Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2081
  • دانلود: 

    1189
چکیده: 

عملکرد جنسی و رضایت زناشویی به عنوان عوامل موثر بر یکدیگر، از موضوع های مهم حوزه بهداشت روان محسوب می شوند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان ترکیبی شناختی-رفتاری (CBT) و بیوفیدبک بر عملکرد جنسی و وضعیت زناشویی بیماران واژنیسموس بود. بدین منظور، طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل، 20 زن مبتلا به اختلال واژینیسموس مراجعه کننده به درمانگاه روانپزشکی- روان شناسی آتیه تهران به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 10 نفری جایگزین شدند. شرکت کننده های گروه آزمایش در طی 8 جلسه 90 دقیقه ای، تحت درمان ترکیبی بیوفیدبک و شناختی-رفتاری قرار گرفت و شرکت کننده های گروه کنترل درمانی را دریافت نکردند. دو گروه در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون در متغیرهای عملکرد جنسی و وضعیت زناشویی مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که اختلال جنسی و ناسازگاری زناشویی شرکت کننده ها در گروه آزمایش به طور معناداری از گروه کنترل کمتر است. بنابراین با توجه به این حقیقت که اختلال واژینیسموس عملکرد جنسی و وضعیت زناشویی بیمار را به طور گسترده مختل می سازد، به کارگیری درمان ترکیبی شناختی-رفتاری و بیوفیدبک می توان به بهبود عملکرد جنسی و وضعیت زناشویی آن ها کمک کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2081

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4549
  • دانلود: 

    2348
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه آرزوهای شغلی صفات، شخصیت و معنویت در پیش بینی موفقیت مسیر شغلی عینی و ذهنی بود. 357 (242 زن و 115 مرد) دانشجوی دانشگاه اصفهان به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند و به پرسشنامه های موفقیت مسیر شغلی، آرزوهای شغلی، شخصیت و معنویت پاسخ دادند. داده ها با استفاده از نرم افزار 22- SPSS و روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که متغیرهای آرزوهای شغلی، صفات شخصیتی وظیفه شناسی و برونگرایی و معنویت به صورت مثبت و صفت شخصیتی روان رنجوری به صورت منفی موفقیت مسیر شغلی را پیش بینی می کنند. بنابراین، می توان نتیجه گیری کرد که موفقیت مسیر شغلی تحت تاثیر آرزوهای شغلی، شخصیت و معنویت است و به منظور افزایش آن باید به این عوامل توجه نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2348 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    37-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2893
  • دانلود: 

    1471
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر افزایش سازگاری عاطفی، سلامت عمومی و حرمت خود دانش آموزان کم توان جسمی- حرکتی بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل جامعه این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان کم توانی جسمی-حرکتی 14 تا 18 ساله استان تهران در مراکز توانبخشی حرفه ای، خدمات آموزشی و توانبخشی بود که 30 نفر از کودکان کم توان جسمی-حرکتی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی به گروه های آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) واگذار شدند. آن ها سیاهه سازگاری عاطفی بل (BAI)، پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ-28) و مقیاس حرمت خود روزنبرگ (SES) پاسخ دادند. داده ها به روش آماری تحلیل کوواریانس و با استفاده از نرم افزار 21- SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی اثر مثبت و معنی داری به رشد عاطفی، سلامت عمومی و حرمت خود دانش آموزان کم توان جسمی- حرکتی داد. این نتایج، کاربردهای بالینی مستقیم و ضمنی مهمی درزمینه پیشگیری و بهبود سازگاری عاطفی، سلامت روان و حرمت دانش آموزان کم توان جسمی-حرکتی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2893

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2321
  • دانلود: 

    1019
چکیده: 

بسیاری از نظریه پردازان معتقدند یافتن معنای زندگی یکی از مهم ترین نیازهای انسان هاست. پژوهش های متعدد نیز آثار مثبت معنادار بودن زندگی در سلامت جسمانی و روانشناختی را نشان داده اند. هدف پژوهش حاضر شناسایی معنای زندگی دانشجویان و تاثیر آن در رشد و اعتلای این گروه است. نوع پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی است. 20 دانشجوی دانشگاه بیرجند به روش نمونه گیری داوطلب-هدفمند انتخاب، و از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته بررسی شدند. داده ها با روش تحلیل محتوا تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که عواملی منجلمه خانواده، اهداف، معنویت، انسان دوستی، عشق، دوستان و پیوند با طبیعت هفت عامل عمده ای هستند که به زندگی دانشجویان معنا می بخشند. بر اساس نتایج به دست آمده خانواده بنیادی ترین نقش را در معنا بخشیدن به زندگی دانشجویان دارد و اهداف و معنویت نیز نقشی تعیین کننده ای دارند. لازم است بنابر این خانواده ها و مسوولان به این عوامل توجه ویژه ای نمایند. در این صورت جامعه از خدمات نسلی با انگیزه که معنای زندگی خود را قبلا پیدا کرده اند، بهره مند خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1019 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1121
  • دانلود: 

    630
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سبک حل تعارض سازنده و غیرسازنده در نامزدها بود. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و با گروه کنترل اجرا شد. جامعه این پژوهش شامل کلیه نامزدهایی بود که در سال 1394 به مرکز بهزیستی شهر اردبیل مراجعه کرده بودند، که از میان این افراد با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه، 30 نامزد انتخاب و به طور تصادفی در گروه های آزمایش (15 زوج) و گروه کنترل (15 زوج) جایگزین شدند. شرکت کننده های گروه آزمایش، طی هفت جلسه، تحت آموزش مهارت های ارتباطی قرار گرفتند. گروه های آزمایش و کنترل در مراحل پیش آزمون و پس آزمون به پرسشنامه سبک های حل تعارض رحیم پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش آماری کوواریانس و نرم افزار آماری 21- SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که نامزدهای گروه آزمایش نسبت به نامزدهای گروه کنترل از سبک های حل تعارض سازگارانه بهتر و از سبک های حل تعارض ناسازگارانه کمتری استفاده کردند. بنابر این، آموزش مهارت های ارتباطی در مراحل پیش از ازدواج برای جوانان به منظور ارتقای کیفیت زندگی زناشویی، اهمیت بسزایی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1121

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    89-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1500
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف آموزش هوش معنوی بر سازگاری های خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی در میان بیماران مبتلا به سرطان پستان انجام گرفت. پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. 30 بیمار مبتلا به سرطان پستان به صورت داوطلب انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش واگذار شدند، و پرسش نامه های هوش معنوی کینگ و سازگاری بل را تکمیل نمودند. شرکت کننده ها در گروه آزمایش به مدت ده جلسه تحت آموزش هوش معنوی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکردند. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و نرم افزار آماری 19- SPSS تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که آموزش هوش معنوی منجر به افزایش سازگاری خانوادگی، عاطفی و اجتماعی و نه جسمانی در شرکت کننده های گروه آزمایش شده است. نتیجه پژوهش حاضر، بر تاثیر مفید بودن آموزش مهارت های معنوی در پیشرفت دیدگاه بیماران به معنویت و کاهش ضربه های روانی و سازگار شدن با شرایط، تاکید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1500

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button