Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    123
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

به رغم رشد بی سابقه ی تحقیقات در زمینه تشخیص فرصت کارآفرینانه در دهه های اخیر، اما انباشت دانش در این زمینه با شکست مواجه شده است. این مطالعه درصدد است تا با نگاشت نظامند این حوزه، موجب بهبود در درک ساختار و محتوای ادبیات شود. از این رو روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، توصیفی-مرور اسنادی در نظر گرفته شده است. برای انتخاب مقاله ها از روش جست و جوی نظام مند در 19 مجله معتبر کارآفرینی و مدیریت استفاده شده است. از مجموع 362 مقاله جمع آوری شده در فاز اول جست و جو، در نهایت با استفاده از ابزار کسپ (CASP) تعداد 71 مقاله که در فاصله زمانی 1988 تا 2018 منتشر شده است، انتخاب و تحلیل شدند. در این مطالعه سعی شد تا بدنه ی ادبیات براساس سه معیار تمرکز تحقیق، دیدگاه نظری و روش شناسی نگاشت شود. نتایج نشان می دهد که تمرکز مقاله های یادشده اغلب معطوف به بررسی دو حوزه ی چرایی و چگونگی این فرآیند است. همچنین در این مطالعه نظریه های به کار گرفته شده در تشخیص فرصت به تفکیک تمرکز نظری مطالعات نیز بررسی و مشخص شد. به علاوه، مرور انجام شده از منظر روش شناسی نشان می دهد که مطالعات فرصت اغلب کیفی-مفهومی هستند و سهم مطالعات کمی-مفهومی در پایین ترین رتبه قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    189
  • دانلود: 

    497
چکیده: 

اثرسازی و علیت به عنوان دو منطق بنیادی تصمیم گیری از حوزه های پژوهشی رو به رشد در حوزه کارآفرینی است. هدف این مقاله بررسی تاثیر علیت و ابعاد اثرسازی (آزمایش گری، زیان قابل تحمل، انعطاف پذیری و پیش تعهدات) بر عملکرد کسب و کار با رویکرد فازی است. در این پژوهش علاوه بر بررسی علی شروط لازم و کافی، در شکل گیری عملکرد کسب و کار، ترکیبات موثر علیت و ابعاد اثرسازی در شکل گیری عملکرد کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی است و داده ها به روش، توصیفی-همبستگی گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش، بر اساس آمار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران شامل 170 کسب وکار استارتاپی در سال 1399 در شهر تهران است که بیش از سه سال فعالیت دارند. بر اساس فرمول کوکران نمونه آماری 118 محاسبه شد که به روش نمونه گیری تصافی، 120 نمونه گردآوری شده و با نرم افزارهایfsQCA3 و SPSS24 تجزیه و تحلیل شده است. بر اساس یافته ها، از میان علیت و ابعاد مختلف اثرسازی، یک بعد از شروط لازم و پنج بعد نیز از شروط کافی برای عملکرد کسب و کار است. در نهایت دو نوع مسیر علی پیچیده و مرکب احصا شد، که هرکدام از آنها چهار ترکیب مختلف از علیت و ابعاد اثر سازی را در جهت عملکرد کسب و کار معرفی کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 189

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 497 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    188
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

کارآفرینی به عنوان پدیده ای مهم در اقتصاد، نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می کند. از دیدگاه دیگر، در یک اقتصاد پویا، ایده ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر هستند و در این میان، کارآفرین و سازمان های کارآفرین الگویی مناسب برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید محسوب می شوند. ازاین رو، هدف از این پژوهش، بررسی نقش حمایت مدیران ارشد بر کارآفرینی سازمانی با میانجی گری تعهد عاطفی است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش اعضای هییت علمی دانشگاه تبریز در سال 1399 است. همچنین، با روش نمونه گیری تصادفی ساده، از نظرات 239 نفر از اعضای هییت علمی استفاده شد. برای جمع آوری داده ها نیز از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از معادلات ساختاری و از نرم افزارهای SPSS23 و Amos23 استفاده شد. خروجی نرم افزارها نشان می دهد که روابط مستقیم بین متغیرها معنادار است. همچنین، نقش میانجی تعهد عاطفی در بین حمایت مدیران ارشد و کارآفرینی سازمانی تایید گردید. یافته های این مطالعه می تواند نقش بسزایی در بهبود فرهنگ سازمانی محیط های آموزش عالی و دانشگاه ها از طریق افزایش حمایت مدیران این سازمان ها از کارآفرینی اعضای خود، افزایش تعهد عاطفی در آن ها و درنتیجه نیل به اهداف تعیین شده سازمان داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 188

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رونقی محمدحسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    132
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

