Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    7-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    717
چکیده: 

چکیده فارسی:اندیشه معاد در آیین یهود دارای تعابیر متعددی است. برخی از این تعابیر، برخاسته از اندیشه حلول گرایی و برتری قوم یهود است که ثواب به قوم برتر و عقاب به اقوام ستمگر مربوط است. دسته دیگری، بدون در نظر گرفتن مساله قومیت، پاداش و عقاب را فردی می دانند. آنچه مسلم است، عقاید مختلف پیرامون معاد، دین یهود را با سووالاتی مواجه کرده است؛ اینکه چگونه فرد یهودی با وجود مساله برگزیدگی و قومیت برتر، به دلیل ظلم ها و خطاهایش عذاب می شود؟ اگر عذاب مربوط به اقوام ستمگر نسبت به یهود باشد، ضمانت اجرایی شریعت و احکام الهی که در عهد قدیم مطرح شده، مورد سووال قرار می گیرد.این پژوهش به طرح دیدگاه های متفاوت یهود، پیرامون معاد و بررسی آن در آموزه های قرآن می پردازد. حاصل آنکه، اندیشه قوم گرایی یهود در مساله معاد و سردرگمی در عمل به آموزه های دینی، ازجمله زهد و تقوا، ساختار بنیادی احکام اجتماعی، نظیر قصاص را در این دین دچار ابهام می کند؛ زیرا از نظر یهودیان، تنها قوم یهود، رستگاری را برای افراد رقم می زنند. درحالی که بر اساس تعالیم قرآن «هر کس در گرو اعمال و دستاوردهای خویش است» (مدثر: 38). چکیده عربی:وردت مسألة المعاد فی الدیانة الیهودیة فی إطار تعابیر عدیدة، وبعض هذه التعابیر ناشئة من فکرة الحلول والأفضلیة للیهود والتی تتضمن منح الثواب للقوم الذین لهم الأفضلیة والعقاب للظلمة، والبعض الآخر لا یأخذ البعد القومی بنظر الاعتبار ویری أن الثواب والعقاب هما أمران فردیان. من البدیهی أن العقائد المتنوعة حول مسألة المعاد تجعل الدیانة الیهودیة عرضة للسؤال والاستفسار، مثلا کیف تتم محاسبة الیهودی کفرد بسبب آثامه التی ارتکبها وظلمه للناس وهو من شعب الله المختار؟ لو أن العذاب الذی وعد الله به القوم الظالمین یشمل الیهود أیضا، فإن تطبیق الأحکام الشرعیة التی ذکرت فی العهد القدیم ستصبح عرضة للنقد والنفی.طرحت الباحثة فی هذه المقالة آراء مختلفة للیهود حول المعاد وقامت بدراستها و تحلیلها من زاویة قرآنیة، و توصلت إلی أن الفکر القومی لدی الیهود فیه غموض من مختلف نواحی التعالیم الدینیة و بما فیها الزهد والتقوی والهیکل الأساسی للأحکام الاجتماعیة کالقصاص، لأن الیهود یعتقدون أنهم وحدهم الذین یحددون حسن عاقبة الناس؛ فی حین أن التعالیم القرآنیة تؤکد علی أن (کل نفس بما کسبت رهینة)/ سورة المدثر، الآیة 38.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 717 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نقوی حسین

نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    27-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1034
  • دانلود: 

    1589
چکیده: 

