Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1465
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: مشکلات موجود در سر راه انجام فعالیت های بدنی موجب کاهش سلامتی انسان شده است. هدف پژوهش حاضر مقایسه مزایا و موانع فعالیت بدنی در گروه های سنی مختلف استان آذربایجان شرقی بود. مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی-مقایسه ای، 240 شرکت کننده (73 نوجوان، 78 جوان و 89 بزرگسال) از سه شهر استان آذربایجان شرقی به شکل خوشه ای- تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی ها اطلاعات جمعیت شناسی و «مقیاس مزایا و موانع فعالیت بدنی» (Exercise Benefits/Barriers Scale (EBBS) با 43 عبارت را تکمیل نمودند. روایی و پایایی این پرسشنامه در ایران تایید شده و در پژوهش حاضر نیز پایایی آن به روش آلفای کرونباخ اندازه گیری شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 15 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: بیشترین اولویت مزایا در همه سنین مربوط به جنبه های روانشناختی و عملکرد بدنی بود. در مورد موانع، محیط فعالیت بدنی و هزینه از اهمیت بیشتری برخوردار است. تفاوت معنی داری بین سه گروه سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) در مزایا (P<0.05 و 4.815=(466 و 10)F) و موانع (0.005>P و 6.379=(468 و 8)F) فعالیت بدنی وجود داشت. نتایج همچنین تفاوت معنی داری بین زنان و مردان در موانع فعالیت بدنی نشان داد (0.0005>P و 8.798=(235 و 4)F). نتیجه گیری: نتایج نشان داد که اولویت های گروه های سنی و جنسی با هم متفاوت است. ایجاد محیط های مناسب فعالیت بدنی بخصوص برای بانوان پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    7-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1429
  • دانلود: 

    1211
چکیده: 

مقدمه: حملات دوره ای میگرن سبب اختلال عملکرد بیمار از جمله غیبت های طولانی مدت از محل کار، تاثیر بر خلق و خوی و اختلالات خواب می شود و نهایتا کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. این پژوهش با هدف تعیین بررسی تاثیر برنامه آموزش خود مراقبتی بر اساس «الگوی خود مراقبتی اورم» بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به میگرن انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی، 42 بیمار مبتلا به میگرن مراجعه کننده به مرکز طب سنتی یکی از درمانگاه های اعصاب شهر تهران با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و بصورت یک گروهی قبل و بعد مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناسی و ابزار پژوهشگر ساخته «پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران مبتلا به میگرن» بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوا با ارزیابی 10 نفر و اندازه گیری پایایی به روش آزمون مجدد استفاده شد. برنامه آموزشی خود مراقبتی بر اساس «الگوی خود مراقبتی اورم» طی 4 جلسه 2 ساعتی بر اساس نیازهای خود مراقبتی اجرا شد. کیفیت زندگی در دو مرحله قبل از آموزش و 8 هفته بعد از پایان جلسه آموزشی سنجیده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 14 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره عملکردهای وضعیت سلامت در بعد های «جسمی» و «روانی» بعد از آموزش نسبت به قبل از آموزش افزایش یافته بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (p=0.001). بعلاوه، بین میانگین نمره کیفیت کلی زندگی بعد از آموزش نسبت به قبل از آن تفاوت معنی دار آماری وجود داشت (p=0.049).نتیجه گیری: آموزش برنامه خود مراقبتی بر اساس «الگوی خود مراقبتی اورم» بر پایه نیازهای خود مراقبتی بیماران موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به میگرن می شود. پیشنهاد می شود از این الگو برای ارتقا کیفیت زندگی این بیماران استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1211 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    14-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1158
  • دانلود: 

    598
چکیده: 

