Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    11-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    196
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی همبستگی بین تفکر استراتژیک با حل تعارضات سازمانی و موفقیت سازمانی در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان انجام شده است. روش تحقیق بصورت توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان می باشد. نمونه آماری طبق فرمول کوکران 242 نفر که بصورت تصادفی طبقه ایی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه تفکر استراتژیک با روایی 87/0 و پایایی 88/0، پرسشنامه حل تعارضات سازمانی با روایی 83/0 و پایایی 86/0 و پرسشنامه موفقیت سازمانی با روایی 87/0و پایایی 92/0 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار spss ویراست 25 انجام گرفته و از آماره های توصیفی و استنباطی مثل میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین نگرش استراتژیک، عزم استراتژیک، پیشروی بر اساس رویکرد علمی، فرصت طلبی هوشمندانه و تفکر در زمان با رفع تعارضات سازمانی و موفقیت سازمانی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد و مهمترین پیش بینی کننده رفع تعارضات سازمانی و موفقیت سازمانی، تفکر در زمان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 196

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

روشن نژاد مازیار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    41-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    154
  • دانلود: 

    435
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 154

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 435 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    55-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    247
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

پژوهش حاضر به ارزیابی نقش سبک رهبری فرماندهان و مدیران در شکل گیری سکوت سازمانی کارکنان می پردازد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش انجام توصیفی و از نوع، همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران را تشکیل می دهند که از این جامعه به تعداد 223 نفر با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است. دو پرسشنامه استاندارد سکوت سازمانی واکولا و بورادوس (2005) و پرسشنامه استاندارد سبک رهبری لیکرت بر روی نمونه آزمایش شده است. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سکوت سازمانی 92 % و برای پرسشنامه سبک رهبری 78 % محاسبه گردیده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و آزمون فریدمن محاسبه گردیده است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که سبک رهبری بر سکوت سازمانی اثر مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین ابعاد سبک رهبری (سبک آمرانه، سبک خیرخواه، سبک مشورتی و سبک مشارکتی) بر سکوت سازمانی اثر مثبت و معناداری وجود دارد. با توجه به آزمون فریدمن نیز به ترتیب بیشترین میانگین اختصاص به بعد خیرخواهانه و سپس بعد مشارکتی، بعد آمرانه و در نهایت بعد مشورتی قرار داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    75-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    158
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

این پژوهش با هدف طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزش عالی انجام پذیرفت. پژوهش حاضر بر پایه پژوهش های آمیخته و به شکل کمی و کیفی در پارادایم قیاسی استقرایی است که از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش آمیخته است. جامعه آماری پژوهش هم در بخش کیفی و هم در بخش کمی شامل خبرگان متشکل از مدیران عالی نظام آموزشی کشور می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و برمبنای اصل کفایت نظری 30 نفر از آنها به عنوان اعضای نمونه انتخاب گردید. ابزارگردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته است که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روایی محتوا و پایایی درون کدگذار و برون کدگذار تایید شد. از طرفی در بخش کمی از پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شد که که روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوا و آزمون مجدد مورد سنجش قرار گرفت. در بخش کیفی پژوهش داده ها با استفاده از نرم افزار اطلس. تی و رویکرد کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفت و شاخص ها و مولفه های معماری سازمانی در نظام آموزش عالی به دست آمد. در نهایت در بخش کمی با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری مدل نهایی پژوهش تدوین گردد. یافته ها نشان می دهد که مدل ارایه شده شامل شناسایی 22شاخص معماری سازمانی در نظام آموزش عالی که در پنج سطح و در قالب مدل نهایی تدوین شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    101-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    304
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر نقش چابکی سازمانی در رابطه با مدیریت دانش و پیشرفت سازمان در کارکنان شرکت توزیع نیروی برق اهواز است. جامعه آماری پژوهش مورد نظر را کلیه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق اهواز می باشد. و با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 340 نفر انتخاب شد. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. اطلاعات از طریق پرسشنامه های هنجار شده؛ پرسشنامه چابکی سازمانی شریفی و ژانگ (2002)، پرسشنامه پیشرفت سازمان پارسونر (1998)، پرسشنامه مدیریت دانش سنگه (2004) جمع آوری شد. یافته ها نشان داد که بین مدیریت دانش با پیشرفت سازمانی و چابکی سازمانی شرکت توزیع نیروی برق اهواز رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین مدیریت دانش و پیشرفت سازمان با توجه به نقش واسطه چابکی سازمانی شرکت توزیع نیروی برق اهواز رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به تاثیرگذاری مدیریت دانش، پیشنهاد می شود که مدیران و مسیولان در این زمینه برنامه ریزی و تدوین استراتژیهای بلندمدت به منظور حل مشکلات می تواند وضعیت آنها را بهبود ببخشد. داشتن چنین نگاه استراتژیک به تغییرات و فرصتهای حاصل از تغییرات و از طرف دیگر، بهبود تواناییها و زیرساختهای سازمان می تواند ساز و کار مناسبی برای افزایش پیشرفت سازمان در پیشبرد سریع تر سازمان به سمت هدفهای از پیش تعیین شده داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    76
  • صفحات: 

    121-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    174
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button