کارآزمایی بالینی کنترل شده

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی تأثیر بازی های رایانه ای آموزشی بر مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی کنترل شده و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 99-1398 بود. 60 دانش آموز به صورت نمونه در دسترس, به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه مهارت های اجتماعی و پرسش نامه تفکر خلاق بود. نمونه ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش تحت آموزش با بازی های رایانه ای قرار گرفت و گروه شاهد آموزش به روش معمول را ادامه دادند. داده ها با استفاده از آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل گردیدیافته ها: استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی تأثیر معنی داری در مدیریت تفکر خلاق داشت و شدت تأثیر, 8/17درصد بود. همچنین, مقدار F برای مهارت های اجتماعی, 83/9 و معنی دار گزارش شد (003/0 = P) و شدت تأثیر 9/49 درصد به دست آمد. نتیجه گیری: شاید استفاده از بازی های آموزشی رایانه ای بتواند ابزار مهمی برای افزایش خلاقیت و تعاملات اجتماعی در کودکان باشد که این خود تأثیر وسیعی بر زندگی و مهارت های اجتماعی و فردی افراد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرانی سرگزی، نرگس، شفیعی سروستانی، مریم، پودینه، فاطمه، و بشارت، محمدصادق. (1398). بررسی تأثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی: کارآزمایی بالینی کنترل شده. پژوهش در علوم توانبخشی، 15(2 )، 79-85. SID. https://sid.ir/paper/956116/fa

    Vancouver: کپی

    میرانی سرگزی نرگس، شفیعی سروستانی مریم، پودینه فاطمه، بشارت محمدصادق. بررسی تأثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی: کارآزمایی بالینی کنترل شده. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1398؛15(2 ):79-85. Available from: https://sid.ir/paper/956116/fa

    IEEE: کپی

    نرگس میرانی سرگزی، مریم شفیعی سروستانی، فاطمه پودینه، و محمدصادق بشارت، “بررسی تأثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی: کارآزمایی بالینی کنترل شده،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 15، no. 2 ، pp. 79–85، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button