چکیده فارسی:آموزه الوهیت حضرت عیسی (ع) و آموزه تثلیث در مسیحیت، موضوعی بسیار مهم هستند. البته این آموزه ها، از جهات گوناگون قابل نقد می باشند: از لحاظ عقلی، تاریخی، از دید عهد جدید و نیز از منظر قرآن کریم. نکته مهم در این میان، این است که تثلیث مشهور میان مسیحیان، متشکل از پدر، پسر و روح القدس است، ولی قرآن در رد الوهیت حضرت عیسی و مادرش حضرت مریم، آیات بسیاری را مطرح کرده است. این امر موجب شده است که برخی از مسیحیان گمان کنند که قرآن، تثلیث مسیحیان را درست درک نکرده و آن را متشکل از پدر، پسر و مادر (حضرت مریم) تلقی کرده است. این مقاله بر آن است تا به این تصور اشتباه برخی مسیحیان پاسخی درخور بدهد، هر چند از سوی برخی نویسندگان مسلمان، پاسخ های خوبی به آن داده شده است، ولی به نظر می رسد این پاسخ ها، کامل و جامع نیستند. پاسخ صحیح این است که قرآن هم تثلیث روح القدسی و هم تثلیث مریمی را رد کرده است؛ قرآن کاملا آگاهانه و هوشمندانه عمل کرده و از تاریخ مسیحیت و باور مسیحیان کاملا آگاه بوده است. چکیده عربی:إن مسألتی ألوهیة النبی عیسی (ع) والتثلیث فی الدیانة المسیحیة هما من المواضیع الهامة للغایة، و بالطبع فإنهما عرضة للنقد من نواح عدیدة، فالعهد الجدید و القرآن الکریم ینتقدانهما من الناحیة العقلیة و التأریخیة. الأمر الذی یحظی بأهمیة علی هذا الصعید هو أن التثلیث المشهور بین المسیحیین قوامه الأب والابن و روح القدس، لکن القرآن الکریم تضمن آیات عدیدة نفی فیها ألوهیة النبی عیسی † وأمه السیدة مریم † مما جعل بعض النصاری یتصورون أنه لم یدرک معنی عقیدة التثلیث بشکل صحیح وزعموا أنه اعتبر الثالوث مؤلفا من الأب والابن والأم (السیدة مریم).محور البحث فی هذه المقالة هو ذکر جواب مناسب عن هذا التصور الخاطئ الذی انطبع فی أذهان بعض أتباع الدیانة المسیحیة رغم أن بعض الباحثین المسلمین قد أجابوا عن ذلک خیر إجابة، ولکن هذه الأجوبة لا تبدو متکاملة و شاملة، فالإجابة الصحیحة هی أن القرآن الکریم قد نفی التثلیث بنوعیه سواء المریمی و روح القدسی. إن کتاب الله المجید قد تعامل مع هذا الموضوع بدرایة و حذاقة و هو محیط بالکامل بتأریخ المسیحیة و معتقدات أتباعها.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1589 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

عبدخدائی زهره

نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    43-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    971
  • دانلود: 

    637
چکیده: 

