Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    549
  • دانلود: 

    436
چکیده: 

در چارچوب مفهوم توسعه ی روستایی و کشاورزی، آنچه بیشتر باید مورد دقت و توجه قرار گیرد، تاکید بر ارتقای کیفیت و توانمندسازی زنان روستایی و بهبود وضعیت و شرایط کار آنان در عرصه ی جوامع روستایی است. توسعه ی کارآفرینی و توانمندسازی مکمل یکدیگر بوده و باعث قدرت بخشیدن به زنان در فعالیت های مختلف کارآفرینی اعم از اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می شود. هدف این مطالعه بررسی رابطه ی بین کارآفرینی با ابعاد توانمندی و تحلیل سازه های تاثیرگذار بر ابعاد مختلف توانمندی زنان روستایی استان فارس است. تحقیق به روش پیمایشی و از طریق پرسشنامه در بین زنان روستایی کارآفرین عضو شرکت حمایت از فعالیت های کشاورزی در شهرستان های شیراز، مرودشت و استهبان (3600 نفر) انجام شد. در مجموع 393 نفر از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، مورد بررسی قرار گرفت. طبق یافته های پژوهش، بین ابعاد مختلف توانمندی با سطح خلاقیت زنان رستایی، روحیه و دانش کارآفرینی، فضای کسب و کار و همچنین میزان ارتباط با مراکز اطلاعاتی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج تحلیل رگرسیون، متغیرهای روحیه ی کارآفرینی، توسعه ی کارآفرینی، شرکت در کلاس های آموزشی، دانش کارآفرینی، میزان استفاده از منابع اطلاعاتی، عوامل محیطی (فضای کسب و کار)، سیاست های حمایتی و مهارت در تدوین طرح تجاری توانایی، 56 درصد از تغییرات توانمندسازی زنان را پیش بینی کردند. متغیر روحیه ی کارآفرینی در فعالیت های کارآفرینی بیشترین قدرت پیش بینی متغیر توانمندسازی زنان و متغیر سیاست های حمایتی و مهارت در تدوین طرح تجاری کمترین قدرت پیش بینی تغییرات توانمندسازی زنان را داشتند. در دسترس قراردادن مواد خام اولیه؛ تصویب قوانین متناسب و در راستای بهبود کسب و کار زنان؛ شرکت زنان در کلاس های آموزشی برگزارشده توسط شرکت؛ بهبود شرایط برای فروش محصولات؛ افزایش علاقه و احساس مثبت اعضای شرکت و توجه به نیازهای شغلی زنان عضو از پیشنهادهای مهم مطالعه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 436 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    11-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    199
  • دانلود: 

    474
چکیده: 

شواهد و نتایج تحقیقات پیشین نشان می دهد که موانع زیادی در موفقیت کارفرینان در صنعت گاوداری شیری تاثیر داشته اند. هدف اصلی مقاله حاضر، شناسایی و اولویت بندی موانع توسعه ی کارآفرینی در گاوداری های شیری استان خراسان جنوبیمی باشد. جامعه آماری این پژوهش در روش دلفی، خبرگان آگاه به این موضوع بوده اند که از میان آنها تعداد 15 خبره با روش نمونه برداری گلوله برفی انتخاب شده است و عوامل تعیین شده، با روش تجزیه وتحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی گردید. نتایج نشان داد که در میان موانع کارآفرینی در حوزه گاوداری شیری به ترتیب بیشترین اولویت مربوط به موانع بازار با میزان اهمیت 333/0، موانع قانونی با میزان اهمیت 196/0 اولویت دوم و موانع روان شناختی با میزان اهمیت 150/0 اولویت سوم را دارد و «موانع مالی»، «موانع ناشی از مداخلات نامناسب دولت»، «موانع ترویجی-آموزشی» و «موانع مدیریتی-اطلاعاتی» دیگر موانع توسعه ی کارآفرینی در صنعت گاوداری شیری استان خراسان جنوبی به شمار می روند. به طور کلی، نتایج بیانگر اهمیت و لزوم توجه سیاستگذاران به رفع موانع کارآفرینی در راستای توسعه ی کارآفرینی در صنعت گاوداری شیری در استان خراسان جنوبی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 199

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 474 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    26-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    107
  • دانلود: 

    423
چکیده: 

