مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علیت، اثرسازی و عملکرد کسب و کار: یک رویکرد فازی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

اثرسازی و علیت به عنوان دو منطق بنیادی تصمیم گیری از حوزه های پژوهشی رو به رشد در حوزه کارآفرینی است. هدف این مقاله بررسی تاثیر علیت و ابعاد اثرسازی (آزمایش گری, زیان قابل تحمل, انعطاف پذیری و پیش تعهدات) بر عملکرد کسب و کار با رویکرد فازی است. در این پژوهش علاوه بر بررسی علی شروط لازم و کافی, در شکل گیری عملکرد کسب و کار, ترکیبات موثر علیت و ابعاد اثرسازی در شکل گیری عملکرد کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی است و داده ها به روش, توصیفی-همبستگی گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش, بر اساس آمار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران شامل 170 کسب وکار استارتاپی در سال 1399 در شهر تهران است که بیش از سه سال فعالیت دارند. بر اساس فرمول کوکران نمونه آماری 118 محاسبه شد که به روش نمونه گیری تصافی, 120 نمونه گردآوری شده و با نرم افزارهایfsQCA3 و SPSS24 تجزیه و تحلیل شده است. بر اساس یافته ها, از میان علیت و ابعاد مختلف اثرسازی, یک بعد از شروط لازم و پنج بعد نیز از شروط کافی برای عملکرد کسب و کار است. در نهایت دو نوع مسیر علی پیچیده و مرکب احصا شد, که هرکدام از آنها چهار ترکیب مختلف از علیت و ابعاد اثر سازی را در جهت عملکرد کسب و کار معرفی کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نیا، غلامحسین، داوری، علی، باقرصاد، وحید، و فرخ منش، ترانه. (1400). علیت, اثرسازی و عملکرد کسب و کار: یک رویکرد فازی. توسعه کارآفرینی، 14(1 )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/1008786/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نیا غلامحسین، داوری علی، باقرصاد وحید، فرخ منش ترانه. علیت, اثرسازی و عملکرد کسب و کار: یک رویکرد فازی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1400؛14(1 ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/1008786/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین حسینی نیا، علی داوری، وحید باقرصاد، و ترانه فرخ منش، “علیت, اثرسازی و عملکرد کسب و کار: یک رویکرد فازی،” توسعه کارآفرینی، vol. 14، no. 1 ، pp. 21–40، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008786/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button