مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزشی عالی (الکترونیک-مجازی) با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 100

چکیده

 این پژوهش با هدف طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزش عالی انجام پذیرفت. پژوهش حاضر بر پایه پژوهش های آمیخته و به شکل کمی و کیفی در پارادایم قیاسی استقرایی است که از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش آمیخته است. جامعه آماری پژوهش هم در بخش کیفی و هم در بخش کمی شامل خبرگان متشکل از مدیران عالی نظام آموزشی کشور می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و برمبنای اصل کفایت نظری 30 نفر از آنها به عنوان اعضای نمونه انتخاب گردید. ابزارگردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته است که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روایی محتوا و پایایی درون کدگذار و برون کدگذار تایید شد. از طرفی در بخش کمی از پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شد که که روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوا و آزمون مجدد مورد سنجش قرار گرفت. در بخش کیفی پژوهش داده ها با استفاده از نرم افزار اطلس. تی و رویکرد کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفت و شاخص ها و مولفه های معماری سازمانی در نظام آموزش عالی به دست آمد. در نهایت در بخش کمی با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری مدل نهایی پژوهش تدوین گردد. یافته ها نشان می دهد که مدل ارایه شده شامل شناسایی 22شاخص معماری سازمانی در نظام آموزش عالی که در پنج سطح و در قالب مدل نهایی تدوین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خشنود، سمانه، و چناری، علیرضا. (1400). طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزشی عالی (الکترونیک-مجازی) با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری. توسعه سازمانی پلیس، 18(76 )، 75-100. SID. https://sid.ir/paper/954026/fa

    Vancouver: کپی

    خشنود سمانه، چناری علیرضا. طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزشی عالی (الکترونیک-مجازی) با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری. توسعه سازمانی پلیس[Internet]. 1400؛18(76 ):75-100. Available from: https://sid.ir/paper/954026/fa

    IEEE: کپی

    سمانه خشنود، و علیرضا چناری، “طراحی الگوی معماری سازمانی در نظام آموزشی عالی (الکترونیک-مجازی) با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری،” توسعه سازمانی پلیس، vol. 18، no. 76 ، pp. 75–100، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954026/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button