چکیده فارسی:کارل رانر، فیلسوف و الهیدان کاتولیک، با بیان روح در جهان، که ریشه در انسان شناسی استعلایی روح دارد، بحث جاودانگی روح پس از مرگ را مطرح می کند. وی با نقد دیدگاه افلاطون، قائل به بقای ارواح پس از مرگ در همین دنیا بوده و جهان را به سان پیکری برای ارواح دانسته، معتقد است: برزخ ارواح و پاک سازی آنها در همین دنیا صورت می گیرد. دیگر فیلسوف و الهیدان پروتستان، یورگن مولتمان، با ابزار الهیات امید، نظریه جاودانگی روح افلاطون را تکامل بخشیده و فرجام دنیا را امید به رستگاری همه انسانها می داند. او گرچه امکان منطقی وجود جهنم را منکر نمی شود، اما خواست خدا بر سوزاندن و بقای در عذاب بندگان را منافی عشق خدا به بندگان می داند. این مقاله، درصدد است تا با بررسی و تحلیل نظرات این دو فیلسوف با دو رویکرد متفاوت، اما با یک الهیات و همچنین با تامل در انتقاداتی که از سوی هم کیشان آنان وارد گردیده، ریشه اظهارات اخیر کلیسا مبنی بر نمادین بودن بهشت و جهنم را دریابد. چکیده عربی:کارل رانر الذی یعد فیلسوفا و عالم إلهیات کاثولیکی، من خلال بیانه لواقع الروح فی العالم والتی تضرب بجذورها فی علم الوجود الإنسانی الاستعلائی للروح، طرح موضوع خلود الروح بعد الموت، حیث انتقد رؤیة أفلاطون وأکد علی بقاء الأرواح فی الحیاة الدنیا بعد الموت واعتبر أن العالم هیکلا تنضوی الأرواح فیه. و یعتقد أن برزخ الأرواح و تطهیرها یتحققان فی الحیاة الدنیا هذه.أما الفیلسوف و عالم الإلهیات الآخر یورجین مولتمان الذی هو بروتستانتی المذهب فقد عمل علی إیصال نظریة خلود الروح التی طرحها أفلاطون إلی درجة التکامل اعتمادا علی مبدأ (إلهیات الأمل) ورأی أن عاقبة الدنیا هی الأمل فی حسن عاقبة جمیع بنی آدم. علی الرغم من أنه لا ینکر وجود جهنم بالإمکان المنطقی، لکنه یعتقد أن إرادة الله تعالی فی إحراق عباده و تعذیبهم تتنافی مع محبته لهم.قامت الباحثة فی هذه المقالة بدراسة و تحلیل آراء هذین الفیلسوفین اللذین لا تجمعهما رؤیة واحدة علی أساس علم الإلهیات و بالتدقیق بالنقد المطروح من قبل ابناء نحلتهم، فبالتالی الکشف عن أساس ما یذکره أرباب الکنیسة فی الآونة الأخیرة الذی یتمرکز علی أن الجنة والنار هما أمران رمزیان.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 637 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

افشار بهروز

نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    904
  • دانلود: 

    577
چکیده: 

چکیده فارسی:مساله گناه اولیه پس از پولس رسول، نخستین بار به وسیله قدیس آگوستین مورد بحث و بررسی کلامی قرار گرفت. به نظر او، انسان به دلیل گناه اولیه آدم و حوا گناهکار است و تنها لطف و عنایت الهی است که انسان را به سوی خیر هدایت می کند. این مقاله با روش نظری و مطالعه تورات و انجیل درصدد تبیین دقیق این نظریه و بررسی آن با توجه به دیدگاه های برخی متکلمان و فیلسوفان است. این تحقیق نشان می دهد با اینکه در عهد قدیم و جدید، اثری از تعلیم آموزه گناه نخستین وجود ندارد، با این حال امروزه، بسیاری از فرقه های مسیحی در خصوص فراگیر بودن گناه آدم اتفاق نظر دارند. از نگاه آنان، نه تنها پیامبران الهی در گناه اصلی شریک هستند، بلکه تمامی کودکان نیز از بدو تولد گناهکار به دنیا می آیند. پولس رسول و دیگران از نظریه پردازان آن هستند. درحالی که علامه طباطبائی و دیگران از منتقدان جدی این آموزه می باشند. چکیده عربی:إن مسالة الخطیئة الأولی قد طرحت لأول مرة علی طاولة البحث الکلامی بعد بولص الرسول من قبل القدیس أغوستین الذی یعتقد بأن الإنسان مذنب بسبب الخطیئة التی ارتکبها کل من آدم وحواء وأن اللطف الإلهی وحده هو الذی یسوقه نحو الخیر. هذه المقالة قد تم تدوینها وفق منهج بحث نظری من خلال مراجعة نصوص التوراة والإنجیل و ذلک بهدف بیان هذه النظریة بشکل دقیق انطلاقا من آراء بعض علماء الکلام والفلاسفة. أما نتائج البحث فقد أثبتت أنه علی الرغم من کون العهدین القدیم والجدید لا یتضمنان أی شیء یدل علی تعلیم الخطیئة الأولی، لکن الیوم هناک العدید من الفرق المسیحیة تتفق آراؤها علی شمولیة خطیئة آدم. هذه الفرق لا تعتقد فقط بأن الأنبیاء والرسل شرکاء فی هذه الخطیئة الأساسیة، بل تری ان جمیع الأطفال یولدون وهم مذنبون، ومن الجدیر بالذکر أن بولص الرسول وآخرون هم الذین طرحوا هذه النظریة. فی حین أن العلامة الطباطبائی و آخرون ینتقدونها نقدا شدیدا.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 904

