مقدمه: مراقبت های پرستاری به عنوان یک جزء اساسی از خدمات بهداشتی درمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اخلاق در پرستاری عامل بسیار مهمی در مراقبت محسوب می شود. بنابراین مطالعه حاضربا هدف اولویت بندی و بررسی میزان رعایت ارزش های اخلاقی پرستاران از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های منتخب شهر یزد در سال 1400 انجام شد. روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش توصیفی-مقطعی بود که در دو بیمارستان منتخب شهر یزد در سال 1400 انجام شد. داده ها با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته گرداوری گردید. از نرم افزارspss20 به منظور تجزیه تحلیل داده ها استفاده شد. برای اولویت بندی ارزش ها پرسشنامه ای 12 سوالی با رویکرد تعیین نمره میانگین، طراحی شد. هر یک از موضوعات در مقیاس لیکرت از یک تا پنج نمره گذاری شد. توزیع نمرات رعایت اخلاق حرفه ای پرستاران به صورت ضعیف (کمتر از 15)، متوسط (15-20) و خوب (بالاتر از 20) تقسیم بندی شد. یافته ها: اولویت بندی ارزش های اخلاقی پرستاری از دیدگاه بیماران بترتیب "نوع دوستی و همدلی"، "شفقت و مهربانی" و " پاسخ گویی و مسیولیت پذیری و وجدان " بیشترین میانگین را به خود اختصاص دادند. میزان رعایت "نوع دوستی و همدلی"(19/1 ±, 140)، "شفقت و مهربانی"(01/2±,135) و " پاسخ گویی و مسیولیت پذیری و وجدان " (33/1±, 130) تعیین گردید. نتیجه گیری: در صورتیکه ارزش های اخلاقی نوع دوستی و همدلی، شفقت و مهربانی و پاسخ گویی و مسیولیت پذیری در برنامه اموزش مداوم پرستاری در نظر گرفته شود می تواند در کمک به ارتقا کیفیت عملکرد بیمارستان و همچنین رضایت بیماران موثر باشد.