مقدمه: فرهنگ حاکم بر سازمان و دیدگاه کارکنان نسبت به فناوری اطلاعات از جمله عوامل موثر بر موفقیت در اجرای سیستم های اطلاعات می باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل مرتبط با پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستانی بر اساس «چارچوب ارزش های رقابتی» انجام شد.مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی-همبستگی، الگوی مفهومی پیشنهادی بر اساس ادبیات موضوع تدوین، و با نظرسنجی از 7 نفر از خبرگان تایید گردید. پرسشنامه دو بخشی مطالعه بر اساس متغیرهای الگوی مورد نظر شامل پرسشنامه «پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان» (Hospital Information System Acceptance) و«ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی» (Organizational Culture Assessment Instrument) مجموعا حاوی 90 سوال طراحی شد. روایی به روش نسبت روایی محتوا و پایایی این ابزار با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. داده های پژوهش از طریق توزیع حضوری پرسشنامه ها در میان 400 نفر از کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی با استفاده از شیوه نمونه گیری طبقه ای در بیمارستان های مورد مطالعه گردآوری شد. آزمون الگوی مفهومی، با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با بهره گیری از نرم افزار لیزرل نسخه 8.7 صورت پذیرفت.یافته ها: بررسی شاخص مجذور کای نرم شده (1.88) روشن ساخت الگوی پژوهش با داده ها برازش مطلوبی دارد. شاخص های نیکویی برازش، برازش تطبیقی، برازش تعدیل شده، و خطای ریشه مجذور میانگین تقریب به ترتیب برابر با 0.98، 0.98، 0.94، 0.94 بودند. طبق الگوی مزبور، رابطه فرهنگ توسعه ای با درک سودمندی (p=0.020) و رابطه فرهنگ توسعه ای و نیز فرهنگ سلسله مراتبی با بکارگیری سیستم از نظر آماری معنی دار بود (p=0.019).نتیجه گیری: نتایج حاصل از آزمون الگوی پژوهش نشان داد فرهنگ توسعه ای و سلسله مراتبی با پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستانی مرتبط هستند. پیشنهاد می شود مسوولین ذیربط در راستای تسهیل و ارتقاء پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستانی، به پرورش محیطی با گرایش بیشتر به فرهنگ توسعه ای و فرهنگ سلسله مراتبی در بیمارستان مبادرت ورزند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    27-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1692
  • دانلود: 

    781
چکیده: 

مقدمه: رفتارهای خودمراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای مدیریت مناسب بیماری ضروری است. حمایت اجتماعی می تواند روی پذیرش درمان و مراقبت در بیماران مبتلا به بیماری های مزمن تاثیر داشته باشد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی حمایت اجتماعی درک شده و رفتارهای خودمراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-همبستگی، 170 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با روش مبتنی بر هدف مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناسی و مربوط به بیماری، «پرسشنامه حمایت اجتماعی درک شده»«Perceived Social Support Questionnaire» و «مقیاس اروپایی رفتار خودمراقبتی نارسایی قلبی» «European Heart Failure Self-Care Behavior Scale» در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی جمع آوری شد. روایی محتوا و صوری ابزارها و همچنین میزان پایایی ابزارها با استفاده از دو روش همسانی درونی و روش« آزمون- باز آزمون» اندازه گیری شد. اطلاعات در نوبت های کاری صبح و عصر، از طریق مصاحبه پژوهشگر با بیماران جمع آوری شد و توسط نرم افزار SPSS نسخه 18مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره حمایت اجتماعی درک شده 56.13±16.7 و میانگین و انحراف معیار نمره رعایت رفتارهای خودمراقبتی39.35±12.3 بود. در زمینه ابعاد حمایت اجتماعی درک شده، بیشترین میزان حمایت مربوط به حمایت عاطفی بود. افراد مورد مطالعه بیشترین میزان حمایت عاطفی، ابزاری، اطلاعاتی و ارزیابی را از همسرخود دریافت می کردند. بر اساس نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین حمایت اجتماعی درک شده و ابعاد آن با رعایت رفتارهای خودمراقبتی همبستگی مستقیم و معنی داری وجود داشت (P<0.001).نتیجه گیری: یافته های این پژوهش بیانگر همبستگی مستقیم و معنی دار حمایت اجتماعی درک شده و رفتارهای خودمراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 781 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    35-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    642
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