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 577 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

باغبانی آرانی جواد

نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    79-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    660
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

چکیده فارسی:مسیحیت از جمله کلیسای پروتستان، در طول حیات خویش با چالش های مختلفی روبه رو شده است. یکی از این چالش ها، پیدایش الهیات لیبرال بود. نهضت اصلاح دینی، که در قرن شانزدهم به قصد بازاندیشی در باورهای مسیحیت پدید آمد، در برابر این چالش چه واکنشی از خود نشان داد؟ اینکه نهضتی بخواهد به باورهای دینی موجود نگاه تازه ای بیندازد، موهم این است که گویا قصد دارد به برخی اصول بی توجهی کند، یا از آنها دست بردارد. درحالی که کلیسای پروتستان با اصرار بر باورهای پذیرفته شده در کلیسای اولیه مانند تثلیث، تجسد و فدا، نشان داد که در برابر این چالش ها مقاومت کرده و از این باب تحول چندانی را نپذیرفته است. چکیده عربی:المسیحیة عموما والکنیسة البروتستانتیة بالأخص علی مر التأریخ قد واجها تحدیات عدیدة، أحدها ظهور الإلهیات اللیبرالیة. ولکن ما هی ردة الفعل التی صدرت تجاه هذا الأمر من قبل نهضة الإصلاح الدینی التی ظهرت فی القرن السادس عشر بهدف إعادة الطرح الفکری فی المعتقدات المسیحیة؟وإن أرادت نهضة طرح رؤیة جدیدة علی المعتقدات الدینیة الموجودة فیها، فذلک یوهم و کأنما ترید إهمال بعض أصولها أو غض النظر عنها. أما الکنیسة البروتستانتیة التی تصر علی معتقداتها التی طرحتها الکنیسة الأولی، کالتثلیث والتجسد والفداء، قد أثبتت أنها قاومت هذه التحدیات ولم یطرأ علیها تغییر یذکر علی هذا الصعید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 660

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

ایمانی محمدرسول

نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    93-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