ویژگی های زنجیره بلوک مانند قابلیت اطمینان، ردیابی، تغییرناپذیری داده ها و قراردادهای هوشمند باعث ایجاد محیط های امن با نیاز کمتر به واسطه ها می شود. اعتقاد بر این است که زنجیره بلوک و سایر فناوری های توزیع شده تاثیرات قابل توجهی در جامعه دارند زیرا می توانند به بهبود کارایی تراکنش، کاهش هزینه، اعتمادسازی و بهبود شفافیت کمک کنند. از طرف دیگر، حاکمیت شرکتی عامل مهمی در عملکرد شرکت است. حاکمیت شرکتی ضعیف می تواند به منافع سهامداران آسیب برساند و منجر به انحلال کسب وکار شود. بر این اساس هدف پژوهش ارزیابی تاثیر فناوری زنجیره بلوک بر حاکمیت شرکتی و مسیولیت اجتماعی شرکتها می باشد. پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان ارشد شرکت های دانش بنیان می باشد. از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS 3 جهت تحلیل داده استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد با توجه به ایجاد سیستمی غیرمتمرکز، شفافیت و قابلیت ردیابی، بکارگیری فناوری زنجیره بلوک، تاثیر مستقیمی بر حاکمیت شرکتی و مسیولیت اجتماعی شرکتها دارد. همچنین نتیجه فرضیه آخر تاثیر مستقیم حاکمیت شرکتی بر مسیولیت اجتماعی شرکتها را نشان داد. بنابراین فناوری زنجیره بلوک پتانسیل زیادی برای ارایه راهکارهای کارآمد برای سیستم های موجود حاکمیت شرکتی دارد. نقش زنجیره بلوک نه تنها در عملکرد سازمانی و کسب مزیت رقابتی موثر است بلکه در کسب مزایای محیطی و اجتماعی نیز تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    134
  • دانلود: 

    502
چکیده: 

در عصر جدید شرکت های کوچک و متوسط، نقش مهمی در اقتصاد کشور ها دارند، درحالیکه ضعف نداشتن بازاریابی متناسب جزو عوامل اصلی شکست این نوع شرکت ها می باشد. این شرکت ها بازاریابی متفاوتی نسبت به شرکت های بزرگ را می طلبند، بازاریابی نوآورانه بازاریابی متناسب با شرکت های کوچک و متوسط می باشد که میتواند نرخ شکست آن ها را در صنعت فناوری اطلاعات کاهش دهد. پژوهش حاضر روش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات روش دلفی انجام شده است تا عوامل موثر شناسایی گردد. لازم به ذکر است جامعه پژوهش را 15 نفر از مدیران ارشد و مدیران حوزه بازاریابی و فروش شرکت های کوچک و متوسط در صنعت فناوری اطلاعات با حداقل 10 سال سابقه مفید کاری و اساتید دانشگاهی دارای رزومه پژوهشی مرتبط تشکیل داده است. روش نمونه گیری هدفمند است و از نظر افق زمانی یک مطالعه مقطعی (از آذر1395 الی خرداد 1396) بوده است. ابزار گردآوری داده در مطالعه میدانی، 4 مرحله پرسشنامه محقق ساخته است که در اختیار 15خبره از متخصصان قرار گرفت. برای تحلیل داده ها و بررسی روابط درونی آن ها از تکنیک دلفی، ANP و دیمتل استفاده شده است، که منجر به شناسایی 14 معیار و 46 زیرمعیار گردید. نتایج نشان می دهد از بین عوامل شناسایی شده، عوامل نوآوری، نیروهای متخصص، تمرکز بر مشتری و تمرکز بر بازار به ترتیب از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 502 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    99-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    159
  • دانلود: 

    490
چکیده: 

