Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

بیمارستان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (مسلسل 68)
  • صفحات: 

    33-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    134
  • دانلود: 

    105
چکیده: 

زمینه و هدف: یکی از مهم ترین ارکان سلامتی، بعد معنوی و توجه به آن در کنترل تنش و اضطراب های ناشی از محیط های کاری می باشد که به عنوان عامل مهمی در موفقیت عملکرد شغلی پرستاران و تضمین سلامت جسمی و روانی آنان مطرح است. هدف از مطالعه حاضر پیش بینی نقش سلامت معنوی در استرس شغلی پرستاران شاغل در مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1396 بود. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی مقطعی بود که بر روی پرستاران شاغل در بیمارستان ولایت شهر قزوین انجام پذیرفت. جمع آوری داده هااز طریق دو پرسشنامه استاندارد سلامت معنوی و استرس شغلی پرستاران انجام گرفت. داده های بدست آمده از طریق نرم افزارSPSS نسخه 22 و با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون ضریب همبستگی پیرسون و مدل رگرسیون چند متغیره در سطح معناداری کمتر از 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: وضعیت سلامت معنوی پرستاران و استرس شغلی آنان با میانگین در حد متوسط به ترتیب 2/5± 8/70 و 3/2± 6/77 ارزیابی شد. سلامت معنوی در هر دو بعد سلامت مذهبی و وجودی، جنسیت، سابقه کاری و وضعیت استخدامی پرستاران با استرس شغلی ارتباط آماری معنادار داشت (p<0. 05). همچنین نتایج بدست آمده از مدل رگرسیون چندگانه نشان دادکه این متغیرها 25% از واریانس استرس شغلی را پیش بینی می نمایند. نتیجه گیری: با توجه به نقش سلامت معنوی بر استرس شغلی پرستاران، تقویت این بعد از سلامت افراد از طریق آگاهی رسانی به آنان در این خصوص و بیان تاثیرات بالقوه ای که می تواند بر سلامت جسمی و روانی آنها و عملکرد شغلی شان داشته باشد توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 105 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

بیمارستان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (مسلسل 68)
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    715
  • دانلود: 

    243
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به افزایش روزافزون افراد بیمه شده، اتکای بیمارستان ها به منابع حاصل از سازمان های بیمه گر افزایش می یابد که سهم نسبتا زیادی از این درآمدها به دلایل مختلف دریافت نمی شود و به عنوان کسورات درآمدی بیمارستان ها محسوب می شود. لذا این مطالعه باهدف تعیین علل کسورات درآمدی و راهکارهای کاهش آن ها در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه کیفی بر اساس رویکرد پدیدارشناسی در سال 1396 انجام شد. داده ها به روش مصاحبه نیمه ساختارمند با 17 نفر از مسئولین و کارشناسان امور مالی و درآمد بیمارستان ها جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار MAXQDA. 10 و روش تحلیل چارچوبی گاله (2013) تحلیل شد. نتایج: بر اساس تحلیل چارچوبی، 2 طبقه برای علل اصلی کسورات شامل علل مستقیم و علل ریشه ای شناسایی شد. همچنین 8 طبقه برای راهکارهای کاهش کسورات شامل تعامل با سازمان های بیمه گر؛ ارزیابی، تحلیل و پس خوراند وضعیت کسورات؛ هماهنگی و توانمندسازی نیروی انسانی؛ سازمان دهی صحیح نیروی انسانی؛ تقویت کانال های نظارتی؛ اقدامات انگیزشی، برنامه ریزی صحیح و ساختارسازی شناسایی شدند. نتیجه گیری: کسورات در کل فرآیند تبدیل خدمت به درآمد صورت می گیرد و مهم ترین عامل موثر در آن عدم آگاهی و انگیزه کارکنان برای کنترل کسورات می باشد. برای کنترل کسورات مشارکت همه صاحبان فرآیند در بیمارستان و سازمان های بیمه گر و به ویژه تعهد مدیریت ارشد بیمارستان ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 715

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 243 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

بیمارستان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (مسلسل 68)
  • صفحات: 

    79-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    114
  • دانلود: 

    59
چکیده: 

زمینه و هدف: فرهنگ سازمانی یکی از مهمترین پیش بینی کننده های اثربخشی سازمان است و به عنوان مزیت رقابتی، عاملی اساسی در موفقیت سازمان می باشد. در دنیای متحول کنونی ارزیابی مستمر وضعیت فرهنگ سازمانی یک امر ضروری قلمداد می شود، لذا هدف مطالعه حاضر شناسایی و سنجش فرهنگ سازمانی وزارت بهداشت در حوزه ستادی بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر به صورت توصیفی-تحلیلی در سال 1396 در ستاد مرکزی وزارت بهداشت انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان وزارت بهداشت(2200 نفر) بود که 327 نفر با فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه بندی متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرارگرفت (آلفای کرونباخ: 5/86 درصد). برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 24و آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج: میانگین نمره کلی فرهنگ سازمانی70/0± 30/3 از 5 محاسبه شد که بالاتر از میانگین نظری بود. همچنین در بعد مشارکت گرایی برحسب نوع استخدام و در ابعاد مشارکت گرایی، پاسخگویی به مراجع بالادستی و همچنین نمره کلی فرهنگ سازمانی برحسب معاونت اختلاف آماری معنادار وجود داشت. بین ابعاد فرهنگ سازمانی نیز رابطه آماری معنادار مستقیم وجود داشت. نتیجه گیری: مطابق نتایج پژوهش، فرهنگ سازمانی قوی منجر به بهبود عملکرد در سازمان و همسوسازی افراد و فعالیت ها خواهد شد. لذا مدیران منابع انسانی باید با توجه به اختصاصی بودن فرهنگ هر سازمان و نقش قابل توجه آن در موفقیت برنامه ها و استراتژی های تغییر، در راستای بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی، ارتقاء کار تیمی و افزایش پاسخگویی اقدامات مناسبی انجام دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 114

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 59 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button