توجه و تقویت روحیه ی کارآفرینی از مباحث مهم کارآفرینی در بین افراد جامعه می باشد که تحقق این مهم فراهم آوردن بستر مناسبی تحت عنوان عوامل زمینه ای را می طلبد. تحقیق حاضر به بررسی اثرات عوامل زمینه ای بر روحیه ی کارآفرینی در بین اعضای تعاونی های کشاورزی شهرستان نقده می پردازد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی بود و با فن پیمایش مقطعی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق (1170N=) نفر از اعضای تعاونی ها بودند که تعداد 290 نفر از آنان با استفاده از جدول کریجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی آن توسط پانلی از متخصصان تایید شد. همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای بخش های مختلف پرسشنامه بین 88/0 تا 92/0 محاسبه شد. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که عوامل اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی و سیاسی بر روحیه ی کارآفرینی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. به طوری که مقدار ضریب تعیین، 66/0 درصد از واریانس متغیر وابسته را تبیین می کند. براساس نتایج، پیشنهاد می شود که تعاونی های کشاورزی به دلیل پتانسیلی که در زمینه ی کارآفرینی و به طبع آن پرورش روحیه کارآفرینی دارند، مورد توجه سیاستگزاران قرار بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 107

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 423 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضائی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    34-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    150
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی رابطه ی بین مهارت های اجتماعی و نگرش به کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران بود. جامعه ی آماری تحقیق را 450 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده ی کشاورزی دانشگاه تهران تشکیل می دادند که 138 نفر از آنان با استفاده از نرم افزار SPSS Sample Power و روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه با نظرسنجی از متخصصان و قابلیت اعتماد سازه های پژوهش با محاسبه آلفای ترتیبی (79/0 و 89/0) تایید شد. یافته های پژوهش نشان داد مهارت اجتماعی اکثر دانشجویان متوسط به پایین و نگرش آنان به کارآفرینی متوسط به بالا بود. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد بین مهارت گفت وگو، مهارت همکاری، مهارت حل تضاد، اقناع و مهارت اجتماعی کل با نگرش به کارآفرینی در سطح یک درصد رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. یافته ها همچنین نشان داد بین مهارت همدلی و همبستگی و خودتبلیغی با نگرش به کارآفرینی در سطح پنج درصد رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت اگر مهارت اجتماعی دانشجویان از طریق آموزش بهبود یابد، نگرش آنان به کارآفرینی نیز بهتر خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 150

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    45-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    212
  • دانلود: 

    458
چکیده: 

این تحقیق با هدف کلی آسیب شناسی علل افزایش تعداد کلمقرری بگیران در استان گلستان به قصد یافتن راهکارهای واقع گرا به انجام رسید. این تحقیق از منظر گردآوری داده ها از نوع میدانی، از منظر کنترل متغیرها از نوع غیرآزمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی به شمار می رود. ابزار گردآوری داده های کمی و کیفی به ترتیب مصاحبه و پرسشنامه بوده است. این تحقیق در دو مرحله کلی در طی سال های 1396-1397به انجام رسید. در مرحله نخست از تکنیک دلفی از نوع پانل دلفی برای شناسایی عوامل تاثیرگذار بر افزایش مقرری بگیران بیمه ی بیکاری در استان گلستان و در مرحله دوم نیز از تکنیک های فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس برای اررزیابی کمی و اولویت بندی عوامل شناسایی شده و راهکارهای مرتبط در مرحله اول بهره گرفته شد. نتایج فرآیند تحلیل سلسله مراتبی نشان داد که به ترتیب چهار عامل «محیط کسب و کار»، «نهادهای مسوول »، «کارفرمایان» و «متقاضیان» بیشترین اهمیت را در افزایش تمایل مقرری بگیران بیمه ی بیکاری دارند. با در نظرگرفتن این چهار معیار، مواردی مانند "نوسانات بازار توام با رکود در بخش تولید و صنعت (نظیر ساختمان) و از دست رفتن فرصت های شغلی"، "عدم تعادل بازار کار (تورم نیروی کار در نتیجه پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا برای نیروی کار)"، "عدم پرداخت حداقل دستمزد رسمی (شکاف میزان دستمزد واقعی و مقرری بیمه ی بیکاری)" و "بنیه ی اقتصادی محدود بنگاه های فعال در استان (ظرفیت اشتغال زایی پایین آنها)" به عنوان مهم ترین علل افزایش مقرری بگیران بیمه ی بیکاری شناسایی شد. برای ارزیابی دقیق راهکارهای شناسایی شده برای مسئله بیمه ی بیکاری، چهار معیار «امکان پذیری اقتصادی» و سپس، «امکان پذیری محیطی»، «امکان پذیری اجرایی-اداری» و "مناسبت نهادی (هماهنگی با قوانین و مقررات کلی)" به ترتیب اهمیت مد نظر قرار گرفت. با در نظرگرفتن این چهار معیار، راهکارهای "بازنگری شرایط و سازوکار دریافت مقرری بیمه ی بیکاری برای پیشگیری از تبانی کارگر و کارفرما"، "جذب سرمایه گذاری های خارج استان برای توسعه ی اشتغال صنعتی استان"، "آموزش کارگران در خصوص انضباط کار و وجدان کاری با همکاری بنگاه های اقتصادی" و "تقویت حوزه روابط کار" به عنوان مهم ترین راهکارهای مدیریت بهینه ی بیمه ی بیکاری پیشنهاد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 212