مقدمه: شناسایی عوامل خطر و اثرات متقابل آن ها، در مطالعات پزشکی بسیار مهم است. عوامل خطر مختلفی بر بروز بیماری فلج مغزی کودکان گزارش شده است. هدف از این مطالعه شناسایی اثرات متقابل عوامل خطر فلج مغزی کودکان با روش کاهش ابعاد چند عاملی بود. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی، اطلاعات 225 کودک 1-6 ساله که در سال های 87-1386 جمع آوری شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. برای شناسایی اثرات متقابل از روش کاهش ابعاد چند عاملی با کمک شاخص دقت تعادل استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار R نسخه 2-15-2 انجام شد. یافته ها: رگرسیون لجستیک نشان داد تنها متغیرهای سابقه بیماری (p=0.002) و آسفیکسی (p<0.001) با فلج مغزی کودکان رابطه معنی داری داشتند. اثرات متقابل شناسایی شده توسط روش کاهش ابعاد چند عاملی شامل آسفیکسی، ازدواج فامیلی والدین، زایمان نارس با دقت تعادل 92.145 بود. نتیجه گیری: روش کاهش ابعاد چند عاملی به عنوان یک روش جدید، قابلیت خوبی برای شناسایی اثرات متقابل عوامل خطرساز بیماری ها، از جمله فلج مغزی کودکان دارد. بکار گیری آن در مطالعات بعدی پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 642

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    43-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    884
  • دانلود: 

    492
چکیده: 

مقدمه: مدیریت کیفیت فراگیر بر رضایت مشتریان و اثربخشی نیز بر انجام دادن کارهای شایسته یا درست در سازمان تمرکز دارد. هدف این پژوهش تعیین کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر و همبستگی آن با اثر بخشی مدیریت تربیت بدنی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می باشد.مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی-همبستگی، 92 نفر از کارشناسان تربیت بدنی که در 25 دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت بودند به روش نمونه گیری طبقه بندی انتخاب و وارد مطالعه شدند. اطلاعات به وسیله «پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر» (Total Quality Management Questionnaire) و «پرسشنامه اثر بخشی» (Effectiveness Questionnaire) جمع آوری شد. روایی محتوای پرسشنامه ها با نظر متخصصین و پایایی آن ها با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 14 استفاده شد.یافته ها: نتایح نشان داد که بین بکارگیری مدیریت کیفیت فراگیر (0.001=P) در تربیت بدنی دانشگاه ها و همچنین میزان اثر بخشی (0.003=P) در واحدهای پژوهش تفاوت آماری معنی داری وجود دارد. از طرف دیگر، بین مدیریت کیفیت فراگیر و اثربخشی مدیریت تربیت بدنی، همبستگی آماری معنی داری وجود داشت (0.001=P).نتیجه گیری: وجود رابطه مثبت و معنی دار بین مدیریت کیفیت فراگیر و اثربخشی می تواند سبب موفقیت سازمان شود. پیشنهاد می شود برای رسیدن به حداکثر سطح مدیریت کیفیت فراگیر، اصول مدیریت کیفیت به کارکنان آموزش داده شود. بعلاوه، جهت کسب اثربخشی بالا انگیزه کار گروهی و مشارکت در انجام کارها در بین کارکنان تقویت گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 884

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 492 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    44-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1429
  • دانلود: 

    886
چکیده: 

مقدمه: یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروزی کاهش فعالیت بدنی در بین دانشجویان می باشد. عوامل بسیاری بر انجام فعالیت بدنی نقش دارند که در این بین نگرش اهمیت بسیاری دارد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی نگرش، خودکارامدی، هنجارذهنی با تمایل به انجام فعالیت بدنی در دانشجویان دختر انجام گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-همبستگی 444 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در دانشکده های مختلف، انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه «مقیاس فعالیت بدنی دختران دانشجو» بود که مشتمل بر مشخصات جمعیت شناسی، «نگرش به فعالیت بدنی»، «هنجار ذهنی در مورد فعالیت بدنی»، «خودکارآمدی در مورد انجام فعالیت بدنی» و«تمایل به انجام فعالیت بدنی» بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روش شاخص روایی محتوا و صوری و جهت تعیین پایایی ابزار از روش همسانی درونی و آزمون مجدد استفاده گردید. پرسشنامه های تکمیل شده توسط SPSS نسخه 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: اکثریت دانشجویان دارای نگرش مثبت به انجام فعالیت بدنی بودند. بعلاوه، «نگرش به فعالیت بدنی» با «هنجارهای ذهنی در مورد فعالیت بدنی» (r=0.209، p<0.001) ،«خودکارآمدی در مورد فعالیت بدنی» (0.097=r،p=0.042) و «تمایل به انجام فعالیت بدنی» (r=0.155، P=0.001) همبستگی مثبت داشت. از طرف دیگر، شاخص توده بدنی و سطح درآمد با «نگرش به فعالیت بدنی» همبستگی معنی داری نداشت. نتیجه گیری: همبستگی مثبت «نگرش به فعالیت بدنی»، «هنجارهای ذهنی در مورد فعالیت بدنی»، «خودکارآمدی در مورد فعالیت بدنی»، می تواند باعث ایجاد انگیزه و «تمایل به انجام فعالیت بدنی» در میان دانشجویان شود. لذا توصیه می شود برنامه های آموزش گروهی جهت ارتقا سطح فعالیت بدنی در دانشجویان اجرا گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 886 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (9)
  • صفحات: 

