Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    91-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    461
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

اگر لرزش ایجاد شده توسط انفجار از اندازه مشخصی بیشتر شود، سبب بروز خسارت به سازه ها و توده سنگ مجاور محل انفجار خواهد گردید و بنابراین باید لرزشهای ناشی از انفجار را کنترل نمود. یکی از راههای کنترل لرزش استفاده از معیار حداکثر سرعت ذره ای است. در مجموعه نیروگاه زیرزمینی سد مسجد سلیمان، سازه های فاز 2 با استفاده از روش حفاری و انفجار در مجاورت سازه های فاز 1 در حال ساخت است. لذا لرزشهای ناشی از انفجار باید در حدی نگهداشته شود که هیچ گونه خسارتی را در سازه های مجاورش ایجاد ننماید. بدین منظور بیش از 300 انفجار ثبت شده توسط ژئوفونها جمع آوری گردید. با استفاده از این داده ها بر مبنای معیار سرعت ذره ای، فرمولهایی برای کلیه مکانهای مختلف مجموعه نیروگاهی بدست آمد. با استفاده از این فرمولها، می توان الگوهای انفجار را جهت جلوگیری از بروز خسارت طراحی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    63-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    706
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله روش جدیدی برای تحلیل نفوذ عمودی پرتابه ها در اهداف فلزی ارایه شده است. شکست هدف به صورت پلاگینگ در نظر گرفته شده و رفتار ماده پرتابه و هدف، از معادلات جانسون کوک تبعیت می کند. در این روش با استفاده از معادلات بقای جرم، انرژی و اندازه حرکت در پیشانی موج تنش پلاستیک در پرتابه و هدف، همچنین با استفاده از معادله حالت می گرونایزن، مقادیر تنش محوری حاصل در پرتابه و پلاگ هدف در ناحیه عبور موج تنش پلاستیک محاسبه شده است. همچنین با استفاده از تغییر شکل پرتابه و پلاگ حین نفوذ، فرآیند به چند مرحله تقسیم و در هر مرحله، معادلات حاکم استخراج شده است. این مدل تحلیلی برای نفوذ مایل در اهداف فلزی تعمیم داده شده است. نتایج حاصل از این مدل، با نتایج تجربی موجود و همچنین نتایج حاصل از تحلیل با مدل مزبور، با نرم افزار LS-Dyna مقایسه شده که از همخوانی خوبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 706

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    83-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مدلسازی فیزیکی اختلاط کامپوزیت زمینه پلیمری و الیاف چوب را در فرآیند اکسترودر دوماردونه مطالعه کرده ایم و روشی محاسباتی را برای به دست آوردن حداقل طول ناحیه مخلوط کننده پیشنهاد داده ایم. یک دستگاه اکسترودر دوماردونه با سیلندر پلاستیکی شفاف ساخته شد تا چگونگی اختلاط مشاهده شود. آزمایشها با طولهای مختلف ناحیه اختلاط انجام شد و نتایج حاصل، نشانگر همخوانی نتایج محاسباتی و تجربی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    9-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1197
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در تحقیق حاضر، جریان داخل محفظه احتراق رم جت سوخت جامد شبیه سازی شده است. در این شبیه سازی، مدل جبری جدیدی برای محاسبه ضریب پخش توربولانس حرارت پیشنهاد شده است. اساس این مدل جبری، رابطه تجربی موجود بین مقدار بیشینه عدد نوسلت و عدد رینولدز ورودی در جریان پشت پله است. همچنین برای اولین بار از نوعی مدل k-ε رینولدز - پایین در حل جریان داخل رم جت سوخت جامد استفاده شده است. نتایج شبیه سازی حاضر در شرایط مختلف جریان، دقت بسیار بهتری نسبت به نتایج قبلی داشته و تطابق خوبی با داده های تجربی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1197

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    23-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1338
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