چکیده فارسی:هر آموزه دینی در بستری که در آن به وجود می آید، مراحلی را پشت سر گذاشته، گاهی از شکل مفهومی بسیط، به سمت تعالیم پیچیده فلسفی سیر می کند. در سنت هندویی نیز آموزه «اوتاره» از کهن ترین منابع آن یعنی وداها سیر خود را شروع کرده و در نهایت، در پورانه های بزرگ، به شکل نهایی و تکامل یافته خود رسیده و به عنوان نظریه ای در باب نحوه ظهور خداوند، در خدمت نظام خداشناسی هندویی و جهت دهی به چندگانه پرستی موجود در این آیین قرار گرفته است. در این نوشتار، با عنایت به مفهوم ابتدایی این آموزه و نیز بررسی خاستگاه آن، صورت تکامل یافته آن در ویشنوپورانه و بهاگوته پورانه بررسی شده است. مرور فقرات این پورانه ها نشان می دهد که این آموزه در این متون، علاوه بر اینکه بر تجسدهای چندگانه ویشنو اطلاق شده، در شکل تکامل یافته خود، به ظهور برهمن در چهره خدایان متکثر اصلی و فرعی و نیز فیضان انرژی الهی بر تمامی موجودات عالم نیز تفسیر شده است. چکیده عربی:إن کل مفهوم دینی بطبیعة الحال قد طوی مراحل مختلفة فی البیئة التی ظهر فیها، فأحیانا ینتقل من هیئة مفهوم بسیط و یتحول إلی تعالیم فلسفیة معقدة. أما مفهوم (أوتارا) المطروح فی السنة الهندوسیة قد بدأ مسیرته من أقدم مصادر هذه الدیانة، أی من الفیدات الهندوسیة، و بالتالی وصلت إلی هیئتها النهائیة و تکاملت فی البورانات الکبیرة، و بصفتها نظریة تطرح فی نطاق کیفیة ظهور الله تعالی، أصبحت تنصب فی خدمة النظام الهندوسی لمعرفة الله و تبریر عبادة آلهة متعددة حسب معتقدات هذه الدیانة.محور البحث فی هذه المقالة هو دراسة هیئة الأوتارا المتکاملة فی الفیشنوبورانا وبهاغوته بورانا علی أساس المفهوم الأولی لهذه العقیدة وکذلک دراسة منشئها. لو تأملنا فی محاور هذه البورانات لوجدنا أن هذه العقیدة الموجودة فی النصوص الهندوسیة فضلا عن إطلاقها علی تجسد الفیشنو بأطر عدیدة فی هیئتها المتکاملة، کذلک فقد تم تفسیرها فی ظهور البراهما فی وجه الآلهة المتعددة الأصلیین والفرعیین وأیضا فی السیل الفیاض للطاقة الإلهیة علی جمیع الکائنات فی العالم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

معرفت ادیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    111-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    757
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

چکیده فارسی:تقریب ادیان، ازجمله مسائلی است که برخی عالمان دین در طول تاریخ برای تحقق آن تلاش بسیار نموده اند. در ورای فعالیت های تقریبی، مبانی معرفتی مختلفی وجود دارد که با توجه به آن، تجلیات متفاوتی در حوزه عمل آشکار خواهد شد. شفاف سازی و تاکید بر مبانی صحیح تقریب، می تواند زمینه ساز ارتقا و گسترش فضای تقریبی میان پیروان ادیان الهی گردد. یکی از پرچم داران این عرصه، امام موسی صدر می باشد. این پژوهش تلاش دارد با واکاوی سخنان و آثار ایشان، مبانی معرفتی وی را در سه حوزه هستی شناسی، دین شناسی و انسان شناسی بازشناسایی نماید. هم گرایی تمام هستی، نگاه متعالی به حقیقت دین و توجه به کرامت انسان، ازجمله مبانی معرفتی امام موسی صدر در این سه حوزه به شمار می رود. چکیده عربی:إن مسألة التقریب بین الأدیان تعد من المسائل التی بذل بعض العلماء قصاری جهدهم من أجل تحقیقها علی مدی التأریخ. هناک مختلف من المبادئ المعرفیة تکمن وراء النشاطات التقریبیة، بحیث یکشف الاهتمام بها عن تجلیات مختلفة فی مجال العمل. إن تسلیط الضوء علی المبادئ الصحیحة للتقریب والتأکید علیها یمکن أن یساهم فی توفیر الأرضیة المناسبة لرقی الأجواء التقریبیة وتوسیعها بین أتباع الدیانات السماویة، حیث یعد الإمام موسی صدر من الرواد فی هذا الصعید. لقد سعی الباحثان فی هذه المقالة وراء إعادة التعریف بالمبادئ المعرفیة عند الإمام موسی صدر فی ثلاثة مجالات وهی الأنطولوجیا وعلم الأدیان وعلم الإنسان (الأنثروبولوجیا). یمکن القول بأن بعض المبادئ المعرفیة للإمام موسی صدر فی هذه المجالات الثلاثة هی عبارة عن تضافر الکون بأکمله، والنظرة المتعالیة إلی حقیقة الدین، والاهتمام بکرامة الإنسان.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 757

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button