    62-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    309
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Problems related to physical activities have reduced humans health. The aim of this study was to determine the benefits and barriers of physical activity in age groups of East Azerbaijan Province. Materials and Methods: This research is a descriptive - comparative study. In this study 240 participants (73 adolescents, 78 youth and 89 adults), with 52.5% female and the rest were men from three cities of East Azerbaijan province were selected by cluster random sampling. Participants completed demographic information and the «Exercise Benefits/Barriers Scale» (EBBS) with 43 items. Validity and reliability of this questionnaire was obtained in Iran. Also, in this research, validity by Cronbach' 's alpha was measured and data was analysis by SPSS/15. Findings: The highest priorities of all ages on the benefits were psychological aspects and physical performance of physical activity. With regard to barriers, environment and cost of physical activity had higher priorities. There were significant differences among three groups (adolescents, youth and adults) in benefits (P>0.005, F (10, 466)=4.815) and barriers (P>0.005, F (8, 468) =6.379) of physical activity. Also, there were significant differences among female and male in barriers (P>0.005, F (4, 235)=8.798).Conclusion: Results showed priorities of age and sex groups are different from each other. it is suggested that women should be provided suitable space for physical activity.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    74-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3039
  • دانلود: 

    1032
چکیده: 

مقدمه: ارزشیابی عملکرد، فرایندی ضروری در سازمان های بهداشتی و درمانی است که به منظور اطمینان از دست یابی به هدف ارائه مراقبت با کیفیت به بیمار انجام می شود. هدف از این مطالعه، تعیین مهم ترین ابعاد نظام ارزشیابی عملکرد، از دیدگاه پژوهشگران پرستاری می باشد.مواد و روش ها: در این مطالعه مروری، مقالات منتشر شده بین سال های 1391-1381 (2012-2002 میلادی) مورد بررسی قرار گرفت. به منظور دست یابی به مستندات علمی مرتبط، جستجوی الکترونیک به دو زبان فارسی و انگلیسی با استفاده از کلید واژه های ارزشیابی عملکرد، پرستار، نظام ارزیابی عملکرد (Performance evaluation، Nurs، Nurse، system Performance appraisal) در بانک های اطلاعاتی: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، بانک اطلاعات مقالات علوم پزشکی ایران IranMedex))، PubMed،ScienceDirect ،InterScience، Ovid،ProQuest و Google انجام شد.یافته ها: نتایج جستجو در سایت های مختلف، در بر گیرنده 10 مقاله به زبان فارسی در زمینه ارزشیابی عملکرد پرستاران در 10 سال اخیر در کشور ایران بود. مقاله ای به زبان انگلیسی به دست نیامد. از این تعداد، 5 مورد (50 درصد) به بررسی رابطه بین ارزشیابی عملکرد و متغیرهایی مانند رضایتمندی شغلی، انگیزش شغلی، گردش شغلی و آموزش مدیران پرداخته بودند. 5 مورد (50 درصد) از پژوهش ها در شهر تهران، 2 مورد (20 درصد) از نوع نیمه تجربی و 8 مورد (80 درصد) از نوع کمی بوده است.نتیجه گیری: ارزشیابی عملکرد با عواملی نظیر رضایتمندی شغلی، انگیزش و تشخیص نیازهای آموزشی پرستاران ارتباط دارد. عینی بودن ارزشیابی، اجرای صحیح و آموزش می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت این نظام ایفا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3039

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1032 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button