سیستمهای تعلیق فعال و نیمه فعال با هدف تامین همزمان پایداری خودرو و راحتی مسافران به کار می روند. کنترل تطبیقی مدل مرجع یکی از روشهای به کار رفته در کنترل این گونه سیستمها است. در این مقاله با توجه به اینکه طراحی کنترلر تطبیقی مدل مرجع برای مدل دو درجه آزادی خودرو بر اساس بهترین مدل مرجع ممکن از میان مدلهای مرجع موجود، انجام نشده، پس از انتخاب مدل مرجع اسکای هوک از میان مدلهای مرجع موجود، کنترل کننده تطبیقی مدل مرجع برای سیستم تعلیق فعال مدل یک چهارم خودرو با دو درجه آزادی، طراحی شده است. در این سیستم ابتدا یک قانون کنترل در نظر گرفته شده و پس از به دست آوردن رابطه خطای موجود بین مدل مرجع و سیستم تعلیق فعال، تابع لیاپانف مناسب انتخاب شده و پارامترهای کنترلر در هر لحظه طوری تخمین زده می شوند که مشتق این تابع لیاپانف همواره منفی باشد. در نتیجه سیگنال خطا حول مبدا، پایداری مجانبی خواهد داشت و سیستم فعال از مدل مرجع تبعیت خواهد کرد. نتایج شبیه سازی نشانگر برتری سیستم تعلیق فعال طراحی شده نسبت به سیستم غیرفعال است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1338

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2057
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تقابل نیروهای آیرودینامیکی و سازه ای، عامل ایجاد آیروالاستیسیته است و این پدیده در هواپیما بویژه در بال اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله ناپایداری بال هواپیما در حالت دینامیکی تحت عنوان فلاتر در جریان زیر صوت برای بال هواپیما از جنس کامپوزیت بررسی می شود. برای این منظور از تئوری نوارهای باریک برای محاسبه نیروهای آیرودینامیکی در طول بال استفاده می شود. تغییر مکان در طول بال و سرعت فلاتر به روش مدهای فرضی به دست می آیند. در این روش تغییر مکان در طول، با شرایط مرزی معین را حدس زده و سپس انرژی پتانسیل و جنبشی ذخیره شده در بال و اثر نیروها و ممان های آیرودینامیکی بر بال، محاسبه شده و با استفاده از معادله لاگرانژ، معادله حرکت بال به دست می آید. سپس با کمک برنامه رایانه ای تدوین شده، سرعت ناپایداری بال (فلاتر) محاسبه و اثر مرکز پیچش و مرکز جرم بر سرعت ناپایداری بررسی می شود. روش فوق روی یک بال معین اعمال شده و مناسبترین موقعیت محور الاستیکی بال و بر مبنای موقعیت مرکز ثقل بال در این حالت، سرعت فلاتر به دست آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2057

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOHAMMADI M.R. | MAZAHERI K. | HEYDARINEZHAD G.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    9-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    382
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In this study, flow in a solid fuel ramjet is numerically simulated to calculate the regression rate of solid fuel. In spite of simple geometry of a solid fuel ramjet combustion chamber, due to presence of phenomena including formation of a recirculation zone, turbulent jet, reattachment zone, turbulence boundary layer, combustion, and evaporation of solid fuel in the boundary, a complex flow is encountered. Investigations reveal that the most important reason for discrepancy between the numerical results and experimental data is the weakness of turbulence models. For the first time, a new low Reynolds number k-ε model is used in solid fuel ramjet which is relevant to the flow behind a step. In present work, a new algebraic model for turbulent heat diffusion coefficient is proposed based on the modification of the constant Prt model. This modification is made using an empirical correlation between maximum Nusselt number and entrance Reynolds number. The model includes both the simplicity of Prt=0.9 assumption and the accuracy of the two-equation heat transfer model. Numerical results show better agreement to the experimental data compared with the previous works.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