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 458 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    58-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    182
  • دانلود: 

    464
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی شرکت های کارآفرین صادرکنندهی محصولات کشاورزی ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم با نقش میانجی مزیت های رقابتی است. جامعه ی آماری این تحقیق شرکت های کارآفرین صادرکننده ی محصولات کشاورزی در ایران است که دارای عملکرد صادراتی در 3 سال گذشته 1394 تا 1396 می باشند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس تعداد 423 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. پاسخ دهندگان به پرسشنامه ها در شرکت ها، مدیران عامل یا مدیران بخش بازرگانی بودند. برای آزمون فرضیه های تحقیق و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شد. نتایج داده های آماری و مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی شرکت تاثیر مستقیم ندارد و تاثیر آن از طریق ایجاد مزیت های رقابتی بر عملکرد صادراتی شرکت می باشد. قابلیت های بازاریابی، مزیت های رقابتی را و مزیت های رقابتی، عملکرد صادراتی را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند. همچنین، بررسی کلی نتایج نشان می دهد که متغیر قابلیت های بازاریابی به صورت غیرمستقیم از طریق ایجاد مزیت های رقابتی، 45 درصد از تغییرات متغیر عملکرد صادراتی را تبیین می کند که نشان دهنده اهمیت قابلیت های بازاریابی سنجش بازار، تعامل با مشتریان و ارتباط با همکاران) در رسیدن به عملکرد صادراتی برتر است. براساس نتایج این تحقیق، شرکت ها باید بر اهمیت تحقیقات بازاریابی واقف بوده و سعی نمایند همواره با مشتریان و همکاران ارتباط نزدیک داشته باشند و توجه کنند که ارتباط با مشتریان در بازارهای بین المللی و ثبت خواسته ها و پیشنهادهای آنان می تواند در بهبود عملکرد صادراتی شرکت موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 182

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 464 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    68-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    111
  • دانلود: 

    428
چکیده: 

طی سالیان اخیر با رشد مطالعات در حوزه ی کسب وکارهای خانوادگی، تحقیقات در حوزه ی مسوولیت پذیری اجتماعی شرکتی نیز به صورت موازی افزایش پیدا کرده است. با توجه به اهمیت مطالعات مسوولیت پذیری اجتماعی در حوزه ی کسب وکارهای خانوادگی، تحقیق حاضر ضمن شناسایی عناصر مسوولیت پذیری اجتماعی شرکتی، به بررسی تاثیر آن بر عملکرد کسب وکارهای خانوادگی در استان مازندران پرداخته است. در این راستا روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی به کمک مدل معادلات ساختاری جهت اجرای تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گرفت. همچنین از ابزار پرسشنامه محقق ساخته 59 سوالی با طیف پنج گانه لیکرت جهت گردآوری داده ها استفاده شد. از روش نمونه گیری طبقه بندی شده جهت انتخاب نمونه از جامعه 125 نفری مدیران عامل کسب وکارهای فعال عضو اتاق های تعاون و بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران استفاده شد که حجم نمونه مطابق فرمول کوکران 94 شرکت، تعین شد. داده ها با نرم افزار PLS Smart تجزیه و تحلیل شدند و یافته های تحقیق نشان داد میزان اثرگذاری مسوولیت پذیری اجتماعی نسبت به مشتریان با ضریب 94/0 بیشترین اثرگذاری بر عملکرد مالی شرکت را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 428 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button