توانمندسازی کارآفرینی تاکنون کمتر به عنوان رویکرد اساسی فقرزدایی پایدار مطرح شده است. توانمندسازی کارآفرینانه فقرا در ادبیات به دو صورت «توانمندسازی فقرا برای کارآفرینی» یا «توانمندسازی فقرا در اثر کارآفرینی» تعریف شده؛ با این حال، تبیین نظری جامعی برای توانمندسازی کارآفرینانه فقرا و اطلاع دقیقی از پیکره دانش آن وجود ندارد. این پژوهش که برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی-اسنادی است، سعی دارد شاکله دانش تضمین شده توانمندسازی کارآفرینانه فقرا را دررابطه با مؤلفه های نظری آن شناسایی نماید. بدین منظور، ابتدا بر اساس تعاریف موجود در ادبیات، سه مؤلفه نظری: نهادها، عاملیت کارآفرینانه و پیامدها، کشف شد. سپس پیکره دانش توانمندسازی کارآفرینانه فقرا، با جستجوی واژگان مرتبط با توانمندسازی، کارآفرینی، فقر/فقیر در موضوع مقالات پایگاه دبلیو. او. اس. (WoS) برای دوره 2019-1970 گردآوری، و به روش علم سنجی و با نرم­, افزار سایت نت اکسپلورر (CitNetExplorer) شناسایی شد. یافته های این پژوهش شامل بر تعیین شاخص های کتابسنجی حوزه، معرفی شش خوشه­, ی دانش «تأمین مالی خرد»، « جامعه پایه هرم»، «قصد و انگیزه کارآفرینی»، «کاربرد فناوری و زیرساخت»، «سازماندهی نوآوری و بازاریابی شرکت های فقرا»، و«کارآفرینی زنان»؛ و سپس تبیین شاکله دانش موجود مطابق با دو مؤلفه نهادها و عاملیت کارآفرینانه بود. عدم تشکیل برخی خوشه های مورد انتظار، با جستجو در پایگاه های عمومی­, تر دانش مورد بحث قرار گرفت. تطبیق پیکره دانش با مؤلفه­, های نظریه توانمندسازی کارآفرینانه فقرا، مشارکت های مورد نیاز برای توسعه دانش و نظریه را مشخص می سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 159

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 490 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    119-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    187
  • دانلود: 

    503
چکیده: 

عملکرد کارآفرینان معلول تنها محدود به پیامدهای مالی نبوده و می تواند ارزش های کیفی برای سطوح مختلفی خلق نماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل ابعاد کیفی عملکرد کارآفرینان معلول انجام شده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و با رویکردی کیفی از نوع مطالعه موردی است. داده های پژوهش نیز از طریق انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 کارآفرین معلول در بازه زمانی مرداد و شهریورماه سال 1399 و در استان های هرمزگان، بوشهر و کرمان گرداوری شد. از طریق نمونه گیری هدفمند گردآوری شد. تجزیه وتحلیل داده ها نیز طی سه مرحله کدگذاری باز، انتخابی و محوری و رویکرد جهت دار انجام شد. در مرحله کدگذاری باز، 32 کد نهایی شدند. در مرحله کدگذاری محوری نیز نه مقوله فرعی شناسایی گردید. مرحله سوم نیز چهار مقوله اصلی که نشان دهنده ابعاد کیفی عملکرد کارآفرینان معلول بود را نشان داد. در مقوله فردی ابعاد فرعی عاملیت، و رشد و توسعه فردی شناسایی شد. در مقوله کسب وکار نیز ابعاد دسترسی به منابع، و دسترسی به شبکه ها استخراج شد. همچنین در مقوله خانواده، ابعاد بهبود بهزیستی و رفاه خانواده از طریق کسب درآمد، و تغییر جایگاه معلولین در خانواده شناسایی شد. در نهایت و در مقوله جامعه نیز، ابعاد فرعی پشتیبانی جامعه، خروجی برای جامعه، و خروجی برای معلولین شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 503 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    139-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    135
  • دانلود: 

    484
چکیده: 

این پژوهش بدنبال تبیین جایگاه «نوآوری فرآیندی باز» در ادبیات کنونی نوآوری، نوآوری فرآیند و نوآوری باز بوده و مفهوم پردازی اجزا و ابعاد آن برای انجام پژوهش های آتی در این زمینه را دنبال کرده است. روش پژوهش مورد استفاده مرور سیستماتیک است که از منظر هدف بنیادی و بر حسب روش گردآوری داده، مطالعه اسناد است که با تکیه بر این روش، امکان بررسی جامع و استاندارد پژوهشهای هدف فرآهم می شود. در همین راستا 68 مقاله از سال های 2001 تا 2020 مورد بررسی قرار گرفت. درنهایت یافته های پژوهش در دو دسته »ارکان« و »ویژگیهای « نوآوری فرآیندی باز طبقه بندی شده اند. . ارکان نوآوری فرآیندی باز شامل «مکانیزم ها، شرکا، دستاوردها و عناصر پیش بین» و ویژگی های نوآوری فرآیندی باز در برگیرنده «میزان فناوری محور بودن، درجه اهمیت فرآیندی، سطح تغییرات و کانون بهره برداری» می باشد. همچنین براساس یافته ها، سه زمینه کلی برای مطالعات آتی نیز پیشنهاد گردید: اول؛ « استفاده از روش های متنوع تر (تغییر تسلط حاکمیت رویکردهای کمی به رویکردهای کیفی و آمیخته)؛ »، دوم؛ « تاکید بر توسعه و آزمون نظری» بواسطه ضعف نظری مطالعات موجود و سوم؛ « انجام مطالعات بیشتر در زمینه های بین بخشی (بین چند صنعت یا حوزه کسب وکار) و فراملی (بین المللی)».

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 135

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 484 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button