BAGHERI A. | HASHEMI S.M.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    23-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Active and semi active suspension systems provide good ride comfort for passengers and appropriate road holding for vehicle simultaneously. Model Reference Adaptive Control (MRAC) system is one of the control approaches of such systems. As there is no study on control of two degrees of freedom model of a quarter car active suspension system with MRAC based on a selected model reference through present reference models, in this paper, an ideal reference model is selected, and then a MRAC system is designed. The design procedure begins by selection of a control law and then an appropriate Lyapunov function is considered and the parameters of control law are adapted in such a way that the error signal between output of active system and reference model converges to zero. Simulation results show good improvement of active suspension performance over the traditional passive suspension systems.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    918
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله مجموعه کامل رتور، شامل محور الاستیک با جرم توزیع شده، دیسک های صلب و یاتاقان با در نظر گرفتن آثار لایه روغن و همچنین انعطاف پذیری پایه مدلسازی شده است. نوآوریهای این مقاله مشتمل است بر مدلسازی مجموعه کامل رتور با در نظر گرفتن میرایی، حل معادلات ارتعاش با ملحوظ کردن میرایی، در نظر گرفتن آثار غیرخطی و حل معادلات غیرخطی. این مقاله کار کاملی در زمینه مدلسازی و تحلیل ارتعاشی رتور با در نظر گرفتن اثر ژیروسکوپی، تاثیر میرایی، وابستگی ضرایب سختی و میرایی به فرکانس، آثار غیرخطی و حل معادلات ارتعاش با ملحوظ کردن این عوامل محسوب می شود. یک بار بر اساس مدلسازی خطی به روش اجزای محدود با به کارگیری چهار المان شفت، دیسک، یاتاقان و پایه، برنامه کامپیوتری با استفاده از نرم افزار مت لب نوشته شده و جوابهای مدل خطی به دست آمده است؛ بار دیگر برنامه کامپیوتری، آثار غیرخطی را نیز در نظر گرفته و تحلیل مدل غیرخطی را انجام می دهد. سپس جوابهای خطی و غیرخطی با یکدیگر مقایسه شده و نتیجه گیری انجام شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 918

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    45-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1127
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله، روش ساخت، تیوری و ارزیابی عملکرد ربات هرس کننده درخت - که مجهز به سیستم کنترل نیرو است - بررسی می شود. سیستم کنترل نیرو، نیروی تماسی بین ابزار برش و شاخه درخت را در حد تعریف شده ای نگاه می دارد. روش کار بدین صورت است که نیروی وارد شده به ابزار برشی توسط یک لودسل سنجیده شده و با توجه به حد مشخص شده در نرم افزار برای نیروی تماسی، سرعت پیشروی ابزار برشی تغییر می کند. به منظور ارزیابی عملکرد سیستم، دستگاه تناسب سرعت پیشروی بازوهای دستکار به میزان بارگذاری و روش اصلاح آن، صحت معادلات سینماتیکی، آزمایش دستگاه در کنار درخت و تاثیر میزان حساسیت سیستم کنترل نیرو بر زمان برش و توان مصرفی بررسی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1127

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

BAHARI B. | BEHRAVESH H. | SODEIFIAN GH.H.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    53-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    243
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

A physical modeling of mixing phenomenon for polymer/wood-fiber composites in twin extruder, is presented. An analytical method for obtaining length of mixing zone least-length is proposed. Experimental verification was conducted using a modeled twin-extruder with transparent polycarbonate cylinder and polyamide screws. Mixing phenomenon was visualized and photographed with various mixing zone lengths. Visual observations were shown to be in good agreement with the analytical results.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

LIAGHAT G. | MOSLEMI NAEINI H. | FELLI S.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    63-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This paper presents a new theoretical analysis of normal penetration of projectiles into metallic targets. In this model, by assuming the plugging model of failure for target and by using conservation of mass, momentum and energy in front of the plastic stress wave in projectile and target, and Mie-Grunisen equation of state, the axial stress in front of plastic stress wave is determined. The penetration process considering deformation of projectile and plug, is divided into several stages. For each stage, the governing equations of motion are derived. The theory is also extended to oblique penetration. The results of this model are compared with the experimental results and the numerical results of LS-Dyna, software, showing good agreement.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

QAZVINIAN A. | ADIBI N.A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    91-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    229
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

If ground vibration caused by blasting exceeded from the specific amount, it will damaged the structures and rock mass which are adjacent to blasting site. There fore ground vibration should be under control. One of the methods for controlling the ground vibration is using peak particle velocity criteria. In underground power station complex of Masjed Soliman’s dam the structures of phase2 have been excavated by drilling and blasting in presence of the phasl structures. Hence, ground vibration which is the result of blasting, should be limited to such a degree that no damage caused to adjacent structures. For this reason more than 300 blasting have been registered by geophones. By using these data in terms of particle velocity criteria, Formulas for all areas of underground power station complex have been calculated. Then with regard to these formulas, blasting patterns for reduce of damage were redesigned.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button